Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[LLM] Frågor och svar - LLM style

84 svar till detta ämne

#1   Keano

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2377 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 16:17 PM

Eftersom den gamla frågor och svar tråden, passerat 100 sidor. Så tar vi och drar igång en ny LLM frågor och svar tråd.

Så om du har en fråga angående LLM, ställ den här.

#2   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1879 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 21 February 2012 - 17:29 PM

Då frågar jag igen då. :) finns det en motsvarighet till Frank för fm12?
To infinity... and beyond!

#3   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 18:51 PM

Visa inläggNilisse skrev:

Då frågar jag igen då. :) finns det en motsvarighet till Frank för fm12?

Nej. Du får använda gamla Frank (och såklart ignorera om ett lag som inte finns, alternativt avancerat i seriesystemet, kommer upp).

Enklast är att använda den inbyggda slumpgeneratorn som finns i FM. Kör bara på tills den slumpat fram ett lag som spelar i ett lands lägsta division.

#4 Gäst_BK Bagarn_*

• Guests

Postad 22 February 2012 - 13:30 PM

Hej

Jag spelar som IFK Norrköping i Superettan och undrar över dessa erbjudanden som man får av olika agenter att värva en spelare. Dessa kan ju vara en salig blandning av nationaliteter på spelarna som man blir erbjuden. Förvisso är dem i den klass som bra spelare i denna division, ändå är det realistiskt att knyta till sig dessa?

#5   Falcore

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 606 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 13:51 PM

Visa inläggBK Bagarn skrev:

Hej

Jag spelar som IFK Norrköping i Superettan och undrar över dessa erbjudanden som man får av olika agenter att värva en spelare. Dessa kan ju vara en salig blandning av nationaliteter på spelarna som man blir erbjuden. Förvisso är dem i den klass som bra spelare i denna division, ändå är det realistiskt att knyta till sig dessa?

Personligen tycker jag det är helt okej att värva dem om man kan scouta dem innan. Alla agenterbjudanden på spelare som inte går att scouta ignorerar iaf jag rakt av.

#6 Gäst_BK Bagarn_*

• Guests

Postad 22 February 2012 - 14:00 PM

Visa inläggFalcore skrev:

Personligen tycker jag det är helt okej att värva dem om man kan scouta dem innan. Alla agenterbjudanden på spelare som inte går att scouta ignorerar iaf jag rakt av.

Det är ungefär den filosofin jag haft med gällande erbjudande från agenter. Hur ser ni övriga på detta?

#7   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 07 March 2012 - 12:24 PM

Visa inläggBK Bagarn skrev:

Det är ungefär den filosofin jag haft med gällande erbjudande från agenter. Hur ser ni övriga på detta?
Jag håller med, det känns väl ganska realistiskt ändå att agenter marknadsför sina spelare men att klubbarna sedan själva vill ta en titt.
LLM

#8   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1879 Inlägg:

Postad 07 March 2012 - 15:55 PM

Jag känner lite att det är realistiskt med provspel av en spelare som agenter erbjuder även om det inte går att scouta.

#9   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 07 March 2012 - 17:24 PM

Visa inläggNilisse skrev:

Jag känner lite att det är realistiskt med provspel av en spelare som agenter erbjuder även om det inte går att scouta.

Det beror väl på vart ifrån spelaren kommer. Är du manager i ett Division 2 lag, så känns det hyfsat orealistiskt att bjuda in ett par killar ifrån Zambia, Australien eller Chile. Men om du är i Allsvenskan så har man nog råd att bjuda in ett par långväga gäster.

#10   92sipa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 20 March 2012 - 17:07 PM

Har nyligen gått upp med Vicenza i Serie B och nu har jag fått ett riktigt bra jobberbjudande från Rosenborg. Frågan är om jag ska ta erbjudandet eller om jag ska fortsätta i Vicenza. Hur hade ni agerat?

#11   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 20 March 2012 - 18:21 PM

Visa inlägg92sipa skrev:

Har nyligen gått upp med Vicenza i Serie B och nu har jag fått ett riktigt bra jobberbjudande från Rosenborg. Frågan är om jag ska ta erbjudandet eller om jag ska fortsätta i Vicenza. Hur hade ni agerat?

Hade nog fortsatt i Vicenza. Annars riskerar du att sitta i Rosenborg och tänka "Hmm, undrar hur det hade gått i Serie B. Kanske hade vi gått upp i Serie A...."

#12   92sipa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 20 March 2012 - 18:31 PM

Visa inläggKeano skrev:

Hade nog fortsatt i Vicenza. Annars riskerar du att sitta i Rosenborg och tänka "Hmm, undrar hur det hade gått i Serie B. Kanske hade vi gått upp i Serie A...."

Jag gör nog det men inte utan att undra om "hmm tänk så hade jag kunnat leda Rosenborg till stora skalper ute i Europa...." Vilka I-landsproblem man har...

#13   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 12 April 2012 - 19:57 PM

Hade tänkt göra en ny llm och starta som arbetslös men man får ju nationellt rykte direkt så inte särskilt realistiskt då :/ vf blir ryktet så högt för, någon som vet?

#14   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3500 Inlägg:

Postad 12 April 2012 - 20:25 PM

Visa inläggQarizmaa skrev:

Hade tänkt göra en ny llm och starta som arbetslös men man får ju nationellt rykte direkt så inte särskilt realistiskt då :/ vf blir ryktet så högt för, någon som vet?
Även om du väljer korpenspelare? Vilken upplaga av FM spelar du?
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#15   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 12 April 2012 - 20:29 PM

FM 12 fått svar av Hasse77 i småfrågor att det är en bugg i spelet om man väljer svensk nationalitet och korpenlirare..så de går nt lira llm på fm12 med andra ord om man nu vill vara svensk manager.

#16   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5399 Inlägg:

Postad 12 April 2012 - 23:58 PM

Suger ju stenhårt :(

#17   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 14 April 2012 - 15:59 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Suger ju stenhårt :(

Japp antar att man inte får lira llm då o lägga upp rapport här om man bara har fm12?

#18   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 14 April 2012 - 17:31 PM

Visa inläggQarizmaa skrev:

Japp antar att man inte får lira llm då o lägga upp rapport här om man bara har fm12?

Bara att köra på. Men tänk på det felaktiga ryktet när du söker jobb och så vidare.

#19   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 27 April 2012 - 19:31 PM

Är det någon som vet var varför mitt Fm10 börjat bete sig konstigt?

Tar minst 5 minuter att få igång spelet, men sen går det lika snabbt som tidigare, dock så hänger sig spelet om jag ens trycker upp "Go on Holiday". Och nej jag spelar inte crackat, skivan är i spelet är opatchat. Aldrig varit några problem tidigare.

Jag tror att problemet ligger någon annanstans än just i spelet eftersom datorn tar längre tid att starta. (ca fem minuter längre att ladda min profil i vanligt mode än i felsäkert läge.) Kommer även upp en RunDLL vid start av datorn där det står att msifol32.dll saknas.

Jag kör en Acer Aspire från 2009, Windows Vista 32bits. 4gb RAM. Det interna prestanda kollen, ger datorn 5 utav 6 i prestanda (medel på kanske 5.6).

Tillägg: tog 5 minuter även i felsäkert läge att komma till "Grafik... . ... bla bla saknas". Så det är något konstigt.

Jag har hittills testa att installera om spelet, rensa save filer osv. Även tagit bort Appdatan i Roaming, så frågan är om det finns något ytterligare register någonstans kanske?

Tillägg 2: Om jag trycker upp "min dator" så får jag inte se fmikonen utan den vanliga dvd-läsar enheten fast man kommer åt skivan, men jag minns att jag tidigare har sett ikonen. Med detta i tanke har jag provat att tvätta skivan med vatten, vilket fick fram lite lätt med repor men inget extremt.

#20   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1879 Inlägg:

Postad 13 June 2012 - 13:25 PM

Är det okej att ta över en klubb i Danmark för att avgå direkt för att få rätt rykte? Nämligen så får man rätt rykte om man tar över en dansk klubb med ryktet korpenspelare. Eller räknas detta som något slags fusk?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar