Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilken är din roligaste FM/CM save genom alla tider?

29 svar till detta ämne

#1   ogge3

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 02 March 2012 - 00:21 AM

OBS!! Skrivet från ipaden, kan hoppa in osammanhängande ord!

vilken är då din roligaste FM/CM save ever? Min är antagligen den jag spelar på just nu, det är en sådan där save som man drömmer om, en save som när motivationen är på topp man inte KAN slita sig ifrån. spelar med AIK hösten 2016 och allt flyter på bra, har vunnit AS varje säsong sedan 2012 och i Europa går det bara bättre och bättre. känns som att varje spelare som anländer bidrar till utvecklingen av laget samtidigt som jag håller siffran på inhemska spelare hög! Har en fin blandning utav regens och riktiga spelare och självklart lagets mittpunkt, den Allsvenska superstjärnan Albin Ekdal!

Så vilken är den bästa saven du kan minnas? Är det när du tog upp ett BSP lag till Premier League eller är det när du gick obesegrad med UTD?! Shoot!
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#2   Ruji

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Inlägg:

Postad 02 March 2012 - 11:20 AM

Mitt bästa var från CM 01/02 när jag och en polare lirade nätverk i Tyska ligan.
Jag var Schalke och han var Leverkusen, vi lirade till 2030 på det savet och på den tiden så visste man precis vilka spelare man skulle värva på från början. I början så var det svåra att slå Bayern och Dortmund så dom hade helt sjuka lag på den tiden. Det roliga var sen att mitt Schalke blev ett super lag som vann nästan allt medans min polare kämpade hela tiden, även om han också vann titalar ibland.
Men det kommer jag aldrig att glömma.

#3   snoka93

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 588 Inlägg:
  • Yrke:Komvux
  • Favoritlag:IFK Norrköping
  • Tränar:Torstorps IF

Postad 02 March 2012 - 11:53 AM

Min bästa o ända save jag kört längre en 2säs är med FCK på FM08. Vann ligan varje år, kommer dock inte ihåg laget då jag har tagit bort spelet. Men den va skit rolig.
Ja sket i att köpa FM 09 och 10 bara för jag ville fortsätta på den saven, det säger ganska mycket :cool:

|| IFK Norrköping ||

1897

#4   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 02 March 2012 - 12:30 PM

Oj, svår fråga. Har haft fler sjukt roliga saves.

Hade en grym resa med Southport på någon tidigare upplaga av FM. Tror det var 07 där jag tog upp laget till Premier League väldigt fort. Men saven dog mitt i första säsongen i PL, så det var trist. Har ju dock gjort exakt samma resa nu på FM11 och där nådde jag precis fram till Champions League-semi år 2023.

Har även haft sjukt roliga saves med Nynäshamn i Svenska seriesystemet där jag både på FM10 och 11 tog laget från Div 4/5 till Allsvenskan och sedan ut i Europa. På FM10 lyckades jag till och med vinna Europa League och Europeiska Supercupen.

Men det handlar om den absolut roligaste saven och i skrivandets stund är ju självklart den nuvarande saven också den roligaste. Jag har för avsikt att fortsätta kriga på med Southport till jag vinner den där jävla Champions ; )
Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#5   erguy

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 02 March 2012 - 12:47 PM

Kan ha varit CM 4? Kommer inte ihåg exakt. Jag fuskade dock lite. Jag la till att IFK spelade alla sina matcher på Nya Ullevi. Men jag vann champions leauge efter ett par år med enbart svenskar i truppen. Det var rätt coolt. Härlig resa.

Tror Källström fortfarande lirade i Djurgården då. Djurgården hade en kristoffer någonting som var 16 vid början av spelet. MC och utveklades till en ny Gerrard typ. Han och Källström dominerade mittfältet i många år.

#6   Bergstedt

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 99 Inlägg:
  • Yrke:Student (civ.ing kemiteknik)

Postad 02 March 2012 - 14:54 PM

Det var helt klart min save med Barcelona på FM05. Oavsett att jag verkligen inte gillar laget idag kan jag inte förneka att detta var den roligaste jag kört. Fick spelet i julklapp, utan att ens vara speciellt intresserad av fotboll.
Jag slöspelade det lite, ofta blev det att lägga till galet mycket pengar och spela en säsong med varje lag.

April05 var jag på träningsläger med friidrotten någon mil utanför staden och en dag såg vi en match (tror det var Barcelona-Valencia). När jag kom hem började jag med en save, med den enda ändringen att jag kunde bygga ut camp nou, och den körde jag många många år på.

Tror jag avslutade den ~år 2025, med 15+ Ligasegrar, 10+ CL vinster, ett ständigt utsålt Camp Nou med
150 000platser osv.

Detta inlägg har redigerats av Bergstedt: 02 March 2012 - 14:55 PM

Jag tror inte, jag vet //Skalman

#7   Jove

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:

Postad 02 March 2012 - 18:36 PM

Min save med Palermo på 11an var grym. Lyckades vinna alla 38 ligamatcher under en säsong med endast 5 mål insläppta. Fick även en nybyggd arena döpt efter mig.

Hade även en kortare save med Everton på 11an där jag vann CL redan andra året. Kändes rätt coolt med tanke på att ens trupp inte direkt var i klass med Real Madrids och Barcelonas som man ställdes mot i semi resp. final

#8   Skewby

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 21 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 12:43 PM

CM 01/02 där jag tog över Hull och vann CL!

#9   Falcore

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 606 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 13:08 PM

Min favorit save genom alla tider är en LLM save, bröt dock mot några regler då jag ändrade lite i editorn. Jag återskapade gamla wanderers i lägsta BSS började med 1 i rykte och slutade med PL och CL seger samt en arena som var tog in uppmot 200 000 åskådare. Tyvärr dog saven efter 40 spelade säsonger. Tror det var på FM 08. Var särskilt roligt de två första säsongerna då man knappt kunde värva en enda spelara på grund av det låga ryktet.

Detta inlägg har redigerats av Falcore: 03 March 2012 - 13:09 PM

#10   cm3

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 475 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 13:11 PM

Cm2 svenska versionen. Då körde jag till 2027 med Malmö FF. Fick en kille vid namn Nick kelly som bara sprutade in mål. Fan vad han var bra alltså!

Cm3 med Rosenborg. Ole martin kristensen, ni som fortfarande spelar detta underbara spel, värva han. Sjukt bra. Han hade enbart 9or eller 20or i sina attribut, inget annat!! Men jag vann Champions league på 2 säsonger! Mkt stolt över denna merit. Det var bra tider.

En annan jag kommer ihåg var fm09 med Arsenal, spelade till 2021 sedan dog saven. En save där jag vann mkt, blev legend i klubben och fick upp sjuka stjärnor ur ungdomsakademien.

#11 Gäst_tsigalko86_*

• Guests

Postad 03 March 2012 - 13:13 PM

Var det CM 01/02 Hugo Pinheiro var så vansinnigt grym på? Känns som det var igår man värvade honom till AIK. Kom ihåg att jag år 2016 vann dåvarande CL (antar att det hette något annat). Året efter hittade jag en 16-åring vid namn Patrik Hansen i Böljans IK, killen gick rätt in på det centrala mittfältet. Jag hade så bred trupp att mitt "fjärdelag" hade kunnat promenera hem allsvenskan.

erguy> Kan det ha varit Christoffer Karlsson, har för mig att det fanns någon som var runt 19år på CM 01/02 som hette något liknande, rågrym!

Förövrigt, lite namndroppande till minne av CM 01/02:

Emil Debski, Mads Beierholm, Okoronkwo, Udeze, Aghahowa, Tsigalko, Nikiforenko, Milevskiy, Kututzov. Så gött att Vitryssland alltid blev en stormakt och dominerade fotbollsvärlden på landslagsnivå efter ca år 2005.

Någon som minns vad kinesen hette som alltid blev riktigt grym, lirade MHC har jag för mig. Sen vad hette den div 3+ klubb i Sverige som hade ett gäng spelare som höll allsvensk klass från start?

#12   Perssisco

spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5000 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 14:50 PM

FM 07 med Barcelona, kom till 2020 typ, kom ihåg att Toivonen var klassad som Barcelona legend för han avgjorde en champions league final :)

#13   jos

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 17:03 PM

Osäker på om det var på FM10 eller 09
Jag tog över laget FK Zemun i serbiska andraligan. Ingen relation till dom innan, utan ville bara ha ett lite sämre lag att rycka upp.
Med begränsningar så som att man i serbiska ligan får ha högst 3 utländska spelare med i matchtruppen blev det hela en utmaning och jag fick hitta mycket serbiska fynd.
Tog upp Zemun till högstaligan och började snart prenumerera på titeln som Serbisk mästare, med Partizan belgrad som största utmanaren. Kring 2018 kom jag till CL semifinal, och året därefter till final som jag förlorade.
2021 valde jag att låta mitt kontrakt med klubben gå ut och jag tog över Roma och värvade över ett par av mina spelare från Zemun, första året vann jag scudetton och året därpå även CL. Sen tappade jag tyvärr motivationen.

Roligaste saven jag spelat, och har sen dess kört cirka 2 saves per FM utgåva med FK Zemun.

#14   Zhungman

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:

Postad 07 March 2012 - 11:24 AM

01/02 - Jag och en polare startade en save med Lazio tillsammans. Grundstommen av spelare efter ett par säsonger var spelare som ratades i andra klubbar och sjävklart svenskar som Lundén, Källström, Fletcher, Ben Muirhead mfl. Vi dominerade stort både i Serie.A och Europa riktigt kul eftersom inte en startelva var utan diskussioner och bråk :)

01/02 - Gick obesegrad i La-Liga och Europa i 6 säsonger med Real- Tsigalkos rekord säsong var 89mål och han lirade inte ens alla matcher. (Hela truppen var utbytt och innehöll inga storstjärnor).

01/02 - Vann C.L med lirare som Kallon och Maldini i truppen med Djurgården.

01/02 - Att vinna C.L med Port Vale var riktigt stort. Kommer ej ihåg om det var säsong 8 eller 9.

FM 08 - Gick 4 säsonger i rad utan att förlora en match med Milan i ligan eller Ital.Cupen. Balotelli, Saivet och Lulinha dominerade stort.

Nuvarande på 11:an med West Ham. Inget vunnet än men har lyckats få ihop ett grymt lag med 90% regens efter 3 säsonger. Ligger nu 1:a i ligan efter 18 omgångar och är obesegrad. Denna save kommer att köras tills jag blir trött på 11:an och återgår till 08 eller 03/04.

#15   Denilson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:

Postad 07 March 2012 - 12:56 PM

Min roligaste save var faktiskt på FM 12. Det blev Tottenham då jag såg ett lag som kunde utvecklas till det absolut bästa i världen. Jag spelade i 9 säsonger, blev legend i klubben och var de 4 sista åren en dominant i engelsk fotboll. Leandro Damiao och Javier Pastore var utan tvekan de bästa, Höwedes nickade även in en ca 20 mål / säsong. Den spelare som jag blev mest förvånad över var Gomes, utan tvekan den bästa målvakten jag någonsin haft på alla FM spel!
Mest minnesvärda var första året vi vann CL (3 år in i spelet) över Barcelona i finalen med 1-0 och legenden Ledley King nickade in segermålet. Tyvärr krascha datorn så jag fick köpa ny och spelet försvann har dock börjat med en ny Spurs save i dagarna. Här var mitt lag:

4-2-3-1
Gomes

Walker(Corchia) Höwedes - Dawson - Bale

Modric - M'Vila

Lennon - Pastore - Götze

Leandro Damiao

#16   himmelsblå

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1634 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 07 March 2012 - 20:20 PM

Skriver under på Gomes. När man tittar på hans stats kan man tro att han är kass jämfört med t ex Casillias, Buffon, Neuer etc men så är inte alls fallet. Har på min Spurs-save vunnit årets målvakt två år i rad. Skulle nog inte hända om jag inte hade varit manager för honom misstänker jag ;-)
Malmö FF - 21 allsvenska seriesegrar, 14 cupsegrar. Final i Europacupen (CL) för mästarlag (dagens Champions League). Etta i den allsvenska maratontabellen. Största seger: 12-0 mot Halmstad BK och Jönköpings Södra.
Himmelsblås MFF- uppdatering till Pro Evolution Soccer 2013 och allsvenska spelare: LÄNK

#17   Thulinassa

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 07 April 2013 - 23:15 PM

Min bästa save som jag aldrig glömmer var på FM07. Jag startade med att ta upp Degerfors till Allsvenskan och efter två stabila mittenplaceringar fick jag erbjudande om att bli Sveriges förbundskapten till VM2010. Tog Sverige till en VM-final som vi förlorade mot England men mitt rykte som manager var etablerat i Europa. Strax efter VM-triumfen kontaktade Roma mig. Jag la väl av att spela kanske runt 2019 eller så men Roma hade då tagit tio Serie A-titlar och två CL-titlar vill jag minnas. En fotnot är att mina två anfallsstjärnor i Roma var Sergio Aguëro och Carlos Vela. Båda gjorde galet mycket mål och det är lite roligt när man ser på City-matcher nuförtiden och skryter för polarna att "Jag hade Aguëro redan på FM07".

#18   Ool

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 14 April 2013 - 08:23 AM

Lätt den jag håller på med nu på 12an, har tagit upp lilla Casale från Serie C2 till Serie A. Hopplösa förutsättningar i början av spelet, inga pengar och en gammal, sliten arena med 3400 platser. Men efter några års harvande i C1 och B är jag nu uppe i A och har vunnit den 2 gånger. Är inne på tolfte säsongen nu. Arenan byggs ut nästan varje år, ca 20000 platser nu och talangutvecklingen går starkt framåt. Har inga planer på att gå över till FM 13 än.

#19   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 445 Inlägg:

Postad 14 April 2013 - 17:51 PM

Min roligaste var på FM11 med Arsenal, jag vann aldrig någonting men kom tvåa både i Premier Leauge och Champions Leauge flera år i rad. Låter kanske inte så kul men var ändå en skön känsla! Ska tilläggas att FM11 var första FM spelet som jag spelat så det har inte varit med om så jättemånga saves.
YNWA

#20   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 14 April 2013 - 18:20 PM

Foggia på CM01/02, byggde upp ett lag i ruiner i italienska sista divisionen. Började med att värva klubblösa spelare + halvsjaskiga svenskar(Salif Jönsson från Kirseberg, kärlek) till att bli världens bästa lag ett par år senare. Fina minnen.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar