Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

AFC Wimbledon

FM12 SR
268 svar till detta ämne

#1   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4720 Inlägg:

Postad 02 April 2012 - 15:49 PM

Postad bild

Inledning

Min förra saverapport var tänkt att bli den längsta jag skrivit. Allt såg bra ut, men då krashade saven och det roliga tog slut. Dagarna gick, jag startade spelet och slutade lika fort. Men till slut hittade jag laget som förhoppningsvis kommer underhålla er i flera säsonger. Förra gången räckte det till League 1, den här gången hoppas jag att det räcker till toppen av fotbollsvärlden. Det blev en väldigt tung period efter savekraschen, jag startade save efter save men hittade aldrig motivationen. Men efter en veckas velande så bestämde jag mig, jag ska försöka med ett engelskt lag igen, och jag ska klara det!

Klubben

Laget jag har valt är AFC Wimbledon som är ett mittenlag i League Two i England. Klubben är värd 13 miljoner men man har en låneskuld på ca 7,5 miljoner kronor. Laget bildades 2002 så det är en väldigt ny klubb. Klubben bildades för 10 år sen av Wimbledon FC fans som ogillade klubbens flytt till Milton Keynes och dess namnbyte till Milton Keynes Dons FC. Det som gör det extra roligt att coacha just AFC Wimbledon är deras sponsor, Sports Interactive.

Min plan

Det krävs många små steg från att vara en klubb i division fyra till att bli en storklubb i europa, men det gäller att inte göra några förhastade beslut. Att satsa på unga spelare är både roligt och effektivt, då det är lättare att sälja talanger med en vinst än att sälja föredettingar. Men det gäller att göra smarta affärer, och de flesta spelare som kommer ansluta de första åren kommer vara spelare som misslyckats i större klubbar och blivit klubblösa. Scouting är oerhört viktigt, och jag ska försöka att förstärka just den delen av min stab så fort som möjligt.

• Scouta noga
  • Satsa på talanger för att sen kunna sälja dem dyrt
  • Investera pengar i klubbens faciliteter
  • Hålla hårt i slantarna

Detta inlägg har redigerats av marre023: 01 August 2012 - 19:33 PM

Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#2   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 02 April 2012 - 18:25 PM

Postad bild

Sommarövergångar 2011-2012

Jag får en budget som har lite pengar över till spelarövergångar, men detta är inget jag satsar på då jag får ut mer av pengarna ifall jag satsar allt på lönebudgeten. Jag börjar se över laget, vad behöver förstärkas och vad är bra nog redan nu? Truppen är alldeles för tunn, 20 spelare i en serie med runt 50 matcher kommer inte fungera. Jag hittar direkt två spelare jag vill ha, Amara Diané och svensken Kristoffer Nordfeldt. Amara vill förhandla, men väljer till slut att skriva på för Twente som helt enkelt erbjöd mer pengar och mer spännande fotbollsutmaning. Kristoffer hade passat perfekt i mitt lag då jag vill ha en ny målvakt, men tyvärr ville han inte ens förhandla och skrev till slut på för Serie A klubben Novara. Det jag är ute efter är egentligen spelare i varje lagdel, men det jag känner är absolut viktigast är anfallare och backar, då jag har planer på att spela 4-3-3.

Postad bild Ahmed Soukouna → ST → 21 år → gratis

Postad bild Danny Potts → DL → 17 år → lån West Ham

Postad bild Omar Koroma → ST → 21 år → gratis

Postad bild Joao Silva → ST → 21 år → lån Everton

Postad bild Alex Wynter → MC → 17 år → lån Chrystal Palace

Till slut så börjar spelarna komma en efter en, och vi öppnar med en riktig klassvärvning. Ahmed Soukouna har varit klubblös sen han lämnade franska Toulouse, och jag blev oerhört glad när han valde att skriva på för klubben. Han får den högsta lönen i klubben tillsammans med Jack Midson, men det spelar ingen roll då jag är övertygad om att han kommer få stor betydelse för klubben. Vi får sen låna in en 17-årig amerikan från West Ham, Danny Potts. Danny kommer få en hel del speltid och jag tror att han kommer passa bra in i laget. Dagen efter ansluter mitt tredje nyförvärv, Omar Koroma. Omar är en snabb forward som spelat två landskamper för Gambia trots sin unga ålder på 21 år. Han kommer passa perfekt som ytteranfallare i min taktik, och han går med på en låg lön. Vi lyckas sen låna in en lovande anfallare från vår nya huvudklubb Everton, och Joao Silva kommer spenderas säsongen hos oss. Sista spelaren som ansluter är den 17 år unga centrala mittfältaren Alex Wynter som kommer agera backup under säsongen. Vi har nu lånat in tre spelare, vilket betyder att vi kan låna in en spelare till på långtidskontrakt, vilket kan bli aktuellt i januari.

Postad bild

#3   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 02 April 2012 - 21:05 PM

Visa inlägg#10Otto skrev:

härlig start. På tal om antal uppdateringar tycker jag du ska posta 2-3 om dagen. Personligen har jag svårt att streck läsa en rapport, med lite färre uppdateringar per dag blir det lättare att hänga med. Men det är bara vad jag tycker

Tackar! Jo, blir nog en 2-4 uppdateringar om dagen :)

Postad bild

Postad bild

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Sammanfattning

Jag investerade ganska stora pengar i min nya stjärna Soukona och under presskonferensen efter övergången handlade i stort sett bara om honom trots att jag värvat flera spelare. Den stora frågan var om jag lagt för mycket pengar på honom och helt enkelt riskerade lagets ekonomi, och svaret var givetvis nej. Pengarna vi lagt ut för honom nu kommer vi tjäna igen i framtiden, det är jag säker på. Försäsongen har gått bra för vår del och jag är nöjd med min start i klubben. Tyvärr blev våra värvningar klara ganska sent, så vi hinner inte spela in dem i taktiken innan säsongen börjar. Som tur är så ska det spelas mycket fotboll så det ska inte spela så stor roll när säsongen sammanfattas. Vi har gjort klart med en ny huvudklubb och det blev Everton. Avtalet kommer ge oss nästan 400 000 kr per år, så det är inget superavtal men många bäckar små. Vi är tippade på en 11:e plats inför säsongen, och både jag och styrelsen kräver minst en plats i övre mitten av tabellen. En spelare som förtjänar ett extra omnämnande är talangen Loui Theophanous, som absolut kommer få chansen under säsongen trots att han bara är 16 år. Det är en snabb anfallare med målsinne, och jag hoppas att han stannar i klubben under hela sin karriär.

#4   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 03 April 2012 - 10:43 AM

Postad bild

Höstsäsongen 2011-2012
League 2 » 1/24 - Spelarstatistisk - Matcher
FA Cupen » 3:a omgången - Matcher
Ligacupen » 1:a Matcher
JPT Cupen » final Matcher

Det finns en anledning till vår hittills fina säsong och det är vårt radarpar som dominerar helt fullständigt. I årets första match spelar vi 2-2, ett av målen görs av Joao Silva och han blev framspelad av Ahmed Soukouna. Andra matchen slutar med en 3-0 vinst mot Barnet och den här gången gör Soukouna två mål medan Silva får nöja sig med ett. De här två spelarna har varit helt outstanding, dom har spelat Like a boss helt enkelt. De matcher som båda spelar vinner vi hur enkelt som helst, samtidigt som vi får problem i de matcher som de missar. Men efter första halvan så leder vi tabellen och har hela tio poäng ner till tvåan. Som det känns just nu så är förstaplatsen vår att förlora, men inget pekar mot sämre resultat under vårsäsongen. En förstärkning i anfallet samt en breddspelare på mittfältet är något jag letar efter nu i Januari, då ska vi undvika tillfälliga formsvackor när vi saknar Ahmed eller Silva.

Periodens spelare Ahmed Soukouna - Joao Silva
Det är som sagt de två anfallarna som har haft störst betydelse för laget. Ahmed Soukouna har stått för 11 mål och hela 16 assist medan Joao Silva leder skytteligan med sina 19 mål. Båda spelarna toppar snittbetyget för hela ligan, och dom är helt enkelt på en annan nivå. Sättet som de dominerar på liknar Messis prestationer i Barcelona, men vi har det extra bra ställt, för vi har två "messi" i laget. Det går inte att välja ut en av dessa spelare, utan de har båda två varit outstanding. Därför får de dela på priset den här gången.

Klubbstatus Ekonomi
Ny huvudklubb innebär runt 400 000 om året, vilket inte är nån jättesumma. Men lånet av Silva har verkligen varit en vinstlott, så samarbetet har verkligen gett resultat för vår del. Ekonomin går sakta men säkert nedåt, och det blir röda siffror varje månad. Vi har fortfarande plus på saldot och det kan bli aktuellt med någon försäljning under januari. I december förlängdes flera kontrakt, men vissa spelare krävde helt enkelt för mycket pengar för en förlängning och dessa kommer jag försöka sälja redan i januari för att få lite pengar innan du försvinner.

#5   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 03 April 2012 - 16:25 PM

Postad bild

Januari övergångar 2011-2012

Det finns inga pengar att investera egentligen men jag väljer att förstärka laget i januari trots våra fina resultat. Som sagt kände jag att vi behövde bättre bredd i anfallet, och jag lyckades låna in två riktigt lovande anfallare. Jose Baxter lånas in från vår huvudklubb Everton, och han kommer ta en plats i startelvan direkt. Vi lånar även in en 17-årig talang från Manchester City, Yassine Benzia. Men det blev flera värvningar, och jag måste säga att jag är oerhört nöjd med truppen nu.

Postad bild Jose Baxter → ST → 20 år → lån från Everton

Postad bild Yassine Benzia → ST → 17 år → lån Manchester City

Postad bild Kyle Ebecillio → MC → 17 år → lån från Arsenal

Postad bild Martin Hardie → MC/ST → 35 år → lån Everton

Postad bild Nick Arnold → DR → 19 år → gratis

Fem nya spelare kommer, och jag är nu nöjd med balansen. Nick Arnold anslöt i mitten av höstssäongen då vi saknade en högerback som kunde hoppa in när Sam Hatton behöver vila. Martin Hardie är en rutinerad anfallare som även kan spela på mittfältet, och han är absolut ingen framtids värvning utan det blir nog bara ett halvår i klubben, kanske 1 år. Han har spenderat hela sin karriär i den Skotska fotbollen, men ska nu prova sina vingar i League two. Varje spelare som anslutit kommer spela olika roller, men alla är lika viktiga. Det lämnar även två spelare, Christian Jolley och Jack Midson. Jolley lämnar för Tranmere och ger oss 950 000 kr, medan Jack Midson säljs till Sheff Utd för 400 000 kr. Det är sköna pengar som hamnar i saldot och de inlånade anfallarna håller högre klass, så vi har helt klart förbättrat truppen även om det bara är tillfälligt då det är lånade spelare.

Postad bild

#6   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 03 April 2012 - 19:28 PM

Postad bild

Ungdomskandidater 2011-2012

Lagets ungdomsakademi är minimal, detta blandat med en grundläggande ungdomsrekrytering innebär att de talanger vi får fram helt enkelt inte är några guldkorn. Det blir bara fyra spelare som erbjuds kontrakt av klubben, och kanske kan en av dem ta en plats i A-laget i framtiden.

Postad bild Ian Gerrard → MR

Postad bild Adrian Drury → MC

Postad bild Ian Lea → ST

Postad bild Rod Giles → DC

Den stora stjärnan av dessa fyra spelare är Ian Lea. Ian är en modig anfallare som redan nu visar bra målsinne. Det är en spelare med skärpa, och kanske räcker hans målskytte till en plats i A-laget. Resten av talangerna är i stort sett värdelösa, och kommer spendera några år i lagets U-19 lag tills de blir klubblösa. Tyvärr håller vår akademi för låg klass just nu, men i framtiden hoppas jag att det ska förbättras så att talangerna blir bättre. Tyvärr kostar det pengar, och det är inget vi har i nuläget.

Postad bild

#7   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 04 April 2012 - 17:03 PM

Postad bild

Vårsäsongen 2011-2012
League 2 » 1/24 - Spelarstatistisk - Matcher
Ligacupen » 1:a omgången - Matcher
JPT Cupen » Vinst - Matcher

Under andra halvan av säsongen så försvann vårt fina spel stundtals, och det blev en jäkla berg och dalbana. Vissa matcher spelar vi otroligt bra, och vi vinner flera matcher med 3-4 mål. Men vi förlorar även en hel del 0-1 matcher och laget går inte alls att känna igen. Men tack vare vår fina höstsäsong så har vi flera poäng till godo, och säkrar ligasegern med några omgångar kvar. Vi avslutar säsongen med tre förluster, fyra oavgjorda och bara en vinst, men lyckas som sagt att ta oss upp till League One ändå. Vårt tidigare radarpar Soukouna-Silva tappade formen ju längre säsongen gick, men Soukouna lyckades ändå pricka in några bollar under andra halvan av säsongen och vinner till slut både assistligan och skytteligan samt får ligans bästa snittbetyg. Silva däremot lyckas bara göra två mål under andra halvan av säsongen.

Periodens spelare Callum McNaughton
När Ahmed och Silva tappade storformen så klev en annan spelare fram och spelade oerhört stabilt. Den unga mittbacken gör sin första säsong i klubben, och han är helt klart en blivande lagkapten. Han är både kvick och placeringssäker och hans enda svaghet är huvudspelet. Under hela säsongen har han spelat stabilt, men det är först nu under andra halvan av säsongen som man verkligen fått se hur viktig han är för laget, när andra spelare har tappat i form så har han fortsatt spelat lika stabilt.

Klubbstatus Ekonomi
Vi har haft stora framgångar den här säsongen, dels vinner vi League Two på ett väldigt övertygande sätt. Fint spel under första halvan av säsongen och stundtals fint spel under andra halvan. Vi lyckas även vinna en till titel, JPT cup. Ekonomin ser helt okej ut och vi har ett saldo på nästan 2 miljoner när säsongen är slut. Sen kommer League One pengarna komma och ekonomin blir allt starkare, det ser helt enkelt bra ut just nu. Vi säkrade en ny huvudklubb under säsongen, och jag ska försöka skaffa en till nu inför nästa säsong.

Detta inlägg har redigerats av marre023: 04 April 2012 - 21:24 PM

#8   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 04 April 2012 - 21:25 PM

Postad bild

Sommarövergångar 2012-2013

Vi kommer fortsätta att spela 4-3-3, och det absolut viktiaste blir att hitta en lekkamrat till Ahmed Soukouna då Joao Silva inte vill förlänga sitt lån. Men det finns flera platser vi måste förstärka, det centrala mittfältet behöver minst två spelare till och flera spelare har lämnat laget, så luckor finns det gott om. Det värvas bara en spelare, och vi plockar in sex spelare som blivit klubblösa. När det gäller inlånade spelare så lyckas vi inte hitta guldkorn som vi gjorde förra säsongen, utan för nöja oss med en spelare, som förlängde sitt lånkontrakt.

Postad bild Osayamen Osawe → ST → 18 år → gratis

Postad bild Ryan McGivern → DC → 22 år → gratis

Postad bild Walid Abeid → MC → 19 år → gratis

Postad bild Alex Wynter → MC → 18 år → lån Chrystal Palace

Postad bild Tom Clarke → MC → 24 år → gratis

Postad bild Alexander Hysen → GK → 25 år → gratis

Postad bild Jeffrey Aybynn → MC → 35 år → gratis

Flera spelar ansluter också, och vi har nu en trupp som jag tror ska klara av att säkra kontraktet till nästa säsong. Jeffrey Aubynn kommer bidra med sin rutin på mittfältet, och i Osaw Osayamen tror jag att vi har hittat en guldklimp. Han är bara 18 år och kommer senast från Blackburn. Han är som sagt lovande och kommer få en hel del speltid den här säsongen, kanske blir han Soukounas nya lekkamrat. För det är just det jag känner att vi saknar, en riktigt vassa anfallare som kan hjälpa Soukouna i anfallet. Det blev många spelare som tackade nej till en utlåning till oss, och vi får klara oss med de anfallare som finns i truppen.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 04 April 2012 - 21:25 PM

#9   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 05 April 2012 - 16:10 PM

Postad bild

Postad bild

Sammanfattning

Varje lagdel känns starkare förutom anfallet, där vi tappat flera spelare som var inlånade och höll väldigt hög klass. Vi är tippade på en 21:a plats i ligan vilket skulle innebära en kvalplats. Vi siktar högre, och jag hoppas att vi ska klara oss ifrån kval, resten är bara en bonus. Kanske kan vi hitta ett lån i slutet av transferfönstret som förändrar allt, eller så fortsätter laget att utvecklas och vi klarar det själva. Hur som helt så ska det bli spännande att spela i League One, och jag hoppas att vi klarar oss kvar.

#10   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 05 April 2012 - 20:50 PM

Postad bild

Höstsäsongen 2012-2013
League 1 » 20/24 - Spelarstatistisk - Matcher
Ligacupen » 2:a Matcher
JPT Cupen » 1:a omgången Matcher

En ny säsong och nya möjligheter. Vi är tippade som ett bottenlag, men får en drömstart och slår Colchester med 2-1 efter mål av Osawe och Koroma. Osawe fick en drömdebut, men efter det så blev vi nedtagna på jorden ganska brutalt, och börjar förlora match efter match. Tre förluster, en oavgjord och fem till förluster, sen tog tålamodet slut och taktikbytet var ett faktum. En form av 4-5-1 kommer vi nu spela, hela taktiken bygger på att Soukouna ska få bollen centralt för att utmana mittbackarna, och förhoppningsvis spruta in mål. Han är en anledning till vår svaga inledning,då han varit skadad och missat de första 10 matcherna. Efter taktik byter märks det direkt att laget fått en nytändning, och laget börjar vinna igen. Vi blandar vinster, förluster och oavgjorda, och efter halva säsongen ligger vi precis ovanför strecket. Håller den här formen i sig så är jag säker på att vi ska klara oss kvar den här säsongen,men en kort formsvacka kan lätt bli en långvarig, och det är något vi måste undvika. Målet är att förstärka laget i januari, kanske kan vi få in en eller två bra spelare på lån.

Periodens spelare Ahmed Soukouna
Ahmed Soukouna har spelat 12 matcher, men på de få matcherna har han gjort åtta mål och är vår bästa målskytt. Även i ligan har han producerat, och utan han hade vi antagligen legat mycket sämre till än vi gör nu. Inför säsongen kom de första buden på vår stjärna, bland annat från Premier League-klubben Swansea. Budet låg på 3 miljoner, som jag tackade nej till. Nu har hans värde ökat till 2.5 miljoner, och nästa bud kommer antagligen ligga på minst det dubbla.

Klubbstatus Ekonomi
Rött, rött och rött. Att läsa ekonomirapporten är allt annat än kul, och vi förlorar pengar varje månad. Kanske behöver vi sälja en spelare för att få in lite kapital, då vår huvudklubb inte ger oss några större summor pengar. Jakten på en till huvudklubb går dåligt, men jag fortsätter försöka då och då, och kanske kan vi dra in en halv miljon till tack vare ett nytt samarbete.

#11   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 06 April 2012 - 10:45 AM

Postad bild

Januari övergångar 2012-2013

Bristen på pengar gör att det inte är aktuellt att köpa en enda spelare i januari. Men det finns mängder av spelare som är uppsatta på lånlistan, vi hittar spelare som Jonjo Shelvey, Alex Chamberlain, Carlos Vela, Chris Smalling, Connor Wickham, Josh McEachran och Ryo Miyaichi. Jag lägger säkert bud på 20 spelare, som alla accepteras av klubbarna. Men spelare efter spelare tackar nej, tills en relativt okänd svensk väljer att acceptera. Armin Affane är 19 år och spelade i Lärje-Angereds IF innan han kom till Chelsea. Han sitter nu på ett utgående kontrakt, och jag hoppas att vi kan komma överens om ett kontrakt efter hans lånetid i klubben.

Postad bild Giles Barnes → MR → 24 år →gratis

Postad bild Armin Affane → MC → 19 år → lån från Chelsea

Det ansluter en till spelare, och det här är en riktig stjärna. Giles Barnes var en väldigt lovande talang för några år sen, men som senaste tiden har haft det tufft och släpptes från Doncaster efter bara en säsong i klubben. Han kräver en ganska hög lön, och det kommer återigen frågor om jag riskerar klubbens ekonomi efter mina värvningar. Men jag räknar iskallt med att vi kommer tjäna på Giles, antingen genom hans insatser på planen eller eventuella övergångar i framtiden. När vi har värvat seriens antagligen bästa högerytter så krävs det återigen ett taktikbyte, och nu kommer vi prova ett 4-4-2, allt för att Giles ska få spela på sin favoritposition.

Postad bild

#12   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 06 April 2012 - 14:12 PM

Postad bild

Ungdomskandidater 2012-2013

Förra året skrevs det bara kontrakt med fyra spelare, men i år skrivs det kontrakt med sju spelare. Har vi helt enkelt fått fler och bättre talanger? Nej, 5 av dem som får kontrakt är värdelösa, och är bara med för att fylla truppen. Men det finns två spelare som har en chans, att en dag få prova på spel i a-laget.

Postad bild Ashley Light → ST

Postad bild Paul Boateng → MC

Ashley Light har både ett coolt namn och fina kunskaper på fotbollsplanen. Trots sin unga ålder så är det en spelare som tar ansvar och jobbar för laget. Han har bra fysik och hans finess är hans största styrka. Förhoppningsvis kan han dominera i U-19 laget under någon säsong, och kanske bli uppflyttad efter det. Paul däremot har inga egentliga styrkor, hans potential är inget att hänga i julgranen och som bäst blir han nog en reserv i A-laget.

Postad bild

#13   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 06 April 2012 - 19:40 PM

Postad bild

Vårsäsongen 2012-2013
League 1 » 11/24 - Spelarstatistisk - Matcher
Ligacupen » 1:a omgången - Matcher
JPT Cupen » Vinst - Matcher

Tredje gången gillt brukar man säga, och satan vad det stämmer. Vår tredje taktik blir 4-4-2, och resultaten blir helt otroliga. Vi vinner match efter match, och är enligt mig det bästa laget under vårsäsongen. Ju närmare slutet vi kommer desto fler placeringar klättrar vi, och hamnar till slut på en 11:e plats i tabellen, vilket känns helt sjukt. Vi har spelar bra fotboll under säsongens andra halva och spelar vi så här bra nästa säsong, då kan vi slåss om kvalplatserna. Trots att några av mina värvningar floppade så gick det bra till slut. Jeffrey Aubynn värvades som en startspelare men blev verkligen inte så betydelsefull som jag hade hoppats. Men vi kan se tillbaka på säsongen och vara nöjda, nu ska vi klara en mittenplats nästa säsong, kanske t om slåss om kvalplatserna med lite flyt.

Periodens spelare Ahmed Soukouna
När Ahmed Soukouna kom tillbaka så började vi vinna matcher, och hans storform fortsätter hela säsongen ut sen. Han vinner skytteligan med sina 26 mål, och lyckas även vinna snittbetygligan med sina 7,39. Han har helt klart varit vår bästa spelare, och är den största anledningen till vår fina vårsäsong. Han är ligans bästa spelare, och det är inte konstigt att buden börjar komma från Premier League klubbar.

Klubbstatus Ekonomi
Våran trupp är dyrare än förra säsongen, och detta påverkar ekonomin rejält och vi visar minussiffror som vanligt. Sifforna kan se katastrofala ut, hela 13 miljoner minus i saldo. Men förhoppningsvis kan våra framgångar ge oss bättre sponsoravtal till nästa säsong, och sen har vi även pengar från ligan som ska räknas med innan vi vet exakt hur mycket vi förlorat under säsongen. Ekonomin mår i alla fall inte bra, men vi överlever vilket är det viktigaste. Den ekonomiska framgången kommer nog inte komma förens vi når Championsship, och dit är det en lång väg.

#14   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 07 April 2012 - 09:45 AM

Postad bild

Sommarövergångar 2013-2014 - Övergångar

Precis som tidigare så blir det en storstädning i klubben. De spelare som inte är tillräckligt bra ska antingen säljas eller släppas beroende på deras kontraktsituation. Nåt som är nytt för den här säsongen är antalet försäljningar, hela fyra spelare säljs och vi får in hela tre miljoner kronor, något vi absolut behöver då ekonomin varit sådär förra säsongen. Det släpps även ett antal spelare som sitter på utgående kontrakt, och fyra spelare lämnar klubben då de lägger av med fotbollen. Vår trupp består av 15 spelare när alla har lämnat, och trots att vi sålt för tre miljoner så finns det inte så mycket pengar för att förstärka truppen.

Postad bild Michael Johnson → MC → 25 år → gratis

Quenten Martinus → MC → 22 år → gratis

Postad bild Marios Antoniou → DL → 17 år → lån West Ham

Postad bild Jake Gallagher → MC → 20 år → gratis

Postad bild Matthew Harriot → MC → 21 år → lån Sheff Utd

Postad bild Muamer Tankovic → ST → 18 år → lån Fulham

Första spelaren som anländer skrev på mitt kontrakt redan i slutet av förra säsongen, och det är ingen mindre än Michael Johnson, med ett förflutet i Manchester City. Det finns flera spelare som jag scoutat gång på gång under säsongen som nu blivit klubblösa, tyvärr så vill de antingen ha för hög lön eller så vill de helt enkelt inte förhandla, och jag får problem med att förstärka truppen. Men jag hittar ett guldkorn, Quenten Martinus blev släppt av sc Heerenveen, och jag nappade direkt! Jag tror att Martinus kan bli en nyckelspelare för oss, då han är både snabb och teknisk. Det värvas en till spelare på free transfer, och det är Jake Gallagher som aldrig fick chansen i Millwall under sina fyra år i klubben. Det är ingen spelare för a-laget, utan han värvas endast för att fylla ut de tomma platserna i truppen. Tidigare har vi haft otroligt flyt med våra lån, men i år fick vi problem med dem också. De som ansluter på lån är Marios Antoniou, Muamer Tankovic och Matthew Harriot. Ingen går rakt in i startelvan, utan vi tvingas låna in spelare till bänken, vilket är nödvändigt men känns tråkigt.

Postad bild

#15   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 07 April 2012 - 16:33 PM

Postad bild

Postad bild

Sammanfattning

Förra säsongen skrällde vi rejält och tog en fin 11:e plats i tabellen. I år siktar vi på en minst lika bra placering, men jag hoppas att vi ska kunna slåss om kvalplatserna. Truppen är i år mycket tunnare, och vi kommer behöva förstärka den för att klara en lång säsong i League One. Vi har fått behålla de spelare jag ville ha kvar, men har också lyckats sälja lite spelare och fått in pengar. En glad överaskning som jag inte tagit upp än är arenafrågan.När säsongen 2017 ska starta så kommer vi alltså ha en helt ny arena att spela på, vilket känns jäkligt spännande. Men det är mycket fotboll som ska spelas innan dess, och nu ska vi försöka upprepa förra säsongens bedrift. Buden på Soukouna fortsätter att komma, och det absolut viktigaste under säsongen kommer bli att förlänga hans kontrakt som går ut efter säsongen. Det finns även några andra spelare som riskerar att lämna efter säsongen, och jag hoppas att jag löser det ganska snart så vi slipper stressen när julen kommer.

Ber om ursäkt för screensen som är 1.5 månad gamla, men siffrorna har inte ändrats så värst mycket.

#16   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 07 April 2012 - 19:57 PM

Postad bild

Höstsäsongen 2013-2014
League 1 » 3/24 - Spelarstatistisk
FA Cupen » 3:a omgången
Ligacupen » 3:e omgången
JPT Cupen » 2:a omgången

Vi öppnar säsongen oerhört starkt, och ser ut som en kandidat till serievinsten. Bra spel offensivt och en Ahmed Soukouna i toppform. På sina tio matcher gjorde han elva mål, innan han tyvärr råkade ut för en hemsk skada och bröt benet. Rapporten från läkaren var allt annat än bra, och vi kommer nu få spela utan vår stjärnspelare i sex till sju månader, dvs resten av säsongen. Det känns givetvis tungt, men vi har lyckats helt okej utan vår franska målkung, bland annat har Osawe spelat riktigt bra, men även Bennett sätter några bollar då och då tack vare hörnor och frisparkar. Vi var inför säsongen tippade på en 11:e plats i ligan, vilket vi har överträffat i och med vår tredjeplats. Känslan i laget är bra, och det ska bli spännande att se hur vi ska klara oss utan Soukouna resten av säsongen.

Periodens spelare Osayamen Osawe
Ahmed Soukouna har haft en tuff säsong, då han är den anfallare som spelat mest, men får spela med en ny anfallare varje gång. I början blev det mest målpassningar till Soukouna, blandat med något mål då och då. Men han har löst det bra, och trots rotationen på anfallspartner så har han varit väldigt viktig för vår offensiv, och med sina 10 mål på 23 matcher så är han vår näst bästa målskytt. Att han fortsätter prestera är nyckeln för att vi ska kunna hålla oss kvar i toppen av tabellen, och jag är säker på att han kommer fortsätta prestera.

Klubbstatus Ekonomi
Ekonomin är allt annat än bra, men vi gjorde klart en övergång redan i november som kommer ge oss en stor summa pengar. Spelaren som lämnar satt på utgående kontrakt, och då han ville ha en alldeles för hög lön samt en låg klausul för större klubbar, så blev en fortsättning i klubben inte aktuell och jag valde att sälja honom. Annars så ser det ut som vanligt, ingen ny huvudklubb, och vi får in lite extra pengar då och då tack vare vinster i cuperna. Tyvärr har vi åkt ut alla cuperna, men det ger oss möjligheten att fokusera på ligaspelet istället.

#17   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 08 April 2012 - 12:32 PM

Postad bild

Januariövergångar 2013-2014 - Övergångar

En spelare säljs, och det är ingen mindre än vår kvicke högerytter Giles Barnes. Nya klubben blir Wigan som nu spelar i Championship, och vi får hela nio miljoner för honom. Jag säljer honom med blandade känslor, tråkigt att tappa den andra bästa spelaren i klubben, samtidigt som pengarna är något som vi verkligen behöver. Tack vare pengarna kan vi även bredda truppen, något vi verkligen behöver. Men det handlar inte om några miljonövergångar, utan vi ska agera smart.

Postad bild Karim Rossi → ST → 19 år → lån Stoke

Postad bild Ahmed Yasin → MH → 22 år → 30 000 Örebro

Postad bild Nigel Seidu → DC → 19 år → gratis West Ham

Postad bild John Bostock → MC → 22 år → gratis

Vi värvar fyra spelare och förbättrar bredden i truppen. Ersättaren till Barnes blir John Bostock och Ahmed Yasin, som båda kommer få sina chanser på mittfältet. I anfallet så saknas som sagt Soukouna, och hans ersättare blir den här vårsäsongen inlånade Karim Rossi, en anfallare med bra avslut, kvickt steg och bra teknik. Sista spelaren som ansluter blir den tyska mittbacken Nigel Seidu som bara värvas som breddspelare, men han har potential att bli en startspelare med rätt utveckling. West Ham bjöd ut honom gratis, och jag nappade direkt. Han kräver i stort sett ingen lön alls, och jag är nöjd med vårt transferfönster.

Postad bild

#18   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 08 April 2012 - 14:42 PM

Postad bild

Ungdomskandidater 2013-2014

Vi har exakt samma faciliteter som vi hade när jag anlände till klubben, och de talangerna som vi får fram håller samma klass som de tidigare årskullarna. I år är det två spelare som har kapacitet att spela till sig en A-lagsplats i framtiden.

Postad bild Jordie Butt → MC

Postad bild Les Loizou → ST

Det är en mittfältare och en anfallare, och båda har potential att bli bra fotbollsspelare. Det är ingen ny Gerrard eller Rooney, men att de ska kunna utvecklas till Championship-spelare tror jag på. Jordie Butt är en fysisk spelare som redan nu har näsa för mål och har ett okej huvudspel. Även Les har en bra grundfysik och är redan nu riktigt snabb. Les är helt enkelt en Michael Owen typ, som ska utnyttja sin snabbhet till att komma loss från försvaret och förhoppningsvis spruta in mål.

Postad bild

#19   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 08 April 2012 - 14:59 PM

Postad bild

Vårsäsongen 2013-2014
League 1 » 5/24 - Spelarstatistisk
FA Cupen » 3:a omgången
Ligacupen » 4:a omgången
JPT Cupen » 2:a omgången

Efter en oerhört stark höstsäsong ska vi nu avsluta vårsäsongen lika starkt, och förhoppningsvis leder det till minst en kvalplats. Stabiliteten finns inte riktigt, och vi blandar vinster,förluster och oavgjorda till höger och vänster. Med 45 matcher spelade så ligger vi på en fjärde plats, vilket är helt fantastiskt. Men ligan är så jämn, att det skiljer bara tre poäng mellan 1an och 8an, så mycket kan hända i den sista omgången. Men vi har allt i våra egna händer, vinst mot våra bittra rivaler MK Dons, då blir det kvalspel för våran del. MK Dons är redan klara för League Two kommande säsong, men ett derby är alltid ett derby. Det hinner dock aldrig bli en spännande match, utan vi dominerar från avspark tills domaren blåser. Rhys Bennett sätter 1an efter 10 minuter, och efter det så styr vi spelet och MK Dons skjuter bara fyra skott under hela matchen. När Omar Koroma sätter tvåan efter 75 minuter, då är det klart, det blir kval för våran del.

Periodens spelare - Rhys Bennett
Rhys Bennett har varit helt outstanding. Tillsammans med McNaughton bildar han ligans mest lovande mittbackspar. Rhys är har en magisk spänst vilket han utnyttjat gång på gång under säsongen, och gör helt enkelt massor av hörnmål och ett antal mål på offensiva frisparkar. Han har tyvärr en tendens att göra självmål också, den här säsongen blev det tre stycken, men vad spelar det för roll när han gör 20 mål framåt.

Klubbstatus
Antalet år klubben funnits kan du räkna med hjälp av fingrar och tår och någon historia finns helt enkelt inte. För varje säsong vi spelar så slår vi nya rekord, och årets femteplats blir givetvis ett nytt rekord. Nu ska vi kvala, vilket är ett stort steg för klubben. Laget har fått upp ett rykte redan i League One, och vi har kunnat plocka spelare som Barnes och Bostock, detta är ett kvitto på att det vi gör funkar, och nu ska vi fortsätta växa, och förhoppningsvis spela i Championship kommande säsong.

Ber om ursäkt för bristen av screens, har tappat bort dem..

#20   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4720 Inlägg:

Postad 08 April 2012 - 18:07 PM

Postad bild

Championshipkval 2013-2014 / Semifinal match 1

Vi inleder kvalet mot Portsmouth, ett lag vi haft bra resultat mot under säsongen. Första mötet slutade 2-0 till oss, och andra blev oavgjord. Men nu är det kval, och allt kan hända. Det som talar för oss är vår offensiv, och vi har nu fått tillbaka en nyckelspelare. Soukouna har missat ett halvår pga ett brutet ben, men kom tillbaka dagarna innan kvalet startas. Han slängs in från start, och på matchens första elva minuter hinner han missa två frilägen, inte den start vi hade hoppats på. Men vi fortsätter trycka på, och efter 32 minuter kan inlånade Karim Rossi sätta kvalets första mål, 1-0 till oss. Efter 80 minuter väljer domaren att blåsa straff till oss, och Michael Johnson gör inget misstag från elva meter utan smeker in 2-0, ett riktigt bra resultat för vår del. Men direkt slår Portsmouth om, och lyckas sätta en reducering två minuter senare, och 2-1 är helt plötsligt inte ett så bra resultat för vår del. Som tur är så räddas vi av Rhys Bennett som skarvar in en hörna med några minuter kvar av matchen, 3-1, och jag blir lugn igen.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 08 April 2012 - 18:07 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar