Inledning
Min förra saverapport var tänkt att bli den längsta jag skrivit. Allt såg bra ut, men då krashade saven och det roliga tog slut. Dagarna gick, jag startade spelet och slutade lika fort. Men till slut hittade jag laget som förhoppningsvis kommer underhålla er i flera säsonger. Förra gången räckte det till League 1, den här gången hoppas jag att det räcker till toppen av fotbollsvärlden. Det blev en väldigt tung period efter savekraschen, jag startade save efter save men hittade aldrig motivationen. Men efter en veckas velande så bestämde jag mig, jag ska försöka med ett engelskt lag igen, och jag ska klara det!
Klubben
Laget jag har valt är AFC Wimbledon som är ett mittenlag i League Two i England. Klubben är värd 13 miljoner men man har en låneskuld på ca 7,5 miljoner kronor. Laget bildades 2002 så det är en väldigt ny klubb. Klubben bildades för 10 år sen av Wimbledon FC fans som ogillade klubbens flytt till Milton Keynes och dess namnbyte till Milton Keynes Dons FC. Det som gör det extra roligt att coacha just AFC Wimbledon är deras sponsor, Sports Interactive.
Min plan
Det krävs många små steg från att vara en klubb i division fyra till att bli en storklubb i europa, men det gäller att inte göra några förhastade beslut. Att satsa på unga spelare är både roligt och effektivt, då det är lättare att sälja talanger med en vinst än att sälja föredettingar. Men det gäller att göra smarta affärer, och de flesta spelare som kommer ansluta de första åren kommer vara spelare som misslyckats i större klubbar och blivit klubblösa. Scouting är oerhört viktigt, och jag ska försöka att förstärka just den delen av min stab så fort som möjligt.
- Scouta noga
- Satsa på talanger för att sen kunna sälja dem dyrt
- Investera pengar i klubbens faciliteter
- Hålla hårt i slantarna
Detta inlägg har redigerats av marre023: 01 augusti 2012 - 19:33

Detta ämne är låst

Tillbaka upp