Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

AFC Wimbledon

FM12 SR
268 svar till detta ämne

#21   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 08 april 2012 - 20:42

Postad bild

Championshipkval 2013-2014 / Semifinal match 2

Andra matchens matchplan är ganska simpel, håll tätt bakåt, riskera inga skitmål och spela safe. Det håller i 18 minuter, sen lyckas Nick Blackman sätta 1-0 efter en fin passning av Adam Webster. Men precis som Portsmouth gjorde i första matchen, så svarar vi direkt. Vi slår en lång boll mot motståndarnas hörnflagga, och helt plötsligt slår pompeybacken in bollen centralt mot målvakten, där Ahmed Soukouna står och bara väntar. Pang säger det, sen så sitter bollen i öppet mål, och vi har kvitterat. 1-1 är fortfarande ett bra resultat för oss, då vi i stort sett går vidare om vi lyckas peta in ett mål. Därför blir glädjen enorm när vårt nyförvärv Ahmed Yasin lyckas placera in 1-2 efter 57 minuter, och i stort sett skjuter oss till kval-finalen som ska spelas på Wembley. Sen händer två saker som absolut avgör matchen, vi får en frispark från 35 meters håll, som slås mot bortre där Rhys Bennett kommer flygandes, och skarvar in 1-3 och definitivt avgör matchserien. Adam Webster drar sen på sig ett rött kort efter 78 spelade minuter, men det spelar ingen roll. Matchen slutar 1-3 till oss, och vi slår ut Portsmouth med sammanlagt 6-2.

Postad bild

#22   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 08 april 2012 - 22:51

Visa inläggynwaliverpoolfc skrev:

älskar denna :)
Kul att höra :)

Visa inläggtiebreak skrev:

riktigt bra är denna :D KUTGW
Tackar! :)

Visa inläggChampions19 skrev:

Sjukt snyggt! Hoppas du vann finalen också! Först Barnes, sen Johnson och nu Bostock, inga dumma värvningar, med tanke på hur stora talanger dessa varit, iaf med L1 ögon sett!

Jo, har plockat några riktiga guldkorn!

Postad bild

Championshipkval 2013-2014 / Final
51 758 personer, och ännu fler som följer matchen på tv. Det är nu det avgörs, två klubbars säsonger ska avgöras på 90 minuter. Vi är inför finalen tippade att vinna, trots att Bournemouth lyckades vinna en av våra två matcher i serien, och andra slutade 2-2 efter ett sent kvitteringsmål från deras sida. De har absolut ett mentalt övertag, och det sena kvitteringsmålet sitter i bakhuvudet på mina spelare. Det är två 4-4-2 lag som möts, så det kommer bli mycket krigande på det centrala mittfältet. Direkt från avspark visar vi att vi vill vinna, och kontrollerar matchen med ett säkert passningsspel. Lagen turas om att missa chanser, men precis innan pause får Bournemouth en hörna. Hörnan skarvas bort av Bennett, till Bostock som bara ska slå upp bollen till Soukouna. Tyvärr så lyckas Bostock träffa Soukouna i ryggen, så bollen studsar tillbaka in i straffområdet, till en motståndare som skjuter på en täckande back, bollen studsar fram till mittbacken Lubomir Michalik som får ett helt öppet mål, och sätter matchens första mål. En riktig kalldusch precis innan pause, och jag har svårt att tänka mig ett mål som skulle kunna påverka mina spelare mer mentalt. I andra halvleken tar det ett tag innan vi hittar tillbaka till vårt fina spel, men det kommer, och chanserna kommer. Två frilägen har vi i andra halvleken, men båda missas tyvärr. Alan Smith drar sen på sig ett rött kort och ger oss en chans att under matchens sista kvart spela med en man mer. Vi trycker på, flyttar upp folk, Bennett får spela forward och blir flaggstången alla inläggen ska placeras på. Men alla våra försök misslyckas, och i säsongens viktigaste match viker vi ner oss, och förlorar på ett skitmål helt enkelt. Matchen dominerar vi, 60-40 i bollinnehav och 3-0 i klara chanser. Men vad gör det när man bara räknar målen, vi får komma igen nästa säsong istället.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 08 april 2012 - 22:51

#23   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 09 april 2012 - 13:47

Postad bild

Rykten, rykten, rykten.
Efter vår fina säsong som tyvärr avslutades med en förlust så kommer vi spela i League One kommande säsong. Mellan säsongerna så sker den så kallade Sillyseason, där spelare kopplas ihop med mängder av lag, och varje lag ska enligt media köpa tio spelare. I min klubb har det skett en hel del rykten, de flesta handlar om Ahmed Soukouna som ryktas vara på väg till klubbar i Franska och Engelska toppdivisionerna, men också målvakten Seb Brown ryktas vara på väg bort. Efter en lång brukar det alltid finnas spelare som är missnöjda med sin speltid och vill byta klubb. Den absolut roligaste händelsen sen jag kom till klubben skedda under Sillyseason, och det var när jag läste en scoutrapport från en av mina scouter. Klubben la förra säsongen 338k/v på hela lagets lön, så att vi skulle kunna erbjuda den lön han begär är allt annat än troligt. Men det är kul att veta att vi i alla fall har nått så högt upp i hierarkin i den engelska fotbollen att vi kan rent teoretiskt värva spelare som Stephen Ireland, det som saknas är nu pengar.

Postad bild

Ett rykte som länge cirkulerat i fotbollsvärlden är att vi ska få nya ägare, och i mitten av sommaren blir det officiellt. Den tidigare ordföranden Erik Samuelson säljer klubben till Dickie Guy. Dickie har ett förflutet i Wimbledon då han var målvakt i klubben från 1967-1978, och spelade 371 matcher. Det finns inga planer att ösa in pengar i klubben, så min första tanke angående nya ägare är att det inte kommer bli någon skillnad. Men det får framtiden visa.

Postad bild

#24   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 09 april 2012 - 16:25

Postad bild

Sommarövergångar 2014-2015

När man tränar en mindre klubb så är det oftast inte aktuellt att köpa spelare, utan man får försöka hitta guldkornen som de större klubbarna släpper, vilket oftast inte är lätt. I mitten av förra säsongen så gjorde jag klart med mitt första nyförvärv, som satt på ett utgående kontrakt och inte fick någon speltid i Celtic. Jag började också scouta ett 40-tal andra spelare som var i liknande situation, och höll tummarna för att de inte skulle signa ett nytt kontrakt, och kanske gå till oss gratis. Vi har en väldigt tunn trupp efter många försäljningar, då vi tappat förstemålvakten Seb Brown till Charlon, men även Kieran Djilali som fått spela en hel del senaste säsongen. Vi tappar också en talang, Les Loizou och en f.d talang, Loui Theophanous. Men vi får in nästan 5 miljoner, och nu har jag plats i lönebudgeten att bredda vår trupp, och det krävs flera nyförvärv.

Postad bild Filip Twardzik → MC → 21 år → gratis

Postad bild Kristoffer Olsson → MR → 19 år → gratis

Postad bild Smajl Suljevic → DM → 20 år → lån Stoke

Postad bild Jesper Hansen → GK → 29 år → lån gratis

Postad bild August Strömberg → GK → 22 år → 70 000 IFK Göteborg

Postad bild Matt Mills → DC → 28 år → lån Leicester

Första spelaren som ansluter är tjecken Filip Twardzik som senast spelade i Celtic. Det är en ung mittfältare som kan spela på både vänsterkanten och centralt, och hans styrkor är passningsspelet och hans snabbhet. Vi gör också klart med en till spelare som satt på utgående kontrakt, och det är svensken Kristoffer Olsson som ville lämna Arsenal. Han är också en ung mittfältare som kan spela på kanten och centralt, och han har samma styrkor som Filip. Men vi har den viktigaste lagdelen kvar att förstärka, och det är målvaktsidan. Utan målvakt i A-laget så krävs det två nya målvakter, och vi hittar två riktiga fynd. Jesper Hansen är en dansk målvakt med en landskamp, och han blir antagligen ligans bästa målvakt. Vi värvar även en ung svensk från IFK Göteborg, August Strömberg. August kommer få agera andremålvakt, men jag är säker på att han kommer prestera i de matcher han får chansen. Nu är jag relativt nöjd med truppen, men bredden saknas. Jag lånar därför in två spelare, först svensken Smajl Suljevic från Stoke och Matt Mills från Leicester. Nu består truppen av 23 spelare, och jag får vara nöjd med de övergångar som har skett.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 09 april 2012 - 16:49

#25   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 09 april 2012 - 20:12

Postad bild

Postad bild

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Sammanfattning

Det har hänt ganska mycket under Sillyseason, nya ägare, spelare har sålts, spelare har värvats, och nu ska vi gå in i en säsong för första gången där vi förväntas hamna i toppen. Det är nåt nytt för oss, och det ska bli spännande att se hur laget presterar under den här sortens press. Lagkaptenen Hysén har lämnat, och ny kapten blev den unga mittbacken McNaughton och hans vicekapten blev mittbackspartnern Rhys Bennett. Försäsongen har gått riktigt bra för oss, trots att vi bara spelade fyra matcher. Vi börjar med att slå Oxford med 6-0 och sen Barnet med 4-2. Två bra resultat helt enkelt, men det skulle bli bättre. Matchen mot Manchester United var mest för att bjuda fansen på bra fotbollsmotstånd, men gud vilken match vi gör. United ställde inte upp med det starkaste laget, men man hittade spelare som Welbeck, Nani, Macheda, Ji-Sung, Fletcher och Evans i startelvan. Vi spelade med starkaste laget möjligt, och lyckades skrälla och få 2-2, och vände t om 0-2 till 2-2. Vi avslutar försäsongen med att möta Cardiff City som också spelar i Premier League, och matchen slutar 1-1. Vi är nu redo för säsongen, som ska spelas på en arena som blivit utbyggd och tar nu 6500 sittplatser. Bra transferfönster, bra försäsong, inga skador i truppen, ska säsongen bli lika bra? Det får vi se.

#26   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 10 april 2012 - 13:35

Postad bild

Höstsäsongen 2014-2015
League 1 » 1/24 - Spelarstatistisk - Matcher
FA Cupen » 3:a omgången - Matcher
Ligacupen » 4:a - Matcher
JPT Cupen » final - Matcher

Vi har i år en press på oss att prestera, och den klarar vi av galant. Vi har spelat oerhört bra, och vår defensiv är säkrare än någonsin. Detta blandat med ett anfallspar i storform har gjort att vi efter halva säsongen leder ligan, med tre poäng trots att vi har en match mindre spelad.
Vi har gjort flest mål framåt samtidigt som vi släppt in minst mål, och vi förtjänar verkligen platsen högst upp i tabellen. Osawe har högst snittbetyg i laget, men Soukouna leder både den interna skytteligan och assistligan med sina 13 mål och 8 assist. I försvaret så har McGivern spelat stabilt tillsammans med McNaughton, och vår nya målvakt Hansen har varit säker. Tyvärr så har vi redan nu gjort klart med en försäljning, och en av våra bästa backar kommer försvinna. Det kommer bli en rejäl utmaning att ersätta honom, men ingenting är omöjligt.

Periodens spelare Osayamen Osawe
Det stod mellan två spelare, Soukouna och Osawe. Tillsammans har de bildat ett vasst anfallspar som dominerat i League One, men enligt snittbetyget så har Osawe varit lite bättre om man går efter snittbetyget. Han har haft en fin utveckling och är numera oerhört snabb, och även säker framför målet. Han bidrar med både mål och assist, och vi har förlängt hans kontrakt till 2016 vilket känns skönt.

Klubbstatus Ekonomi
Vi är tippade på en 6:e plats i tabellen, men toppar den och så som vi spelar nu så kommer vi antagligen sluta på första platsen. Inför säsongen så byggdes vår arena ut med 1500 platser, men vi har ligans absolut högsta publiksnitt, och fyller vår arena till 98,31 % efter halva säsongen. Tvåan Luton ligger på 82 %, så det är en väldigt överlägsen seger för oss där. Vi har även en av de billigaste trupperna i ligan, och vår lönebudget på 20,08 miljoner/år gör att vi hamnar på en 17:e plats av de 24 lagen i ligan. Vi spelar helt enkelt fin fotboll som lockar fansen, och vi har haft utsålt på 11 av 12 matcher i ligan. Ekonomin är som vanligt, vi går minus under säsongen men siffrorna blir bättre efter säsongen när vi får in pengar från ligan osv.

#27   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 10 april 2012 - 18:10

Postad bild

Ungdomskandidater 2013-2014

Precis som föregående säsonger så kommer det upp spelare, men ingen sticker ut. Vi värvar ett antal för att fylla luckorna i U19-laget, men det finns egentligen bara en i laget som har en chans att utvecklas till en A-lagsspelare.

Postad bild Karl Ainsley → ST

Vi fortsätter att få fram lovande anfallare, och den här gången är det Karl Ainsley som trots sin unga gldre har en bra grundkondition redan nu. Han har ett hyfsat ryck, och avslutet är bra men kan bli bättre. Han kommer få sina chanser i U-laget, sen får vi helt enkelt se hur det går för han. Han är just nu ljusår från att få en chans i A-laget.

Postad bild

#28   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 10 april 2012 - 23:48

Postad bild

Vårsäsongen 2014-2015
League 1 » 1/24 - Spelarstatistisk - Matcher
FA Cupen » 5:a omgången - Matcher
Ligacupen » 4:a omgången - Matcher
JPT Cupen » Vinst - Matcher

Vi hade en ledning i halvtid av säsongen, och allt såg mycket bra ut. Vi fick dock en tuff start på andra halvan, men efter två förluster så började vi vinna igen, och efter det kunde inget lag stoppa oss.Jag blev kontaktad av flera spelare i februari, som helt enkelt ville flytta eller få mer speltid. En av dem är vår lovande andremålvakt August, som jag absolut vill ha kvar i klubben. Så trots att dansken presterat bra så blev han petad för vår svenske målvakt, och august tog verkligen chansen. Stabilt spel säsongen igenom, och det är nu tveksamt vem som kommer få starta nästa säsong som förstemålvakt.Det har varit en lång säsong och Ahmed Soukouna spelade hela 59 matcher, där det blev 29 mål och 13 assist. En spelare som verkligen imponerat är Filip Twardzik som på sina 43 matcher snittade 7,18, en väldigt imponerande debutsäsong helt enkelt. I sista omgångarna ger jag även vår egenfostrade anfallare Ian Lea chansen, och det blir tre matcher från och fint spel, trots att han får vänta på sitt första A-lagsmål. Hur som helst så joggar vi hem ligan och vinner till slut med 11 poäng. Vi gör flest mål och släpper in minst, och känslan är att med den här truppen så ska vi kunna kriga oss kvar i Chamionship nästa säsong. Men laget kommer förstärkas, och mina scouter har fått resa över hela landet senaste månaden, och min önskelista är längre än tomtens.

Periodens spelare Filip Twardzik
Filip Twardzik har haft en otrolig debutsäsong och han tar ansvar direkt. Han är en viktig spelare för oss då han besitter en egenskap som jag värdesätter högt, nämligen förmågan att spela på många positioner. Till vänster eller centralt föredrar han att spela, men sätter d han på högerkanten så presterar han där också. Det har t om blivit några matcher som vänsterback, och han har blivit vår egna Kim Källström. Hans passningar är ofta magiska och hans arbete på mittfältet vinner fansens kärlek. Det är helt enkelt en blivande ikon det här, om han stannar i klubben de kommande säsongerna.

Klubbstatus Ekonomi
Herregud, vi har verkligen växt som fotbollsklubb. Vi slår självaste Arsenal i cupen, för att sen vara ett stolpskott och ett ribbskott från att slå ut Liverpool. Den ekonomiska situationen är dock inte den bästa, och vi lever mycket på att hittaa spelare gratis för att sen sälja dem dyrt. Vi får helt enkelt inse att det är vår roll i den magiska fotbollsvärlden, men våra ambitioner är större än så. Nästa säsong blir det Championship för vår del, och vi ska sakta men säkert bli så bra så att vi kan behålla de spelare vi vill, och även kunna värva etablerade namn från andra klubbar. Som petter sa, kompis det går bra nu.

#29   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 11 april 2012 - 12:24

Visa inläggGodverdomme skrev:

Jag älskar tempot du har då jag är inne och läser den här varje dag och hoppas på ett nytt inlägg från din sida. KUTGW!
Kul att höra, då slänger jag upp en direkt då! ;)

Postad bild

Stora planer
Att en ny arena planerades hände redan innan ägarbytet. Men min nya ägare verkar inse det som man gjort innan, att det krävs en ny arena. Vi ha de senaste säsongerna haft fullsatt på våra hemmamatcher, och då vi nu har gått upp så har vi chansen att locka ännu flera fans, om vår arena hade klarat av det. Det gör den inte i nuläget, men med vår nya arena så kan vi få in fler fans på våra matcher, vilket betyder bättre stämmning på matcherna men också en stor ekonomisk vinst. Det är oerhört spännande att vara med om en sån revulition i klubben, och klubben växer mer och mer för varje säsong. Men först ska vi spela en sista säsong på The Fans Stadium, och vi måste klara oss kvar. Vi ska inte inleda säsongen på vår nya arena i League One, det funkar inte helt enkelt.

Planering av arenan

Detta inlägg har redigerats av marre023: 11 april 2012 - 12:25

#30   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 11 april 2012 - 17:53

Postad bild

Sillyseason spekulationer
För varje säsong så växer klubben och kvaliten på spelare som vill komma till klubben ökar för varje säsong. En röd tråd i min transferfilosofi just nu är att värva billigt, därför scoutas det ordentligt vid varje säsongsslut för att kontrollera vilka som sitterpå utgående kontrakt. Mina scouter har gett mig ett hundratal rapporter, och jag har en lista på spelaer som jag absolut är intresserad av, och som jag kommer försöka sno åt mig i sommar ifall deras kontrakt inte förlängs.

Det är en stor blandning på spelare, vissa vill komma redan nu medan vissa inte alls är intresserade. Det är även stor skillnad på åldern, äldst är legendarerna Lampard 36 och Carragher 37, medan vi också hittar yngre talanger som Gael Kakuta, Connor Wickham och Nathan Delfouneso. Det alla dom här spelarna har gemensamt är deras kontraktsituation, alla är nämligen klubblösa, och jag har en känsla av att vi kommer kunna kontraktera minst en av de här spelarna när de lämnat klubben. Några som redan nu är intresserade är Delfouneso, Jenkingson, Cattermole och Anichebe. Men som sagt, än är de inte klubblösa och mycket kan hända, men det blir en oerhört spännande sillyseason i år tror jag.

Postad bild

#31   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 11 april 2012 - 19:42

Postad bild

Sommarövergångar 2015-2016

Mängder av spelare hade scoutats och min önskelista var lika lång som jan koller. Men när allt kom till kritan så tackade spelare efter spelare nej. Det fanns en hel del spelare som ville förhandla, mem löner på 400 000/v finns helt enkelt inte i vår budget. Men till slut så lyckades jag komma överens med en av spelararna från listan. Men först så släppte vi två spelare från A-laget. Omar Koroma var en av mina första värvningar, och han har presterat otroligt bra med tanke på hur lite speltid han fått. Han blir nu klubblös, men jag hoppas att han hittar en ny klubb snart. Vi släpper även Jake Gallagher, som värvades in som breddspelare och knappt fick spela en minut på sina två år i klubben.

Postad bild Lateef Elford-Alliyu → ST → 21 år → gratis

Postad bild Kyle Mackenzie → DR → 18 år → gratis

Postad bild Joseph Baffo → DC → 22 år → 2.5 miljoner från AaB

Postad bild Jack Bidwell → DL → 22 år → 500 000 kr Preston

Anfallaren Lateef Elford-Alliyu som tillbringat ett år utlånad i klubben förut blir spelaren från listan som värvas. Han kommer gratis, men kräver en relativt hög lön, 48 000/v. Han värvas som tredje anfallare men kommer få sina chanser, och han behövdes verkligen då vi inför säsongen hade tre anfallare i truppen. Första nyförvärvet skrev på redan förra säsongen, och det är den 18-årige Kyle Mackenzie som kommer från Queen of Sth. Det är en talangfull högerback som kommer få sina chanser, men han värvas för framtiden. Jag förstärker försvaret med två till spelare, och den första är rena fyndet. Joseph Baffo är en av sveriges mest lovande mittbackar, och när han blev transferlistad av AaB så la jag bud direkt. Budet är 1 miljon direkt, och 1.5 miljoner över fyra år, rena rånet alltså! Jag lyckas också värva Jake Bidwell som kommer gå rakt in i startelvan, då han är lagets enda vänsterback. Jag är nöjd med våra värvningar, och jag har även förlängt de flesta spelares kontrakt till 2018.

Postad bild

#32   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 11 april 2012 - 21:58

Postad bild

Postad bild

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Sammanfattning

Efter en kanonsäsong så har vi värvat väldigt smart tycker jag. In i laget kommer en riktigt bra anfallare samt tre talangfulla backar. Joseph Baffo är antagligen den bästa spelaren, och blev även den dyraste spelaren jag värvat hittills i klubben. Vår försäsong har gått riktigt bra, vi börjar med att slå Everton, Stirling, Vit.Setubal och Bolton och avslutar säsongen med att förlora mot Bournemouth med 2-3. Sista matchen coachades av min assisterande manager, så den förlusten kan jag ta. Men under de matcher jag coachade så spelade vi galet bra, och slår både Everton och Bolton med 3-1. Både offensiven och defensiven har fungerat perfekt, och jag känner att vi har potential att sno åt oss en mittenplats.

#33   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 12 april 2012 - 13:10

Postad bild

Höstsäsongen 2015-2016
Championship » 2/24 - Spelarstatistisk
FA Cupen » 3:a omgången
Ligacupen » 2:a

Svårt att förklara den här perioden, vi spelar helt fantastiskt. Vi inleder säsongen i ett otroligt tempo, och slår Blackburn med 4-0 i vår Championshipdebut. Men det slutar inte där, utan i omgång två slår vi Ipswich med hela 71, och följer sen upp det med 3-1 mot Norwich. Det blir fyra raka vinster, innan vi spelar oavgjort mot Birmingham, och efter det hamnar vi i en lång period där vi blandar vinster med förluster, och några oavgjorda matcher. Men vi vinner mer än vi förlorar, och hänger med i toppen av säsongen enda fram till januari. Vi är tippade på en 21:a plats i ligan, men har i nuläget en direktplats till självaste Premier League. Vi har roterat en hel del i laget, och längst bak så har Hansen och Strömberg fått dela på målvaktströjan. Av utespelarna så har de flesta imponerat, men de som presterat allra bäst är mittfältarna Twardzik och Martinus som båda ligger med i toppen av snittbetygsligan, och leder tillsammans assistligan med 11 assist var.

Periodens spelare Lateef Elford-Alliyu
Lateef Elford-Alliyu har haft en helt fantastisk comeback i klubben och är numera given i startelvan. Inför säsongen var han värvad som tredje alternativ och var till och med vår reservplan då Mohamed Bangura inte fick något arbetstillstånd. Men när säsongen började så visade han direkt vilken målskytt han är, och ligger nu delad fyra i skytteligan. Han har varit helt outstanding helt enkelt, och har faktiskt presterat bättre än Soukouna.
[/font]

Klubbstatus
Vi har fått en ny ägare, och till en början så var känslan att klubben skulle fortsätta som den varit senaste säsongerna. Men Dickie har två gånger under säsongen slängt in en miljon kronor för att "hålla skeppet flytande", trots att vi legat pluss i saldo. Vi har fått två miljoner nu innan januari och det kommer antagligen bli en eller två till under vårsäsongen. Utöver det så har vi även fått vår första farmaklubb, som valdes ut av mig personligen. Det blev Burton Albions i League Two, och jag skickade direkt ner Jimmy Peters och Ashley Light och jag hoppas att de utvecklas under sin tid i klubben.

#34   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 12 april 2012 - 17:03

Postad bild

Januari övergångar 2015-2016

Vi ligger över vår budget när det gäller spelarlöner, och att värva någon är inget alternativ. Men truppen har tagit oss så här långt och jag har en känsla av att vi kommer fortsätta spela lika bra. Men då vi säljer två spelare i januari, Walid Abeid till Norwich (3,5 milj) och Nigel Seidu till Blackpool(2,5 milj) så känner jag att det behövs en spelare till. Jag lägger ett 10-tal lånbud, och får till slut en spelare.

Postad bild Niklas Hult → ML → 26 år → lån från Elfsborg

Den nya spelaren är ingen mindre än svenska Niklas Hult. Han var transferlistad i Elfsborg, men då jag inte hade pengar för att köpa honom så lånar vi han säsongen ut, med en övergångsklausul på 1 miljon, ett kap helt enkelt. Han kommer få spela både i backlinjen och på mittfältet, och jag tror att han kommer trivas här.

Postad bild

#35   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 12 april 2012 - 19:53

Postad bild

Ungdomskandidater 2015-2016

I år så får vi faktiskt tre spelare som har potential, och jag är riktigt nöjd med tanke på hur det sett ut tidigare säsonger. Trots att vi inte har utvecklat våra faciliteter eller vårt scoutingnät så får vi se en förbättring, men jag hoppas på ännu bättre spelare i framtiden när vi utvecklat klubben.

Saidi Chombo → MR

Postad bild Jason Burt → DL

Postad bild Elliott Corbett → MC

Saidi Chombo kommer från Zanzibar och är en teknisk spelare med bra straffar. Han är modig och har hög aggressivitet, och kan mycket väl utvecklas till en spelare i A-laget om han utvecklas. Jason Burt är en snabb ytterback med säkra tacklingar, som kan vara en blivande lagkapten då han redan nu är en ledare. Frågan är dock, blir det i AFC Wimbledon eller i en annan klubb som han får bära K:et, det får vi se. Sista spelaren är även den bästa, och det är Elliott Corbett. Även han är en ledare på planen, och hans finess håller redan nu hög klass. Hans fysik är lovande och han är kvick och har bra balans. Det som saknas är uthållighet och styrka, något han kommer få med åren. Han är nu 15 år, men har bra dribblingar. Med hans snabbhet så ser jag han som en ytter, så han kommer få byta position för att lära sig att spela som ytter då han nu är central mittfältare.

Postad bild

#36   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 12 april 2012 - 22:09

Postad bild

Vårsäsongen 2015-2016
Championship » 3/24 - Spelarstatistisk
FA Cupen » 6:e omgången
Ligacupen » 1:a omgången

En berg och dalbana, helt klart. Vi startar året med åtta matcher utan förlust, med sex vinster. Sen kommer första poängtappet, men vi vinner två matcher till efter det. Sen hamnar vi i en svacka, vi vinner en match av sju och det blir ruggigt tätt i toppen av tabellen. Men när vi förlorar mot både Huddersfield och Derby, så ramlar vi ner från andraplatsen till tredjeplatsen, och när vi sen spelar 0-0 mot Charlton så blir det klart att vi missar de två platserna som innebär en direktplats till Premier League. Men kvalet säkras med någon omgång kvar, och vi avslutar ligaspelet med två raka vinster, och känslan i laget är bra.

Periodens spelare Joseph Baffo
Joseph Baffo blev min dyraste övergång i klubben, och han har verkligen motsvarat förväntningarna. Fint spel hela säsongen, och han har presterat bra varje match. Han är egentligen mittback, men har fått spela 75% av matcherna på mittfältet, och han klarat av sin nya roll bra. Debuten i landslaget kom också, och kanske får han en plats i EM-truppen.

Klubbstatus Ekonomi - Lön per år - Publiksnitt
Man märker att ryktet blir bättre för varje säsong, då vi kan locka spelare av högre klass. Tyvärr så saknas pengarna för större investeringar, men det kommer med tiden. Nu i år ska vi kvala för Premier League, och en vinst där innebär en stor fet bonus, och vi kommer kunna lägga stora summor pengar på både faciliteterna men också nya spelare. Men då krävs det en kvalvinst, men även om vi misslyckas så är jag säker på att vi ska kunna hålla minst en lika hög nivå nästa säsong också. När det gäller lönen så betalar vi ut minst i ligan, och ligger hela 200 miljoner efter QPR som har den dyraste truppen. Vi är också det enda laget som haft slutsålt hela säsongen, och det blev helt enkelt ett passande slut för Fans Stadium då vi nästa säsong ska spela på vår nya arena.

Detta inlägg har redigerats av marre023: 13 april 2012 - 03:08

#37   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 10:30

Postad bild

Premier Leaguekval 2015-2016 / Semifinal match 1

Första kvalmatchen spelas mot Hull, ett lag som spenderat sina fem senaste säsonger i Championship. Våra matcher mot Hull har under den här säsongen varit väldigt ojämna, först slår vi dem med 3-1 för att sen åka på storpisk med 4-0 i andra mötet. Men nu är det kval, och med ett misslyckat kval bakom oss tidigare så hoppas jag att rutinen ska hjälpa oss i år. Första matchen spelas på deras hemmaplan, men det är vi som tar tag i dirigentpinnen från start. Hull lyckas aldrig hota oss riktigt, och det är vi som tar ledningen efter 44 minuter och målskytten var Lateef Elford-Alliyu. Vi gör tre byten efter 55 minuter, och in kommer Nick Arnold. Efter en kvart på planen så lyckas han förvalta ett friläge och ger oss ett fint utgångsläge inför returen, 0-2 slutar matchen.

Postad bild

#38   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 14:31

Postad bild

Premier Leaguekval 2015-2016 / Semifinal match 2

Andra mötet blir allt annat än spännande, och allt är tack vare Ahmed Soukouna. Efter sju minuter sätter han 1-0, och efter 23 minuter slår han in bollen i straffområdet till Callum McNaughton som sätter 2-0. Men Ahmed är inte klar, och efter 38 minuter sätter han 3-0, och vi är i stort sett klara för kvalfinalen. Jag gör tre byten redan i första halvleken för att vila vissa spelare inför en kommande final, men Ahmed Soukouna får spela vidare, och efter 74 minuter så sätter han sitt tredje mål på straff, och slutresultatet blir 4-0 och sammanlagt 6-1. Det här blev vår sista match på Fans Stadium, och Ahmed Soukouna bjöd verkligen fansen på ett avslut som hade passat vilken hollywoodfilm som helst.

Postad bild

#39   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 18:28

Postad bild

Premier Leaguekval 2015-2016 / Final

Det här är en match som alla vill spela, men samtidigt inte. Skillnaden mellan att vinna och förlora är enorm, vi snackar 100-miljontals kronor. Vinst och du har nått slutmålet, att spela i engelska toppdivisionen, möta storlag och bjuda fansen på världsklasspelare. Förlust, och det blir en till säsong i Championship och möta lag som Sheff Utd och Millwall istället för Arsenal och Manchester United. Vi hade vunnit båda våra möten under säsongen, men de var favoriter inför finalen. Det är helt enkelt mycket som står på spel, och matchen spelas på Wembley inför nästan 52 000 personer. Vi får en riktig kalldusch då Emanuel Villa sätter matchens första mål efter bara åtta minuter. Frågan var nu om vi skulle falla ihop, eller resa oss upp och kämpa. Det tog en kvart, sen kvitterade Ahmed Soukouna på ett fint avslut. Vi dominerar matchen med bollinnehavet, men de skott vi skjuter hamnar alltid utanför mål. Efter 90 minuter så står det 1-1, och känslan är att vi ska avgöra det här innan straffar, då vi verkligen dominerar och har 63-37 i bollinnehav. Förlängningen spelas i 15x2, och efter 27 sekunder så får vi en ny kalldusch. Matty Fryatt sätter 2-1 efter ett friläge, och våran plan för förlängningen ändras direkt. Vi tvingas flytta upp laget för att jaga ett kvitteringsmål, men då smäller det igen och Villa sätter sitt andra mål och 3-1. Efter det händer, ingenting. Domaren blåser, och vi förlorar den viktigaste matchen i klubbens historia, hittils!

Postad bild

#40   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 602 Inlägg:

Postad 14 april 2012 - 01:01

Postad bild

EM 2016

Trots att vi är en klubb som tippas hamna i botten av Championship så får två av våra spelare speltid i årets EM. För Sverige, så gick gruppspelet inte alls bra. Spö av Tyskland i öppningsmatchen, för att sen slå Irland med 3-2. I vinstmatchen fick inlånade Niklas Hult spela, och gjorde ett bra jobb som vänsterytter med några avgörande passningar. Sveriges EM skulle avgöras mot Skottland, som tyvärr blev för starka och lyckades vinna matchen efter ett 2-1 mål i sista minuten. Joseph Baffo var en spelare som var med i spekulationerna inför EM, men blev inte uttagen till slut, men han kommer antagligen få en plats i VM-truppen 2018, det är jag säker på.

Den andra spelaren som fick spela EM var för mig en liten skräll, det var Tjeckiens Filip Twardzik som fick debutera på deras centrala mittfält i EMs första match, matchen slutade 1-1, och Filip stod för en helt okej landslagsdebut. I andra matchen blev han petad, och resultatet blev allt annat än bra, spö med 3-0 mot Belgien och nu krävdes det en vinst mot Rumänien som väntade i sista gruppspelsmatchen. Filip var återigen i startelvan, men blev utbytt efter 45 minuters svagt spel. Matchen slutade 0-0, och ingen av mina spelare lyckades ta sig vidare från gruppspelet. Men man kan kan påstå att mina spelare hade stor betydelse, då Sverige och Tjeckien aldrig förlorade med mina spelare på planen, medan man förlorade när man petat dem.

Postad bild

Hult fick i år chansen, nästa år är det Baffos tur?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar