Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM-12-SR] GAIS mot framgång!

11 svar till detta ämne

#1   Graves

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 01 maj 2012 - 20:43

(Banner saknas)

MANAGER NAMN: MAX JOHANSSON
PATCH:
12.2.2
DATABAS: FMSU
LAGVAL: GAIS

Kortsiktiga mål:
Bekräfta att vi är bäst I Göteborg igenom att inte förlora ett derby och sluta högre än samtliga lag från staden.
Sluta på en top 5 placering.
Ge våra talanger chansen och slå igenom med minst en.

Lånsiktiga mål:
Vinna ligan
Utveckla Tornblad till en stjärnspelare

Mitt första inlägg på forumet blir en saverapport! Jag har länge funderat på att registrera mig, jag är inte säker varför jag inte gjort det tidigare med tanke på att jag följt forumet sedan tidiga 2010. På senare tid har jag tittat lite extra på rapporter för att sedan göra en egen, om GAIS. GAIS är en rolig klubb med jättar som Wanderson och talanger som Linus Tornblad som jag för övrigt tänker bygga vidare för att sedan slå igenom under andra eller tredje säsongen om det går som jag har tänkt mig. Klubben känns potential rik. Tyvärr startade jag saven för några veckor sen och hann därför inte få Celik med i GAIS. Jag är i slutet i säsong två så det kan hända att första säsongen går snäppet snabbare än det jag har tänkt mig för kommande säsonger. Jag har ordentlig tid att syssla med rapporten men i och med att det blir min första må designen inte vara överdriven till en början, något jag dock vill och kommer förhoppningsvis utveckla mig inom. Har spelat FM till och från men spelade inte FM 12 alls tills jag började med denna save, tidigt i april. Jag brukar bygga mitt lag väldigt ekonomiskt och satsar hellre på spelare från egna ungdoms laget framför stjärnor.
GAIS är en klubb väldigt känd för bland annat Wanderson, som under GAIS två senaste säsonger varit den största stjärnan i laget även om Celik också slog igenom nyligen för att sedan lämna klubben. Laget spelar i Allsvenskan och har gjort detta i väldigt många år nu, senaste säsongen gick dock bättre än förr och laget är nu bäst i Göteborg, enligt föregående säsongens placering. IFK Göteborg är enligt många fortfarande bäst men dem slutade inte bra under förra säsongen och har inte startat bra i år heller.
Jag har som sagt tänkt att bygga laget runt våra talanger som faktiskt är ett antal. Det är roligt att dessa är på olika positioner som öppnar möjligheten för ersättning av de som börjar bli gamla. Vi kommer följa utveckligen av våra framtida stjärnor som vi kommer ha uppdateringar om då och då.

Linus Tornblad | 19 år | AF | 177 cm längd | 77 kg vikt
KOMMENTAR:
Linus Tornblad är ett riktigt framtids löfte, han är en teknisk, snabb kille som jag har mest förhoppningar om bland våra ungdomar. Han kommer få chansen denna säsong dock inte som ordinarie, han kommer spela mer med reserv laget åtminstone en säsong till. Han har även kontrakt till 2017.

Gzim Istrefi | 20 år | AF | 182 cm längd | 78 kg vikt
KOMMENTAR:
Gzim Istrefi är en kille som jag planerar som anfalls partner till Linus Tornblad till framtiden. Detta är en kille som är kanske redan denna säsong som jag hoppas kan ersätta Wanderson när han lämnar som han troligen kommer, med tanke på att hans kontrakt går ut om en säsong. En rolig kille värd att följa.

Erik Berthagen | 19 år | DM | 177 cm längd | 61 kg vikt
KOMMENTAR:
Denna kille kommer troligen nöta bänk om ett par år. Hans fysik är alldeles för dålig för att kunna mäta sig i Allsvenskan. Kommer i första hand bli utlånad även om jag hoppas att han kan bli ett framtids löfte så är jag osäker. Dock värd att följa.

Sandeep Mankoo | 20 år | CB | 182 cm längd | 73 kg vikt
KOMMENTAR:
Är riktigt spänd över denna kille som jag hoppas kan ersätta Lundgren om ett par år då jag planerar att använda Lundgren som Assisterande Tränare i framtiden. Hans fysik är inte heller någon höjdare men har imponerat stort och Pettersson, vår nuvarande Assisterande Tränare tror att Mankoo kan bli en riktig klasspelare. Han lär dock behöva speltid i Allsvenskan för att inte stanna hans utveckling. Han har det som krävs men vi har Calum Angus och Lundgren där som kan vara allsvenskans bästa mitt par.

Denna lista av både försvar, mittfält och anfall vådar gott om framtiden och jag är riktigt ivrig över kommande säsonger. Här kommer en lista baserat på vem jag tror kommer bli mest användbar av de ovanstående:
1. Tornblad
2. Mankoo
3. Istrefi
4. Erik Berthagen
Jag kommer uppdatera denna lista säsong till säsong.

Inför säsongen beslöt jag mig för att inte slösa pengar på onödiga övergångar och vänta tills jag hittar fyndiga bossmen. Jag sålde endast en spelare som blev Jonas Lindberg, jag fann inget användbart i honom och kände ingen nytta att behålla honom, också på grund av hans höga lön.
UT:
Jonas Lindberg | 1 mil.

TRUPPEN 2012:

Målvakter:
Henrik Sillanpä | 33 år | 189 cm längd | 88 kg vikt |
Dime Jankolovski | 34 år | 187 cm längd | 88 kg vikt |

KOMMENTAR:
Vi har två stycken stabila målvakter som kommer turas om iår, men Jankolovski kommer troligen förbli förstavalet.

Försvarare:
Fredrik Lundgren | 32 år | CB | 187 cm längd | 81 kg vikt |
Calum Angus | 26 år | CB / BH | 183 cm längd | 76 kg vikt |
Richkard Ekunde | 29 år | CB / BH | 177 cm längd | 73 kg vikt |
Johan Rundqvist | 22 år | CB | 184 cm längd | 76 kg vikt |
Jimmy Tamandi | 32 år | YBH | 180 cm längd | 74 kg vikt
Alexander Angelin | 22 år | YBV / MV | 184 cm längd | 75 kg vikt |
Kenneth Gustafsson 27 år | BV | 184 cm längd | 83 kg vikt |
Sandeep Mankoo | 20 år | CB / DM / CM | 182 längd cm | 73 kg vikt |

KOMMENTAR:
Vi har ett väldigt bra och stabilt försvar. Lundgren och Ekunde är ett fantastiskt backpar som kommer göra ett fantastiskt jobb i år.

Mittfältare:
Erik Johansson | 24 år | ALLA | 190 cm längd | 84 kg vikt |
Rickard Spong | 28 år | DM / CM / BH | 182 cm längd |
Eric Bassombeng | 28 år | OMHV (tränas som anfallare) | 181 cm längd | 78 kg vikt |
Jacob Olsson | 21 år | OMV (tränas som anfallare) | 184 cm längd | 73 kg vikt |
Markus Gustafsson | 23 år | CM / OMHV | 183 cm längd | 73 kg vikt |
Ruben Ayarna | 26 år | DM / CM | 181 cm längd | 72 kg vikt |
Romarinho | 27 år | OMC | 174 cm längd | 74 kg vikt |

KOMMENTAR:

Kan hända att jag plockar in en ytter någon gång under säsongen men troligen inte. Ett stabilt, all around mittfält är vad vi har med vår stjärna Bassombeng som jag är extremt ivrig för.

Anfallare:
Linus Tornblad | 19 år | AF | 177 cm längd | 76 kg vikt |
Wanderson | 26 år | OMC / AF | 180 cm längd | 76 kg vikt |
Gzim Istrefi | 20 år | OMC / AF | 182 cm längd | 78 kg vikt |
Peter Ljeh | 35 ÅR | AF | 185 cm längd | 84 kg vikt |

KOMMENTAR & SAMMANFATTNING:
Som ni ser har vi ingen alldeles för bred trupp men en trupp där många är all around. Vi spelar också om ett antal spelare till olika positioner för att öka detta. Vår trupp är också väldigt ung och jag har förlängt kontrakt med de jag tror mest på ända tills 2017, passade på innan de eventuellt slår igenom. Ett kanske inte jätte brett anfall men ganska starkt, iallafall för denna säsong. Kommer dock få omspela ett par mittfältare inför nästa säsong då Ljeh troligen kommer vara för gammal och Wanderson kommer lämna. Såhär kommer vi spela iår:

Ekunde ( YB automatisk | Tamandi ) Angus ( CB defensiv | Mankoo) Lundgren | CB defensiv | Ekunde) K. Gustafsson ( YB automatisk | Angelin)
Bassombeng (Ytter anfall | Markus Gustafsson) Johansson (Offensiv spelfördelare anfall | Markus Gustafsson - Ayarna (Bollvinnande understöd | Spong) - Jacob Olsson (Ytter anfall | Erik Johansson
Wanderson (Måltjuv anfall | Tornblad) - Peter Ljeh (Komplett anfall | Gzim Istrefi)

Då var det dags för försäsong! Vi är rejält peppade och redo för lite match träning inför säsongen som väntar.
GAIS - Landskrona | Hemma | 0-1
GAIS - Djurgården | Hemma | 0-1
GAIS - Jaro | Borta | 0-0
GAIS - TPS | Borta | 1-4
GAIS - Haugesand | Borta | 1-3
KOMMENTAR:
Försäsongen gick bedrövligt även om vi har haft majoriten skott och bollinehav största delen utav matcherna. Vi har haft otroligt svårt att göra mål hittills men hoppas att framförallt Wanderson får in ett par mål för att komma igång. Efter att ha provat en del taktiker har vi beslutat oss för att gå med en simpel 4-4-2 uppställning med mycket press och tacklingar på motståndarna, nackdelen med detta är risken att få gula och röda kort. Vi ska spela oehört kreativt och fritt och jag vill ge spelarna mycket utrymme och springa på. Vi kör inte särskild passnings stil utan vi ska försöka att inte göra det för svårt för oss själva och spela enkelt, men även köra djup leds bollar då vi har en del löpare så som Bassombeng.

I nästa del utav rapporten kommer vi avslöja ett köp och en förlust samt 15 omgångar utav allsvenskan. Notera att detta är min första rapport och att jag är helt öppen för feedback samt en banner! Ha det tills vidare.

#2   Valencia_9

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 735 Inlägg:
  • Yrke:CHILLA

Postad 01 maj 2012 - 21:03

oj, ganska långt inlägg där. men ser bra ut för att vara din första !

Kolla in min nya rapport om NHL laget Minnesota Wild! RAPPORTEN!

#3   bajenludde

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 747 Inlägg:
  • Yrke:Journalist
  • Favoritlag:Bajen
  • Tränar:Vimmerby IF

Postad 01 maj 2012 - 21:11

Håller med föregående. Dela upp inlägget i mindre bitar, så att du kör introduktion i ett, trupp i ett annat, försäsong i nasta osv. Annars bra, screens skulle uppskattas!
Man kan inte alltid vinna, men vad spelar det för roll?
Vi är Bajen och vi är bäst ändå! Hammarby, Hammarby!
Vi står enade och stödjer vårt kära fotbollslag, Hammarby!
Kika gärna in min SR: En oväntad resa

#4   Graves

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 01 maj 2012 - 23:00

(Banner saknas och sökes)

ALLSVENSKAN DRAR NU igång och även om det inte känns som att vi är redo ännu för vi göra det bästa utav situationen och hoppas att det slutar väl. Jag hade höga förväntningar på Wanderson inför den första perioden men blev besviken. Han blev klar för Apollo gratis eftersom hans kontrakt går ut nästa år, men skulle alltså stanna hela säsongen, dock kändes det inte som en stor förlust med tanke på hans insatser. Första omgången skulle bli mot Norrköping. Kändes rätt bra och det vore fantastiskt att få en seger såpass tidigt i säsongen. Kan betyda mycket. Redan efter två ynka minuter gör Bassombeng mål, Norrköping kvitterar dock efter 27 minuter men ett självmål avgör matchen för oss, riktigt skönt. Bassombeng, Ekunde och Ljeh blev dock skadade under matchen och jag blev faktiskt ganska arg på Norrköpings fula spel. Vår andra match i allsvenskan skulle bli mot AIK. Det började inte bra och AIK gjorde 1-0 tidigt. Wanderson kvitterar dock i den 87:de minuten. Riktigt tur, AIK ägde matchen för övrigt och det kändes som en tidsfråga tills vi skulle förlora. Omgången efter skulle vi mötas mot Syrianska och deras tränare Özcan Melkemichel psykade mig innan matchen med en kommentar som lydde "Om Max Johansson tror att han kommer vinna matchen mot oss så lever han i en drömvärld". Jag valde att inte svara och gjorde allt för att vinna matchen. Men så blev det inte. Syrianska vann tyvärr med 3-1. Nästa omgång skulle Kalmar FF besöka oss. En ganska ohändelserik match där vi gick som vinnare igenom Angus nickmål.
VI SKULLE NU möta Gefle borta, en match jag förväntade oss att vinna med marginal. Vi skulle behöva en vinst för att inte tappa allt för mycket placering och självfötroende. I halvlek ledde vi matchen med 1-0 men detta utvecklade sig till 4-0. En fin vinst där Ljeh blev två måls skytt. Nästa match var mot Gundsvall och Istrefi öppnade andra halvek med ett mål. Där efter pressade våra motståndare på ganska häftigt men vi höll tillbaka ända tills 84:de minuten. Det var kvitterat! Jag ändrade taktiken till allt framåt vilket gav resultat eftersom redan efter två minuter avgjorde Ljeh matchen. En riktig rysar match!
Det var dags för Derby, jag förväntade mig stor förlust och Göteborg öppnade med ett bortdömt mål och pressade på under hela första halvek. I andra halvlek dock så fick vi vårt första anfall där Istrefi sätter in bollen med en kylig lobb! Ett riktigt drömmål, mot våra värsta rivaler. Riktigt stolt. Vi skulle sedan starta i svenska cupet och lyckligtvis lottades vi mot Varberg BoIS. Vi vann den matchen med ett riktigt reserv betonat lag. Det var inte lätt dock, jag fick slutligen sätta in Bassombeng som sedan avgjorde matchen för våran del.
Vi skulle spela live, borta mot Mjällby FF. Det blev en tråkig match som genast skulle bli en rysare den med. I 84:de minuten fick Mjällby slutligen in bollen och jag blev riktigt förbannad med tanke på att vi hade elva skott och våra motståndare två. Det var skratt retande att vi aldrig skulle kunna få in bollen! Dock i slut minuterna kvitterade Ljeh och jag pustade ut. Ett helt okej resultat. Nästa match skulle bli en mardröm. Djurgården gästade Gamla Ullevi och gjorde två mål under först halvlek. Vi kvitterade i andra halvlek men nådde inte längre än så. Samma saga denna match, vi hade fjorton avslut och Djurgården fem. Riktig dålig utdelning. Vi skulle sedan möta Malmö FF som låg på andra plats i ligan. Jag visste att det skulle bli tufft men redan matchen slutade två lika, en bra insats då Malmö hade det mesta under matchen. Vi skulle nu gästa Gundsvall och det var verkligen Peter Ljehs dag. Han gjorde ett hattrick och räddade vårt usla spel. Slutade tre lika. De två sista matcherna innan svenska cupen var inte bra och vi förlorade båda. Vi vann dock mot Åtividaberg i cupen vilket kändes väldigt bra, nu hade vi plötsligt möjlighet att ta oss långt där!

(h) Norrköping - 2-1 [Bassombeng, självmål] - viktig och förvånande vinst i premiären.
(b) AIK - 1-1 [Wanderson] - Wanderson kvitterade i slut minuterna. Trodde han skulle fortsätta göra mål nu men icke.
(h) Örebro - 0-2 - [Ingen] - Vi hade inte något spel under denna match och Örebro spelade bra. Värdiga vinnare.
(b) Syrianska - 1-3 [Lundgren] - Inget positivt i denna match inte. Syrianskas coach Özcan Melkemichel vann också den psykiska kampen genom detta.
(h) Kalmar FF - 1-0 [Angus] - Fint nickmål avgörde denna tråkiga match.
(b) Gefle - 4-0 [ Ljeh(2), Johansson, Lundgren] - En bra seger, just vad vi behövde.
(h) Åtividaberg - 2-1 [Istrefi, Ljeh] - Peter Ljeh fortsätter göra mål, han är inte överåldrig än inte!
(b) Göteborg - 1-0 [Istrefi] - Istrefi avgör en rysare med en kall lobb! Helt fantastiskt! Har aldrig sätt något liknande i allsvenskan förut.
(b) Varberg BoIs 1-0 [Bassombeng] - Bassombeng byts in och avgör i cupen. Skönt!
(b) Mjällby - 1-1 [Wanderson] - Skönt att Wanderson fick göra ett mål, var länge sen.
(h) Djurgården - 1-2 [Wanderson] - Vi förlorade igen mot ett botten lag. En match vi hade 10 mera skott i. Bittert.
(h) Malmö - 2-2 [Bassombeng, Wanderson] - Ett bra resultat mot ett av allsvenskans bästa lag.
(b) Gif Sundsvall - 3-3 [Ljeh (3)] - Peter Ljeh, från ingenstans sätter dit ett hatrick! Fint!
(h) Elfsborg - 0-2 [Ingen]
(b) Helsingborg - 2-4 [Ekunde, Bassombeng] - Helsingborg som var i nedflyttningsplats trodde jag att vi skulle kunna vinna enkelt mot. Så blev det tydligen inte. Positiva i denna match är dock Bassombeng som fortsätter göra mål och mål.
(b) Åtividaberg - 1-0 [Ljeh] - En fin seger, Ljeh fortsätter imponera.
(b) BK Häcken - 0-0 [Ingen] - En jämn match med jämn statisik. Inte någon utav oss kunde göra mål dock.
KOMMENTAR:
En bra period, vi ligger sexa, en bra placering. Vi har dock svårt att göra mål, vi har oftast över 10-15 avslut men sätter inte mer än ett mål oftast. Om vi fortsätter spela så här dock kommer vi stanna i hög placering. Hoppas vi kan få till de sista 15 omgångarna nu!

Periodens spelare:

Namn: Peter Ljeh:
Ålder: 35
Position: AF
Fortfarande en spelare i hög klass, har avgjort ett antal viktiga matcher nu och har imponerat stort. Hoppas han fortsätter likadant! Under denna period har han gjort ett hatrick, och totalt ett sex mål. Han har dock spelat fram ett antal gånger och varit skadad under ett par matcher.

Periodens ungdom:
Namn: Gzim Istrefi
Ålder: 20
Position: AF
Har imponerat stort mycket på grund av avgörandet mot IFK Göteborg. Om han kan vara såpass kylig, så ung och under ett Derby kan han bli en helt otrolig anfallare.

Ungdomens insatser:
Har inte funnit läge för inhopp än så Mankoo och Tornblad har endast spelat enstaka matcher. Dem utvecklas dock i otrolig takt och har imponerat i reserv laget. Chansen kommer komma snart!
IN:
Marko Pajac | 20 år | 189 cm längd | 86 kg vikt | OMHV
Chiekh Sadibou Gueye | 20 år | 181 cm längd | 79 kg vikt | AF

KOMMENTAR:
Vi hade två stycken på provspel under denna period, en av dessa imponerade stort och jag beslöt mig för att hämta hem denna talang. Mirko Pajac kommer under under denna säsong användas som reserv. Gueye anslöt sig till laget mest för förbättrad bred då våra forwards blev skadade hela tiden, framförallt Wanderson. Kommer inte heller spela mycket under första säsong men lär bli spännande att följa denna spelare. Båda kommer inkluderas i nästa ungdoms koll.

#5   bajenludde

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 747 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 06:54

Som sagt skriver du för långa inlägg

#6   blue.

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 964 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 07:20

Visa inläggbajenludde skrev:

Som sagt skriver du för långa inlägg
Alla är väl olika? Jag tycker det är jävligt bra för att vara din första!

#7   Graves

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 15:37

Vi hade haft en förvånande start på säsongen, men hur länge skulle det hålla? Vi besökte Norrköping, laget vi vann första omgången i Allsvenskan emot. Självklart var målet att ta tre viktiga poäng, men som vanligt lyckas vi inte göra mål. Matchen slutade 0-0 även fast vi hade avslutat fjorton gånger. Matchen därpå skulle AIK besöka Gamla Ullevi, en väldigt svår match, men AIK hade underpresterat och vi siktade på tre poäng. Redan efter arton minuter sätter Markus Gustafsson in bollen och det kändes som att vi skulle vinna, utan problem. Denna tanke försvann snabbt när Mutumba kvitterar redan två minuter efter. Slutresultatet blir även 1-1.
Vi behövde en seger, vi hade inte vunnit på ett bra tag i allsvenskan nu och dagen innan matchen mot Örebro arrangerade jag ett lagmöte med killarna där jag försökte uppmuntra dem och få dem tillbaka till deras forna form. Det var ganska många som reagerade positivt och höll med mig, och det skulle visa sig ha givit stor påverkan. Vi hade utklassat våra motståndare och vunnit med tre mål mot noll. Svenska cupen, vi hade fått en bra lottning mot Jönköping i kvartsfinalen. Om vi vinner det här kommer vi till Semi, där vi inte heller kan få svår lottning, svåraste möjliga lottningen skulle bli mot Helsingborg, som ligger på trettonde plats i allsvenskan. Vi ställde upp med ett ungt lag, där Gueye och Tornblad startade på toppen. Det var Tornblads debut och jag hade motiverat honom att spela utan press idag. Strax innan första halvek smiter han förbi försvarna och sätter dit ett viktigt psykiskt mål. 1-0 i halvlek. Jönköping var aldrig nära kvittering utan vi satte dit 2-0 och sedan 3-0. En bra insats! Nästa match skulle bli Syrianska. Jag var jävligt sugen på vinst med tanke på min och Özcan Melkemichels relation, men så blev det inte. Matchen slutade 0-0. Nästa match hade vi ingenting överhuvudtaget, Kalmar besegrar oss med marginal.
Då hade vi tur att få möta Gefle, en match vi kan få tillbaka lite form och självfötroende. Redan efter 10 minuter sätter Bassombeng in bollen, 1-0 i halvlek. Detta blir 4-2 och även om vi släppte in två mål är jag nöjd. Det såg ut att bli 0-0 igen mot Åtvidaberg. Jag ändrade taktiken till allt framåt och vi radade upp anfall efter anfall. Tillslut, i den 83:de minuten sätter Bassombeng in ett viktigt mål och vi backade ner ordentligt. Tyvärr kvitterar Åtividabergs inhopp tre minuter efter detta. Matchen därpå skulle vara mot Mjällby, en match vi ledde 4-0, som sedan skulle bli 4-3. En seger som inte blev en lätt seger trots allt. De tre kommande matcherna var bedrövliga, jag var säker på förlust mot Sundsvall men jag hade fel med marginal, då våran provspelare Jagne spelade fantastiskt. Dock så bestämde vi oss för att inte köpa honom, han krävde alldeles för hög lön för vad han skulle prestera. De sista matcherna hade Wanderson kommit igång på riktigt, typiskt, nu när vi ändå inte skulle kunna vara med i top striden. Vi fick nöja oss med en sista placering.

(b) - Norrköping - 0-0 [Ingen]
(h) - AIK - 1-1 [M.Gustafsson]
(b) - Örebro - 3-0 [Ljeh(2), Wanderson]
(b) - Jönköping - 3-0 [Tornblad, Jacob Olsson, Cheikh Sadibou Gueye]
(h) - Syrianska 0-0 [Ingen]
(b) - Kalmar 1-3 [Självmål]
(h) - Gefle 4-2 [Bassombeng, K.Gustafsson, Wanderson, Gueye.
(b) - Åtvidaberg 1-1 [Fredrik Lundgren]
(h) - Göteborg 1-3 [Wanderson]
(h) - Mjällby 4-3 [M.Gustafsson, Wanderson(2), Jagne]
(b) - Djurgården 1-1 [Lundgren]
(b) - Malmö FF 0-6 [Ingen]
(h) - Helsingborg 0-1 [Ingen]
(h) - Sundsvall 4-0 [Ekunde, Wanderson(2), Bassombeng
(b) - Elfsborg 1-1 [Wanderson]
(h) - Helsingbog 1-0 [Wanderson]
(b) - BK Häcken 1-0 [Lundgren]
Serietabell
Sammanfattning:
EN BALANSERAD SÄSONG kommer till sitt slut. Jag är rätt nöjd med vår placering och har bildat en bra uppfattning om hur vi ska bygga laget för kommande säsong. Wandersons avslutande av säsongen har varit elegant och han har gjort det bra under hela säsongen, även om jag har varit besviken på hans attityd. Jag måste utse Wanderson till årets spelare i GAIS. Han snittade 7.11 totalt, och gjorde 14 mål på 24 spelade matcher samt tre assist. Dock så har Lundgren och Ekunde gjort ett helt underbart jobb och det paret släppte in många mål, men många av dessa mål har varit tack till Jankolovski som gjort antalet tabbar i år, även om han har räddat oss vid många tillfällen. Våra ungdomar har inte skinit denna säsong ännu, även om Pajac gjort det bäst av dem. Han har smitit sig in som ordinarie på vänster kanten och sköter den med rutin för sin unga ålder, fantastiska inlägg och passningar som få. Vi hoppas dock att resten slår igenom på riktigt under 2013.

Årets spelare i GAIS Wanderson
Årets ungdom i GAIS: Pajac

Kommentarer inför nästa säsong:
JAG HAR HÖGA FÖRVÄNTNINGAR inför kommande säsong, vi tappar Wanderson men vår ekonomi har gått upp ordentligt och för att bibehålla den skulle en tredje plats vara nyttigt med tanke på pengarna vi får igenom att ställa upp i Europa Cupen. Jag vill spela Tornblad som ordinarie aktig men vill även ha en vass anfallare som kan ersätta Ljeh eller spela istället för Tornblad vid behov. Bassombeng skall också vara redo för en anfalls position tills dess.

Under nästa uppdatering startar jag ordentligt då jag har kommit ikapp savet.. Två stycken skall lägga skorna på hyllan och ett par nyförvärv skall ansluta sig bland annat! Angående för långa inlägg är jag en skrivglad person som istället för överdriven design försöker att beskriva allting på ett sätt som skapar möjligheten att leva sig in i det jag skriver. Men som jag gjorde förra uppdateringen, försöker jag ta med små kommentarer bredvid resultaten för att underlätta för de som inte orkar läsa mycket. Jag planerar att göra fem matcher per uppdatering + massa annat intressant. Kommer en ny uppdatering strax. Om någon vänlig själ har extra tid att skapa design material skulle det vara uppskattat, rejält. Kommer även spela in matcher för er som vill kolla.

Detta inlägg har redigerats av Graves: 02 maj 2012 - 15:39

#8   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 600 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 15:43

Måste bara fråga, vad fan menar du med "design material"!?!? :P

#9   Graves

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 15:50

Visa inläggmarre023 skrev:

Måste bara fråga, vad fan menar du med "design material"!?!? :P
Signs mellan texterna alternativt små bilder, en banner :)

#10   marre023

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 600 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 16:41

Postad bild

Här har du en banner, vill du ha en annan skulle jag rekommendera att fråga i Photoshop-tråden på forumet :)

#11   friggan

Tränare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 3 948 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 16:46

bilder hade inte skadat, tycker nog också att det kan vara lite väl långa inlägg. folk gillar grafik och är för lata för att läsa vetu ;)

#12   bajenludde

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 747 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 17:25

Visa inläggblue. skrev:

Alla är väl olika? Jag tycker det är jävligt bra för att vara din första!

Jojo, självklart! Det jag skriver står ju för min åsikt.

Annars väldigt bra hittils!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar