Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Tipsa om kommande spelningar

714 svar till detta ämne

#701   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 01 June 2016 - 10:41 AM

Ska likt er gå på söndag, hoppas på Saknade te havs - en låt jag fullkomligt älskar.

kan ej andas när jag tänker på att jag ska dit.

#702   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1280 Inlägg:

Postad 01 June 2016 - 11:16 AM

Ska också på söndagen med ett skönt gäng. Hoppas nog mest på Valborg (ganska given iofs) samt En Midsommarnattsdröm.

Kommer garanterat bli sjukt bra!

#703   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 3056 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 01 June 2016 - 11:25 AM

AC/DC med Axl Rose nästa söndag i Aarhus och Ritchie Blackmore's Rainbow den 17 juni i Lorelei, Tyskland är inbokade, jo, och även biljetter till Whitesnake's sista turné i Köpenhamn den 3:e Augusti är fixade. Whitesnake(Coverdale) var de som fick mig att digga den typen utav musik så det kommer bli ett trevligt avslut. :)

#704   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5405 Inlägg:

Postad 06 June 2016 - 19:05 PM

Skriver här även om det är kommande då Håkan-helgen är över nu.

Sinnessjuk helg. På lördagen hade en kompis fixat så vi fick hyra en party-paddan-båt så vi åkte runt i centrala Göteborg och spelade Håkan på högsta volym. Var som att åka studentflak igen/sitta som ett djur i bur. ALLA runtomkring kollade, filmade, vinkade, sjung med osv. Magiskt för oss 40-50 som satt där och festade.

Sen magiska fester ute både lördag/söndag, havsbad osv. Bästa låt vet jag inte, var många fina men för en som gillar Nationalteatern/Ebba Grön/Imperiet/Håkan Hellström så var det jäkligt mäktigt med denna:

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 06 June 2016 - 19:06 PM

#705   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 06 June 2016 - 20:41 PM

Alltså, vart ska man börja?! Lyckades kriga mig fram till plats nästan längst fram (SATAN vad varmt det var att köa) och såg perfekt. Bäst var övergången från Känn ingen sorg för mig Göteborg till Det kommer aldrig va över för mig, vilken gåshud. Det är så jag säger det med Miriam Bryant var också helt magisk. Din tid kommer är en helt annan låt live, satan vilket tryck det blir!

Blev sedan utgång för att sedan avsluta hela kvällen på Trädgår'n med en helt sinnesjuk allsång när DJ'n drog igång Shoreline.

Hejade förövrigt på Simon Ljungman senare på kvällen. Han gick och höll om en brud och såg ut att äga hela jävla Göteborg, han bara sväva fram.

Detta inlägg har redigerats av Stabilt: 06 June 2016 - 20:41 PM

Så jag ökar i volym, för allt finns i musiken
Det är den som integrerar fantasin med verkligheten

#706   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5405 Inlägg:

Postad 25 June 2016 - 14:31 PM

Ibland älskar man FMSweden lite extra.

Inför att biljetterna till Bruce Springsteen släpptes så hade jag och Lumpjaw gjort upp en pakt att den som först kom in skulle köpa biljetter även till den andra. Lumpjaw kom in först och stod vid sitt ord så på måndag har vi sittplats.

Klev av på semester i torsdags och igår skriver André från forumet - ni vet han Skånes skönaste påg - och frågar om någon är sugen på Bruce-biljetter som blivit lediga till dagens spelning. Efter lite trollning med billigt tåg, gratis helgboende hos vän i Göteborg så ska vi på stå ikväll.

Alltså ledde vänskapen man byggt upp här på FMS till två Bruce-konserter trots att jag själv aldrig kom fram i kön och kunde köpa biljett.

Tack för det!

#707   Tyst för fan

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 27 June 2016 - 19:51 PM

Mono och Alcest spelar på Pustervik (gbg) i November. Rekommenderas starkt!

#708   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2447 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 27 June 2016 - 20:01 PM

Kollade Jurassic 5 på Pustervik för ett par år sedan, då stod folk och rökte braj i publiken, sjukt skönt ställe att kolla konserter på!
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#709   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 13 August 2016 - 11:14 AM

Den ångesten som släpper när AXS för första gången funkar smidigt och biljetter till Håkan i Globen kirras.

#710   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 10 October 2016 - 13:17 PM

The Cures A Forest måste klassas som en av världens bästa livelåtar. Fyfan vilken känsla det var när de drog igång den igår. Och Robert Smith, vilken pipa. I'm running towards nothing. Again and again and again and again. Gåshud.

#711   Tyst för fan

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:

Postad 12 November 2016 - 23:35 PM

Pg. Lost, Alcest och Mono spelar alla samma kväll på Pustervik i Göteborg den 23 November.

Edit: Såg att jag redan tipsat om detta. Nåja. Det är värt att rekommendera igen.

Detta inlägg har redigerats av Tyst för fan: 12 November 2016 - 23:35 PM

#712   Tyst för fan

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:

Postad 23 November 2016 - 20:57 PM

Ingen från FMS här? Skulle kunna gå utanför min comfort zone och bli personlig och visa att jag är inte så hemsk ändå om någon är här på Pustervik nu.

#713   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5405 Inlägg:

Postad 25 November 2016 - 11:08 AM

Som vanligt blev man utan biljett på det ordinarie speldatumet i Göteborg men fick ståplatsbiljetter till extraspelningen dagen innan i alla fall. Så 28.e Juli blir det Håkan Hellström på Ullevi igen. Var ute i ganska bra tid med boende också (eftersom det är gratis att avboka). Så 1700 kr för två nätter för två pers (iofs vandrarhem men ändå) känns helt ok det med.

#714   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 08 July 2017 - 22:56 PM

Att få se Håkan köra Calleth you, Cometh I tillsammans med Ola Salo i Brunnsparken igår kommer göra en stor del av min sommar. Fy kuken vad bra det var. Vi ses på Ullevi den 29e!

#715   Soap

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2006 Inlägg:

Postad 08 July 2017 - 23:09 PM

Fixade biljett till Ed Sheeran på Friends. Bara dryga året kvar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar