Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Problem med FMSweden

31 svar till detta ämne

#21   HalaMadrid83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 18 January 2020 - 23:35 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Tack för infon, ber vår teknik-nisse Miguel se över det.
Tack ska du ha. Have a nice day

#22   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1406 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 19 January 2020 - 04:20 AM

Tycker det går upp o ner med att ladda den sida man trycker sig in på. Ena gången misslyckas laddningen, nästa fungerar det, eller så fungerar det inte alls.

#23   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2035 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 21 January 2020 - 07:22 AM

Tekniker håller på att kolla på problemet, var i kontakt med dom igår! :)

#24   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10259 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 28 January 2020 - 17:27 PM

Sidan laddar tyvärr ganska långsamt och bilder hämtas långsamt.
Får även varning att sidan ej är säker att surfa på. (Connection not secure) Röd varningstriangel.

Vet inte hur det funkar i praktiken, men https brukar vara säkra. Denna ligger på http tror jag.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 28 January 2020 - 17:28 PM

#25   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2035 Inlägg:

Postad 28 January 2020 - 18:19 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Sidan laddar tyvärr ganska långsamt och bilder hämtas långsamt.
Får även varning att sidan ej är säker att surfa på. (Connection not secure) Röd varningstriangel.

Vet inte hur det funkar i praktiken, men https brukar vara säkra. Denna ligger på http tror jag.

Mycket som händer bakom kulisserna nu, återkommer snart med mer info :)

#26   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 19 March 2020 - 22:32 PM

Prio 1 borde vara att fixa back-end. Tog 3 försök att posta ett inlägg precis.

#27   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2035 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 06:26 AM

Visa inläggSP1 skrev:

Prio 1 borde vara att fixa back-end. Tog 3 försök att posta ett inlägg precis.

Prio 1 är att hitta någon som kan hjälpa oss att bygga en helt ny hemsida.

#28   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10259 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 21:36 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

En stabil och snabb server borde gå att fixa först och jobba utifrån det. Annars är risken att många hoppar av.
Tog mig 10 min att läsa PM och ytterligare 5 att komma in i en tråd.

#29   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 20 March 2020 - 21:39 PM

En stabil och snabb server borde gå att fixa först och jobba utifrån det. Annars är risken att många hoppar av.
Tog mig 10 min att läsa PM och ytterligare 5 att komma in i en tråd.

Konstigt, för mig fungerar det felfritt.

#30   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10259 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 21:41 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Ni borde fortsätta på phpbb men det gäller att man installerar en snygg jävla layout annars ser det B ut. phpbb har sjukt många add-ons.

Att ha en separat huvudsida och ett separat forum funkar säkert men det är snyggt om det är helt sömlöst och det liksom överlappar, typ som på FMSweden idag. Men ett forum byggs nästan alltid kring en existerande plattform.

MyBB är också rätt snyggt.

Det är ju dock tråkigt och en stor förlust för er om alla medlemmarnas konton tas bort.

Att då köra vidare på phpbb gör att ni kan exportera hela medlemsbasen.

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Konstigt, för mig fungerar det felfritt.

Jo det är konstigt. Det funkar nu dock, men 90% av gångerna jag besöker hemsidan oavsett om jag är hemma eller på jobbet så tar det flera minuter att ladda, vissa flikar krashar (not responding). Sidan laddar upp så hälften av sidan är vit osv.

Bara denna sida som strular tyvärr, sitter på 250mbit lina

Som Raca skrev längre upp,

Tycker det går upp o ner med att ladda den sida man trycker sig in på. Ena gången misslyckas laddningen, nästa fungerar det, eller så fungerar det inte alls.

#31   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5466 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 22:03 PM

Ni borde fortsätta på phpbb men det gäller att man installerar en snygg jävla layout annars ser det B ut. phpbb har sjukt många add-ons.

Att ha en separat huvudsida och ett separat forum funkar säkert men det är snyggt om det är helt sömlöst och det liksom överlappar, typ som på FMSweden idag. Men ett forum byggs nästan alltid kring en existerande plattform.

MyBB är också rätt snyggt.

Det är ju dock tråkigt och en stor förlust för er om alla medlemmarnas konton tas bort.

Att då köra vidare på phpbb gör att ni kan exportera hela medlemsbasen.

Det är inte phpbb idag utan IP.Board. Jag tror man migrerade från phpbb till IP.Board för ganska många år sedan. Vet också att tidigare ägare försökt migrera/gjort om sidan men att det varit jävligt snårigt och svårt att göra om som man vill. "FMS 3.0" har ju varit på väg både en och två gånger.

Grottar man ner sig och läser på hur man migrerar IP.Board till ny hostmiljö kan det absolut ge effekt på kort sikt. Men då blir det dubbeljobb då man ändå tänkt göra om sidan. Inte jättesnyggt med "bra sidor" på huvudsidan osv. Och där lär det säkert stötas på samma patrull som tidigare ägare stött på.

Men jag håller med. Det är sjukt irriterande med att det blir fel vid sidhämtning nästan precis hela tiden. Och det är prio att få upp en bättre lösning.

Tror tyvärr man får ta lite i beaktning att FMSweden i nuvarande form kom upp för cirka 14 år sedan med allt vad det innebär...

#32   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10259 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 23:40 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Det är inte phpbb idag utan IP.Board. Jag tror man migrerade från phpbb till IP.Board för ganska många år sedan. Vet också att tidigare ägare försökt migrera/gjort om sidan men att det varit jävligt snårigt och svårt att göra om som man vill. "FMS 3.0" har ju varit på väg både en och två gånger.

Grottar man ner sig och läser på hur man migrerar IP.Board till ny hostmiljö kan det absolut ge effekt på kort sikt. Men då blir det dubbeljobb då man ändå tänkt göra om sidan. Inte jättesnyggt med "bra sidor" på huvudsidan osv. Och där lär det säkert stötas på samma patrull som tidigare ägare stött på.

Men jag håller med. Det är sjukt irriterande med att det blir fel vid sidhämtning nästan precis hela tiden. Och det är prio att få upp en bättre lösning.

Tror tyvärr man får ta lite i beaktning att FMSweden i nuvarande form kom upp för cirka 14 år sedan med allt vad det innebär...

Jag vill minnas att det var phpbb. Har det ändrats sen jag slutade? Körde mellan 2013-2017 men jag minns ärligt talat inte. Måste ha varit IPBoard då med.

Vill i mitt fagra minne minnas att jag satt och scrollade efter hooks på phpbb sidor.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 20 March 2020 - 23:42 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar