Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Spelarnummer borta i matchmotorn!

15 svar till detta ämne

#1   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 02:23

Det här är verkligen ett marginellt problem men det börjar bli otroligt irriterande nu. Spelarnas nummer på ryggen syns inte under matcherna! Det har varit så en längre tid för mig och ingenting tycks hjälpa. Kan man få bukt med detta problemet? Givetvis har alla spelare nummer tilldelade och bekräftade.
Jag hatar Väsby United och Vilundavallen.

#2   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:
  • Favoritlag:FC Internazionale, AIK
  • Tränar:Hampton & Richmond, Udinese

Postad 09 juni 2012 - 10:47

Jag skulle testa att rensa cache-mappen:
http://www.fmsweden....887#entry754887

#3   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 11:48

Hur i hela världen hittar jag den mappen på Mac? Det visade sig att Win-sökvägen inte alls stämmer överens med OSX-vägen.

#4   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 12:08

Hm... Målvaktens nummer syns.

#5   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 13:33

Se till att ta backup av dina savefiler innan du rensar settings, cache & settings, finns en risk att de försvinner (det gör de för PC rätt ofta).

Remove from Preferences following the instructions below:

- Go to Finder
- Go to Macintosh HD
- Go to Users
- Go to your home (Shape of a house) folder
- Go to Library
- Go to Preferences
- Go to Sports Interactive
- Go to Football Manager 2012
- Delete all contents in this folder.

Remove from Caches following the instructions below:

- Go to Finder
- Go to Macintosh HD
- Go to Users
- Go to Library
- Go to Caches
- Go to Football Manager 2012

Remove from Logs following the instructions below:

- Go to Finder
- Go to Macintosh HD
- Go to Users
- Go to Library
- Go to Logs
- Go to Football Manager 2012,

#6   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 20:23

Är det här "riskfritt" om man bara backupar sina savefiler? Det är ju en jäkla massa filer i dessa mappar.

#7   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 20:50

hosio skrev:

Är det här "riskfritt" om man bara backupar sina savefiler? Det är ju en jäkla massa filer i dessa mappar.
Mmm det bör vara det, spelet skall återskapa nya nödvändiga filer när du väl startat spelet efteråt och spelat lite allt eftersom. I värsta fall så installerar du om spelet och lägger in dina savefiler igen så kan du spela vidare.

Jag har kört PC-motsvarigheten till dessa instruktioner rätt ofta utan problem (utöver försvunnen savefil).

#8   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 09 juni 2012 - 22:24

Ålrajt, jag tar ett djupt andetag och hoppar i.

#9   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 16 juni 2012 - 14:20

Okej, nu har jag rensat allt enligt ovanstående instruktioner. Tycks ändå inte funka! Har lirat ett par träningsmatcher nu och har givit spelarna nummer men de syns ändå inte. Det är bara målvaktens nummer som syns. Vad kan det bero på? Något inställningsrelaterat in-game?

#10   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 19 juni 2012 - 21:35

hosio skrev:

Okej, nu har jag rensat allt enligt ovanstående instruktioner. Tycks ändå inte funka! Har lirat ett par träningsmatcher nu och har givit spelarna nummer men de syns ändå inte. Det är bara målvaktens nummer som syns. Vad kan det bero på? Något inställningsrelaterat in-game?
Hmm konstigt, du kör inte med någon typ av FM-grafik? Kits, loggor, facepacks, skins eller adboards?

#11   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 06:16

Jo, det gör jag ju förstås. Kits och logos. Men det enda packet jag uppdaterar regelbundet är Fredbergs Fantasykits och siffrorna har liksom synts efter jag tog hem det. Skumt är bara förnamnet. Har en Mac, men det borde väl inte spela någon som helst roll?

#12   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 07:27

hosio skrev:

Jo, det gör jag ju förstås. Kits och logos. Men det enda packet jag uppdaterar regelbundet är Fredbergs Fantasykits och siffrorna har liksom synts efter jag tog hem det. Skumt är bara förnamnet. Har en Mac, men det borde väl inte spela någon som helst roll?
Okej, kan du gå in i spelets inställningar och sedan fliken "Bild & ljud" eller om det var "Ljud & bild". Klicka sedan ur rutan intill "Använd skincache" om den nu är ibockad, välj sedan "ladda om" längst ned till vänster. Nu kommer det att dröja en liten stund så att all grafik laddas om, kontrollera efteråt om det nu fungerar som det ska i en match.

Oavsett om det nu fungerade, så går du åter in på spelets inställningar och bockar i "använd skincache" och bekräfta dina ändringar längst ned till höger.

Jag undrar dessutom om du skulle ta screenshots från matchen där man ser hur det ser ut när det inte fungerar som det ska, så jag tydligt kan se exakt vad som är problemet även om jag uppfattat din förklaring tidigare.

Sedan undrar jag ifall du upplösning tidigare för spelet, och om det på något sätt kan ha påverkat? Kanske ändrat från fullskärm till fönsterläge, eller vice versa?

Men annars bör det inte spela någon större roll att du har Mac tror jag mjukvarumässigt, troligtvis inte hårdvaran heller.

#13   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 23:01

Jag ska testa allt det där. Hur är det man tar screens nu igen och var hamnar de? Har i princip aldrig gjort det.

Jag har för övrigt aldrig bytt upplösning men hoppar mellan fönster och fullskärm, men det har jag gjort sedan anno dazumal utan problem.

#14   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 23:05

hosio skrev:

Jag ska testa allt det där. Hur är det man tar screens nu igen och var hamnar de? Har i princip aldrig gjort det.

Jag har för övrigt aldrig bytt upplösning men hoppar mellan fönster och fullskärm, men det har jag gjort sedan anno dazumal utan problem.
Alt+F9
Hamnar här: Dokument->Sports Interactive->Football Manager 2012->Screenshots

Nej att alt+tabba ska inte ha någon påverkan vad jag vet.

#15   hosio

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 15:08

Här är en halvdålig skärmdump. Det syns inte så bra men målvakten har nummer på ryggen, övriga spelar har inte. Det är en seriematch i svenska division 2 år 2012 med senaste patchen.

http://dl.dropbox.co...8TV%20vy%29.png

#16   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 15:31

hosio skrev:

Här är en halvdålig skärmdump. Det syns inte så bra men målvakten har nummer på ryggen, övriga spelar har inte. Det är en seriematch i svenska division 2 år 2012 med senaste patchen.

http://dl.dropbox.co...8TV%20vy%29.png
Hmm måste kolla upp själv hur det är i mina matcher senare imorgon, ska ut lite senare idag och FM är redan avstängd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar