Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] Talangresan med Heskey

57 svar till detta ämne

#1   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 15:05

Postad bild

Bakrundsfakta till saven

Emile Heskey slog igenom i Leicester i väldigt ung ålder. När en 17/18 årig engelsman har snittat mål var fjärde match sin första säsong skapas det uppmärksamhet. Han var en viktig del till att Leicester kom tillbaka upp till Premier League. Han fortsatte kämpa på men tog aldrig det sista steget. Hans andra säsong i Liverpool år 2001 med 14 mål på 36 matcher var bra, på den tiden riktigt grymt. Efter den säsongen vid 23 års ålder gick det sakta utför men han var fortfarande en landslagsspelare till 2004.

Med Capello som tränare fick Heskey en ny chans år 2008. 17 matcher i landslaget på 3 år varav 2 enkla mål gjorde Heskey till en internetfavorit. Idag finns det få spelare som folk skrattar lika mycket åt som Heskey, han kan möjligtvis ha varit den sämsta anfallaren genom tiderna VM 2010 som startat för ett engelskt landslag. Dem 4 senaste säsongerna i Aston Villa har han spelat 92 ligamatcher och gjort 9 mål. Även om han inte spelat 90 minuter varje match är hans målsnitt uselt, senaste säsongen gjorde han 1 mål på 28 matcher som anfallare.

Vad var det egentligen som gick snett, en supertalang som aldrig tog det sista steget. Vem kunde tro för 16 år sedan att Heskey skulle bli utskrattad över hela världen. Tänk er att Danny Welbeck kommer bli världens största hackkyckling om 14 år, finns inte i min värld. Därför ska jag i denna save börja om Heskeys karriär. Heskey ska inte få bli den skämtspelaren han har nu blivit.

Dessa ändringar har jag gjort i editorn

- Heskey spelar nu i moderklubben Leicester i Npower Championship och är endast 17 år.
- Heskeys mentala bit har försämrats kraftigt medan fysiska och tekniska biten förbättrats något.
- Heskeys rykte är sämre men fortfarande högt. Heskeys potentiella förmåga är bättre nu.

Postad bild

Idén med saven

Detta kommer vara en hybridrapport. Jag kommer skriva en berättelse om Heskey i jag-form då han berättar själv hur det har gått. En berättelse kan handla om allt från 2 veckor till 3 månader beroende på hur mycket han får spela. Därefter kombinerar jag det med mycket statistik varje halvår. Tanken är att jag ska bara följa Heskey, är han klubblös tränar jag ingen klubb, går han til Real Madrid tränar jag dem, går han till BK Häcken tränar jag dem.

Fokuset är på Emile Heskey och inte på laget. Detta blir lite som en be a pro karriär på FIFA om ni förstår vad jag menar. Är Heskey skadad kommer jag bara simulera hans skadeperiod. Jag kommer också vara realistisk i mitt coachande. Ska Heskey konkurrera med Messi kommer jag såklart låta Messi spela till 100%. Konkurrerar han med Bent kommer jag låta Bent börja för att sedan låta Heskey få spela mer och mer sakta men säkert. Jag kommer såklart lägga ner tid på värvningar, ekonomi, taktik med mera men det är i mindre fokus om man jämför dem flesta rapporterna.Målet med saven är att få Heskey att bli en så stor fotbollsspelare som möjligt och att han ska få en realistisk talangresa.

Spelinfo för "Talangresan med Heskey"

Manager: Carl Wenger
Lag: Leicester City
Erfarenhet: Halvproffesionel fotbollsspelare
Laddade ligor: 20 spelbara länder (89000 spelare)
Databas: Stor + landslagsspelare varje kontinent

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 02 juli 2012 - 10:26

#2   aczel

Junior

• Medlem
  • 36 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 15:11

Ska följas!!!
Go Gunners!

#3   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 15:14

Detta inlägg är reserverad för Heskeys spelarhistorik

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 20 juni 2012 - 23:20

#4   norrbacka

Retired mod

• Medlem
  • PipPip
  • 1 435 Inlägg:
  • Yrke:Football Manager-player
  • Favoritlag:Gooner!

Postad 20 juni 2012 - 16:42

Tycker konceptet är kul och intressant och jag är glad att du kommer med något nytt. Men kritiken mot Heskey i första inlägget är något hård (men du är långt ifrån ensam). Han är ju en anfallare som genom sin styrka håller upp bollen och skapar ytor i anfallet samtidigt som han är farlig på fasta situationer och inläggsmoment. Han är ingen renodlad målskytt utan snarare en spelare som skapar anfallsmöjligheter och även slår en del assister. Han är även mångsidig och funkar på vänsterkanten och i en väldigt långt ned släpande central roll (som Zlatan nu i landslaget). I sina yngre dagar gjorde han väl en del mål, men en utpräglad striker har han aldrig varit. Han är en targetman personifierad. Visserligen inte lika effektiv som Miroslav Klose eller Mario Gomez. Det är därför han har fått chansen i landslaget under Capello, han ville ha en targetman, och nu finns Danny Welbeck och Andy Carroll. Som kan göra samma sak, och bättre än vad Heskey någonsin gjort, men innerligt försökt. Jag hoppas du kan ge Heskey den karriär han förtjänar genom den här saveidén, liksom, vad hade kunnat hänt om allting gått rätt istället?

Kommer att följas...
Everything that doesn kill you.... only makes you stranger

KultKritik.se - Kultur- och underhållningsblogg

#5   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 22:52

Postad bild

Prolog 25 juni 2011

Jag är så glad att sitta här. Jag Emile Heskey, 17 år gammal ska påbörja mitt nya proffsliv. Efter att ha fått utmärkelsen som U-18 ligans tredje bästa spelare förra året tycker min nya coach Carl att jag är redo för A-laget. Jag sitter just nu inne i Leicesters kansli med klubbordförande Vichai och nye tränaren Carl. Det är en regnig junikväll i Leicester och mötet är precis avslutat, nu är det bara en signatur som fattas. Röksuget hos ordföranden Vichai är enormt och han var som vanligt tvungen att tända sin Marlboro innan han börjar med något nytt.

Medan jag väntar på att göra mitt avgörande beslut stirrar jag upp på pokalhyllan. Senaste pokalen som betyder något för klubben är ligacupsbuklan från år 2000. På väggen hänger också ett stort signerat foto på Gary Lineker som är fostrad i den här klubben som spelare. Han, familjen och Carl har stöttat mig att ta detta avgörande beslut. Tillslut hör jag Vichai äntligen komma tillbaka till den trånga men mysiga kanslit med sina bestämda steg. Han tar fram pappret och jag kontrolläser allting högt för Carl och Vichai. 1000£ i veckan låter lågt men jag får trots allt en sign on bonus på 20 000£, bra utrustning och en lägenhet på 50 kvm endast 200 meter från Leicesters träningsanläggning. Man måste börja med något, gör jag bra ifrån mig under säsongen har Carl lovat att lägga till en nolla på kontraktet.

Jag fattar tag i pennan, skriver min usla signatur som ser exakt likadan ut som min normala handstil. Efter signaturen ler jag in i kameran från Leicesters klubb-tv säger jag med en skakig röst "Jag har officielt blivit en A-lagsspelare för Leicester". När kameran har slocknat fäller jag en tår för första gången på 4 år. Detta kommer jag komma ihåg hela mitt liv och är just nu min största milstolpe i karriären. Tröjan med nr. 18 har aldrig varit så bekväm som nu.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 20 juni 2012 - 23:19

#6   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 20 juni 2012 - 23:11

norrbacka skrev:

Tycker konceptet är kul och intressant och jag är glad att du kommer med något nytt. Men kritiken mot Heskey i första inlägget är något hård (men du är långt ifrån ensam). Han är ju en anfallare som genom sin styrka håller upp bollen och skapar ytor i anfallet samtidigt som han är farlig på fasta situationer och inläggsmoment. Han är ingen renodlad målskytt utan snarare en spelare som skapar anfallsmöjligheter och även slår en del assister. Han är även mångsidig och funkar på vänsterkanten och i en väldigt långt ned släpande central roll (som Zlatan nu i landslaget). I sina yngre dagar gjorde han väl en del mål, men en utpräglad striker har han aldrig varit. Han är en targetman personifierad. Visserligen inte lika effektiv som Miroslav Klose eller Mario Gomez. Det är därför han har fått chansen i landslaget under Capello, han ville ha en targetman, och nu finns Danny Welbeck och Andy Carroll. Som kan göra samma sak, och bättre än vad Heskey någonsin gjort, men innerligt försökt. Jag hoppas du kan ge Heskey den karriär han förtjänar genom den här saveidén, liksom, vad hade kunnat hänt om allting gått rätt istället?

Kommer att följas...

Klart att han var en värdig landslagsspelare i början av 2000-talet men fotbollen är idag mer tekniskt krävande och Heskey har tyvärr inte hängt med. En targetspelare idag måste vara mer mångsidig och kunna behärska flera spelstilar. Klose och Gomez kan trots allt göra mål oavsett motstånd trots deras bristande kreativitet. Om Heskey hade haft kylan framför målet hade han kanske haft 100 landskamper men det finns inget som heter "om" i fotboll har jag lärt mig.

Kommer aldrig glöma detta inläggsförsök av Heskey. Jag kollar på KSIs Heskey-video också lite för ofta så jag är någorlunda påverkad av alla internetskämt, därav överdriver jag något. :)

#7   dennee

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 769 Inlägg:

Postad 21 juni 2012 - 12:37

Eller denna:

#8   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 22 juni 2012 - 10:33

Postad bild

Kapitel 1.1 Försäsongskänslor

9 juli

Första träningsmatchen känns som ett helvete för mig. Vi har faktiskt hela 9 offensiva spelare nu. Tänk liksom om Darius Vassell inte vill lämna klubben, då kommer han såklart spela före mig alla dagar i veckan. Vi ska spela med 3 offensiva spelare och jag hoppas på försäljningar inom kort. Truppen idag är för bred, jag hoppas att Carl kan fixa det innan preimären. Nu är vi här, träningsmatch borta mot Bury och jag sitter på bänken. Gigg Lane är förövrigt det fulaste namnet jag har hört på en arena, även om arenan för 12 000 åskådare är mysig och Manchester är en väldig trevlig stad att vistas i. Bamba gjorde 1-0 direkt i minut 1. Även om Bury kvitterade till 1-1 snabbt gick vi in i halvtidsvilan med 2-1 efter ett mål utav min kompis Ben Marshall. Marshall har fått en plats som högerytter och han är den jag kommer bäst överens med i dagsläget.

Carl har lovat mig 45 minuters speltid denna lördagsmatch eftersom jag kommer ha en personlig materialdag på onsdag. Nike kommer sponsra mig med nya skor, underställ, benskydd med mera som är i högsta klass. Går vi tillbaka till matchen så byts 9 av 12 spelare in. Dem 3 som inte byts in är alla offensiva spelare och Carls mål är att få 2-3 offensiva spelare lämna innan sommarfönstret stänger sa han till mig innan matchen. Lyckas han inte med det kommer jag som sagt få ett helvete hära. Andra halvlek dominerar vi i en 3-1 seger och jag är nöjd med min insats. Den enda offensiva spelaren som känns säker just nu till premiären om 1 månad är Ben Marshall. Skön snabbhet, skön teknik, den här killen är 20 år och kommer spela Premier League någon dag i sin karriär.

13 juli

Jag har kommit överens med Carl om mitt personliga träningsschema. Det känns extremt tufft. Men samtidigt, jag vill bli bäst i världen så jag kanske måste lägga ner denna tid som krävs. Carl vill att jag ska fokusea på fysiken första åren, därefter ska tekniken och taktiken komma. Visst är jag stark och har bra targetegenskaper redan idag men jag vill vara mer atletisk om jag ska kunna utnyttja min spelstil mer.

Postad bild

Lite skadeglädje känner man idag då laget spelade 1-1 med Inverness. Klart jag vill att det ska gå bra för laget men fortfarande är bara Marshall som presterar offensivt och bud har lagts på Vassell. Kanske man kan starta på lördag mot Wigan? Jag är otroligt nöjd med min utrustning jag har fått från nike under dagen, senaste modellen utav Mercurial Vapor passar perfekt på fötterna. Något mer positivt är att klubben har valt att låna defensiva mittfältaren Hendry Thomas. Han är kanske inte den mest teknikskickligaste men jag har sett han på 3 träningar och han har alltid vunnit mittfältet hittills.

Bara 3 träningsmatcher kvar nu, förvånansvärt lite men Carl börjar redan nu ha en startelva i huvudet. Längtar tills 30e juli och få läsa upp mitt namn bland dem 6 offensiva spelarna han vill satsa på. Känns skönt att jag har fått en ärlig tränare som säger till en vad han tycker. På kort sikt är det irriterande men detta är vad jag behöver om jag vill kunna bli den där storspelaren en dag. Värvningar är det i alla fall lugnt med som jag förstår. Vi har trots allt sålt 1 spelare, tagit tillbaka ett lån redan och har 3 på försäljningsmarknaden. Carl är ärlig och säger till media om någon spelare ska bort från truppen.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 22 juni 2012 - 10:39

#9   Champions19

FMSM mästare 2012

• Medlem
  • PipPip
  • 1 965 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 22 juni 2012 - 11:05

Grymt! Unikt upplägg och kommer bli kul att följa!
Kolla gärna in min CAS: Svenska fotbollshjältar!

Keep the red flag flying high, cause Man United will never die!

#10   dennee

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 769 Inlägg:

Postad 22 juni 2012 - 22:23

Du skulle också gjort om Vassell, han känns likadan som Heskey, misslyckas med allt

#11   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 09:37

Postad bild

Kapitel 1.1 Försäsongskänslor 2

16 juli

Detta är en bra dag för mig. Darrius Vassell gick till Reading och vår offensive ytter Lloyd Dyer har lämnat till West Ham. Matchen mot Wigan idag gick bra. Dem gjorde 1-0 tidigt men jag gjorde en riktigt snygg assist till 1-1 kvitteringen, inlägg från hörnflaggan som Jeffrey Schlupp timar perfekt och nickar in den. Matchen slutade 1-1 och jag fick gott betyg av Carl. Statistiken för matchen var 4 av 6 vunna nickdueller. Mitt passningsspel var uselt dock enligt Carl, 11 av 21 är inte ok. För att få plats i startelvan ska jag slå enklare passningar. Jag löpte också minst i laget med 8,3 km. Mer rörelse från min sida och enklare passningar var direktivet.

27 juli

Ännu en spelare har lämnat truppen, Paul Gallagher har gått till Cardiff. Nu är vi 6 offensiva spelare och denna dag har jag väntat länge på. Mot blue square laget Hinckley formar Carl en startelva och där har vi den troliga offensiven som ska testas 90 minuter.

Postad bild

Reservoffensiven inkl. mig får spela 90 minuter nästa match mot Rotherham på lördag. 3-0 vinst blev det mot Hinckley och Marshall var som vanligt bäst med 2 assist. Jermaine Backford var otroligt farlig som anfallare, även om han missade en straff. Den jag möjligtvis kan konkurrera ut först är David Nugent som inte har varit sig själv på försäsongen. Nej nu ska jag inte se dem som konkurrenter, det är 3 duktiga fotbollsspelare som startar och jag ser dem som hjälpmedel i min karriär.

30 juli

Jag fick 90 minuter mot Rotherham. Helt ärligt, jag spelar på en bra nivå men jag måste sätta mina chanser. Jag gjorde ett mål som dömdes bort för offside och missade 2 frilägen. Lokaltidningen i Leicester gav mig sämsta betyg, när man får 5.9 är det riktigt uselt. 1-0 förlust borta mot Rotherham som spelar i Npower League 2 är inte ok, även om vi spelade med ett reservbetonat lag. 5 missade målchanser får inte hända för mig i seriespelet. Sista matchen jag kunde visa att jag är värd en premiärplats så skämmer jag ut mig istället.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 23 juni 2012 - 09:39

#12   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 10:00

dennee skrev:

Du skulle också gjort om Vassell, han känns likadan som Heskey, misslyckas med allt

Yes, han är ju den som missade avgörande straffen mot Portugal em-2004. Men sålde han, det hade blivit för mycket med han och Heskey i laget, haha.

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 23 juni 2012 - 10:05

#13   fonomout

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 195 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 11:35

Rolig ide, följer denna! :)
Audere est Facere

#14   sartinfalk

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 173 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 12:27

Rolig läsning!
Klart man följer :)

#15   OoZer

Junior

• Medlem
  • 49 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 12:41

Roligt att du gör en sådan rapport om en spelare som har haft det svårt att blomma ut. HAn var ju en jättetalang som inte blev som alla trodde han skulle bli. följer!!!!!! :)

#16   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 16:21

Postad bild

Kapitel 1.3 Tränarens ord inför säsongen

Målen för säsongen
Förbättra träningsanläggningen
Uppnå till en kvalplats för Premier League
Kom till 4:e omgången i FA:cupen

Kommentar: Mediatipset för oss är en femte plats. Eftersom vi har en väldigt ung trupp blandat med erfarenhet är chanserna stora att vi blir bättre under vårsäsongen. Vi saknar idag det där lilla sista, därför ska vi vara nöjda om vi kan konkurera om en Premier League plats.

Truppen + Övergångar

Kommentar: 2 målvakter, 8 backar(2 kan spela DM), 5 centralmittfältare och 6 anfallare/yttrar är enligt mig optimalt. I framtiden ska vi försöka att satsa på en kreativ offensiv mittfältare vilket saknar i dagsläget. Vi kommer alltid starta med 3 offensiva spelare och vi har perfekt bredd. Försvaret tror jag blir riktigt säkert och våra anfallare kommer göra massor utav mål. Vi ska dock leta in i det sista efter en kreatör på mitten.

Faciliteter

Kommentar: Vi behöver förbätttra vår träningsanläggning om vi ska nå Premier League inom 3 år. Ungdomsanläggningen kan alltid förbättras den med men träningsanläggningen är första prioritet. Bra träningsanläggning lockar bättre kvalité på spelarna.

Tränarens bedömning av Heskey

Internationellt rykte: 3 av 10
Topp 10 världen - Världsstjärna - Europeisk stjärna - Genombrottsman Europa - Nationell stjärna - Halvbra PL-spelare - Toppspelare 2a ligan - Truppspelare i 2a ligan - Bra i 3e ligan och under - Korpenspelare

Klubbrykte 4 av 10
Legend - Trogen nyckelspelare - Nyckelspelare - Trogen a-lagsspelare - A-lagsspelare - Flitig rotationsspelare - Rotationsspelare - Bänkvärmare - Värmer läktaren - Lämna klubben snabbt

Tränarens kommentar: En bit kvar har han till toppen. Men han har visat lite kvalité på försäsongen och jag är beredd att låta han få lite minuter första 10 matcherna. Därefter kan jag göra en bättre bedömning av Heskey.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 23 juni 2012 - 16:33

#17   sartinfalk

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 173 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 16:43

Hoppas Heskey kan visa framfötterna när han väl får chansen! :)

#18   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 16:48

sartinfalk skrev:

Hoppas Heskey kan visa framfötterna när han väl får chansen! :)

Kul ju om han misslyckas i början för att sedan plötsligt explodera mål mitt i säsongen. Aja vi får se, ska inte kräva allt för mycket av Heskey!

#19   sartinfalk

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 173 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 16:50

carlm94 skrev:

Kul ju om han misslyckas i början för att sedan plötsligt explodera mål mitt i säsongen. Aja vi får se, ska inte kräva allt för mycket av Heskey!

Hehe nej, man kanske inte kan kräva allt för mycket av Heskey :P

#20   carlm94

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 729 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 17:28

aczel skrev:

Ska följas!!!

Champions19 skrev:

Grymt! Unikt upplägg och kommer bli kul att följa!

norrbacka skrev:

Kommer att följas...

fonomout skrev:

Rolig ide, följer denna! :)

sartinfalk skrev:

Rolig läsning!
Klart man följer :)

O skrev:

Roligt att du gör en sådan rapport om en spelare som har haft det svårt att blomma ut. HAn var ju en jättetalang som inte blev som alla trodde han skulle bli. följer!!!!!! :)

grymt tack till alla följare :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar