Bakrundsfakta till saven
Emile Heskey slog igenom i Leicester i väldigt ung ålder. När en 17/18 årig engelsman har snittat mål var fjärde match sin första säsong skapas det uppmärksamhet. Han var en viktig del till att Leicester kom tillbaka upp till Premier League. Han fortsatte kämpa på men tog aldrig det sista steget. Hans andra säsong i Liverpool år 2001 med 14 mål på 36 matcher var bra, på den tiden riktigt grymt. Efter den säsongen vid 23 års ålder gick det sakta utför men han var fortfarande en landslagsspelare till 2004.
Med Capello som tränare fick Heskey en ny chans år 2008. 17 matcher i landslaget på 3 år varav 2 enkla mål gjorde Heskey till en internetfavorit. Idag finns det få spelare som folk skrattar lika mycket åt som Heskey, han kan möjligtvis ha varit den sämsta anfallaren genom tiderna VM 2010 som startat för ett engelskt landslag. Dem 4 senaste säsongerna i Aston Villa har han spelat 92 ligamatcher och gjort 9 mål. Även om han inte spelat 90 minuter varje match är hans målsnitt uselt, senaste säsongen gjorde han 1 mål på 28 matcher som anfallare.
Vad var det egentligen som gick snett, en supertalang som aldrig tog det sista steget. Vem kunde tro för 16 år sedan att Heskey skulle bli utskrattad över hela världen. Tänk er att Danny Welbeck kommer bli världens största hackkyckling om 14 år, finns inte i min värld. Därför ska jag i denna save börja om Heskeys karriär. Heskey ska inte få bli den skämtspelaren han har nu blivit.
Dessa ändringar har jag gjort i editorn
- Heskey spelar nu i moderklubben Leicester i Npower Championship och är endast 17 år.
- Heskeys mentala bit har försämrats kraftigt medan fysiska och tekniska biten förbättrats något.
- Heskeys rykte är sämre men fortfarande högt. Heskeys potentiella förmåga är bättre nu.
Idén med saven
Detta kommer vara en hybridrapport. Jag kommer skriva en berättelse om Heskey i jag-form då han berättar själv hur det har gått. En berättelse kan handla om allt från 2 veckor till 3 månader beroende på hur mycket han får spela. Därefter kombinerar jag det med mycket statistik varje halvår. Tanken är att jag ska bara följa Heskey, är han klubblös tränar jag ingen klubb, går han til Real Madrid tränar jag dem, går han till BK Häcken tränar jag dem.
Fokuset är på Emile Heskey och inte på laget. Detta blir lite som en be a pro karriär på FIFA om ni förstår vad jag menar. Är Heskey skadad kommer jag bara simulera hans skadeperiod. Jag kommer också vara realistisk i mitt coachande. Ska Heskey konkurrera med Messi kommer jag såklart låta Messi spela till 100%. Konkurrerar han med Bent kommer jag låta Bent börja för att sedan låta Heskey få spela mer och mer sakta men säkert. Jag kommer såklart lägga ner tid på värvningar, ekonomi, taktik med mera men det är i mindre fokus om man jämför dem flesta rapporterna.Målet med saven är att få Heskey att bli en så stor fotbollsspelare som möjligt och att han ska få en realistisk talangresa.
Spelinfo för "Talangresan med Heskey"
Manager: Carl Wenger
Lag: Leicester City
Erfarenhet: Halvproffesionel fotbollsspelare
Laddade ligor: 20 spelbara länder (89000 spelare)
Databas: Stor + landslagsspelare varje kontinent

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 02 juli 2012 - 10:26

Tillbaka upp