Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Talanger som inte blommade ut

80 svar till detta ämne

#1   varbergfc

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 07:10

Genom åren så har många supertalanger funnits på CM och FM spelen, Tänkte lite med denna tråd att ta upp de som alldrig tog det sista steget i verkligheten som det spåddes.

Titta in och skriv era bidrag, gärna med någon liten motivering.

#2   Martak

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 96 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 07:31

Freddy Adu.

Är ingen dålig spelare direkt men många trodde väl att han skulle bli en av världens största när han var yngre.

#3   Butch-Harris

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 08:40

^ Ja absolut men tror den här tråden syftar bara på talanger i spelet Football manager.

#4   RomaTotti10

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 24 juni 2012 - 10:44

Martin Galvan tyckte jag var riktigt bra som kunde bli en världsspelare, tror det var FM 09 eller 10.
Henri Saivet från FM 08-09, Keirrison var också en väldigt intressant spelare.

Ingen av dessa har riktigt blommat ut i spelet om man säger så.

Detta inlägg har redigerats av RomaTotti10: 24 juni 2012 - 10:44

#5   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 940 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 12:03

Henri Saivet var ju en av de absolut största talangerna i spelet för några år sen. Vart tog han vägen lixom?

#6   Jolle88

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 12:40

Spelar han inte Bordeaux ?

#7   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 333 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Losc Lille, Genoa

Postad 24 juni 2012 - 13:00

en jag kom att tänka på är sankare som spela med sakho i psg ungdomslag

#8   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 4 940 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 13:03

Visa inläggJolle88 skrev:

Spelar han inte Bordeaux ?

nej han sitter på bänken :)

#9   Rane

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 24 juni 2012 - 13:11

Micah Richards brukade ju bli ganska brutal för några år sedan, som mittback. Idag är han väl fortfarande bra, men han är/blir ingen stjärna, varken i spelet eller på riktigt. Dessutom är han högerback.
"You say steady to me again when I say something to you, you'll be on the first plane back!"

Brendan Rodgers till Raheem Sterling. Pulling no punches.

#10   Ottosson

Sportchef

• Medlem
  • 4 930 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 23:09

Sherman Cardenas var väll rätt talangfull för 4-5 upplagor sedan?
Malmö FF & Liverpool FC

#11   Combatspenat

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 23:28

Fernando Cavenaghi + Javier Saviola. Super stjärnor som unga men tog aldrig det sista steget.

#12   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 681 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 23:28

Diego Bounanotte var lovande Fm09/fm10

Derek Boyata

Ignacio Camacho

----------------------------------------------

Finns en hemsida där alla talanger är med. Om ni inte sett den så får ni den här:

http://www.truefootb...in-fm-2012.html

Detta inlägg har redigerats av dennee: 24 juni 2012 - 23:36

Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#13   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5 235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 24 juni 2012 - 23:31

Freddy Guarin var ju en supertalang för ett par upplagor sen, har ju gått okej men är ju ingen världsstjärna! Miguel Veloso o Moutinho blev också riktigt bra, men har inte heller fått till det även om de spelar i landslaget.

#14   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4 579 Inlägg:

Postad 25 juni 2012 - 01:25

Bärkroth och anes mravac blev helt galna på något FM, hade båda som världsstjärnor i mitt City på en save, visst Bärkroth spelar i portugal, men någon superstar har han ju inte riktigt blivit.
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#15   Zdravkovic

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 145 Inlägg:

Postad 25 juni 2012 - 06:19

http://www.fmsweden....ort-sin-talang/
”De var riktiga bönder där” -Erton Fejzullahu om sin tidigare klubb NEC Nijmegen, sagt samma dag som han skrev på för Mjällby.
Avdelning; jag hoppade över högen med koskit och landade i en hundbajs istället!

#16   Rane

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 25 juni 2012 - 06:51

Visa inläggZdravkovic skrev:

Skillnaden med den tråden är väl att där diskuteras enbart IRL spelare. Här pratar vi om spelare som blev rena monstren i spelet men som dalade senare i karriären eller blev sämre i nyare upplagor.

Jag tycker att Bojan Krkic och Mario Balotelli ska nämnas. Dom hade ju sjuka PAn ofta i tidihgare upplagor och även om dom självklart blir bra nu så blir dom inte superstjärnor. Inte på mina saves iallafall.

Veloso och Moutinho håller jag helt med om. Kommer ihåg att Veloso hade helt sanslösa attributer på FM07 (tror jag) och blev löjlig i rätt händer. Men sen har det ju varit rätt tyst där och nu är han väl i det närmsta bortglömd i Genoa.
"You say steady to me again when I say something to you, you'll be on the first plane back!"

Brendan Rodgers till Raheem Sterling. Pulling no punches.

#17   himmelsblå

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 634 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 25 juni 2012 - 07:10

Tsigalko känns självskriven. Man trodde verkligen att han skulle bli tokgrym IRL när man såg hans prestationer på FM.
Malmö FF - 21 allsvenska seriesegrar, 14 cupsegrar. Final i Europacupen (CL) för mästarlag (dagens Champions League). Etta i den allsvenska maratontabellen. Största seger: 12-0 mot Halmstad BK och Jönköpings Södra.
Himmelsblås MFF- uppdatering till Pro Evolution Soccer 2013 och allsvenska spelare: LÄNK

#18   jmmv

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 478 Inlägg:

Postad 25 juni 2012 - 07:30

Anthony van den borre var väl en sjuhelvetes talang för några upplagor sedan?
Även Jonathan dos Santos var väl en gigantisk talang?
sol ute. sol inne. sol i hjärta. sol i sinne
[img]http://data.fuskbugg...an02/xe50eu.jpg[/img]

#19   Zdravkovic

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 145 Inlägg:

Postad 25 juni 2012 - 07:45

Visa inläggRane skrev:

Skillnaden med den tråden är väl att där diskuteras enbart IRL spelare. Här pratar vi om spelare som blev rena monstren i spelet men som dalade senare i karriären eller blev sämre i nyare upplagor.

Ok då e jag me, även om jag nog tror det finns ett tiotal trådar om detta ämne där samma namn kommer upp gång efter annan typ Tsigalko, Guarín, Adu etc ;)

Jag kan ju bidra med ett namn som nog inte nämns så ofta. Jhonnier Montaño från Colombia var en talang både irl och i CM för 10 år sen och figurerade en del i Serie A. Han blev ofta grymt bra i spelet, men idag är han nog inget vidare. Irl har han spenderat den senare delen av sin karriär i Colombia och Peru med ett litet comeback försök i Europa och Turkiet för två år sen..

Detta inlägg har redigerats av Zdravkovic: 25 juni 2012 - 07:46

”De var riktiga bönder där” -Erton Fejzullahu om sin tidigare klubb NEC Nijmegen, sagt samma dag som han skrev på för Mjällby.
Avdelning; jag hoppade över högen med koskit och landade i en hundbajs istället!

#20   Camus

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 372 Inlägg:

Postad 25 juni 2012 - 09:10

Visa inläggRane skrev:

Jag tycker att Bojan Krkic och Mario Balotelli ska nämnas. Dom hade ju sjuka PAn ofta i tidihgare upplagor och även om dom självklart blir bra nu så blir dom inte superstjärnor. Inte på mina saves iallafall.

Veloso och Moutinho håller jag helt med om. Kommer ihåg att Veloso hade helt sanslösa attributer på FM07 (tror jag) och blev löjlig i rätt händer. Men sen har det ju varit rätt tyst där och nu är han väl i det närmsta bortglömd i Genoa.

Kommer ihåg 08-09. Veloso blev utan tvekan världens bästa mittfältare. Oavsett vilket lag du värvade honom till så briljerade han och för mig i Lyon så öste han in mål. Både från avslut och frisparkar. Moutinho var "Lilla-Veloso". Lika lovande men snäppet under.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar