DJURGÅRDENS IDROTTSFÖRENING 1891
Efter att ha uppdaterat mitt kära FM11 var det dags att dra igång en ny rapport här på forumet. Valet att spela i Sverige kändes självklart men jag velade länge över vilka jag skulle köra med, till slut föll valet på ett lag med hyfsad budget, helt okej trupp och lite mindre förväntningar på sig nämligen DIF. Jag själv håller inte på laget i vanliga fall men har alltid haft ett gott öga åt dem vilket var en stor faktor till lagvalet.
Målet med denna save är självklart att göra Djurgården till landets dominanta klubb, både inom landets gränser och utanför. Vi har en trupp som på pappret borde kunna utmana om topp-placeringarna redan under första året med en eller två förstärkningar här och där och det är precis den målsättning jag kommer förespråka för detta år(och de kommande åren också).
Min värvningsstrategi kommer inte ha en röd tråd utan kommer att variera beroende på den ekonomi och de förutsättningar vi har inför varje säsong. Grundtanken kommer självklart ligga i att hitta unga talanger för att säkra framtiden men dyker det rätta erbjudandet upp på spelare runt 25-30-års åldern eller på hemvändare tackar jag inte nej. Huvudfokus kommer dock ligga på den egna akademin och de egna produkterna, både från början och framöver.
Rent taktiskt kommer jag förespråka för en offensiv och spelande fotboll som både kommer varieras med yttrar och utan beroende på skadeläget och dagsformen. Vi kommer gå in i varje match med tanken och inställningen om att föra spelet oavsett vilket underlag vi spelar på och även om vi spelar på bortaplan.
Rapportmässigt kommer jag sikta på att rapportera 1 gång innan varje säsong med övergångar, truppstatus etc. men även 2 gånger under säsongen(efter 15 spelade omgångar) och möjligtvis 1 summeringsinlägg efter varje säsong. Önskas det screens eller annat bistår jag gärna med det.

Detta inlägg har redigerats av Pontarii: 08 augusti 2012 - 02:33

Tillbaka upp