Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Liverpool F.C. 2012/13 - Försök till Tiki-taka med BR

835 svar till detta ämne

#1 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 10 August 2012 - 10:15 AM

Fick ett Go av Hasse77 att starta en ny Liverpooltråd då han flyttar de gamla lagtrådarna idag eller något.

Postad bild
Liverpool Football Club

Liverpools officiella hemsida
Liverpool på Svenskafans
Liverpools svenska hemsida

Staff
Manager: Brendan Rodgers
Assistant Manager: Colin Pascoe
Head of opposition analysis: Chris Davies
First-team goalkeeping coach: John Achterberg
First-team doctor: Zak Iqbal
Director of academy and player development: Frank McParland
Reserve-team head coach: Rodolfo Borrell
Director of recruitment: Stuart Webber

Squad

Goalkeepers
1. Brad Jones
25. Jose Manuel Reina
32. Doniéber Alexander Marangon
42. Péter Gulácsi
- Danny Ward

Defenders
2. Glen Johnson
3. José Enrique
5. Daniel Agger
16. Sebastian Coatés
22. Danny Wilson
23. Jamie Carragher
34. Martin Kelly
35. Conor Coady
37. Martin Skrtel
38. John Flanagan
47. Andre Wisdom
49. Jack Robinson
- Ryan McLaughlin
- Stephen Sama
- Brad Smith

Midfielders

4. Nuri Sahin
8. Steven Gerrard
10. Joe Cole

11. Oussama Assaidi

14. Jordan Henderson
19. Stewart Downing
21. Lucas Leiva

24. Joe Allen
30. Suso
31. Raheem Sterling
33. Jonjo Shelvey
- Krisztian Adorjan
- Daniel Pacheco

Strikers
7. Luis Suárez

15. Daniel Sturridge
29. Fabio Borini
- Jordan Ibe
- Adam Morgan

- Sadem Yesil

Players arriving
Fabio Borini - Roma - £10.5m
Joe Allen - Swansea - £15m

Oussama Assaidi - Heerenveen - £3m

Nuri Sahin - Real Madrid - Loan

Sadem Yesil - Leverkusen - £1m

Daniel Sturridge - £12m

Players leaving
David Amoo - Preston NE - Free
Fábio Aurélio - Grêmio - Free
Dirk Kuyt - Fenerbache - £1m
Joe Rafferty - Rochdale - Free
Stephen Darby - Bradford City - Free
Maxi Rodriguez - Newell's Old Boys - Free
Toni Silva - Barnsley - Free
Alberto Aquilani - Fiorentina - Undisclosed(£4-7m)
Henoc Mukendi - Northampton - 6 month loan

Craig Bellamy - Cardiff - Free

Andy Carroll - West Ham - Loan

Charlie Adam - Stoke - £4m

Jay Spearing - Bolton - Loan

Nathan Ecclestone - Blackpool - Free?

Rumours arriving

Kevin Gameiro - PSG - Loan

Wesley Sneijder - Inter - £7-10m

Tom Ince - Blackpool - £4-7m

Lewis Holtby - Schalke - Bosman

Jack Butland - Birmingham - £10m

Rumours leaving

Nuri Sahin - Real Madrid - Terminated loan

Joe Cole - QPR - £1m?

Pepe Reina - Arsenal - £15m?

Sillyseason
Daily Mirror
Liverpool Echo
The Guardian
Liverpool fotbollsblogg
Footballtransfers

Twitter
Liverpool FC News - @FCLiverpoolNews
Liverpool FC Transfer Speculations - @LFCTransferSpec
Mirror Football LFC - @MFLiverpool
Liverpool News - @NewsLiverpoo
BBC Liverpool - @LiverpoolBBC
Anfield Online - @anfieldonline
KopSource - @Kopsource
Liverpool Echo LFC - @LivEchoLFC
Liverpool Daily Post - @DailyPostLFC
Gareth Roberts - @robbohuyton
Neil Jones - @neiljjones
Dominic King - @DominicKing_DM
Kristian Walsh - @scouserinexile
Jim Boardman - @JimBoardman
List of players and more

Så, starta diskussionerna.
- Vad tror ni om BRs införande av Tiki-taka? Såg ganska bra ut mot Gomel igår men är det genomförbart med nuvarande trupp?
- Vad tror ni om de nya värvningarna Allen och Borini?Tror ni Borini kan stänka in 15 mål den här säsongen eller att Allen kan ta en Alonsoroll med goda resultat?(Ja jag ser Allen som i princip klar)
- Hur blir det med arenafrågan, kommer det tas några beslut eller får vi fortsätta spela på Anfield för all framtid?(Inget fel med det, men mindre pengar i kassan)

Detta inlägg har redigerats av Dahlgren: 02 January 2013 - 20:28 PM

#2 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 10 August 2012 - 10:20 AM

Skriv gärna fler länkar till tidningar och så om ni vill så kanske jag kan lägga till dem. Inte aftonbladet då utan bra tidningar med seriösa rykten.

#3   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5007 Inlägg:

Postad 10 August 2012 - 11:35 AM

Riktigt bra startinlägg måste jag säga, men du har glömt Craig Bellamy som i stort sett är klar för Cardiff.

Matchen igår såg bra ut, men jag tror att vi behöver få in några spelare till om vi ska kunna spela så som Brendan vill, och han är också tydlig med att han vill få in ett par spelare till. Framförallt så ser det ju ganska tunt ut offensivt på kanterna när Kuyt, Maxi och Bellamy har lämnat så vi skulle nog behöva få in 1-2 ytterforwards, beroende på om Rodgers ser Sterling som en möjlig kandidat eller inte.

Joe Allen känns som en viktig värvning, tillsammans med Lucas och Gerrard så har vi nog vår "trea" där och det bör väl bli så att någon lämnar, antingen säljs Adam eller så lånas Shelvey ut är mitt tips.

Sen är ju frågan hur det blir med Carroll, han spelade inte en minut igår och det verkar tyvärr vara så att Rodgers inte ser någon plats för honom i laget, dock kan han blir kvar om vi inte får tillräckligt bra bud och han verkar verkligen vilja vara kvar och kämpa för en plats vilket är något jag uppskattar.

Borini har jag egentligen sett för lite av, nu har jag sett honom i två matcher mot Gomel och framförallt igår så fick man se lite av vad han kan, jag tror det kan bli bra, vi behöver en spelare som länkar bra med de övriga offensiva spelarna vilket han verkar ha lätt för och vi behöver en kille som är vass i straffområdet.

Hoppas verkligen att Agger stannar.

#4 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 10 August 2012 - 12:11 PM

Att Agger stannar är nog det viktigaste som kan hända den här sommaren, dels för att han är kanske den viktigaste delen i Rodgers taktik med sin bollskicklighet och uppspelskvalitéer och dels för att han är en av PLs bästa mittbackar. Jag själv som halvdansk och med nyinköpt Agger tröja kommer ta livet av mig om han lämnar. Vare sig vi får 30 miljoner pund eller 23+A. Johnson..... spelar ingen roll. Han ska stanna, thats it. Sjuka är att vi inte erbjudit honom nytt kontrakt än fast han sagt att han vill skriva på ett.. borde ju nästan varit viktigare än att ge Suarez nytt som ändå har 4 år kvar på sitt nuvarande(innan han förlängde då).

#5   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3523 Inlägg:

Postad 10 August 2012 - 20:06 PM

Allen klar, Bellers flyttar hem. En yttermittfältare samt nya kontrakt för Agger och Suso bör prioriteras.
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#6 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 12 August 2012 - 10:00 AM

Senaste nytt: BR försöker använda Adam som delbetalning i sitt försök att värva Dempsey eftersom de inte är beredda att betala 10 miljoner för honom. Adam har svårt att anpassa sig till den nya spelstilen och eftersom Shelvey imponerat på försäsongen är nu tydligen Adam fri att gå. Att Fulham söker en kreativ mittfältare skadar ju inte direkt.

Joe Cole ryktas tillbaka till West Ham, vet dock inte hur trovärdigt det är.

#7 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 12 August 2012 - 10:25 AM

Låter hur bra som helst det där med att Adam flyttar samtidigt som Dempsey kommer. Hoppas det går igenom!!

#8   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3523 Inlägg:

Postad 12 August 2012 - 15:20 PM

http://www.101greatg...yer-leverkusen/

Bra start på matchen, otroligt bra gjort av Raheem.
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#9   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 13 August 2012 - 10:24 AM

Nu var det inte full fokus från min sida då handbollsfinalen spelades samtidigt, men känns det inte som att de börjar sätta sig mer och mer för varje match nu? Matchen igår hade vi full kontroll på, och det var extra kul att se vilka som gjorde målen. Raheem Sterlings mål är riktigt läckert!

Inte länge kvar till premiären nu, ska bli spännande att se hur vi ställer upp, men min gissning är följande elva:
REINA
GLEN-SKRTEL-AGGER-ENRIQUE
GERRARD-LUCAS-ADAM
DOWNING-SUAREZ-BORINI

Det stora frågetecknet är ju vem som tar den tredje platsen på mittfältet, jag blir förvånad om Allen startar efter så kort tid i klubben så därför är min gissning att Adam startar även om jag hellre skulle se Shelvey där.

#10   rylaaaander

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 875 Inlägg:

Postad 13 August 2012 - 12:20 PM

Skulle faktiskt inte förvåna mig ifall Allen spelar redan i premiären. Har ju matchformen i sedan OS, samtidigt som han är ju den spelaren som bäst vet hur Rodgers vill spela.

Detta inlägg har redigerats av rylaaaander: 13 August 2012 - 12:22 PM

#11   xhosa

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 941 Inlägg:

Postad 13 August 2012 - 12:40 PM

Allen lär spela 45min för Wales den 15onde, så ja, han bör spela i premiären.
We`ll be coming down the road
When you hear the voice of the Bill Shanklys boys
We`ll be coming down the road

#12   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 13 August 2012 - 13:00 PM

Jag tvivlar inte på Allens matchform, dock är han helt ny i klubben och kommer knappt hinna träna med laget innan premiären. Visst är det som rylaaaander säger, att Allen kan Rodgers spel, men han måste även lära sig sina medspelare. Jaja, vi får se hur det blir, jag är ganska tveksam till att starta en spelare så tidigt, kanske är bättre både för honom själv och laget om han får komma in i det först.

#13 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 13 August 2012 - 13:48 PM

Enligt Macca är Nuri Sahin nära att krita på för Liverpool... och han brukar ju alltid ha rätt när det gäller rykten. Sen om det gäller lån eller köp vet jag inte,antagligen det första, kanske någon annan som hört mer än "Sahin is close to signing". Xhosa med de förträffliga kontakterna kanske vet?

#14   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 14 August 2012 - 08:47 AM

Jag är lite frågande till vad vi ska med Sahin till nu när vi fick in Allen? Inget ont om Sahin men det börjar blir överbefolkat på innermittfältet nu, jag vill ha in mer offensiva krafter.

#15   sneek

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1138 Inlägg:

Postad 14 August 2012 - 09:14 AM

Står ju rätt mycket om att Agger kan vara på väg att bli såld till City, trots att spelaren själv vill stanna.
Vad tycker ni, ska vi sälja för 22milj pund (enligt tidningar) eller behålla?
Behålla röstar jag för, tycker han är vår bästa mittback.

#16   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 14 August 2012 - 10:12 AM

Behålla såklart, vi kommer inte att hitta en mittback av den kalibern som är villig att gå till oss. Speciellt inte då det bara är två veckor kvar på fönstret...

#17 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 14 August 2012 - 12:36 PM

Jag fattar verkligen inte vad problemet med Agger är, han VILL ju för helvete stanna. Varför får han inget nytt kontrakt? Istället erbjuds sopan Skrtel(förutom när han lirar jämte Agger) nytt kontrakt fast han har flera år kvar på sitt.

Förresten, Balague skrev detta nyligen.

Sahin has rejected the opportunity to be part of the Luka Modric deal, but after weeks of talking to Xabi Alonso he has learned of the benefits of going to Liverpool: a special club where he could play regularly. Apparently Xabi’s work is paying off and Sahin seems convinced… Ian Ayre, executive director of the English club, is in Spain because he and Rodgers believe Sahin (and perhaps Barcelona’s Cristian Tello) can both be signed.

Tackar inte nej till någon av dem, Sahin är bättre än Allen i nuläget och med tanke på Gerrards ålder och skadehistorik skadar det knappast med två klasspelare som kan vara ordinarie på mittfältet. Båda två kommer få speltid om så blir fallet. Dessutom kan ju Allen säkert flytta upp på Gerrards plats och Gerrard gå ut till höger. Ja tack säger jag!

Sen tycker jag också att det börjar bli överbefolkat på innermittfältet, men det beror på att vi har tre mediokra skitspelare på innermittfältet som inte gör någon nöjd. Skeppa iväg Spearing och Adam åtminstone så vips, Shelvey, Gerrard, Sahin, Lucas, Allen, Henderson. Blir perfekt om det skulle hända.

#18 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 14 August 2012 - 17:37 PM

Håller helt med Dahlgren om det sista han skriver.

Vill väl iofs ha iväg Henderson oxå men han har väl kanske potential.Dock inte visat någonting så det är verkligen upp till bevis för honom kommande säsong. Men Adam och Spearing måste bort iaf.

#19 Gäst_Kullen_*

• Guests

Postad 14 August 2012 - 20:27 PM

Det ryktas väl samtidigt om att Liverpool kommer använda Adam som en delbetalning vid en eventuell affär av Dempsey?

#20 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 14 August 2012 - 20:36 PM

Visa inläggKullen skrev:

Det ryktas väl samtidigt om att Liverpool kommer använda Adam som en delbetalning vid en eventuell affär av Dempsey?
Ja, precis som jag skrev några inlägg upp. Hade varit välkommet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar