Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Liverpool F.C. 2012/13 - Försök till Tiki-taka med BR

835 svar till detta ämne

#781   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5015 Inlägg:

Postad 20 May 2013 - 11:36 AM

Även om jag är mer positiv på länge efter årets säsong och det har såklart att göra med att jag tror vi hittat rätt tränare i Brendan Rodgers. Jag hade hoppats på att vi skulle komma någon/några placeringar högre upp i ligan men samtidigt så hamnade vi ungefär där man kan förvänta sig med tanke på omständigheterna med en ny tränare och ett nytt "projekt".

På gott och ont så blir det ingen EL nästa år och då hoppas jag verkligen att vi kan fajtas om CL-platserna, gör vi bra ifrån oss under sommaren så ser jag inte det som en omöjlighet. Det kommer troligtvis bli en ganska hektisk sommar för Brendan och gänget där det framförallt gäller att förstärka försvaret.

Kul att se Jordon Ibe debutera i PL igår, såg lovande ut och han fick en assist till målet också.

Sen förtjänar såklart Jamie Carragher några ord, jag kommer att sakna honom något oerhört och han fick ta emot välförtjänta hyllningar före, under och efter matchen igår. Han har vart i laget så länge jag kan minnas och man får verkligen leta efter en spelare med ett större hjärta.

Tack för allt du gjort för klubben Jamie Carragher, jag hoppas jag får se dig i klubben i framtiden i någon roll.

#JC23

#782   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4178 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 21 May 2013 - 15:07 PM

Jordon Ibe gjorde en grym debut. Stående ovationer av Anfield!
Första 10 minuterna så märktes det att han var nervös, men det släppte.

Coutinhos nick var väl inne? Inte sett bilder än men alla såg så jävla förvånade ut över att det inte dömts mål så.
Men å andra sidan så ska vi göra 4-5 mål till. Henderson missar bollen, Sturridge avaktar med att skjuta - tappar boll,

Kommer dock sakna Carragher likt alla Liverpoolfans runt om i världen. Spännande att se vem och hur ersättaren presterar.
Anfield efter Carras kanon i stolpen...obeskrivligt...

#783   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 22 May 2013 - 01:15 AM

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

Jordon Ibe gjorde en grym debut. Stående ovationer av Anfield!
Första 10 minuterna så märktes det att han var nervös, men det släppte.

Coutinhos nick var väl inne? Inte sett bilder än men alla såg så jävla förvånade ut över att det inte dömts mål så.
Men å andra sidan så ska vi göra 4-5 mål till. Henderson missar bollen, Sturridge avaktar med att skjuta - tappar boll,

Kommer dock sakna Carragher likt alla Liverpoolfans runt om i världen. Spännande att se vem och hur ersättaren presterar.
Anfield efter Carras kanon i stolpen...obeskrivligt...

Coutinhos nick var klart inne, linjedomaren måste haft tankarna på annat.

#784 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 22 May 2013 - 02:31 AM

Vi ska ju tydligen vara intresserade av Callum McManaman och James McArthur. McManaman har ju visat sig bli bättre och bättre i Wigan under säsongen och var ju riktigt bra på slutet. Och Wigan spelar ju typ som vi gör så varför inte? sen klingar ju Mcmnaman rätt bra med Liverpool ögon om man säger så. Och lär väl bara rätt så "billig" att lösa från Wigan som ju åkte ur. McArthur har jag inte så stor koll på dock men men.

Papa hoppas jag innerligt på, de matcher jag sett honom spela i Schalke har han varit lysande och visat en enorm vilja och inställning. Lär passa utmärkt i PL tror jag och ska han byta klubb tror jag knappast han väljer ett lag där han inte är garanterad en startplats även om det nu är Chelsea, Arsenal, City, United eller vad det nu snackats om. I Liverpool lär han bli just det, garanterad en startplats. Hoppas!

I övrigt så rapporteras det i bosnisk press att Asmir Begovic nästan är klar för oss, endast hans signatur på ett kontrakt saknas. Får se hur mkt sanning det ligger i det, men det låter ju mumma om man säger så. Och nu när Tony Pulis lämnat Stoke så kanske det känns som en trolig flytt, men det krävs ju också att rreina lämnar innan den övergången ens sker. Klassmålvakt är han ju dock denne Begovic som vi sett.

Sen tycker jag väl att Williams inte är så mkt bättre än vad Touré är och att Ivorianen då är ett bättre alternativ med tanke på den rutin han har internationellt sett. williams må duga bra i PL men hur mkt duger han internationellt sett i en storklubbsmiljö dessutom. Tar nog hellre Touré på free transfer än Williams för typ 100 millar.

#785   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 22 May 2013 - 11:41 AM

Det är inte James McArthur vi är intresserade av, det är James McCarthy. En väsentlig skillnad då McCarthy är betydligt bättre och han är en spelare som vi varit intresserade av en längre tid, redan när han gick till Wigan från en mindre klubb i Skottland (har jag för mig) var han aktuell.

McManaman klingar ju fint, dock tycker jag inte att han är något för oss, har har gjort det bra under våren men jag ser inte riktigt den potentialen i honom att han skulle bli tillräckligt bra för ett lag som vill slåss i toppen.

#786 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 22 May 2013 - 13:15 PM

Det stod dock James McArthur och inte McCarthy, så kanske vi är intresserade av McArthur också då?

Sen är ju faktiskt McManaman född i Merseyside, Liverpool.

#787   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 22 May 2013 - 13:48 PM

Visa inläggjohanbajenfans skrev:

Det stod dock James McArthur och inte McCarthy, så kanske vi är intresserade av McArthur också då?

Sen är ju faktiskt McManaman född i Merseyside, Liverpool.

Okej, det har jag missat i så fall. Hoppas fortfarande att det är en felskrivning och att det är McCarthy som är på radarn återigen, väldigt duktig spelare.

McManaman är väl fostrad i Everton va? Men fick lämna ganska tidigt då man inte trodde på honom, därav jublade han som en idiot när han gjorde mål med Wigan mot Everton. Revansch.

#788 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 22 May 2013 - 14:38 PM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Okej, det har jag missat i så fall. Hoppas fortfarande att det är en felskrivning och att det är McCarthy som är på radarn återigen, väldigt duktig spelare.

McManaman är väl fostrad i Everton va? Men fick lämna ganska tidigt då man inte trodde på honom, därav jublade han som en idiot när han gjorde mål med Wigan mot Everton. Revansch.

Jo han spelade som ungdomsspelare i Everton, but still en Liverpool född kille. Sen om han "hejar" mer på Everton eller Liverpool låter jag vara osagt. Han kanske inte ens håller på nåt av lagen iofs men ja.

#789   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 22 May 2013 - 14:50 PM

Carragher var väl Everton-supporter så...

#790   Kytz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 217 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool F.C
  • Tränar:Crewe Alexandra FC

Postad 22 May 2013 - 16:01 PM

Förstår inte varför flesta supportrar ska klaga på att vi "länkas" med Kolo.
Han är perfekt som backup och enligt vissa källor så är han villig att gå ner till ca £40K i veckan från de 120K i han hade i City, har för mig att Carra kostade runt £70-80K i veckan.
Sen är det ju självklart inte BARA han man vill ha in i backlinjen, utan gärna någon som går in i startelvan också, Papa och/eller Alderweireld?

Hursomhelst, min "önskelista" är följande:

UT:
Reina, Skrtel & Coates på lån till någon PL/Championship klubb (med möjlighet att kalla hem honom igen ifall det skulle bli kris)

IN:
Begovic, Papa och/eller Alderweireld, lite rotation i höger/vänsterytterspositionen (Vet någon vilka vi har "länkats" med?), samt någon talang eller två (Illori & Will Hughes?)

#791   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 22 May 2013 - 18:53 PM

Will Hughes hoppas jag vi kan knyta till oss, en av de största engelska talangerna och tydligen ska han ha hjärtat på rätt ställe också.

#792   Kytz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 217 Inlägg:

Postad 22 May 2013 - 20:06 PM

Postad bild

Ser ganska bra ut, enligt mig.

Dock så har vi ingen riktig vänsterytter för 4-3-3/4-4-2 vilket är störigt.
Men detta lag med denna taktik verkar otroligt lovande, hoppas verkligen vi får in en bättre målvakt & back samt att Agger håller inte tappar formen som "vanligt".

#793 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 22 May 2013 - 21:23 PM

Vill bara upplysa er om att Kyriakos Papadopolous är ett stort Liverpool-fan sedan barnsben. Därför tror jag Liverpool har en chans att knyta sig till honom.

Och om det stämmer med Begovic har jag e-balle nu.

#794   Yorke

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 Inlägg:

Postad 22 May 2013 - 22:12 PM

http://www.youtube.c...d&v=T2L_8sj6Wyc

#795   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4178 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 23 May 2013 - 19:28 PM

Reina kommer ju tydligen att stanna? Både Rodgers och Reina själv har ju sagt det så. Jones har väl varit hyfsad när han fått chansen så tycker vi ska fokusera på mittbackarna.

#796   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 23 May 2013 - 19:48 PM

Visa inläggDahlgren skrev:

Vill bara upplysa er om att Kyriakos Papadopolous är ett stort Liverpool-fan sedan barnsben. Därför tror jag Liverpool har en chans att knyta sig till honom.

Och om det stämmer med Begovic har jag e-balle nu.

Det har jag inte hört angående Papa, vart har du läst det?

#797 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 23 May 2013 - 22:41 PM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Det har jag inte hört angående Papa, vart har du läst det?
Echo och lfc.nu. Vet inte om det stämmer, men jag rapporterade bara vidare vad jag läst.

#798   NGReaks

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1088 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, Liverpool FC

Postad 28 May 2013 - 18:07 PM

Kolo officiellt klar - http://www.liverpool...gree-toure-deal

#799   Kytz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 217 Inlägg:

Postad 28 May 2013 - 18:08 PM

Postad bild
Nu är det officiellt!

#800   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 29 May 2013 - 08:15 AM

Första mittbacken klar alltså, känns som en smart värvning som ersättare för Carragher. Nu väntar jag bara på att Papa och Ilori ska bli klara så är mittbacksuppsättningen komplett.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar