Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Manchester United 12/13 - Welcome Robin!

537 svar till detta ämne

#1   Code_chronic

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 244 Inlägg:

Postad 15 augusti 2012 - 05:45

Hej,

Jag är cool och först och ska därmed starta en tråd om laget som jag tycker om och försöker följa. Typ. Så det så. Ser väl bra ut i år, eller? Vinner vi slaget om Manchester? Kommer Chelsea triumfera över oss med hjälp av kraft från choc ice-rörelsen och den ständigt hala rasismen som aldrig döms? Ska Wenger göra verklighet av sin ökända rivalitet med Ferg och besegra United i tabellen i år, för en gångs skull? Vi får se.

Postad bild

SCHEMA
H
emsidan
Svenskafans yo

Silly season enligt United

STABEN (SOM INGEN BRYR SIG OM ÄNDÅ, MEN..):
ALEX FERGUSON
MICK PHELAN
RICHARD HAWKINS
BRIAN McCLAIR
PAUL McGUINNESS
RENÉ MEULENSTEEN
ERIC STEELE
ROB SWIRE

MAN UTD SQUAD: GOALKEEPERS MAN UTD SQUAD: DEFENDERS MAN UTD SQUAD: MIDFIELDERS MAN UTD SQUAD: FORWARDS

UTLÅNADE:
Fábio

Ben Amos

Detta inlägg har redigerats av Code_chronic: 07 september 2012 - 14:33

Seriöst, jag behöver verkligen byta nick jag också.

#2   Henke

hnk

• Medlem
  • PipPipPip
  • 12 825 Inlägg:
  • Yrke:rullar lågt

Postad 15 augusti 2012 - 15:23

Sämsta rubrik ever. Skärp dig skitunge!

Blog - Saverapport

"Apan använder våld för att bestiga och införa sitt sekret i både getens bakre men även främre del vilket berör mig på ett ytterst illa sätt."
-kakidaniel om monkeyrape Februari 2012

#3   Lumpjaw

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 906 Inlägg:

Postad 15 augusti 2012 - 15:39

Fletcher gjorde comeback igår, så nog inte borta hela säsongen...
We'll keep the Red flag flying high,
'Cos Man United will never die

Twitter: @nilssonerat
Blogg: Nilssonerat

#4   Wernbloom

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 171 Inlägg:

Postad 15 augusti 2012 - 15:59

Vad är Man Utd? Gör om, gör rätt.

#5   Champions19

FMSM mästare 2012

• Medlem
  • PipPip
  • 1 980 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 15 augusti 2012 - 16:55

15/8/2012: Angelo Henriquez has revealed in an exclusive interview with La Tercera that he is indeed set to join United. "I am fulfilling a dream that I have had for a long time and I will be able to realise it soon," he said. "I will meet with Alex Ferguson on Wednesday and talk about what he wants from me. I cannot waste this opportunity because it is something I've wanted all my life." The Universidad de Chile striker says his agent, Fernando Felicevich, will meet with the club to define his immediate future - his ambition is to play for United's first team but if it's decided he'll go out on loan first, he would prefer to go back to Universidad de Chile on this basis. Neither club have yet announced any deal.

En riktig måltjuv enligt dem som har lite koll på honom. Lär däremot lånas ut till Antwerpen då han inte lär få något arbetstillstånd.
Kolla gärna in min CAS: Svenska fotbollshjältar!

Keep the red flag flying high, cause Man United will never die!

#6   Wernbloom

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 171 Inlägg:

Postad 15 augusti 2012 - 19:38

RVP klar, grym värvning, om han inte går sönder.

Detta inlägg har redigerats av Wernbloom: 15 augusti 2012 - 19:39

#7   Champions19

FMSM mästare 2012

• Medlem
  • PipPip
  • 1 980 Inlägg:

Postad 15 augusti 2012 - 19:39

RVP klar!

#8   Bogga

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 478 Inlägg:

Postad 15 augusti 2012 - 21:10

Satt och funderade på att starta en tråd igår. När man ser vad som kommit fram önskar jag att jag lagt ner 10 sekunder för att få till en bättre trådstart :mellow: Vad fan är det för en pinsam rubrik?

RVP och Henriquez klara...

Kanske en ytterback (föredragsvis bra på vänstern) eller en innermittfältare hade vart nåt att fundera på?

Champ19ns

#9   Biskop

Tränare

• Moderator
  • 11 867 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 15 augusti 2012 - 23:25

RVP äcklar mig.

Och då hejar jag på United ska tilläggas.

Dilltråden | AIK <3 Negrer | Come On!

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#10   Code_chronic

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 244 Inlägg:

Postad 16 augusti 2012 - 02:36

Första lagtrådsstarten jag gör, klockan sex på morgonen och lite glad i hågen och därför på illmarigt humör, och resultatet blir lite lulz.

Reaktionen står inte att vänta på sig. "Skitunge", "vad är Man Utd? Gör om, gör rätt", "pinsam rubrik". Jobbigt när man inte har inspirerande rubriker eller PK-slingor inbakade i starten eller? Skulle inte direkt låta det stå särskilt länge, hade kreativ brist. Prova att sluta vara idioter över en trådstart, besserwissrar.

Att Fletcher gjorde ett inhopp och verkade OK än så länge var ju bra. Får hoppas att han står emot sin kroniska sjukdom och ingjuter lite rutin på mittfältet eller på bänken.

RvP verkar riktigt nice, men det beror som sagt på om han skadar sig eller inte. Galghumor kan ju vara att han gick över till United för att skada sig och dra ner på resurserna genom att kosta mycket i lön, för att jävlas. Henriquez låter också finemang, angenämt problem senare på toppen om alla håller sig friska.

Ytterback känns som nämnt som ett ganska viktigt steg eftersom det börjar blekna lite bakom Rafael och Evra. De är inte evighetsmaskiner och vi behöver resten på sina ursprungliga positioner. Baines har ju varit på tapeten, men vem skulle annars kunna finnas till hands att värva?

Citat

RVP äcklar mig.

Okej, det noteras.

Skämt åsido, vad är äckligt med honom? Att han gör mycket mål? Hans förflutna? Personligheten?

#11   Henke

hnk

• Medlem
  • PipPipPip
  • 12 825 Inlägg:

Postad 16 augusti 2012 - 07:56

Okej, jag ber om ursäkt för mitt uttryck. Det var absolut inte meningen att framstå som en besserwisser. Nästa gång jag tycker du skriver ngt dumt ska jag istället framföra det på ett ytterst korrekt sätt.

Blog - Saverapport

"Apan använder våld för att bestiga och införa sitt sekret i både getens bakre men även främre del vilket berör mig på ett ytterst illa sätt."

#12   Champions19

FMSM mästare 2012

• Medlem
  • PipPip
  • 1 980 Inlägg:

Postad 16 augusti 2012 - 09:48

Visa inläggCode_chronic skrev:

Okej, det noteras.

Skämt åsido, vad är äckligt med honom? Att han gör mycket mål? Hans förflutna? Personligheten?

Gissar på att han äcklar sig över att en kapten sviker sin klubb och går till deras kanske värsta rival. Som att Vidic skulle gå till Liverpool eller liknande... Sen har ju RvP haft mycket skadeproblem under sin karriär och ändå har Arsenal satsat på honom och trots detta så lämnar han dem. Samtidigt vill han(RvP) vinna titlar och det är svårt att säga nej till Englands största klubb då! Är själv lite kluven över Rvp värvningen. Han är en extremt duktig spelare och känns ju lagom bra att vi har två av världens bästa anfallare på topp. Men han är trots allt 29 år, skadebenägen, dyr i drift och spelar på en position vi har bra bred på.

Det känns mer som en propaganda värvning av Glazers och SAF. Då vi har "missat" Hazard och Lucas bl.a. i sommar så ville man väl visa att Manchester United är en klubb som också kan värva världsklasspelare. Hade varit fint om vi kunde få in en vänsterback också, Baines lär ju stanna i Everton nu när Rodwell lämnat. Så Neil Taylor känns som ett ganska spännande alternativ, kan engelsk fotboll och har gjort det mycket bra i Swansea! Annars är jag väldigt nöjd med truppen, då Fletcher är påväg tillbaka tycker jag inte att vi behöver en skicklig balansspelare längre. Känner mig väldigt optimistisk över den kommande säsongen då vi har ett riktigt starkt lag i år!

#13   Bogga

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 478 Inlägg:

Postad 16 augusti 2012 - 09:48

Jag sket i att starta tråden då jag ville vänta in nån skoj värvning... det fanns som ingen vettig rubrik att sätta just då ;-)

Champ19ns

#14   Juws

Chefsredaktör

• Administratör
  • 3 135 Inlägg:
  • Favoritlag:Everton, Hellas och VSK
  • Tränar:Hellas Verona ..på FM2008

Postad 16 augusti 2012 - 18:10

Vilket par!

Fatman and Robin.

Konstigt! Känns som kanonen blev utan kulor
Följ oss på Twitter och Facebook!

#15   dennee

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 805 Inlägg:

Postad 16 augusti 2012 - 19:19

Rooney kan spela off.mitt och anfallare, RVP kanske agerar måltjuv eller är det tvärtom (Rooney). Perfekt backup med Javier H och Welbeck om RVP blir skadad eller Rooney avstängd eller presterar dåligt. Berbatov får tyvärr söka efter en ny klubb, Tottenham behöver anfallare, kanske comeback?

#16   Code_chronic

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 244 Inlägg:

Postad 17 augusti 2012 - 02:11

Visa inläggHenke skrev:

Okej, jag ber om ursäkt för mitt uttryck. Det var absolut inte meningen att framstå som en besserwisser. Nästa gång jag tycker du skriver ngt dumt ska jag istället framföra det på ett ytterst korrekt sätt.

Även om jag vädrar sarkasm nånstans djupt mellan raderna här så tack, snälla. Många ur denna "generationen" på FMS är bara rent ut sagt dryga och lockar inte precis tillbaka mig. Det vore trevligare med personer som inte beter sig som pappskallar över att någon är juvenil om en trådstart. Finns annat att bli arg över.

Själva trådtiteln om jag minns den rätt var bara en trött pik åt att folk gnäller om att Manchester United inte kan vara småbittra över att City vann med till synes överlägsna resurser förra säsongen, för att de är "dopade" de med.

Visa inläggChampions19 skrev:

Gissar på att han äcklar sig över att en kapten sviker sin klubb och går till deras kanske värsta rival. Som att Vidic skulle gå till Liverpool eller liknande... Sen har ju RvP haft mycket skadeproblem under sin karriär och ändå har Arsenal satsat på honom och trots detta så lämnar han dem. Samtidigt vill han(RvP) vinna titlar och det är svårt att säga nej till Englands största klubb då! Är själv lite kluven över Rvp värvningen. Han är en extremt duktig spelare och känns ju lagom bra att vi har två av världens bästa anfallare på topp. Men han är trots allt 29 år, skadebenägen, dyr i drift och spelar på en position vi har bra bred på.

Det känns mer som en propaganda värvning av Glazers och SAF. Då vi har "missat" Hazard och Lucas bl.a. i sommar så ville man väl visa att Manchester United är en klubb som också kan värva världsklasspelare. Hade varit fint om vi kunde få in en vänsterback också, Baines lär ju stanna i Everton nu när Rodwell lämnat. Så Neil Taylor känns som ett ganska spännande alternativ, kan engelsk fotboll och har gjort det mycket bra i Swansea! Annars är jag väldigt nöjd med truppen, då Fletcher är påväg tillbaka tycker jag inte att vi behöver en skicklig balansspelare längre. Känner mig väldigt optimistisk över den kommande säsongen då vi har ett riktigt starkt lag i år!

Jo, sant, jag har tänkt lite i dina banor också angående risktagandet med RvP. Han är en klasspelare, kan prestera riktigt mycket under rätt omständigheter och är en väldigt bra tillgång allt som allt. Vinnarskalle osv. Men skadebenägenheten gör mig lite orolig, samt åldern... fast det ska inte vara så farligt - det sägs ju att man peakar runt 27-31 som anfallare (?), så då har han åtminstone några år kvar på topp om allt går bra.

Jag tror RvP var en spelare "vi" ville ha sedan tidigare, så propagandavärvning kan diskuteras, haha. Samtidigt är det många vi har missat... Luka Modric t.ex. verkar vara på väg till Real Madrid angående väldigt lösa rykten. Lucas blev jag förvånad över att vi tappade, trodde affären var i hamn. Kagawa är väl ändå en klasspelare!

Neil Taylor låter visserligen intressant, fast vad är det vi behöver? Någon som konkurrerar ut Evra eller Rafael, eller bara en utfyllnadsspelare? Varför man ska försöka konkurrera ut Evra är för att han börjar bli åldrig, men det är givetvis inte något riktigt incitament ändå eftersom Evra fortsätter att hålla en hög nivå. Tycker folk att Rafael är stabil förresten? Har aldrig fastnat för honom trots bra insatser, vet att Smalling utvecklas bra och Jones behöver inte diskuteras.

Är jävligt rostig märker jag, behöver få tillbaka kunskapen om laget till nästa säsong.

Visa inläggJuws skrev:

Vilket par!

Fatman and Robin.

Konstigt! Känns som kanonen blev utan kulor

Hahaha ja, så sant som det är sagt. "Holy miracle, Batman!"
Arsenal kan få det tufft men känns som att de har fullgoda ersättare ändå. Som vanligt.

Visa inläggdennee skrev:

Rooney kan spela off.mitt och anfallare, RVP kanske agerar måltjuv eller är det tvärtom (Rooney). Perfekt backup med Javier H och Welbeck om RVP blir skadad eller Rooney avstängd eller presterar dåligt. Berbatov får tyvärr söka efter en ny klubb, Tottenham behöver anfallare, kanske comeback?

Tycker Rooney alltid har visat en fallenhet för att arbeta djupare i banan, så han passar nog främst som släpande anfallare, ja. Även om han gör mycket mål under tiden. Känns dock som att man inte vill hämma varken Javier eller Welbeck, men det löser sig väl på något sätt. Synd på min personliga favorit i anfallet, Berbatov, som får lämna skutan. Hans karriär kan gå lite vart som helst verkar det som, Spurs, Leverkusen, West Ham, Milan... Finns många alternativ. Han förtjänar några år till tycker jag.

Ni som har lite mer koll än vad jag har, vad har vi i akademiväg? Finns det några ungdomar som fortfarande inte gjort ett framträdande som kan komma att få någon match eller två under den kommande säsongen? Keane, kanske? Tunnicliffe?

#17   Champions19

FMSM mästare 2012

• Medlem
  • PipPip
  • 1 980 Inlägg:

Postad 17 augusti 2012 - 09:33

Jag tycker vi behöver en vänsterback eller en ny O'Shea. På högerbacken har vi Rafael som är lite valpig men har en enorm potential, bakom honom har vi Jones och Smalling som kommer få spela där ganska ofta sålänge Vidic håller sig hel. Och då Fabio är utlånad vore det bra om vi fick in en vänsterback som tillsammans med Fabio kan ta hand om vänsterbacksplatsen de närmaste åren. Evra är väldigt duktig offensiv men känns lite som en risk defensivt (vilket Marcelo, Alba, Lahm, m.fl. som rankas som de bästa vänsterbackarna också är). Och skulle han gå sönder så har vi ingen spelare som är van vid att spela där och det kan vara lika med en förlorad titel. Och han börjar ju tyvärr bli till åren.

Kagawa är minst lika mycket en klasspelare som Hazard och Lucas. PLs bästa köp hittills? Kommer ju göra att vårt fäste i Asien blir ännu större och att vi får ännu fler asiater på OT... Dessutom var han ju väldigt dominant i världens näst bästa liga, som påminer mycket om PL!

Har tyvärr ingen vidare koll på spelare som kommit upp från akademin. Keane har väl varit en riktig målsprutta i både ungdomslaget och reservlaget, men lär ju inte få chansen så ofta nu när RvP är här. Tunnicliffe lär inte heller få så många chanser med tanke på att vi har ca. 8 innermittfältare. Mats Daehli rankas väl som den största talangen i undomslaget, men samma där det är för hård konkurrens för han ska få plats. Wills brorsa Michael kan mycket väl få chansen däremot om det blir försvarsskador, har väl spelat lite nu under försäsongen!

Detta inlägg har redigerats av Champions19: 17 augusti 2012 - 09:34

#18   Henke

hnk

• Medlem
  • PipPipPip
  • 12 825 Inlägg:

Postad 17 augusti 2012 - 10:52

Visa inläggCode_chronic skrev:

Även om jag vädrar sarkasm nånstans djupt mellan raderna här så tack, snälla. Många ur denna "generationen" på FMS är bara rent ut sagt dryga och lockar inte precis tillbaka mig. Det vore trevligare med personer som inte beter sig som pappskallar över att någon är juvenil om en trådstart. Finns annat att bli arg över.

Ja, det jag skrev var ett skämt från början. Jag tyckte inte trådtiteln var något rolig, jag vill helst glömma den där jävla dagen så fort det går. Jag trodde inte du skulle missa den vänliga (under?)tonen?... typ.

Enda roliga folket att bli förbannad på är väl de man delar intresse med, United i det här fallet så det är read, fuck you and forget.
---

Nåväl, en vänsterback borde vi ta in omgående. Går Evra sönder har vi ingen O'Shea att sätta in. Vi har ingen Brown och ingen O'Shea, man vinner inte titlar utan sådana spelare. Nu kanske man kan kalla Evans en "Brown", men då saknar vi en O'Shea. Jag har för dålig koll på hur reservlaget och ungdomstruppen ser ut också, men det känns inte som att vi har vettiga alternativ där.

In med en brutalt bra Newgen från Frankrike, det måste finnas ett par där ute!

Blog - Saverapport

#19   Juws

Chefsredaktör

• Administratör
  • 3 135 Inlägg:
  • Favoritlag:Everton, Hellas och VSK
  • Tränar:Hellas Verona ..på FM2008

Postad 17 augusti 2012 - 12:39

Haha.... men samtidigt lite sorgligt!

Iain Macintosh@iainmacintosh

"We're not going to the vets are we?" asked Berbs quietly, tail twitching in concern. Sir Alex choked back a sob. "I'm so sorry, old friend"
Följ oss på Twitter och Facebook!

#20   Lundmark

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 596 Inlägg:

Postad 17 augusti 2012 - 14:26

Visa inläggChampions19 skrev:

Keane har väl varit en riktig målsprutta i både ungdomslaget och reservlaget, men lär ju inte få chansen så ofta nu när RvP är här.

Will Keane är knäskadad, förmodligen borta hela säsongen.
The flowers of Manchester will never die.

"Without affection we might win something today but in the end will have gained nothing."

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar