Henke skrev:
Okej, jag ber om ursäkt för mitt uttryck. Det var absolut inte meningen att framstå som en besserwisser. Nästa gång jag tycker du skriver ngt dumt ska jag istället framföra det på ett ytterst korrekt sätt.
Även om jag vädrar sarkasm nånstans djupt mellan raderna här så tack, snälla. Många ur denna "generationen" på FMS är bara rent ut sagt dryga och lockar inte precis tillbaka mig. Det vore trevligare med personer som inte beter sig som pappskallar över att någon är juvenil om en trådstart. Finns annat att bli arg över.
Själva trådtiteln om jag minns den rätt var bara en trött pik åt att folk gnäller om att Manchester United inte kan vara småbittra över att City vann med till synes överlägsna resurser förra säsongen, för att de är "dopade" de med.
Champions19 skrev:
Gissar på att han äcklar sig över att en kapten sviker sin klubb och går till deras kanske värsta rival. Som att Vidic skulle gå till Liverpool eller liknande... Sen har ju RvP haft mycket skadeproblem under sin karriär och ändå har Arsenal satsat på honom och trots detta så lämnar han dem. Samtidigt vill han(RvP) vinna titlar och det är svårt att säga nej till Englands största klubb då! Är själv lite kluven över Rvp värvningen. Han är en extremt duktig spelare och känns ju lagom bra att vi har två av världens bästa anfallare på topp. Men han är trots allt 29 år, skadebenägen, dyr i drift och spelar på en position vi har bra bred på.
Det känns mer som en propaganda värvning av Glazers och SAF. Då vi har "missat" Hazard och Lucas bl.a. i sommar så ville man väl visa att Manchester United är en klubb som också kan värva världsklasspelare. Hade varit fint om vi kunde få in en vänsterback också, Baines lär ju stanna i Everton nu när Rodwell lämnat. Så Neil Taylor känns som ett ganska spännande alternativ, kan engelsk fotboll och har gjort det mycket bra i Swansea! Annars är jag väldigt nöjd med truppen, då Fletcher är påväg tillbaka tycker jag inte att vi behöver en skicklig balansspelare längre. Känner mig väldigt optimistisk över den kommande säsongen då vi har ett riktigt starkt lag i år!
Jo, sant, jag har tänkt lite i dina banor också angående risktagandet med RvP. Han är en klasspelare, kan prestera riktigt mycket under rätt omständigheter och är en väldigt bra tillgång allt som allt. Vinnarskalle osv. Men skadebenägenheten gör mig lite orolig, samt åldern... fast det ska inte vara så farligt - det sägs ju att man peakar runt 27-31 som anfallare (?), så då har han åtminstone några år kvar på topp om allt går bra.
Jag tror RvP var en spelare "vi" ville ha sedan tidigare, så propagandavärvning kan diskuteras, haha. Samtidigt är det många vi har missat... Luka Modric t.ex. verkar vara på väg till Real Madrid angående väldigt lösa rykten. Lucas blev jag förvånad över att vi tappade, trodde affären var i hamn. Kagawa är väl ändå en klasspelare!
Neil Taylor låter visserligen intressant, fast vad är det vi behöver? Någon som konkurrerar ut Evra eller Rafael, eller bara en utfyllnadsspelare? Varför man ska försöka konkurrera ut Evra är för att han börjar bli åldrig, men det är givetvis inte något riktigt incitament ändå eftersom Evra fortsätter att hålla en hög nivå. Tycker folk att Rafael är stabil förresten? Har aldrig fastnat för honom trots bra insatser, vet att Smalling utvecklas bra och Jones behöver inte diskuteras.
Är jävligt rostig märker jag, behöver få tillbaka kunskapen om laget till nästa säsong.
Juws skrev:
Vilket par!
Fatman and Robin.
Konstigt! Känns som kanonen blev utan kulor
Hahaha ja, så sant som det är sagt. "Holy miracle, Batman!"
Arsenal kan få det tufft men känns som att de har fullgoda ersättare ändå. Som vanligt.
dennee skrev:
Rooney kan spela off.mitt och anfallare, RVP kanske agerar måltjuv eller är det tvärtom (Rooney). Perfekt backup med Javier H och Welbeck om RVP blir skadad eller Rooney avstängd eller presterar dåligt. Berbatov får tyvärr söka efter en ny klubb, Tottenham behöver anfallare, kanske comeback?
Tycker Rooney alltid har visat en fallenhet för att arbeta djupare i banan, så han passar nog främst som släpande anfallare, ja. Även om han gör mycket mål under tiden. Känns dock som att man inte vill hämma varken Javier eller Welbeck, men det löser sig väl på något sätt. Synd på min personliga favorit i anfallet, Berbatov, som får lämna skutan. Hans karriär kan gå lite vart som helst verkar det som, Spurs, Leverkusen, West Ham, Milan... Finns många alternativ. Han förtjänar några år till tycker jag.
Ni som har lite mer koll än vad jag har, vad har vi i akademiväg? Finns det några ungdomar som fortfarande inte gjort ett framträdande som kan komma att få någon match eller två under den kommande säsongen? Keane, kanske? Tunnicliffe?
Seriöst, jag behöver verkligen byta nick jag också.