Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Arsenal -> Udinese -> Svenska Landslaget

[FM12-SR]
173 svar till detta ämne

#161   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4713 Inlägg:

Postad 11 September 2012 - 12:19 PM

Visa inläggLindfors skrev:

Brukar nästan alltid dyka upp minst en supertalang från Sverige på mina saves. Så håll ut, det kommer nog!

Jo, på min Wimbledon save fick jag ju upp två st på två år, båda blev underbarn! Sen hade jag även en striker som var riktigt bra, får hoppas på att detk ommer upp någon i samma klass! :)
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#162   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 11 September 2012 - 13:28 PM

Postad bild

VM-Kval 2018 San Marino och Frankrike

Det är nu september och de första två kvalmatcherna ska spelas. Jag har tagit ut min trupp på 23 spelare, och då vi möter San Marino på hemmaplan så är planen att bjuda fansen på en riktig fotbollsfest. Andra matchen spelas mot Frankrike och det blir då en mer tillbakadragen taktik som kommer bygga mer på kontringar.

Taktiken

Postad bild

Guidetti är given i anfallet, förra säsongen spelade han

oerhört bra och han har fortsatt att producera i Udinese.

Postad bild

På kanterna har vi flera alternativ, men då vi möter ett svagt

lag så väljer jag att ge Olsson chansen på vänsterkanten

och Hamad får chansen på andra kanten.

Postad bild

På det centrala mittfältet är denna trio given. De tre kommer

få rotera på de tre platserna som finns, och mot San Marino

får Hiljemark och Elm chansen framåt.

Postad bild

Kapten Ekdal får chansen som defensiv spelfördelare,

en position som han kan hantera vilket han visade i Italien.

Postad bild

Lustig har lärt sig att hålla stolpen vid hörnor och får chansen

i början av kvalet. På vänsterkanten får Miiko chansen då

Olsson spelar ytter. Centralt är Almebäck given och brevid

honom får Alex chansen idag.

Postad bild

Ännu en position som är given. Hansson är 30 år gammal och

har minst fyra år kvar som landslagsmålvakt.

Sverige - San Marino 8-0
Ja, det finns inte så mycket att säga. Vi spelar helt fantastisk fotboll och slår enkelt San Marino med hela 8-0. Hamad ger oss en drömstart med sitt 1-0 efter fem minuter, och sen snor Guidetti showen med sitt hattrick på 23 minuter. Han hinner även sätta ett fjärde mål innan det är dags för Rasmus Jönsson att entra planen, och på sina 15 minuter hinner han göra två mål. De sista målet görs av Oskar Hiljemark, som sätter en riktig raket i krysset från 25 meters avstånd. Det är givetvis skönt att vinna sin debut som manager, men både jag och fansen vet att nästa match blir min "riktiga" debut, matchen mot Frankrike.

Frankrike - Sverige 1-0
,Matchen mot Frankrike blir inte helt annorlunda och helt plötsligt kan mittfältet inte göra som de vill, backarna tvingas att stanna hemma och Guidetti får det svårare på topp. Vi delar rättvist på bollen, och det är faktiskt Elm som spelar fram Guidetti till matchens första friläge, som tyvärr missas. Vi spelar oerhört stabilt bakåt, och hotar faktiskt fransmännen några gånger med kvicka omställningar. Vi spelar perfekt fotboll defensivt i en timme, sen gör vi misstaget att ge Benzema chansen framför målet. Han är en av få anfallare som sätter bollen 100 % av gångerna när han står där framför mål, och han gör inget misstag nu. 1-0 med en halvtimme kvar, och trots ett piggt inhopp av kvicke Bärkroth lyckas vi inte få in en kvittering, och förlorar med 1-0 efter en riktigt jämn match.

#163   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 11 September 2012 - 21:57 PM

Postad bild

VM-Kval 2018 Tyskland och Cypern

JSeptember innebar tre poäng efter två matcher och det blir i stort sett samma trupp i Oktober som ska slåss för den svenska hedern. Vi har precis som i september en lätt och en svår match framför oss och ett godkänt resultat hade varit fyra poäng.

Taktiken

Postad bild

Guidetti var magisk mot San Marino, men hade det tuffare mot Frankrike.

Jag kommer ändå ge han fortsatt förtroende, men blir det ännu en

plattmatch så kommer Rasmus Jönsson snart få chansen från start.

Postad bild

Hamad får gå över till vänsterkanten då Olsson flyttas ner i backlinjen.

På högerkanten hittar vi istället Sebastian Larsson som haft en bra start

på säsongen i sitt Sunderland, och han är värd en chans.

Postad bild

Seb är egentligen den enda som kan hota denna trio, och då han får

chansen på kanten nu så är dessa tre givna.

Postad bild

Ekdal var en av få som fick godkänt betyg i matchen mot Frankrike,

därför är han antagligen den som är mest given i laget just.

Postad bild

Olsson är tillbaka i backlinjen, och då Almebäck är skadad så får

Pontus Jansson kliva in i mittlåset tillsammans med Milosevic.

Postad bild

Det var inte Pärs fel att vi förlora mot frankrike, och han flyttar jag

inte på i första laget.

Tyskland - Sverige 3-1
Finns egentligen inte så mycket att säga. Vi släpper in matchens första mål efter bara 45 sekunder, och efter det så är matchen redan avgjord. Vi uppträder som ett pojklag och förlorar närkamp efter närkamp, tyskarna trycker på och skapar massor av chanser och Pär Hansson är spelaren som ser till att vi bara förlorar med 3-1. Vårt tröstmål kommer av Rasmus Elms om lyckas hitta nätmaskorna efter en hård volley efter en fin frispark från Hiljemark. Förutom Elms mål så kan vi också glädja oss över att Branimir Hrgota gick med på att representera Sverige, efter att ha spelat nästan 30 U21-landskamper för Kroatien. Vi förlorar alltså två raka matcher, och kanske är VM-drömmen redan död nu?

Sverige - Cypern 5-0
Efter regn kommer det solsken brukar man säga, och bara några dagar efter vår plattmatch mot tyskarna så krossar vi Cypern. Larsson sätter ettan efter tre minuter och redan där så inser Cypern att de förlorat. För mindre nationer bygger matchtaktiken oftast på att hålla nollan så länge som möjligt, för att sen försöka kontra in en boll eventuellt utnyttja en fast situation. Men med 1-0 i baken så tidigt så ger de upp, och vi lyckas vinna enkelt. Både Larsson och Guidetti blir tvåmålsskyttar, och matchens sista mål görs av Alexander Milosevic som når högst på en hörna. Min fotbollsfilosofi verkar passa mot mindre nationer, kanske är det dags att tänka ut en ny taktik mot de lite större nationerna.

#164   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 12 September 2012 - 10:32 AM

Postad bild

VM-Kval 2018 Estland och San Marino

JSeptember innebar tre poäng efter två matcher och det blir i stort sett samma trupp i Oktober som ska slåss för den svenska hedern. Vi har precis som i september en lätt och en svår match framför oss och ett godkänt resultat hade varit fyra poäng.

Taktiken

Postad bild

Guidetti fortsätter att göra mål, och då vi möter sämre motstånd

så vill jag gärna ge honom chansen då han faktiskt har chans att

vinna skytteligan, vilket hade varit kul för både han och Sverige.

Postad bild

Som sagt så är motståndet lite lättare nu, och därför får 20-årige Könsson chansen att

debutera på vänsterkanten. På högerkanten får Hamad återigen chansen, och han har

faktiskt presterat när han fått chansen.

Postad bild

Finns inte mycket att säga, de är givna och är truppen hel så kommer de spela.

Postad bild

Ekdal är ännu mer given än Elm/Hiljemark, och han dominerar med sitt

fina passningsspel och sitt ledarskap på planen.

Postad bild

Vi har en rutinerad backlinje och ska helt klart klara av att hålla nollan mot det

motstånd vi ställs mot. Olsson kommer få en ännu offensivare roll under dessa

två matcher.

Postad bild

Pär är given!

Estland - Sverige 0-3
Unge Jönsson blev i sommar köpt av AZ där han gjort succe med sina 10 mål på 20 matcher. I landslagsdebuten behöver han bara 34 minuter innan han hittar målet. Efter ett fint inlägg från höger kanten hoppar han upp och placerar enkelt in 1-0. Men Ola är inte klar än, och efter en timme så kommer nästa mål, den här gången smeker han in bollen vid bortre stolpen, och visar att han är en målskytt av rang. Oskar Hiljemark lyckas sen överaska målvakten med ett brutalt långskott och sätter 0-3 efter 70 spelade minuter, och vi vinner enkelt mars första kvalmatch.

San Marino - Sverige 0-3
3-0 mot San Marino är absolut inget drömresultat, men då vi har öst in mål mot dem tidigare och även mot Estland/Cypern så är målskillnaden inte i fara. Det viktiga är att vi plockar tre poäng, och vi gör det med tre byten i startelvan jämfört med matchen mot Estland. Bajrami och Larsson fick chansen på kanterna samtidigt som Victor Nilsson-Lindelöf fick debutera som högerback. Och det var just yttrarna som avgjorde matchen då de satte varsitt mål och sen spelade Larsson även fram Guidetti till hans 3-0 mål. Sex poäng efter dessa två matcher är ingen överaskning, och fansen kan nu börja oroa sig inför returmötena mot Frankrike och Tyskland som spelas nästa gång.

(blev fel med bilderna, hade tagit prints med spelet i större upplösning och därför blev de lite olika i storlek, ska tänka på det i framtiden)

#165   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 624 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 12 September 2012 - 11:27 AM

De lugnt med bilderna marre ;) vi gillar dig ändå!

#166   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 12 September 2012 - 15:19 PM

Visa inläggbushkalle skrev:

De lugnt med bilderna marre ;) vi gillar dig ändå!

haha skönt att höra!

#167   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 12 September 2012 - 15:44 PM

Postad bild

Tabellen

Som ni ser så har vi spelat sex av de tio kvalmatcherna, och kvar har vi alltså de två tuffa motståndarna Frankrike och Tyskland. Vi har enkelt krossat de andra nationerna och har faktiskt gjort flest mål i gruppen, men nu kommer det krävas två riktig bra insatser och antagligen måste vi vinna båda matcherna. Vi har spelat riktigt bra, förutom just matcherna mot Tyskland och Frankrike. Nu gäller det, it's gametime!

Postad bild

#168   fridh96

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 551 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 12 September 2012 - 21:28 PM

du borde kunna ta Tyskland och Frankrike hemma så tror du har alla chanser i världen att gå vidare till VM :)

#169   denza1989

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 130 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Manchester United

Postad 13 September 2012 - 12:55 PM

Du fixar det!! Underbar rapport annars :)
.“Arsene Wenger asked me to have a trial with Arsenal when I was 17. I turned it down. Zlatan doesn’t do auditions.”

#170   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 15 September 2012 - 12:09 PM

Postad bild

VM-Kval 2018 Frankrike och Tyskland.

JTvå RUGGIGT viktiga matcher har vi framför oss. Förlorar vi båda matcherna som vi gjorde tidigare, då är VM 2018 bara en dröm och vi får istället sitta i soffan och se matcherna. Men vi visade mot Frankrike att vi kan spela jämnt mot dem och nu måste vi prestera. En förlust i nån av matcherna kan kosta oss VM-biljetten, ett oavgjort resultat mot Fransmännen och en vinst mot Tyskland är det minsta vi behöver.

Taktiken

Postad bild

Guidetti var magisk mot San Marino, men hade det tuffare mot Frankrike.

Jag kommer ändå ge han fortsatt förtroende, men blir det ännu en

plattmatch så kommer Rasmus Jönsson snart få chansen från start.

Postad bild

Det kan vara säsongens viktigaste match, och jag väljer att slänga in

talangen Kacaniklic från start. På andra kanten får rutinerade Larsson

chansen då han alltid kan hota med sina fasta situationer.

Postad bild

Det finns ingen orsak till att peta nån av den, Elm har varit magisk och

Hiljemark passar perfekt med Elm.

Postad bild

Ekdal är den spelare som är mest given i laget. Han är kanske inte

den spelare som är värd mest, gör flest mål eller spelar i finaste klubben.

Men han är vår kapten, och han gör alltid sitt jobb.

Postad bild

Almebäck var skadad senast men får nu chansen igen. Det här är det

starkaste som Sverige kan erbjuda defensivt.

Postad bild

Pär har spelat bra hela kvalet, och nu har han chans att rädda VM-biljetten.

Sverige - Frankrike 1-1
FBåda lagen ställer upp med 4-5-1 taktiker, och jämför man spelare med spelare så inser man snabbt att Frankrike är det starkare laget. Det är på mittfältet som matchen kommer avgöras, Ekdal och grabbarna ställs nämligen mot M'Vila, Scheiderlin och Sissoko. Larsson fick chansen i startelvan pga sin fina högerfot, och efter en kvart så har Seb legat bakom vårt ledningsmål. En fin hörna träffar Almebäcks panna, och vi tar ledningen direkt i första halvleken. Frankrike hade bollen mest, men när vi väl hade den hittade vi smarta genomskärare och hotade gång på gång. Det såg länge ut som att vi skulle få vårt drömresultat, men då lyckades Morgan Schneiderlin pricka målet med ett tungt skott, och det var återigen oavgjort. Vi pressade på mot slutet och jag flyttade upp en back i anfallet, men det gav inga resultat och matchen slutade 1-1.

Sverige - Tyskland 3-0
Mot Tyskland så väljer jag att peta Kacaniklic och slänger istället in den mer rutinerade Emir Bajrami. Även Guidetti får kliva åt sidan, han är inte i sitt livs form just nu och istället får Armenteros chansen på topp. Första halvleken blir mållös men det är helt klart Tyskland som ligger närmast ett mål. Hansson har räddat oss gång på gång, och jag börjar redan i pausen fundera på vilka byten som kan komma att bli nödvändiga ifall vi inte lyckas göra ett mål i början av andra halvleken. Jag planerade att göra två byten 20 minuter in i andra halvleken, men de planerna visade sig bli helt onödiga. För efter exakt en timmes spel så lyckades Emir Bajrami sätta matchens första mål efter att ha blivit frispelad av Armenteros. Jag byter sen ut Armenteros för att få in Guidetti, och efter 30 sekunder på planen så sätter John 2-0! Med tio minuter kvar av matchen byter jag in kvicke Bärkroth, och givetvis lyckas han komma runt på kanten, slår inlägget snett bakåt och där kommer Rasmus Elm och placerar in 3-0! Vilken match!

#171   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 15 September 2012 - 12:19 PM

Postad bild

VM-Kval 2018 Playoff

Postad bild

Efter ett fantastiskt kval med en magisk avslutning så är det dags för de sista två matcherna innan VM. Lagen som tagit sig playoff-platserna var Sverige, Bulgarien, Polen, Grekland, Skottland, Italien, Belgien och Nordirland. Det finns helt klart vissa lag som är starkare, och när lagen hade lottats fick nog de flesta svenskar ett leende på läpparna. Vi ställs mot Nordirland, det på pappret sämsta laget av de möjliga motståndarna. Första matchen spelas på deras hemmaplan, vilket betyder att vi kan säkra VM-biljetten på hemmaplan.

Taktiken

Postad bild

Guidetti har presterat under hela kvalet, och får givetvis chansen här också.

Postad bild

Bärkroth har blivit svenska lagets hjälte senaste tiden, och han går inte

att peta just nu. På vänsterkanten kör jag en chansning och låter

unge Jönsson få chansen.

Postad bild

När VM-biljetten ska säkras är det dessa spelare jag vill ha på planen.

Postad bild

Albin flyttar man inte på, punkt.

Postad bild

Det här är den backlinje som vi oftast ställt upp med, och jag litar

på dem till 100 %.

Postad bild

Precis som backlinjen så är jag nöjd med spelet, och Pär är given.

Nordirland - Sverige Match 1
FMan kan lugnt påstå att vi underskattade Nordirland, och vi var inte helt vakna när de redan efter 15 minuter sätter matchens första mål. Vi har fler chanser än dem, men de lyckas göra tre skott av sina tre skott som träffade mål. Vi fick iväg 13 skott varav åtta träffa målet, och av de åtta skotten satte Rasmus Elm två mål. Vi förlorar alltså med 3-2, vilket är både bra och dåligt. Två bortamål är fantastiskt, men att förlora mot Nordirland känns fel. Vi har givetvis chansen att ta oss vidare, men vi ligger snäppet bakom dem och jagar.

Postad bild

Sverige - Nordirland Match 2
Andra matchen spelades med flera ändringar i startelvan. Guidetti blev varnad i första matchen och är nu avstängd, och Ola Jönsson får därför spela som anfallare och Bajrami spelar på vänsterkanten. Milosevic missar även han matchen, och in istället kommer rutinerande Jonas Olsson som knappt fått spela under kvalet. Förra matchen vann Nordirland bollinnehavet med några få procent, men nu är det vi som har bollen mest. Vi skjuter dubbelt så många skott som dem, men lyckas bara träffa ett av våra tretton skott. De skjuter däremot fyra skott på mål och sammanlagt blev det sju skott. Två av dem var frilägen som Pär räddade, och han visade verkligen att han är en klassmålvakt. Vi dominerade fullständigt första 30 minuterna, men efter 42 minuter så drar Jonas Olsson på sig sitt andra gula kort och blir utvisad. I pausen så görs det ett byte, ut med Hiljemark och istället kommer Branimir Hrgota in. Femton minuter senare smäller det, Martin Olsson kommer loss på sin vänsterkant, slår in bollen centralt där Hrgota slänger sig och styr in bollen, 1-0 och vi har nu fördelen av bortamålsregeln. Sista 30 minuterna så höll vi tätt bakåt, vilket betyder att vi nu är klara för VM 2018 som spelas i Ryssland.

Postad bild

#172   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 15 September 2012 - 13:05 PM

Postad bild

VM 2018 Truppen

Postad bild

Det blir en trupp med tre målvakter, åtta backar, nio mittfältare och tre anfallare. Jonas Olsson petas efter sitt röda kort som var nära att kosta oss VM-platsen, och istället får Andreas Granqvist chansen i laget. Största skrällen i truppen är utan tvekan Andreas Östling. Andreas har spenderat sin karriär i Sverige, först Västerås, Sen Sundsvall och till slut Hammarby. Inför 2017 blev han dock värvad till Ajax, där speltiden dock har uteblivit. Inför VM så bokade jag fyra träningsmatcher, och efter en bra insats i första matchen så blev Andreas uttagen till truppen.

Postad bild

Först fick jag ta ut 30 spelare, men tyvärr fick sju spelare lämna. Spelare som var nära men inte nära nog var bland annat Jonas Olsson, Samuel Armenteros, Viktor Lundberg och Alex Nilsson som fick debutera i landslaget i slutet av kvalet. Tyvärr drabbades Sveriges största talang Ola Jönsson sig precis när truppen tagits ut, han blir borta i fyra veckor, och trots att första matchen spelas om 23 dagar så kunde jag inte få med han i truppen som en joker. Synd för både han, mig och det svenska landslaget.

Postad bild

Fyra vänskapsmatcher med en helt ny startelva varje match. Vi inleder "försäsongen" med att kryssa mot Japan, en match där vi hade flera spelare som tyvärr försvann när truppen skulle bantas. Vi spelar sen tre matcher och vinner överlägset allihopa. Först slår vi grannlandet Danmark i en fin 4-0 vinst, målskyttarna blev Elm, Guidetti x2 och Bärkroth. Tredje matchen spelas mot Afghanistan, och vi vinner enkelt med 5-0 efter fyra mål av Guidetti. Sista matchen spelades mot Sáo Tomé & Principe, laget som ligger sist på världsrankningen. Vi vinner med 4-0, den här gången är det Rasmus Jönsson som sätter tre bollar, och Bajrami gör det fjärde. Vinsten mot Danmark var ett bevis på att formen i laget är bra, men de andra vinsterna betyder egentligen ingenting. Nu är det dags för Gruppspelet i VM, där vi ställs mot Kroatien, Argentina och Kamerun.

#173   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 16 September 2012 - 10:58 AM

Stort gratis till VM platsen! Otroligt starkt med tanke på vilken grupp du hamnade i! Tror du har alla chanser i världen att ta dig vidare från gruppen och efter det kan allt hända!

#174   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 16 September 2012 - 13:12 PM

Visa inläggChampions19 skrev:

Stort gratis till VM platsen! Otroligt starkt med tanke på vilken grupp du hamnade i! Tror du har alla chanser i världen att ta dig vidare från gruppen och efter det kan allt hända!

Tacktack! Har spelat klart VM för några dagar sen, men tyvärr så är motivationen för saven helt borta och jag letar intensivt efter ett nytt lag att starta en SR med. VM gick i alla fall relativt bra, gick vidare från gruppen men förlora direkt mot Portugal på straffar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar