Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Arsenal -> Udinese -> Svenska Landslaget

[FM12-SR]
173 svar till detta ämne

#21   guliganen

medlem

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 723 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 19 August 2012 - 09:33 AM

Bra inledning, men det varje gång jag ser den där bannern stör jag mig på att den är av dålig kvalité, bara en liten detalj

KREATIVA EM-TRÖJOR

"Less is more"

#22   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4713 Inlägg:

Postad 19 August 2012 - 12:16 PM

Visa inläggGraves skrev:

Otroligt bra.
Tackar :)

Visa inläggpainkiller skrev:

fina värvningar!
Tackar :)

Visa inläggguliganen skrev:

Bra inledning, men det varje gång jag ser den där bannern stör jag mig på att den är av dålig kvalité, bara en liten detalj
Är själva bannern ful eller är det kvaliteten på bannern du inte gillar, förstår inte riktigt.
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#23   Graves

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 19 August 2012 - 14:35 PM

Tycker bannern är riktigt fin som tycker du ska ignorera dem som tycker annat. Ser inte det dåliga i den, antingen så trollar dem eller så har dem dålig smak. Kör på som du har gjort!

#24   guliganen

medlem

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 723 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 19 August 2012 - 15:32 PM

Det är inte att den är ful, utan att loggan är av dålig kvalité, annars är den snygg :)

KREATIVA EM-TRÖJOR

"Less is more"

#25   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 19 August 2012 - 16:14 PM

klubbmärket är dålig kvalitet ja :)

#26   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 19 August 2012 - 17:07 PM

Visa inläggGraves skrev:

Tycker bannern är riktigt fin som tycker du ska ignorera dem som tycker annat. Ser inte det dåliga i den, antingen så trollar dem eller så har dem dålig smak. Kör på som du har gjort!
Tack du :)

Visa inläggguliganen skrev:

Det är inte att den är ful, utan att loggan är av dålig kvalité, annars är den snygg :)
Haha okej, då vet jag ;)

Visa inläggskynyrdnation skrev:

klubbmärket är dålig kvalitet ja :)
Jo, tyvärr hitta jag ingen med bättre kvalitet :/

Sitter och filar på en ny truppgenomgång nu, hoppas ni inte kommer såga den allt för mycket :D

#27 Gäst_felixitoz_*

• Guests

Postad 19 August 2012 - 17:31 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Sitter och filar på en ny truppgenomgång nu, hoppas ni inte kommer såga den allt för mycket :D

Av kommentarerna att döma så lär det nog bli så, tyvärr!

;)

#28   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 19 August 2012 - 17:42 PM

Postad bild

Truppen 2011-2012

Postad bild

Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild

Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild

Postad bild

Tankar om laget

Vi har en riktigt bra bredd i alla lagdelar, och jag kan inte hitta några riktiga svagheter. Största problemet är ifall Sagna går sönder, då hans ersättare är finska Carl Jenkinson vilket ändå får ses som en svaghet. Men jag har redan börjat träna om franska talangen Francis Coquelin till högerback och jag hoppas att både jag och han ska bli nöjd med hans positionsbyte. 25 spelare hittar vi i A-laget men vi har även några spelare i reservlaget som kan hoppa in vid skador. Backen Squillaci blev vi aldrig av med och han kommer spendera sin tid i reservlaget tillsammans med bland annat Park Chu-Young, Francis Coquelin, Wellingtong Silva, Henri Lansbury och Carl Jenkingson. Vi är tippade på en fjärde plats i ligan inför säsongen, och med ett antal nyförvärv i startelvan så är det absolut något vi ska klara av.

Postad bild

Försäsong

Vi spelar väldigt många matcher i år och det blev till slut sju träningsmatcher. Tanken bakom detta är att vi har väldigt många nyförvärv, och jag vill ge laget flera chanser att spela ihop sig inför säsongen. Vi öppnar med att vinna mot vårt egna reservlag med 5-3, ett motstånd som bestod av bland annat Arshavin, Chamakh, Bendtner, Diaby och A.Oxlade-Chamberlain. Matchens första mål gjordes från vår sida, och det var ingen mindre än svenske Kristoffer Olsson som satte bollen bakom Martinez. Resten av matcherna vann vi enkelt, förutom 0-0 matchen som spelades mot Shandong Luneng från Kina. En match som kan bli väldigt viktig är vinsten mot Udinese med 2-0, då vi blev lottade mot dem i sista Champions League kvalrundan.

#29   Rat Salad

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 30 Inlägg:

Postad 19 August 2012 - 19:24 PM

SÅJA! Äckligt snyggt :D Bra att du valde gunners, ni kan behöva lite titlar ;)

#30   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 624 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 19 August 2012 - 19:44 PM

Nomnom, kom hem ikväll och såg att du gjort en ny, och med Arsenal på köpet <3! Favorit laget och jag kan inte annat än se att denna kommer bli bra, satt i bilen på vägen hem från mormor och tänkte att jag skulle göra en ny start med Arsenal efter att RvP försvann och Song som det ser ut.

Kommer följa denna slaviskt så klart, bara för att det är du marre, efter Wimbledon rapporten vågar jag inte annat då den var magisk!

Detta inlägg har redigerats av bushkalle: 19 August 2012 - 19:45 PM

#31   axxoncss

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 547 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 20 August 2012 - 08:29 AM

Ser mycket snyggt ut. Lite tråkigt att Song ær kvar i laget bara. Men somsagt, vældigt snyggt!
KIU!

Edit: My bad, han ær inte 100% klar ænnu antar jag.

Detta inlägg har redigerats av axxoncss: 20 August 2012 - 08:30 AM

Ja

#32   MH01

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:

Postad 20 August 2012 - 11:23 AM

Ser riktigt lovande ut. Följde din Wimbledon och kommer givetvis att följa denna också!

#33   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 20 August 2012 - 13:20 PM

Visa inläggRat Salad skrev:

SÅJA! Äckligt snyggt :D Bra att du valde gunners, ni kan behöva lite titlar ;)
Tackar, haha!

Visa inläggbushkalle skrev:

Nomnom, kom hem ikväll och såg att du gjort en ny, och med Arsenal på köpet <3! Favorit laget och jag kan inte annat än se att denna kommer bli bra, satt i bilen på vägen hem från mormor och tänkte att jag skulle göra en ny start med Arsenal efter att RvP försvann och Song som det ser ut.

Kommer följa denna slaviskt så klart, bara för att det är du marre, efter Wimbledon rapporten vågar jag inte annat då den var magisk!
Kul att höra! :)

Visa inläggaxxoncss skrev:

Ser mycket snyggt ut. Lite tråkigt att Song ær kvar i laget bara. Men somsagt, vældigt snyggt!
KIU!

Edit: My bad, han ær inte 100% klar ænnu antar jag.
Jo exakt, och jag orkade inte vänta utan körde igågn så fort jag fick tag på en DB. Tackar!

Visa inläggMH01 skrev:

Ser riktigt lovande ut. Följde din Wimbledon och kommer givetvis att följa denna också!
Kul att höra, hoppas den inte ska bli allt för dålig :)

#34   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 20 August 2012 - 18:34 PM

Postad bild

Kristoffer Olsson #33

I säsongens andra match får den unge svensken Olsson göra sin tävlingsmatch debut, och blir den yngsta spelaren som någonsin spelat i Premier League. Han får spela 30 minuter och det blir en helt lagom debut. Det blir ingen supersuccé för unge Kristoffer, men nu är debuten avklarad och snart kommer han få spela sin första match från start.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 20 August 2012 - 18:45 PM

#35   johanssonfelix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 429 Inlägg:

Postad 20 August 2012 - 20:08 PM

Tack, Fan va jag blev sugen på Arsenal nu!, Har hela kvällen envisats med att spela men inte hittat det laget jag vill spela med men fan va gött jag så denna :)

Förövrigt så kommer denna följas det det hittills ser väldigt lovande ut

#36   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 21 August 2012 - 11:38 AM

Visa inläggjohanssonfelix skrev:

Tack, Fan va jag blev sugen på Arsenal nu!, Har hela kvällen envisats med att spela men inte hittat det laget jag vill spela med men fan va gött jag så denna :)

Förövrigt så kommer denna följas det det hittills ser väldigt lovande ut

Kul att höra, kanske blir en rapport från sin sida också?:)

#37   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 21 August 2012 - 19:10 PM

Postad bild

Premier League TabellSpelarstatistikMatcher
En hel del förändringar i truppen och jag slängs in i hetluften direkt. Med tre nya spelare i anfallet ställs vi mot Tottenham i ett Londonderby, som spelas på White Hart Lane. Vi får en riktig mardrömsstart då Spurs kapten Modric sätter matchens första mål efter bara nio minuter. Men vår franska jätte Laurent Koscielny kvitterar på hörna efter 12 minuter, Santi Cazorla sätter tvåan efter 26 och Olivier Giroud sätter sista spiken i kistan med sitt 3-1 mål efter en timme. Vi vinner första matchen med 3-1, lyckas vända ett underläge mot våra rivaler och får en fantastisk start på säsongen. Det fortsätter sen lika bra, då vi slår Wigan med 4-0 i andra omgången. Men sen hamnar vi i samma mönster som Arsenal haft tidigare. Vi har en förmåga att misslyckas med att stänga matcher, och förlorar mot lag som vi egentligen ska slå. Vi blandar vinster, oavgjorda och förluster till höger och vänster, men i slutet av November så hittar vi formen och radar upp vinster. Under årets sista månad lyckas vi vinna sju matcher, vilket tar oss upp från en mittenplats till en Champions League plats. Framför oss har vi Man U som antagligen kommer vinna ligan i år, men även QPR som stått för årets överliggande i år. Men nu har vi hittat formen, och kanske kan vi utmana Manchester U om guldet ändå.

CuperMatcher
Årets cupspel har gått bra, riktigt bra t om. I Champions League ställs vi mot Fenerbahce, FC RB Salzburg och Valencia. Vi tar enkelt fyra raka vinster i gruppen och säkrar avancemanget till slutspelet, och efter en fartfylld 3-3 match mot turkarna och en avslutande 2-0 vinst över Salzburg så vinner vi gruppen med 16 poäng. Tvåa i gruppen kommer Fenerbahce då de plockar 11 poäng, och Valencia står för ett misslyckande då de bara kommer trea med sina 5 poäng. I Capital One cup så har vi tagit oss till semifinal där vi ställs mot Manchester United. Vi har slagit ut tre riktigt bra lag, först Bolton, sen Everton på straffar och sen Stoke i kvartsfinalen. Målet är givetvis att vinna, men cupen är inget vi prioriterar. FA-Cupen inleds efter jul, och där ställs vi mot Reading i 3:e omgången, ett lag vi ska kunna slå.

LagetTruppstatistik
Vi har roterat väldigt mycket vilket man ser på spelarnas antal spelade matcher. Men vi ser redan nu att vissa spelare växt till nyckelspelare, bland annat Szczesny i målet, Koscielny i backlinjen, Song på mittfältet och Podolski i anfallet. Innan Wenger fick stiga åt sidan så kommenterade han RVPs avsked från klubben med "Vi har redan värvat in våra ersättare", och syftade då på Podolski och Giroud. Giroud inledde säsongen på topp och gjorde ett bra jobb, men då han blev skadad ganska tidigt så fick Lukas chansen, och som han tagit den. På sina 28 matcher har det blivit 22 mål, och han ligger just nu trea i skytteligan. Men det är förändringar på gång i laget, och ett antal spelare riskerar att flytta i januari. Rosicky fick egentligen bara stanna för att Wilshere skulle vara skadad i början av säsongen, men då han kommit tillbaka så blir Rosicky överflödig och kommer antagligen få lämna.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 21 August 2012 - 19:11 PM

#38   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 01:44 AM

Postad bild

Januariövergångar 2011-2012

Vi har verkligen hittat formen senaste tiden, men jag väljer ändå att göra en rejäl rensning i truppn. Först ur är Sebastien Squillaci som köps loss av Everton för 30 miljoner. Fransmannen satt på en relativt hög lön och var inte ens nära att få speltid i A-laget, så det var skönt att få iväg honom. Förutom honom blev det bara en spelarförsäljning, och det var 17-årige Philip Roberts som köptes loss för 1.7 miljoner. Men vi lånar ut tre spelare som jag egentligen ville sälja, och det är Rosicky till Southampton, Gervinho till Inter och Per Martesacker till Milan. Varje deal innehåller en köpklausul som jag verkligen hoppas används, då jag egentligen inte ser nån framtid i klubben för någon av dem. Gervinho har inte klarat av omställningen till engelska kulturen, Per är för seg och Rosicky är helt enkelt för dålig. Vi får in ca 55 miljoner på våra affärer, och jag väljer att spendera dessa pengar på två spelare.

Postad bild Postad bild

Första spelaren som jag gör klart med är Fernando Llorente från spanska Athletic. Han satt på ett utgående kontrakt, och efter en ganska fet bonus till både han och hans agent skrev han under kontraktet, och kommer ansluta efter säsongen. Fernando har hittills spelat riktigt bra i sitt klubblag och det har blivit 18 mål på 28 matcher. Det är ingen supersnabb anfallare, men han har ett bra avslut och är en av världens bästa targetspelare. Att lyckas få honom gratis är ett riktigt kap, kanske kan det bli den bästa transfern som någonsin gjorts. Jag väljer även att värva in en ny mittback, då vi släpper två stycken under januari har vi bara tre st i A-laget, och in kommer svenske Milosevic som förra året lyckades vinna SM-guld med AIK. Alexander är en ung och utvecklingsbar mittback, men han kommer antagligen inte bli en startspelare i mitt kära gunners. Men min kära assistent Steve Bould tror att han ska kunna bli en hyfsad spelare och får 2.5 stjärnor, så kanske kan det bli nåt av den svenska talangen. Men just nu är han invärvad som reserv och är vårt fjärdeval, men han kan mycket väl få några matcher redan i år.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 22 August 2012 - 12:12 PM

#39   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 22 August 2012 - 02:10 AM

kanske ska uppdatera din signatur?

#40   Lukas_Fm123

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 25 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 05:57 AM

Hej vet du om det har kommit en ny patch efter 12.2.2.0 ?

Kommer såklart att följas :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar