Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Arsenal -> Udinese -> Svenska Landslaget

[FM12-SR]
173 svar till detta ämne

#41   axxoncss

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 547 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 22 August 2012 - 07:19 AM

Snyggt.
Ja

#42   Graves

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 09:51 AM

Visa inläggLukas_Fm123 skrev:

Hej vet du om det har kommit en ny patch efter 12.2.2.0 ?

Kommer såklart att följas :)
Sådana frågor ställs inte i trådar som denna.. Småfrågor, eller helt enkelt google fungerar bättre för det.

Riktigt bra tempo nu Marre! keep it up

#43 Gäst_felixitoz_*

• Guests

Postad 22 August 2012 - 11:01 AM

Screen på spelarna hade varit schyst!

Llorente på free är nog spontant bland det bättre jag skådat också!

#44   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4751 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 12:09 PM

Visa inläggaxxoncss skrev:

Snyggt.
Ty!

Visa inläggGraves skrev:

Sådana frågor ställs inte i trådar som denna.. Småfrågor, eller helt enkelt google fungerar bättre för det.

Riktigt bra tempo nu Marre! keep it up
Tackar :)

Visa inläggfelixitoz skrev:

Screen på spelarna hade varit schyst!

Llorente på free är nog spontant bland det bättre jag skådat också!
Jo, trodde jag hade lagt till det, men ska fixa det snart! :)
Känns kul att få han, frågan är hur jag gör nästa år, känns som att han är för bra för att nöta bänk..
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#45   ogge3

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 22 August 2012 - 15:27 PM

Spelar också med Arsenal atm så denna är riktigt rolig att följa!
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#46   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 626 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 22 August 2012 - 15:42 PM

Blir väl att kasta ut Podolski på kanten igen nästa säsong och Llorente på top med Giroud bakom :D, det låter i alla fall smarrigt värre. Lite så man hoppas Arsenal gör den värvningen irl och tar honom framför ögonen på Juventus hehe.

#47   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 16:16 PM

Visa inläggogge3 skrev:

Spelar också med Arsenal atm så denna är riktigt rolig att följa!
Kul lag att lira med helt klart:)

Visa inläggbushkalle skrev:

Blir väl att kasta ut Podolski på kanten igen nästa säsong och Llorente på top med Giroud bakom :D, det låter i alla fall smarrigt värre. Lite så man hoppas Arsenal gör den värvningen irl och tar honom framför ögonen på Juventus hehe.
Jo, samtidigt så har Podolski presterat galet bra som anfallare, får se helt enkelt!

Kan även avslöja att jag redan nu slagit tre rekord, och säsongen är inte ens slut ;)

Edit: Där kom fjärde rekordet!

Detta inlägg har redigerats av marre023: 22 August 2012 - 16:21 PM

#48   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 19:31 PM

Postad bild

Ungdomsakademi 2011-2012

Postad bild

Det finns olika sorters klubbar när det gäller målsättningar och prioritering. FC Barcelonas trupp byggs på egna talanger från den välkända akademin La Masia, medan lag som PSG och City istället har valt att spendera enorma pengar på att köpa in spelare istället. Min vision för klubben ligger någonstans där emellan, vi ska givetvis satsa på våra egna talanger, men sikta på några spetsvärvningar också. I år får vi fram en mittfältare som besitter riktigt bra potential och det är mittfältaren Meddeb. Det är en kvick ytter med bra fasta situationer, men han är också en ledare som ger allt på planen. Han kan bli en klassspelare, men han kan lika gärna bli sopa som aldrig når A-laget.

Postad bild

#49   Valencia_9

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1270 Inlägg:
  • Yrke:Idrottslärare

Postad 22 August 2012 - 19:37 PM

Snyggt Marre, kul att en ny kommit upp! Ser bra ut, har bara två grejer.

1. Bannerns logo är av dålig kvalité, stör mig inte på det dock
2. istället för den vita bakgrunden och ramen runt spelarnamnen kanske det kunde vara snyggt med transparent istället. Ditt val, men men gav dig ett tips iaf.

Lika snyggt som vanligt annars :)

#50   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 22 August 2012 - 19:48 PM

Visa inläggValencia_9 skrev:

Snyggt Marre, kul att en ny kommit upp! Ser bra ut, har bara två grejer.

1. Bannerns logo är av dålig kvalité, stör mig inte på det dock
2. istället för den vita bakgrunden och ramen runt spelarnamnen kanske det kunde vara snyggt med transparent istället. Ditt val, men men gav dig ett tips iaf.

Lika snyggt som vanligt annars :)
1. Har tyvärr inte hittat nån ny logo av bättre kvalitet, och vet själv inte hur man gör en bättre. har du tid över får du gärna fixa en :)
2. Har tänkt på det, men vet inte hur den röda färgen kommer vara mot mörk bakgrund, så jag körde på det här sättet istället :)
Tackar!

#51   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 22 August 2012 - 22:45 PM

Vilka rekord har du slagit? Nyfiken här!

#52   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 626 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 00:13 AM

Slår vad om att Meddeb är yngsta spelaren genom tiderna att göra en match i A-laget för Arsenal! :D

#53   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 00:48 AM

Postad bild

Rekord efter rekord

I en enda match så lyckas vi slå tre rekord. Spelaren som spelade huvudroll i matchen var utan tvekan Lukas Podolski som satte sex mål i matchen mot Norwich, vilket gör att han är den spelare som gjort flest mål i en Premier League match. Men även två andra rekord slås, dels har Lukas nu gjort flest mål någonsin under en säsong, men vi slår även rekordet i antal gjorda mål i en match.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#54   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 06:09 AM

Grymt det här!
Lycka till med Arsenal!

#55   glämsk

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 11:03 AM

Det här rapporten kommer förljas. Snälla värva Elmander :)

#56   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • 5494 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 12:07 PM

"Arsenals bäste målskytt under en säsong var Thierry Henry, som gjorde 39 mål på 2003 matcher" Ser bara fel ut även om jag vet att det är en bugg ;)

Annars en mycket bra rapport och du fick mig plötsligt att bli sugen på en save med Gunners, fortsätt så! :)

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#57   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 626 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 12:54 PM

Mmm måste nog sätta mig och fortsätta på min Gunners save (jädra CS:GO och Mount and Blade som också ska spelas...), hur har Ganso presterat för dig hittills? Har själv köpt honom, Damiao och L. Bender :)

Och som alltid ser det bra ut, kutgw!

EDIT: Förresten hur kör du Podolski på top, som måltjuv eller?

Detta inlägg har redigerats av bushkalle: 23 August 2012 - 13:30 PM

#58   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 15:34 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Grymt det här!
Lycka till med Arsenal!
Tackar :)

Visa inläggglämsk skrev:

Det här rapporten kommer förljas. Snälla värva Elmander :)
Tackar! Tyvärr är Elmander inte aktuell, men han har gjort ett grymt jobb i turkiet och gjorde runt 20 mål i ligan!

Visa inläggbushkalle skrev:

Mmm måste nog sätta mig och fortsätta på min Gunners save (jädra CS:GO och Mount and Blade som också ska spelas...), hur har Ganso presterat för dig hittills? Har själv köpt honom, Damiao och L. Bender :)

Och som alltid ser det bra ut, kutgw!

EDIT: Förresten hur kör du Podolski på top, som måltjuv eller?
Samma problem här, spelar en del CS:GO jag också! :)
Ganso har faktiskt inte fungerat, snittar runt 7 och har varit skadad en del. Podolski spelar jag antingen som "inside forward" på vänsterkanten eller som bollmottager på topp!
Tack :)

#59   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 16:25 PM

Postad bild

Premier League omgång 20-38 TabellSpelarstatistikMatcher
Vi avslutar höstsäsongen med sex raka vinster, och fortsätter vårsäsongen lika fantastiskt och vi tar sex vinster till. Sen hamnar vi i en kort formsvacka som innebär kryss mot Chelsea, förlust mot WBA och sen tre raka kryss mot Newcastle, Manchester U och Swansea. Känslan var då att guldet var borta, och avståndet mellan oss och Manchester United kändes större än någonsin. Men då hittade vi formen igen, och vann match efter match, och sju vinster senare så var det en omgång kvar och vi stod på samma poäng som Manchester United som tappat mängder av poäng. Vi skulle möta Manchester City medan Man U ställdes mot Tottenham. Första halveken blev händelselös för vår del, men vi fick rapporter från Manchesters match, där Tottenham hade tagit ledningen redan i fjärde minuten, men Rooney hade precis kvitterat innan pause. Andra halvleken börjar dock med goda nyheter, Huntelaar har gjort 2-1 för Tottenham vilket gör att vi går om Manchester. Några minuter får vi nya rapporter, Tottenham leder nu med 3-1 och det enda som behövs från vår sida nu är en poäng från vårt möte mot City, så har vi gjort en legendarisk återhämtning. Det såg länge ut att räcka hela vägen, men med en kvart kvar så lyckades Nasri sno åt sig bollen, slå ett inlägg som träffar Dzekos panna och bollen letar sig in i bortre krysset, 1-0 och vips så låg vi tvåa igen. Trots våra försök till att få in en kvittering så sket det sig, och vi faller på mållinjen.

Cuper Matcher
1:a utslagningsrundan går superbra, och vi slår enkelt ut Anderlecht med sammanlagt 8-1, efter fyra mål av Podolski i första matchen som vinns med 4-1. I kvartsfinalen ställs vi mot FC Bayern, och vi får en riktig kalldusch i första matchen. Matchen spelas i tyskland, och vi åker hem med en pinsam 5-2 förlust i en match där Bastian Schweinsteiger satte tre mål varav två var på straff. Det såg länge ut som att allt var kört, men tack vare Koscielnys 5-2 mål i sista minuten så har vi en liten chans att vända det hela, då vi tidigare visat gång på gång att vi kan göra mål. I returen så får vi en drömstart när Podolski sätter 1-0 efter tre minuter, Giroud sätter sen 2-0 efter nio minuter och Wilshere sätter trean efter elva minuter. 3-0 gör att vi går vidare på bortamål, men då Bayern sätter 3-1 efter en halvtimme så hamnar vi i ett läge där ett till Bayern mål betyder att vi måste göra tre mål för att vinna eller två för att få det till förlängning. 4-1 kommer dock efter 53 minuter, och när Giroud sen sätter 5-1 efter 72 minuter så är det klart. Vi har stått för en magisk vändning, och är nu klara för semi där vi ställs mot Juventus. Precis som första mötet i kvarten så förlorar vi första matchen. Matchen slutar 2-1 till som fick spela sista fem minuterna med två man mindre. Lucio lyckades dra på sig ett rött kort efter 51 minuter med ställningen 1-0 till Juventus. Vi lyckades kvittera tack vare Girouds mål, och flytta sen fram laget för att försöka få in ett 1-2 mål. Istället lyckades Juventus kontra in ett mål och vann med 2-1. Returmötet började förjäkligt och vi lyckades göra självmål efter bara 1:30. Men Giroud fortsätter att producera i Champions League och placerade iskallt in kvitteringne efter en halvtimmes speltid. I början av andra halvleken så var det dags för Juventus tur att göra självmål, och efter 90 minuter så var ställningen fortfarande 2-1 vilket betydde förlängning. Fyra minuter in i förlängningen lyckades Bonucci sätta bollen i eget mål igen, och vi tar alltså ledningen för första gången i semin. När Giroud sen sätter 4-1 efter 116 minuter så är allt klart, och vi går till final där vi ställs mot Barca som slog ut Real i andra semin. CL-finaler kan bli både underbara, men också helt fantastiskt tråkiga. Vårt möte mot Barcelona hade potential till att bli en drömmatch, Fabregas skulle ställas mot sin f.d klubb, och vi skulle få chansen att ta revansch efter 2006-års förlust mot just Barcelona. Efter bara en kvart sätter Alex Oxlade-Chamberlain 1-0 på ett för honom väldigt ovanligt sätt, nämligen på huvudet. Matchen fortsätter sen, men det händer inte alls mycket. Barcelona får iväg fyra skott som träffar målet, men Szczesny lyckas mota allt och vi lyckas ta vår revansch. 1-0 slutar matchen, och vänsterbacken Kieran Gibbs blir matchens lirare efter en magisk insats där han plocka bort Messi totalt.

LagetTruppstatistik
Inför säsongen så förväntade sig de flesta att vi skulle göra en typisk arsenal-säsong, dvs spela bra ofta, men också ha flera bottennapp och förlora matcher som de egentligen ska vinna. Efter en riktigt seg början så radar vi upp vinster, och vi slog nytt rekord då vi tog hela 22 vinster irad. Våra nyförvärv har presterat både bra och dåligt. Inför säsongen var Ganso den spelaren som fansen hade störst förhoppningar på, men ska jag vara helt ärlig så har han faktiskt floppat och hans framtid i klubben är idag osäker. Även Paco har stått för en dålig säsong, dels har han knappt fått spela, men han klagade på speltiden och vägrade att bli utlånad, så även han kan försvinna inför nästa säsong. Mina andra nyförvärv har däremot presterat bra, vissa av dem riktigt bra. I anfallet har Podolski och Giroud presterat så pass bra att fansen inte kommer ihåg den där RVP. För Podolski blev det hela 52 mål på 57 matcher, och Giroud som var skadad ett bra tag lyckades göra 27 mål på sina 34 matcher. På mittfältet har Cazorla stått för flera riktigt bra insatser och han blev vår tredje bästa målskytt med sina 18 mål, men han stod även för 18 assist. Flera spelare har haft riktigt bra utveckling och en spelare som Oxlade-Chamberlain har presterat trots att han bara är 18 år gammal. Han fick i år avgöra Champions League finalen, och vem vet hur många fler titlar det blir i hans karriär. En annan talang som fick sina chanser var Milosevic som faktiskt fick spela 5 matcher under vårsäsongen, och fick ett riktigt bra snittbetyg på 7,42. Kanske är han t om vårt tredjeval i backlinjen nu.

Postad bild

#60   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:

Postad 23 August 2012 - 17:34 PM

Seger i CL och ligacupen är ju inte fy skam! Snyggt och bra som vanligt annars, KIU!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar