Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] En Sista Chans

[FM12-SR]
29 svar till detta ämne

#1   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 10 september 2012 - 20:49

En Sista Chans

Nu är man åter med en rapport. Blev oerhört rörd av den svenska spelarens död Victor Brännström. Men han gjorde nog något få människor har gjort, död medans han gjorde det han älskar. Men detta handlar inte om det! Jag har tänkt återuppliva honom och ge han en sista chans till spelet han verkligen älskar! Laget som jag kommer spela och försöka uppnå framgångar med är Piteå IF. Där spelar han just nu och är en av lagets nyckelspelare. Eller som sagt spelade. Hoppas jag kan ge han en sista resa innan han går i pension och om han vill fortsätta vid sidan om senare så ska han självklart få göra detta!

SPEL: FM 12.2.0 - DB: STOR + WeeGiE - LADDADE LÄNDER: Sverige, England, Spanien - MANAGER: Anton Forsell

Victor Brännström

Olov Victor Brännström, född 3 januari 1983 i Blåsmark, var en svensk fotbollsspelare som spelade i Piteå IF och tre år i Superettan med Bodens BK. Han har även haft kontrakt med Helsingborgs IF. Som 17-åring fick han proffskontrakt med Helsingborg IF men på grund av skador och sjukdomar blev den enda tävlingsmatchen för HIF en match Intertoto Cupen. 2002 gick han till Bodens BK som då hade gått upp till Superettan. Fyra säsonger senare gick han tillbaka till Piteå IF där han under flera år var en tongivande spelare och även lagkapten.

LAG INFO:

Namn: Piteå IF
Arena: LF Arena konstgräs (400)
Legendarer: Victor Brännström
Rivaler: Infjärdens SK, IFK Luleå, Bodens BK
Ekonomi: Stabil
Värde: 500t kr
Mediatips: 10:e
Lagkapten: Christoffer Nilsson
Vice-kapten: Anders Lundgren

Detta inlägg har redigerats av Pusselbit: 13 september 2012 - 21:20

#2   ogge3

Tränare

• FMSU Crew
  • PipPipPip
  • 3 066 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 10 september 2012 - 20:59

Fint gjort!

R.I.P
@OscarJosephson på Twitter

Twittrar med passion och ironi, ofta med ett AIK influerat material.

#3   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 10 september 2012 - 22:59

En Sista Chans

TRANSFERS:

VÄRVNINGAR: (klickbar]

Som ni ser kom hela 20 spelare in på Fri Transfer och en på Lån. Men bara 7 st skulle in som ordinarie spelare, resten var reservspelare och massor av U19 spelare (eftersom jag hade inga spelare i U19 laget). Det var många bra värvningar till en trupp som inte var komplett, det fanns bara 6 stycken spelare som höll A-lagsklass vid tillfället. Men förstärkningar krävdes och jag tycker jag gjorde många hyfsade värvningar. Har en bred trupp nu och ska säkert kunna utmana i toppen känns det som!

FÖRSÄLJNINGAR:

Bara en spelare utgick, och det var i mitten av säsongen. Han krävde mer speltid och var bara reservlagsspelare och därför skickades han bort.

FÖRSÄSONG:

Postad bild

Vilken försäsong! Taktiken gick ihop direkt och bara några tweaks senare så briljera vi vidare. Störst är ju vinsterna i SC där vi vann båda matcherna mot rivalerna IFK Luleå och Bodens BK! Fansen skrek av glädje och nästa match i SC spelas mot Landskrona. Annars har försäsongsmatcherna gått underbart också och vi är verkligen redo att rivstarta säsongen!

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 13 september 2012 - 13:07

#4   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 388 Inlägg:

Postad 10 september 2012 - 23:20

Kul med Piteå, blir att följa denna!
Jag själv spelar med rivalerna IFK Luleå.

#5   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 10 september 2012 - 23:25

Visa inläggbambuh skrev:

Kul med Piteå, blir att följa denna!
Jag själv spelar med rivalerna IFK Luleå.

Nice! Tack för du följer, då kan vi ju jämnföra vem det går bäst för sen! ;)

#6   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 11 september 2012 - 12:37

En Sista Chans

TRUPPEN 2011(svart färg=startspelare)

MÅLVAKTER:

Postad bild SEBASTIAN FRICK - 20 år
Postad bild RICHARD NORDLUND - 28 år

Vilken underbar spelare vi får in i Sebastian Frick. Killen håller superettan klass redan nu och jag är spänd att se vad han kan åstadkomma! Richard är en hyfsad ersätta och om Sebastian Frick går sönder så är jag säker att han kan vakta målburen bra.

YTTERBACKAR:

Postad bild THOMAS LUNDMARK - 28 år
Postad bild MIKAEL RÖNNBECK- 23 år
Postad bild SAMUEL BERGGREN - 23 år
Postad bild DAVID OLOFSSON - 22 år (LÅN)

En bra lagdel som borde vara stabil säsongen ut. Lundmark och Berggren startar på höger respektive vänster sida och har Rönnbeck + Olofsson jagandes om en startplats.

MITTBACKAR:

Postad bild ANDRÉ MÖLLESTAM - 19 år
Postad bild MATTI KILPELÄ - 31 år
Postad bild CHRISTOFFER NILSSON - 28 år (K)

Väldigt tunn men mycket bra lagdel. Kan nog vara den bästa, med tre kvalité spelare som slåss om de 2 platserna. Jag kommer börja med Möllestam - Kilpelä bredvid varandra. Möllestam är en mycket bra ung talang som redan får 4,5 stjärnor i nuvarande förmåga av den assisterande tränaren. Kan bli en stabil allsvensk spelare i framtiden enligt assisterande.

MITTFÄLTARE:

Postad bild NIKLAS LÖNNQVIST - 22 år
Postad bild ALEXANDER LÖNNQVIST - 22 år
Postad bild ANDERS LUNDGREN - 27 år (VK)
Postad bild DARKO GLAVAS - 20 år
Postad bild Oliver Dahlqvist - 15 år
Postad bild Carlos Gaete Moggia - 23 år (Anländer mitten av säsongen)

Underbart mittfält vi har. Rönnqvist och Lundgren är två superb spelare som ska styra mittfältet. Lönnqvist och unge Dahlqvist finns bakom dessa två herrar. Dahlqvist har chans att bli en bra division 1 spelare.

YTTRAR:

Postad bild BJÖRN LINDHOLM - 25 år
Postad bild ERIK WESTBOM - 20 år
Postad bild VIKTOR WELANDER - 25 år
Postad bild LEO ÖSTERBERG - 24 år
Postad bild RADOVAN BLAZIC - 16 år
Postad bild JOHAN JONSSON - 22 år

En bred men väldigt svag lagdel. Stjärnspelaren här är Björn Lindholm och han kommer starta till höger samt att Erik Westbom får chansen på vänster. Lindholm är rätt så given på höger och de andra är inte ens närheten hans kvalité. Men det är den som presterar bäst på vänstersidan som tar en plats där. Unge Blazic har potential till att bli en stabil division 1 spelare.

ANFALLARE:

Postad bild ALEXANDER LINDAHL - 20 år
Postad bild VICTOR BRÄNNSTRÖM - 28 år
Postad bild DEJAN DOSLIC - 21 år
Postad bild MARTIN EKSTRÖM - 31 år
Postad bild PIERRE SERTI - 19 år

Den starkaste lagdelen enligt mitt tycke. Lindahl och Doslic är två unga spelare med stor potential och de kommer få slåss om Måltjuvs platsen i anfallet. Brännström är given som Komplett Anfallare men Martin är minst lika bra som Brännström och kommer självklart få chansen också. Pierre är en ung spelare med bra potential till att bli en hyfsad division 1 spelare.

#7   denza1989

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:

Postad 11 september 2012 - 12:49

Ja detta var fint gjort av dig.

#8   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 11 september 2012 - 13:35

Visa inläggogge3 skrev:

Fint gjort!

R.I.P

Visa inläggdenza1989 skrev:

Ja detta var fint gjort av dig.

Tack, hoppas bara nu jag kan ge han ett bra äventyr i FM världen då :)

#9   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 11 september 2012 - 21:47

En Sista Chans

SÄSONGEN 2011 - TABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK

Vilken säsong det blev! Media tippade oss på en 10:e plats och om så var fallet från början så skrällade vi enormt. Division 2 var ingen utmaning för detta nya Piteå. Spelarna spelade som om de hade känt varandra hela livet och taktiken gick superb! Det var inget snack om saken någon gång. Att gå igenom obesegrade i Division 2 Norra är helt underbart och jag ser fram emot ännu mer med detta laget. Totalt blev det 17 vinster och 5 oavgjorda matcher. Men det hade inte gått om Backlinjen, Mittfältet och Anfallet spelade så underbart. Dejan Doslic tog hem skytteligan på hela 20! gjorda mål på 22 matcher. Tyvärr så var vår stjärnspelare Brännström borta i 6 månader pga skada men han fick endå spelat 6 matcher totalt (serien + cupen) där han gjorde totalt 1 mål på 6 matcher med ett snittbetyg av 7,05 (7,35 i ligan). Ekström i hans frånvaro gjorde dock inga problem och tjongade in hela 8 mål på 21 matcher. En annan spelare som ska hyllas är Alexander Rönnqvist som blev lagets bästa framspelare med 6 assister. Andra spelare som utmärkte sig var Lindblom och Möllestam som höll taget på backlinjen och högerkanten.

SVENSKA CUPEN

Svenska Cupen som ni såg gick vi vidare till 2a omgången där vi stötte på Landskrona. Det blev en tuff och jämn match men slutade tyvärr med en 1-2 förlust och vi åkte ut då. Ingen skam och man kan säga vi nådde vårt mål här iallafall.

MÅLKUNG: Dejan Doslic - 20 Mål 22 Matcher
ASSISTKUNG: Alexander Rönnqvist - 7 Assist 22 Matcher
ÅRETS SPELARE: Dejan Doslic - 7.64 Snitt
ÅRETS BUSE: Björn Lindholm - 6 Gula Kort
ÅRETS UNGDOM: Dejan Doslic - 7.64 Snitt
EKONOMI: -143 000 kr

ÖVRIGT:

Det ska bli väldigt spännande att se hur spelarna utmärker sig i division 1 nu. Kan Dejan även hitta nätet bakom större motstånd? Det roliga är att vi har en rival att möta också. IFK Luleå är en vinst som sätter stora spår i fansen och det är en match som ska vinnas! Men nu förbereder vi oss istället och skickar ut våra scouter för att förstärka truppen. Ekonomin måste också förbättras avsevärt och det blir något vi får försöka fixa med matcher mot större motstånd på försäsongen.

VICTOR BRÄNNSTRÖM KOLLEN:

Viktor var ju borta 6 månader i år så det var inte mycket att rapportera om han. Men han fick totalt 3 matcher i Serien där han gjorde ett bra intryck ifrån sig och fick 7,35 i snitt. 3 matcher i SC fick han också innan skadan kom.

#10   ogge3

Tränare

• FMSU Crew
  • PipPipPip
  • 3 066 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 11 september 2012 - 21:54

Härligt med uppflyttning direkt!

Men var snäll och skippa fonten så man kan läsa ordentligt :)
@OscarJosephson på Twitter

Twittrar med passion och ironi, ofta med ett AIK influerat material.

#11   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 11 september 2012 - 21:57

Visa inläggogge3 skrev:

Härligt med uppflyttning direkt!

Men var snäll och skippa fonten så man kan läsa ordentligt :)

Tack! Tycker det blir mer stilrent med fonten, ser annars helt dött ut utan. Men kan testa och se hur det ser ut :)

#12   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 12 september 2012 - 15:53

En Sista Chans

TRANSFERS 2012:

I år fick jag en budget på hela 240t kronor att värva för. Det skulle inte spenderas så jätte mycket men en del blev det endå. Lönebudgeten har också höjts från 6400kr i veckan till 41000kr i veckan. Dock så efter värvningarna utnyttjas bara 12t kr för det.

VÄRVNINGAR:

>>> Postad bild Ike Edozien - M/OM(V) - 19 år (120t kr - FC Ebedei)
Jag började skicka en scout till afrika för att förhoppningsvist hitta något fynd där. Han hittade nog max bara 5 spelare men det räckte då Ike var en av dessa. En mycket bra ytter som redan håller superettan klass. Han kan bara utvecklas och jag kan förhoppningsvist sälja honom för en stor summa senare.

>>> Postad bild Francis Lamptey - BC - 19 år (50t kr - RTD Academy)

Ännu en spelare vi hittade nere i Afrika. Denna spelarens fysiska attribut är inte och leka med. Han håller också superettan klass enligt mitt tycke och kan bara utvecklas mer. Han har potential till att bli en stabil allsvensk back minst sagt.

>>> Postad bild André - Målvakt - 22 år

Vi skickade iväg en scout till Brasilien också men dock hittade vi bara en spelare där. Det var denna målvakten André. Han är sämre än Frick men inte med alls mycket och är tänkt som en backup värvning.

>>> Postad bild Pär Byström - Anfallare - 32 år

Här är en ren och skär värvning i reservklass. Victor Brännström gick skadad i 6 månader igen och samtidigt som Ekström också är skadad så fick jag efter transferfönstert var stängt värva in en spelare som kunde hålla anfallsplatsen bredvid Doslic. Han har rutin och borde nog vara stabil på denna nivån och vi får se vart han tar oss!

ÖVRIGA: Resten var en massa ungdomsspelare som fick kontrakt, mest intressant är nog Magnus Larsson som har hela 5 i potential.

FÖRSÄLJNINGAR:

Det var en massa lån ut till vår nya samarbetsklubb VMA IK. Förhoppningsvist får alla speltid där och kan utvecklas. Inga framtida spelare där som håller hög klass men om vi blir kvar i Division 1 ett bra tag till så kan de nog utmana om förstaplatserna.

FÖRSÄSONG:

Postad bild

Det var en blanda och ge försäsong i år. Först var mycket svårt allsvenskt motstånd vilket skulle ge stora intäkter till klubben för att hålla koll på kostnaderna. 2-2 mot Göteborg var nog det resultatet där vi måste vara stoltast över. Annars går jag igenom Förkvalet och 1:a omgången av SC enkelt igen och i nästa omgång ska vi ställas mot Division 1 laget Frej. Men en ny taktik var också inlärd och kommer finns tillgänglig om skador skulle uppstå eller om vår nuvarande taktik gick sönder.

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 12 september 2012 - 16:02

#13   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 13 september 2012 - 12:30

En Sista Chans

TRUPPEN 2012(svart färg=startspelare)

MÅLVAKTER:

Postad bild SEBASTIAN FRICK - 21 år
Postad bild ANDRÉ - 22 år (NY!)
Postad bild RICHARD NORDLUND - 29 år

Detta är en mycket bra lagdel nu. Sebastian Frick håller förstaplatsen men han har fått konkurrans av Brassen André. Richard kommer nog aldrig få stå mer i a-laget och det blir bara för han att spela i reservlaget.

YTTERBACKAR:

Postad bild THOMAS LUNDMARK - 29 år
Postad bild MIKAEL RÖNNBECK - 24 år
Postad bild SAMUEL BERGGREN - 24 år
Postad bild LEO ENELL - 16 år (U19)

Exakt samma startuppställning som förra året. Jag kunde inte få in Olofsson på lån igen eller som övergång och därför fick jag flytta upp 16 åriga Leo till backup för vänsterplatsen.

MITTBACKAR:

Postad bild ANDRÉ MÖLLESTAM - 20 år
Postad bild FRANCIS LAMPTEY - 19 år (NY!)
Postad bild MATTI KILPELÄ - 32 år
Postad bild CHRISTOFFER NILSSON - 29 år (K)

Vilket Mittlås! Möllestam och Lamptey är två spelare som är väldigt unga och håller redan nu Superettan klass! Detta är lagets bästa lagdel denna säsongen och jag ser fram emot ett bra samarbete mellan dessa två spelare. Bakom är två rutinerade spelare som säkert kan göra en stabil insats om skador skulle uppstå.

MITTFÄLTARE:

Postad bild NIKLAS LÖNNQVIST - 23 år
Postad bild ALEXANDER RÖNNQVIST - 23 år
Postad bild ANDERS LUNDGREN - 28 år (VK)
Postad bild CARLOS GAETE MOGGIA - 24 år

Samma mittfält som förra året. Håller bra klass här i Division 1 och ska kunna utmana varandra om platserna på innermittfältet i år. Ingen här är säker utan det är prestationerna som säger vem som ska va första valet.

YTTRAR:

Postad bild BJÖRN LINDHOLM - 26 år
Postad bild ERIK WESTBOM - 21 år
Postad bild IKE EDOZIEN - 19 år (NY!)
Postad bild RADOVAN BLAZIC - 17 år

I år är denna lagdelen den tunnast men väldigt stark om det inte uppstår någon skada på de ordinarie spelarna. Lindholm är ju självklar på högerkanten och Ike är självklar på vänsterkanten. Bakom dessa två spelare är det väldigt oroligt dock.

ANFALLARE:

Postad bild ALEXANDER LINDAHL - 21 år
Postad bild VICTOR BRÄNNSTRÖM - 29 år (Borta 6 månader)
Postad bild DEJAN DOSLIC - 22 år
Postad bild MARTIN EKSTRÖM - 32 år (Borta 2 månader)
Postad bild PÄR BYSTRÖM - 32 år (NY!)

En väldigt stark lagdel fortfarande där bara ett nyförvärv har gjorts. Doslic är ju givande efter förra årets prestationer och Brännström är bredvid honom. Tyvärr är både Brännström och Ekström skadade vilket gjorde att jag värvade in Byström för att axla rollen som komplett anfallare. Men Ekström är inte lågtidsskadad och det är väldigt bra eftersom han kommer behövas om inte Brännström finns tillgänglig.

#14   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 13 september 2012 - 20:57

En Sista Chans

HALVA SÄSONGEN 2012 - TABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK(råka ta 2 st spelarstatistik bilder)

Som ni ser så började säsongen väldigt bra och vi var uppe och slogs om första platsen. Alexander Lindahl blev skadad och då slutade vi producera mål från någon av anfallarna. Doslic har inte alls presterat i år! Vad har hänt med honom? Men vår afrikan på vänsterkanten har iallafall hållt oss kvar en del, mest på grund av straffarna. Kan nämnas att han har även missat 2 av straffar. Det är rätt så positivt ju att vi får så många straffar men inte lika roligt när vi missar dem. De 3 senaste matcherna har inte alls varit roligt. Laget har fallit som ett korthus och vi släpper in för många mål, alla kommer genom kanterna också. Där måste vi försvara oss mycket bättre. Ser fram emot andra halvan och vi ligger på en 7e plats vilket är nog målet just nu!

SVENSKA CUPEN

Om säsongen har varit rätt så hyfsad så har Svenska Cupen varit en jävligt rolig resa! Vi började i förkvalet mot Skellefteå ju där vi vann 1-0 på en förlängning. Andra matchen vann vi med 1-0 över Tvååkers IF. Sen började testet, division 1 laget IK Frej stod på tur och där kunde vi också ta en 1-0 vinst på bortaplan. Skönt, men sen kändes det över då vi skulle möta Allsvenskt motstånd i Östers IF. Efter dock en väldigt jämn match så kunde vi sluta som 1-0 segrare efter ett mål av Doslic. Nästa motstånd blev lite enklare och det var mot Kristianstads FF i Superettan. Men det var det enklaste motståndet av dem alla. Vi krossade dem med hela 4-0! där två Strömmar gjorde mål, det var Pär och inbyttaren till honom Martin. Helt sjuk resa vi har gjort och nästa motstånd är också mot ett Superettan lag, nämligen Degersfors IF. Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas att vi ska kunna ta oss till en Semi Final nu!

ÖVRIGT:

Inte mycket att nämna här än att några värvningar har gjorts till U19 truppen där dem ligger långt ner i sin serie. Vår nya samarbetsklubb VMA IK låter alla våra utlånade få chansen och de spelar rätt så bra där. Francis Lamptey är den enda i laget som har över 7 i snitt och det är betryggande att ha en bra backlinje. Backlinjen ska dock förstärkas nu till Augusti!

>>> Postad bild Sanni Emenalo - BC - 18 år (500 000:-)

Det är en helt sjuk kille vi får in från Nigerianska klubben Akwa United. Han är bara 18 år gammal och håller redan Allsvensk klass! Vi betalar hela 500 000 kr för denna guldklimp men det är han värd. 100 000t kr går direkt till Akwa och 400 000 betalas av på 48 månader. Det ska bli väldigt roligt att se vad han kan åstadkomma, han kommer gå direkt in i startelvan bredvid sin afrikanska polare Francis och vi skickar ut Möllestam till vänsterbacks positionen eftersom vi behöver nödhjälp där ute.

>>> Postad bild Santiago - M/OM(H) - 20 år (Fri Transfer)

Vi behövde förstärkning på högerkanten och då hittade jag denna brasilianska killen. Santiago är en hyfsat snabb kille med mycket bra tekniska förmågor. Han har inte så stor potential men kan nog bli en bra superettan spelare. Vi värvar in honom eftersom Lindblom var skadad och jag hade ingen bra ersättare där. Santiago tar över platsen från honom helt och hållet nu och vi hoppas på en bra prestation.

Victor Brännström skadade ju sig på försäsongen och blev borta i 6 månader. Men han är tillbaks nu igen och jag ska ta det försiktigt med honom denna gången. 13 matcher återstår av Serien och håller han sig skadefri så får vi en anfallare av rang igen och kan nog utmana om en plats på övre tabellen!

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 13 september 2012 - 21:03

#15   Denki

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 304 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, VfL Wolfsburg

Postad 13 september 2012 - 23:44

Starkt att ligga sjua trots att du är nykomling, hoppas det håller i sig.

Lycka till i fortsättningen av Svenska Cupen också!

#16   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 14 september 2012 - 07:56

Visa inläggDenki skrev:

Starkt att ligga sjua trots att du är nykomling, hoppas det håller i sig.

Lycka till i fortsättningen av Svenska Cupen också!

Tack! Det ska nog inte vara några problem med den placeringen :)

#17   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 15 september 2012 - 14:18

Svenska Cupen Semifinal:

Postad bild

Vinst i Svenska Cupen semifinal! Helt sjukt. Vi ställdes mot IF Elfsborg som ligger tvåa i Allsvenskan och är fjolårets Svenska Cupen mästarna. Elfsborg tog ledningen först men sen kunde Möllestam nicka in den efter en väl slagen hörna. Det gick till förlängning där Lindblom gjorde mål i 104e minuten och sen efter det så parkerade vi bussen framför målet och kunde gå segrande ur Semifinalen! Nu i finalen så kommer vi ställas mot AIK, kan vi skrälla?!

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 15 september 2012 - 14:19

#18   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 16 september 2012 - 12:56

En Sista Chans

SÄSONGEN 2012 - TABELL - MATCHER - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK

Vilken säsong det har varit. Det har både gått upp och ner, där vi i början var uppe och nosade på uppflyttningsplatserna till att vi var i botten och nosade på att falla ner till Div 2. Men ett taktikbyte senare så fixade allt sig. Andra halvan har varit väldigt spännande, vissa matcher la vi oss ner och fick den där bak sen i andra matcher så vinner vi helt plötsligt med 7-0. Men med 7 vunna matcher, 1 oavgjord och 5 förluster på andra halvan så tar vi en 6e plats. Väldigt stark första säsong tycker jag med tanke på alla skador vi har haft i laget i år. Nästa år så satsar vi på en plats på över halvan av tabellen, eftersom de säger ju att andra året är det tuffaste som nykomlingar. Men vi ska överleva det enkelt! Spelare som har utmärkt sig är Ike Edozien som var vår bästa spelare med 9 gjorda mål och 8 gjorda assist utifrån sin vänsterkant. Rönnqvist har varit väldigt viktig i år igen och slog till med 9 assister. Möllestam och Francis har varit riktigt stabila där bak, nu när Emenalo har kommit in i truppen också så är där väldigt tuff konkurrens men jag tror det blir Möllestam - Emenalo som bildar mittlås nästa år. Lundmark har gjort det bra på högerbacks positionen och fick 7.03 i snittbetyg. Alexander Lindahl var vår bästa anfallare med 9 gjorda mål i ligan och ett snyttbetyg på 7.00.

SVENSKA CUPEN - MATCHER

Herregud, vad ska jag säga om denna magiska cupgång. Det har varit som en hollywood film, där vi är the underdogs och slåss mot den större makten. Den visar att genom vilja så kan ALLT! hända. Senast jag lämna er vid en rapport så hade vi precis slagit Kristianstad med 4-0 och var påväg att möta Degerfors från Superettan. 3 mål senare gjorda av Pär Byström(x2) och Santiago så var vi i Semifinal. Redan nu var jag i extas! Där skulle vi få möta blivande allsvenska mästarna IF Elfsborg. Detta var en svettig match! Vi börja med att släppa in ett mål signerat av Viktor Prodell och jag börja tro att detta var slutet på en underbar resa. Men Möllestam ville annat och i andra halvlek så nickade han in 1-1! Matchen var jämn men vi börja ta över mer och mer. Det gick till förlängning. Det dröjde tills 104e minuten innan Lindblom av alla sätter dit 2-1! Nu var det bara att köra defensivt resten av vägen och det lyckades vi med och vi var i FINAL! Väl här skulle vi få möta AIK, vi fick turen med att spela hemma och det tackar vi för.

FINALEN:

Matchen börjar i ett oerhört tempo från båda lagen men det är AIK som har den större delen av matchen. Det är absolut ingen jämn match och vi möter ett toppanfall med två spelare som heter Karikari och Goitom. Men i 33 minuten så gör vi som vi alltid gjord i SC. Skräller och sätter dit första målet av en snygg placering från Lindahl! 1-0 i Halvlek och det ser bra ut. Efter pausvilan så börjar AIK bombardera vårt mål direkt, men de kommer ingen vart. Vi fortsätter hålla tätt där back och gör två byten. Lundgren och Santiago går ut medans Lönnqvist och Ekström kommer in. Inget händer förutom att AIK fortsätter bombardera målet, jag sparar sista bytet till om de skulle kvittera. Men absolut inget händer! Vi stänger ytorna de sista minuterna tills vi kan säga att vi har vunnit Svenska Cupen med 1-0 i Finalen över AIK! Vi vann svenska cupen med lilla Piteå IF från Division 1! Detta är nog det största jag har gjort inom FM, sadly enough. Men fyfan vad glad jag är! Nästa år ska vi spela Europa League!

MÅLKUNG: Alexander Lindahl/Ike Edozien - 9 Mål 18 Matcher, 9 Mål 22 Matcher
ASSISTKUNG: Alexander Rönnqvist - 9 Assist 26 Matcher
ÅRETS SPELARE: Ike Edozien - 7.13 Snittbetyg
ÅRETS BUSE: Mikael Rönnbäck - 6 Gula Kort
ÅRETS UNGDOM: Ike Edozien - 19 år - 7.13 Snittbetyg
EKONOMI: 260 000 kronor

ÖVRIGT:

Vilket år det har varit! En 6e plats i Division 1 och VINST i Svenska Cupen! Att vi ska spela Europa League nästa år är helt otroligt, och detta kommer dra in mycket pengar. Styrelsen har även valt att BYGGA UT stadium till nästa år med 714 platser. Sålänge kommer vi spela på Näsåkra IP som tar in hela 2300 åskådare. Vår egen stadium LF Arena konstgräs har haft fullsatt hela året runt med sina 400 i kapacitet. Men nästa år till sommaren ungefär så får vi 1174 platser att sätta människor på istället. Det har varit ett magiskt år och jag ser fram emot nästa att bli ännu bättre med att kanske skrälla in till ett EL gruppspel? Ska även nämna att min samarbetsklubb VMA IK gick upp till Division 2. Jag kommer fortfarande låna ut kvalité spelare som behöver matchning och utveckling samt att hjälpa VMA IK med sin framgång.

Killen med skadan. Han jag vill bygga spelet och laget runt, kanske skulle ändrat hans skadebenägenhet till 1 innan jag startade saven. Men det går som det går. Han fick iallafall 4 tävlingsmatcher i år. När han kom tillbaka från skada lät jag han hoppa in 10 minuter i en match där han gjorde bra ifrån sig. Jag gjorde detsamma 2 matcher senare men då skadade han sig och skulle vara borta 5-6 veckor. Han gör mig galen, men han blir en viktig spelare i laget enda tills dagen han ställer skorna på hyllorna. Om han håller sig skadefri nästa säsong så ska jag belöna han med ett Europa äventyr! Vilken död spelare skulle egentligen inte vela gå på ett sånt äventyr?

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 16 september 2012 - 23:27

#19   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 17 september 2012 - 13:21

En Sista Chans

TRANSFERS 2013:

I år vill vi slåss i toppen av tabellen men det behövs inte så mycket nyförvärv. Det mesta vi gör är att ändra våran taktik och söker backup spelare till de positionerna som behövs. 4-2-3-1 är taktiken som vi ska kombinera med en 4-4-1-1 taktik.

VÄRVNINGAR:

>>> Postad bild Cabral - DM/MC - 20 år (Fri Transfer)
En mycket bra defensiv mittfältare som ska användas som bollvinnare. Han kommer vara backup till vår lagkapten Anders Lundgren. Har potential till att bli en bra superettan spelare.

>>> Postad bild Mikael Andersson - B/YB(V) - 22 år (Fri Transfer)
Här värvade vi in en ny vänsterback då Sundgren inte håller så hög nivå för denna divisionen. Han kommer gå direkt in i startelvan istället för Sundgren.

>>> Postad bild Per Frick - M/OM C, A - 21 år (Fri Transfer)
Vi värvar in en ny startspelare på den nya positionen OM©. Han kommer ta över startplatsen men konkurrensen är hård på denna position.

>>> Postad bild Magnus Larsson - MC - 18 år (Uppflyttad från U19)
Vi flyttar upp denna spelaren för att agera backup bakom Rönnqvist. Potential att bli en stabil superettan spelare.

>>> Postad bild Joakim Skoog - Anfallare - 18 år (Uppflyttad från U19)
Detta är en explosiv anfallare som vi flyttar upp från U19 laget för att agera backup åt Lindahl. Han har stor potential och kan säkert med rätt träning bli bra superettan spelare.

FÖRSÄLJNINGAR:

I år så släppte vi en stor del reservlagsspelare på fri transfer och sålde samtidigt en för 0 kr. Massa utlåningar till vår samarbetsklubb VMA IK som gått upp till Division 2. Annars är det inget intressant som har hänt här.

FÖRSÄSONG:

Postad bild

En helt hyfsad försäsong. Vi börjar med att utmana IFK Mariehamn som är ett topplag i Finska högstaligan och vinner enkelt med 4-1. Vi spelar också vår egen cup Victor Memorial som är dedikerad åt vår legend i klubben och där bjöd vi in allsvenskt motstånd i år igen och de kör över oss enkelt med en lastbil. Dock är den stora höjdpunkten Supercupen såklart! Vi ställs mot fjolårets allsvenska vinnare IF Elfsborg. Som ni ser på resultat så dominerade vi den matchen vilket var helt sjukt! Ike Edozien öppnar målskyttet som sen Lindahl och Möllestam fyller på, Edozien avslutar också matchen med att enkelt spela in bollen i deras högra hörn. 4-1 blev slutresultat och vi vann vår andra "titel". Dock så gick det inte lika bra i Svenska Cupen då vi åkte ut direkt mot rivalerna Bodens BK i första omgången. Jag satsade inte på SC i år endå och allt fokus nu på Ligan och senare Europa League!

#20   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 19 september 2012 - 13:49

En Sista Chans

TRUPPEN 2013(svart färg=startspelare)

MÅLVAKTER:

Postad bild SEBASTIAN FRICK - 22 år
Postad bild ANDRÉ - 23 år
Postad bild RICHARD NORDLUND - 30 år

Samma lagdel som alltid, ett år äldre och ett år mer erfarenhet. Sebastian håller fortfarande enkelt som förstaval med André som en helt godkänd backup.

YTTERBACKAR:

Postad bild THOMAS LUNDMARK - 30 år
Postad bild LARS RAMSTAD - 24 år
Postad bild SAMUEL BERGGREN - 25 år
Postad bild MIKAEL ANDERSSON - 23 år

En helt okej lagdel, dock fortfarande den svagaste. Möllestam kan hoppa ut till både höger och vänsterkanten om någon skada skulle uppstå. Lundmark och Andersson får starta. Lars Ramstad är också en ny spelare som kom in i sista stunden pga bristen på ytterbackar.

MITTBACKAR:

Postad bild ANDRÉ MÖLLESTAM - 21 år
Postad bild FRANCIS LAMPTEY - 20 år
Postad bild SANNI EMENALO - 19 år
Postad bild KRISTOFFER NORIN - 17 år

Mittlås av allsvenskt klass. Möllestam och Emenalo bildar ett sjukt mittbackspar och detta är utan tvekan vår starkaste lagdel. Suveräna Francis finns bakom och vår egen Kristoffer Norin har flyttats upp för att ta en plats här med.

MITTFÄLTARE:

Postad bild NIKLAS LÖNNQVIST - 24 år
Postad bild ALEXANDER RÖNNQVIST - 24 år
Postad bild ANDERS LUNDGREN - 29 år (VK)
Postad bild CARLOS GAETE MOGGIA - 25 år
Postad bild CABRAL - 20 år
Postad bild PER FRICK - 21 år
Postad bild PÄR BYSTRÖM - 33 år
Postad bild VIKTOR BRÄNNSTRÖM - 30 år

Exakt samma spelare som de senaste åren förutom Per Frick och Cabral som är nytillskott. Per får platsen framför de två innermittfältarna och ska spela som trequartista där. Viktor har fått lära sig rollen som OMC och är backup till Frick.

YTTRAR:

Postad bild BJÖRN LINDHOLM - 27 år
Postad bild SANTIAGO - 21 år
Postad bild IKE EDOZIEN - 20 år
Postad bild DEJAN DOSLIC - 23 år

Väldigt tunn lagdel. Om en skada här skulle uppstå så skulle det bli kaos. Men det är fortfarande en väldigt stark lagdel. Doslic har fått hoppa ner för att agera backup på kanterna då han kan spela överallt där.

ANFALLARE:

Postad bild ALEXANDER LINDAHL - 22 år
Postad bild JOAKIM SKOOG - 17 år

En svag del i laget just nu. Vi kör med en ensam anfallare där uppe och Lindahl tar den platsen. Bakom honom finns kanonkulan Joakim Skoog som kan hoppa in sent på matcherna och springa ner försvaret.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar