Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Sortera spelare i laguttagning

7 svar till detta ämne

#1   codaz

Junior

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 14 september 2012 - 17:21

Nu håller jag verkligen på att gå loss, är det jag som är pantad eller..?

Jag får inte spelarna att sorteras i rätt ordning när jag ska göra min laguttagning inför match.

Antingen kan jag sortera efter uttagen position men då är alla spelare huller om buller.
Eller så kan jag sortera efter position dem spelar på, men då blir det så här när jag har valt ut min startelva.

http://imageshack.us...407/bildus.jpg/

hur fan gör jag för att få det till sättet det var från början?

Det vill säga sorterat efter position, men när man tagit ut en spelare så sorteras dem från målvakt till anfallare högst upp..

#2   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:
  • Favoritlag:FC Internazionale, AIK
  • Tränar:Hampton & Richmond, Udinese

Postad 14 september 2012 - 18:30

Visa inläggcodaz skrev:

Nu håller jag verkligen på att gå loss, är det jag som är pantad eller..?

Jag får inte spelarna att sorteras i rätt ordning när jag ska göra min laguttagning inför match.

Antingen kan jag sortera efter uttagen position men då är alla spelare huller om buller.
Eller så kan jag sortera efter position dem spelar på, men då blir det så här när jag har valt ut min startelva.

http://imageshack.us...407/bildus.jpg/

hur fan gör jag för att få det till sättet det var från början?

Det vill säga sorterat efter position, men när man tagit ut en spelare så sorteras dem från målvakt till anfallare högst upp..
För mig fungerar det om man klickar på kolumnhuvudet "Utg", för att sortera listan på spelare efter först uttagning och sedan positioner.

#3   codaz

Junior

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 14 september 2012 - 20:21

Då blir det enligt uttagning för dem man tagit ut, men bland de spelarna man inte har tagit ut än, är alla positioner blandade.

#4   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 14 september 2012 - 20:44

Visa inläggcodaz skrev:

Då blir det enligt uttagning för dem man tagit ut, men bland de spelarna man inte har tagit ut än, är alla positioner blandade.
Intressant, märkte nu själv att jag har samma problem just nu. Vill minnas att jag inte haft detta problem tidigare, utan vid endast något enstaka tillfälle. Nu kan jag inte heller åtgärda min sortering. :(

#5   pompey89

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:

Postad 14 september 2012 - 23:10

Var med om samma sak förut. Slutade med att jag avinstallerade hela FM, för att sedan installera det igen. Men nu funkar det iaf :)
Portsmouth, Sevilla & Örgryte <3

#6   tsigalko86

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 569 Inlägg:

Postad 19 september 2012 - 04:38

Antar att problemet löser sig om ni först trycker på utg, sedan håller inne shift samtidigt som ni trycker på position.

#7   Chrulle

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 872 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:På nya ursäkter!

Postad 19 september 2012 - 05:15

Ofta, jag har kört så i alla år, huller om buller ba :D Man lär sig nå nytt varje dag!

#8   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 19 september 2012 - 09:19

Visa inläggtsigalko86 skrev:

Antar att problemet löser sig om ni först trycker på utg, sedan håller inne shift samtidigt som ni trycker på position.
Det fungerade, får tacka för hjälpen. :)

Visa inläggChrulle skrev:

Ofta, jag har kört så i alla år, huller om buller ba :D Man lär sig nå nytt varje dag!
Jo minsann man lär sig en hel del varje dag, detta kommer att underlätta för mig oerhört mycket med italienska landslaget fylld med newgens man inte har koll på och som jag tog över precis. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar