Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Småfrågor - FM13

Träning Läger
1854 svar till detta ämne

#1081   bajaren_oskar

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 275 Inlägg:

Postad 07 January 2013 - 02:53 AM

Varför har de tagit bort "bästa värvning" och sånt? Var ju kul!

#1082   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:
  • Favoritlag:Stoke City
  • Tränar:Fotboll

Postad 07 January 2013 - 14:51 PM

Visa inläggAnton_S skrev:

Varför får inte Hammarby, Djurgården, AIK, Öster osv nya arenor i FM13? :o

Hur ändrar jag detta?

C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\Football Manager 2013\data\db\1300\edt
stadium_move
( så har du inte stadium move filen så händer inte detta nedan)
"STADIUM_MOVE(RENT)" "AIK" "Råsunda" "Friends Arena" "01/02/2013" "17000" "-1"
"STADIUM_MOVE" "797" "Råsunda" "Friends Arena" "14/11/2012" "45000" "-1"
"STADIUM_MOVE(RENT)" "Hammarby Fotboll" "Söderstadion" "Tele2 Arena" "01/07/2013" "10000" "-1"
"STADIUM_MOVE(RENT)" "Djurgårdens IF" "Stockholms Olympiastadion" "Tele2 Arena" "01/07/2013" "9000" "-1"
"STADIUM_MOVE" "Östers IF" "Värendsvallen" "Myresjöhus Arena" "23/08/2012" "4000" "-1"
"STADIUM_MOVE" "Linköpings FK" "Folkungavallen" "Arena Linköping" "01/10/2012" "300" "-1"
"STADIUM_MOVE(RENT)" "BK Häcken" "Rambergsvallen" "Ullevi" "01/12/2012" "2000" "-1"
"STADIUM_MOVE(RENT)" "BK Häcken" "Ullevi" "Nya Rambergsvallen" "01/03/2014" "4000" "-1"
"STADIUM_MOVE(RENT)" "Karlbergs BK" "Stadshagen IP" "Kristinebergs IP" "01/08/2016" "50" "-1"

#1083   zAjtarN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 40 Inlägg:

Postad 07 January 2013 - 17:08 PM

Det som är jävligt tråkigt på FM 13 är att motståndarlaget gör mål på varje chans och jag gör mål på varje chans. Eller det är 97% säkert att jag eller motståndarlaget gör mål på sina chanser. Det spelar ingen roll om det är dåligt läge.

#1084   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 07 January 2013 - 19:21 PM

Visa inläggbajaren_oskar skrev:

Varför har de tagit bort "bästa värvning" och sånt? Var ju kul!
Har de väl inte`?
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#1085   Luongo21

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 Inlägg:
  • Yrke:Studerande men hockeyproffs i drömmarna
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Örebro

Postad 07 January 2013 - 19:22 PM

Vad har hänt med mina scouter?
Under första säsongen hade Walcott, Wilshere, Gnabry, Ramsey och Szczesny 4,5* i potential men under försäsongen innan säsong två så har alla helt plötsligt 5* i potential och jag har funnit ett flertal newgens med 5* och dessutom, ur egna ledet, fått en målvakt med 5* och en mittback med 4,5*.

Har dom fått en stroke hela bunten eller har dom helt enkelt blivit bättre och jag av en slump lyckats finna årets guldklimpar på newgensmarknaden?

Han som bedömer mina spelare har 18 i bedöma nuvarande förmåga och 20 i bedöma potential.

Detta inlägg har redigerats av Luongo21: 07 January 2013 - 19:23 PM

#1086   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 08 January 2013 - 15:00 PM

Tja! Har märkt att många regens som spelar i u20-landslag har samma antal landskamper som mål. Det handlar om allt från målvakter och högerbackar, till bra anfallare. Och det är inte direkt 3 landskamper/3 mål det handlar om, utan ofta exempelvis 24 landskamper/24 mål.
Har sett detta även på FM11, tolvan har jag aldrig spelat, men antar att denna bugg förekommer även där. Fler än jag som noterat detta?

#1087   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4111 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 08 January 2013 - 17:48 PM

Visa inläggÖISalbin skrev:

Tja! Har märkt att många regens som spelar i u20-landslag har samma antal landskamper som mål. Det handlar om allt från målvakter och högerbackar, till bra anfallare. Och det är inte direkt 3 landskamper/3 mål det handlar om, utan ofta exempelvis 24 landskamper/24 mål.
Har sett detta även på FM11, tolvan har jag aldrig spelat, men antar att denna bugg förekommer även där. Fler än jag som noterat detta?
Ja, hade en målvakt med 26 U-20-landskamper och lika många mål.

#1088   aslundd

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF & Chelsea FC

Postad 08 January 2013 - 18:03 PM

Jag har en save med West Ham där jag är i februari 2013. Jag har flera spelare som har utgående kontrakt som jag vill förlänga med men det går inte då styrelsen inte gett mig några pengar alls i varken transfer eller lönebudget innan säsongen eller under säsongen.

Säg att jag vill erbjuda en spelare ett nytt kontrakt som har ca 200 000 kr/veckan och kräver nu 250 000. Men klubben låter mig inte ge honom mer än ca 10 000 kr/vecka. Om jag tar nyckelspelare så kan jag ge lite mer men jag vill ju inte ha 10+ spelare med status nyckelspelare. Vet någon hur man löser det här? Eller måste jag släppa spelarna gratis?

#1089   bajaren_oskar

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 275 Inlägg:

Postad 08 January 2013 - 20:29 PM

Visa inläggdennee skrev:

Har de väl inte`?
För mig finns det inte iaf

#1090   VurparN

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 419 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Djurgården

Postad 08 January 2013 - 20:41 PM

Visa inläggaslundd skrev:

Jag har en save med West Ham där jag är i februari 2013. Jag har flera spelare som har utgående kontrakt som jag vill förlänga med men det går inte då styrelsen inte gett mig några pengar alls i varken transfer eller lönebudget innan säsongen eller under säsongen.

Säg att jag vill erbjuda en spelare ett nytt kontrakt som har ca 200 000 kr/veckan och kräver nu 250 000. Men klubben låter mig inte ge honom mer än ca 10 000 kr/vecka. Om jag tar nyckelspelare så kan jag ge lite mer men jag vill ju inte ha 10+ spelare med status nyckelspelare. Vet någon hur man löser det här? Eller måste jag släppa spelarna gratis?

Om du inte får pengar av styrelsen och du inte kan ändra budgeten mer än du har gjort (dvs att du har maximal lönebudget och ingen transferbudget) så är jag rädd att du kommer vara tvungen att sälja/släppa spelare för att få behålla de du vill ha.

#1091   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 08 January 2013 - 23:46 PM

Kan inte köra med tv-vy med klassisk 2d :(

Hallå!
Jag kör nämligen alltid fm med klassisk 2d-vy. På den näst senaste patchen och förra FM etc kunde jag alltid trycka på en bild längst nere i högra hörnet som gav mig en "tv vy" vilket bl a innebar att gubbarna blev större.

Nu efter den där lilla patchen som är den seanste så ser spelarna bara ut som små snöflingor vilket är riktigt irriterande ser knappt vad som händer i matchen! har googlat lite utan några egentliga resultat.

Jag klarar inte av att spela med snöflingor! Vart kan jag hitta TV-vyn :(

#1092   aslundd

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF & Chelsea FC

Postad 09 January 2013 - 14:04 PM

Visa inläggVurparN skrev:

Om du inte får pengar av styrelsen och du inte kan ändra budgeten mer än du har gjort (dvs att du har maximal lönebudget och ingen transferbudget) så är jag rädd att du kommer vara tvungen att sälja/släppa spelare för att få behålla de du vill ha.

Okej, för jag fick en lönebudget på på exakt samma nivå som lönerna låg på när säsongen startade och 0 kr i övergångsbudget så kunde inte ändra något..
När jag sen sålde någon spelare fick jag inte en krona i övergångsbudget men lönebudgeten blev större men det lånade jag in spelare för innan säsongen. Tycker det är sjukt konstigt att styrelsen tvingar mig släppa Mark Noble med flera.

#1093 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 10 January 2013 - 12:20 PM

Visa inläggaslundd skrev:

Okej, för jag fick en lönebudget på på exakt samma nivå som lönerna låg på när säsongen startade och 0 kr i övergångsbudget så kunde inte ändra något..
När jag sen sålde någon spelare fick jag inte en krona i övergångsbudget men lönebudgeten blev större men det lånade jag in spelare för innan säsongen. Tycker det är sjukt konstigt att styrelsen tvingar mig släppa Mark Noble med flera.
Balansera om summorna för båda dessa budget, i styrelsesidan. Ifall du vill öka övergångsbudgeten, så sänker du lönebudgeten och vice versa. Du kan även be styrelsen om att få mer i övergångsbudget, beroende på hur ekonomin ser ut så kan de antigen vägra eller gå med på det.

#1094   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1177 Inlägg:

Postad 11 January 2013 - 04:17 AM

Jag har precis kopt en ny laptop, och det jag undrar ar; hur bra ar fm 13? Ar det vart att kopa? Hur ar det jamfort med FM 12 tex? Mycket eller lite battre/samre?

Tack pa forhand!
Ronaldo Luiz Nazario De Lima

#1095   Berra_123

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1607 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid
  • Tränar:Vilket lag jag vill

Postad 11 January 2013 - 08:18 AM

Visa inläggkinali skrev:

Jag har precis kopt en ny laptop, och det jag undrar ar; hur bra ar fm 13? Ar det vart att kopa? Hur ar det jamfort med FM 12 tex? Mycket eller lite battre/samre?

Tack pa forhand!

Jag kan väl säga som så här att jag inte tycker att något är sämre jämfört med tidigare versioner. Även om det finns personer som klagar på spelet så sitter de trots allt och spelar det, sedan är det upp till dig om du tycker att det är roligt. Du är trots allt inne på ett FM13-forum och vi har alla(nästan) en sak gemensamt, vi spelar FM13.
"Jag är så upptagen med att göra ingenting... att tanken på att göra någonting - vilket som du vet, alltid leder till något - kommer emellan ingenting och tvingar mig att släppa allting."

#1096   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1177 Inlägg:

Postad 11 January 2013 - 10:21 AM

Visa inläggBerra_123 skrev:

Jag kan väl säga som så här att jag inte tycker att något är sämre jämfört med tidigare versioner. Även om det finns personer som klagar på spelet så sitter de trots allt och spelar det, sedan är det upp till dig om du tycker att det är roligt. Du är trots allt inne på ett FM13-forum och vi har alla(nästan) en sak gemensamt, vi spelar FM13.

Okej. Ja det ar valdigt sant det du sager. Men jag har varit lite efter i och med att jag ar i USA och studerar sa har inte haft tid att kolla upp spelet. Har spelat alla tidigare FM versioner. Kommer antagligen sla till ;d
Ronaldo Luiz Nazario De Lima

#1097   Fm.Johannes

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Inlägg:

Postad 11 January 2013 - 12:05 PM

när jag pratar med styrelsen och vill förbättra undomsnivån så står det att "landet har ingen ungdomsnivå" vad skall det betyda?

#1098   bajaren_oskar

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 275 Inlägg:

Postad 11 January 2013 - 14:58 PM

Visa inläggkinali skrev:

Tack pa forhand!

Bästa FM sedan 08 enligt mig

#1099   Machee

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:
  • Yrke:Sliter
  • Favoritlag:Fc Corrupt

Postad 11 January 2013 - 15:01 PM

Var kan man ladda upp print screen på fmsweden ? vann över velez 2-0 hemma i min första match. Hade portsmouth. Man kan se vilka spelare de ställde upp med och vilka jag hade :D

#1100   warnis

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 955 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC
  • Tränar:Newcastle United

Postad 11 January 2013 - 15:20 PM

Visa inläggMachee skrev:

Var kan man ladda upp print screen på fmsweden ? vann över velez 2-0 hemma i min första match. Hade portsmouth. Man kan se vilka spelare de ställde upp med och vilka jag hade :D

http://postimage.org/ är en bra sida.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar