Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Småfrågor - FM13

Träning Läger
1854 svar till detta ämne

#1841   polo_byxa

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:

Postad 12 April 2014 - 18:41 PM

Har sökt som en gnu, men i forumet är det ju totalt omöjligt att hitta gamla frågor/svar?!

Har ett engelskt lag, och tänkte värva lite icke-euspelare.
Därav måste jag införa ett samarbete med klubb att kunna låna ut spelare till, så de får medlemskap i EU.

Hur lång tid tar det i de olika länderna tills spelarna får medborgarskap?

#1842   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Losc Lille, Genoa

Postad 12 April 2014 - 19:15 PM

Visa inläggpolo_byxa skrev:

Har sökt som en gnu, men i forumet är det ju totalt omöjligt att hitta gamla frågor/svar?!

Har ett engelskt lag, och tänkte värva lite icke-euspelare.
Därav måste jag införa ett samarbete med klubb att kunna låna ut spelare till, så de får medlemskap i EU.

Hur lång tid tar det i de olika länderna tills spelarna får medborgarskap?
Spanien är det väll tre år, Belgien 2-3 år

#1843   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 13 April 2014 - 10:26 AM

Kommer inte ihåg hur länge det tar i de olika länderna exakt, men Belgien har den kortaste generellt sett. Spanien kanske hade lite kortare tid för sydamerikaner, men längre för övriga nationaliteter jämfört med just Belgien.
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

#1844   Larsson09

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 149 Inlägg:
  • Favoritlag:West Ham
  • Tränar:BK Forward

Postad 18 April 2014 - 19:38 PM

Innan varje match, oavsett vad jag väljer att säga till spelarna är det ett antal spelare som "verkar tagga ner". Är det någon bugg? Kan man fixa det? Tacksam för svar
I'm forever blowing bubbles!

#1845   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10247 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 18 April 2014 - 19:44 PM

Sluta säg nånting innan match då? Eller så bedömer du helt enkelt situationen fel innan match med ditt snack

#1846   Larsson09

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 149 Inlägg:

Postad 18 April 2014 - 20:04 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Sluta säg nånting innan match då? Eller så bedömer du helt enkelt situationen fel innan match med ditt snack
Ska ta ett exempel. Inför matchen mot t.ex Chelsea (jag är West Ham) säger jag: Vi gör det här för fansen, eller liknande. På tidigare save har spelarna alltid reagerat positivt. Nu är det typ 2 st, oftast Antonio Luna och Chris Brunt som "verkar tagga ner".

#1847   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10247 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 18 April 2014 - 20:31 PM

Visa inläggLarsson09 skrev:

Ska ta ett exempel. Inför matchen mot t.ex Chelsea (jag är West Ham) säger jag: Vi gör det här för fansen, eller liknande. På tidigare save har spelarna alltid reagerat positivt. Nu är det typ 2 st, oftast Antonio Luna och Chris Brunt som "verkar tagga ner".

Den funkar på spelare som har stor kärlek till klubben. Tänk

Ramos, Gerrard, Lampard, Xavi

#1848   Larsson09

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 149 Inlägg:

Postad 18 April 2014 - 20:36 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Den funkar på spelare som har stor kärlek till klubben. Tänk

Ramos, Gerrard, Lampard, Xavi
Samma sak med Noble, som har stor kärlek till klubben..

#1849   Poet85

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 160 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg, Färjestad BK
  • Tränar:Elfsborg

Postad 22 April 2014 - 12:28 PM

Så jävla frustrerad just nu, satte att försäsongen skulle börja i januari, men det står fortfarande att spelarna har semester...... :evil: Någon som kan hjälpa mig?
Sankteper_@Twitter

#1850   polo_byxa

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:

Postad 01 May 2014 - 11:43 AM

Få bra egna regens.
Det finns säkert svar på detta tidigare i tråden eller egna trådar, dock är det väldigt svårt att "söka" på FMswedens forum.

Jag har svårt att få upp egna bra talanger, har laddat hem FM Genie Scout för att få bekräftelse på mina farhågor nu.
20 i Träningsanläggning, 20 i Ungdomsanläggning, egen Akademi. Har bra scouter i övrigt m.m.

Vad är det mer som påverkar?
Fotbollsansvariga och Ansvarig för ungdomsutvecklingen?
Vad för egenskaper/skills ska i så fall dessa herrar ha för att förbättra mina egna spelare?
Har jag för få tränare för U18nivå? m.m.

Jag har även tittat över sista årets förslag på spelare från egna led, den högsta har en Potential på 120, medan den sämsta har 80.

#1851   Joakim54

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 13 May 2014 - 20:32 PM

När jag går in på "träning" så är alla mina anställda hjälptränare borta... men de finns om man väljer träning för reservtruppen. Vad kan felet va?

#1852   eruush

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 08 July 2014 - 18:49 PM

När jag skulle starta FM13 idag så fanns det helt plötsligt inte på Steam, eller datorn heller för den delen. När jag försöker installera det igen så står det att det inte går att installera. På min laptop finns det fortfarande och går att starta. Någon som vart med om samma och vet hur man löser det?

#1853   henke54

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 16:06 PM

* Tänkte köpa FM13 nu efter en massa lirande på tolvan. Kan man få ner senaste laguppställningarna på något sett på FM13? Helst sommarvärvningarna nu i sommar men åtminstone januarivärvningarna?

* Får man med editor på FM13 så man kan ändra själv annars?

Tack på förhand!

#1854   Juws

Legend

• Medlem
  • 4044 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 07 September 2014 - 16:57 PM

Visa inlägghenke54 skrev:

* Tänkte köpa FM13 nu efter en massa lirande på tolvan. Kan man få ner senaste laguppställningarna på något sett på FM13? Helst sommarvärvningarna nu i sommar men åtminstone januarivärvningarna?

* Får man med editor på FM13 så man kan ändra själv annars?

Tack på förhand!

Har inte sett någon uppdatering på FM13 med sommarens värvningar, kan finnas kanske på något utländskt forum.

Editorn ska du få med och självklart kan du ändra det själv. Tänk på att du har vinterfönstret att beakta också.
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#1855   Koka-Kola Veins

Manager

• Medlem
  • 3587 Inlägg:

Postad 06 December 2014 - 15:31 PM

Jag ligger i Allsvenskan med Fässberg och har typ 7-8 miljoner plus i saldo. Ligger inte heller dårsist utan i mitten. HUR ÄR DET MÖJLIGT att mitt rykte är så lågt att bara bänknötare från Superettan/Div1/Div2 vill komma till mig? Och hur kan styrelsen vägra att ge mig ett större scoutningnätverk än Sverige i det läget? Finns det något jag kan göra? Styrelseförfrågan hjälper ju inte öht, de säger ju typ "vi tycker klubben funkar bra" men så har man typ sexton spelare i a-truppen. Går detta att ändra i en real time editor, har aldrig använt detta men det här är så sjukt orealistiskt att man lika gärna kan fuska

edit: det är ju t.ex. helt orimligt att en 22-årig högerback som släppts av Öster och vunnit Superettan när han varit hos min klubb på lån hellre lägger av än att signa på fri transfer

edit 2: vann dessutom Svenska cupen och spelar UEFA-cup-kval. Varför vill ingen förutom Lunds BKs andraval som vänsterback vara med???

Detta inlägg har redigerats av Koka-Kola Veins: 06 December 2014 - 15:33 PM

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar