Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Den inofficiella officiella buggtråden

252 svar till detta ämne

#1 Gäst_junhager_*

• Guests

Postad 21 September 2012 - 15:31 PM

Detta inlägg har redigerats, för att tydligare informera er medlemmar om betan, dess buggar och hur ni kan bidra och rapportera in problemen till skaparna Sports Interactive. /FMSweden - Juws, johanbajenfans och hasse77

BETA-version är ju inte på något sätt en fullständig version och innehåller massor av fel, det är bara att acceptera och kanske t om påpeka det hos Sigames.com så dom kan fixa det och göra rätt tills den fullständiga versionen av FM13 släpps.

Gör alla en tjänst och påpeka alla buggar/kraschar eller dyliikt.
Alla fel kan rapporteras i detta forum: Football Manager 2013 Pre-Release Beta Forum
Men innan ni rapporterar så läs detta: Bug Reporting Guidelines - Please Read

Trots att jag inte vill starta denna tråd så gör jag det. Den behövs.

Jag hoppas innerligt att de har fixat den svenska språkfilen. Det är inte många saker jag stör mig mer på än felstavningar och felformuleringar.

Citat

Hammarby Fotboll utslaget ur Mästarcupen

Hammarby Fotboll har misslyckats med att gå vidare från Grupp H i Mästarcupen.

de Svenska serieledarna blev fullkomligt utspelade i de Svenska serieledarna, och det stod klart att de missade att kvalifiera sig vidare med en match kvar att spela.

Det första felet är rätt tydligt. Det andra felet är mindre uppenbart, men ändå så irriterar jag mig på det. Man kan/får inte skriva ordet "och" i början av en sats.

I denna tråd så ska ni rapportera in alla fel och buggar ni hittar i FM13 så att jag kan ojja mig över dem.

Mvh Junhager (FA)

Litet meddelande efter alla buggrapporter:

KNOWN ISSUES

As stated above, all of these issues will be addressed before the full version is released to the general public.

- The Match Engine

* Goals not being given (rare).
* Ball passing through net (rare).
* Effects of strong wind exacerbated.
* Goalkeepers parrying unnecessarily.
* Goalkeepers ignoring back-passes.

- General Gameplay

* Some problems with the Director of Football abiding by your instructions when offering players out for transfer.
* Premier League transfer budgets too inflated from 2013/14 season onwards.
* Serbian SuperLeague summer registration date is closing three weeks before the end of the transfer window.
* Contract clause error in Australian A-League when changing contract type.

- The User Interface

* Team morale occasionally shown as ?Abysmal? in meetings.
* Processing panel remains on the screen after an auto-save; if you click anywhere on the screen, it will go away.
* If you?re on the player search, scroll down the list and click on a player, when you click [Back], the scrollbar resets to the top.
* On the Tactics pitch, if you drag a kit from position X and drop to position Y, you cannot drag him by the kit again until you leave the panel and return; you could still drag the player to another position by dragging him by his name.
* [More Tactics..] menu automatically closes when you open it via Match screen?s Action Bar?s Tactics menu .
* When you go to your Team screen, the last visited team?s name occasionally shows on the Title Bar.

- Football Manager Classic
* Game Processing panel progress bar sometimes doesn?t show.
* Related Information cut off in the Inbox.

Detta inlägg har redigerats av junhager: 22 October 2012 - 19:12 PM

#2   Rogeiro

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 60 Inlägg:

Postad 02 October 2012 - 14:44 PM

Kommer problemet med XML parsing error (invalid token) att vara löst?? Hade kontakt med Sega ang. problemet och fick detta till svar:

"We recommend you to ensure that you have the latest Nvidia drivers for your graphics card installed. We would also recommend contacting your PC manufacturer to force your system to use the Nvidia card at all time - as at the moment on your DxDiag it shows that you are using the Intel chipset."

Kan det här problemet vara löst till fm13? Annars får de3 skriva det i den rekommenderade prestandainfon som står i spelet.

#3   KarliN

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal & IFK Göteborg

Postad 19 October 2012 - 22:43 PM

Vet inte om det är bugg men har fått detta felmeddelande två gånger nu under match.

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: Steam\steampapps\common\Football Manager 2013\fm.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

Whats up with that?

#4   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 19 October 2012 - 23:03 PM

Visa inläggKarliN skrev:

Vet inte om det är bugg men har fått detta felmeddelande två gånger nu under match.

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: Steam\steampapps\common\Football Manager 2013\fm.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

Whats up with that?

Spelar du FM Challenge?
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#5   balle-anka

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 19 October 2012 - 23:47 PM

En grej som jag har märkt är att vissa gånger när man gör mål så går bollen igenom nätet! har hänt några ggr nu!

#6   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 10:15 AM

Skånelaget i Allsvenskan som lirar i rött och blått heter tydligen Helsingsborg.

#7   Zhendo

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 10:58 AM

Översättningen vid det första mötet med Assisterande är fel :

Bifogad fil  Colin Pascoe_ Private Chat (Coach).png   245.29K   79 Antal nerladdningar

På frågan om hur ofta man vill ha rapporten från ledarstaben, skall de olika alternativen vara :

Varannan vecka ( inte var fjortonde ??), en gång i månaden, var tredje månad
..... You'll Never Walk Alone ......

#8   dasch

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 11:05 AM

Erbjöd Alan Dzagoev ett förhandskontrakt. (Har han ens ett utgående kontrakt IRL??). Står att han kritat på för CSKA men helt plötsligt är han i min klubb(Roma). Jävligt tråkigt faktiskt då det är helt orealistiskt och förstörde en del av spelglädjen att Dzagoev kommer helt gratis

#9   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 11:06 AM

Tyvärr finns den här obegripliga meningen kvar i spelet även den här gången:
"Vi tvingar dem att skjuta långskott, men samtidigt lyckas dem få på en hel del långskott."

Jag har aldrig förstått vad den betyder och vad jag bör göra för taktisk ändring. Än värre är att "dem" används där det ska vara"de". Fy fan.

#10   dasch

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 11:09 AM

Orealistiska äckliga målvaktstabbar hela tiden...

#11   Martin

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2528 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AC Milan

Postad 20 October 2012 - 11:40 AM

Visa inläggdasch skrev:

Erbjöd Alan Dzagoev ett förhandskontrakt. (Har han ens ett utgående kontrakt IRL??). Står att han kritat på för CSKA men helt plötsligt är han i min klubb(Roma). Jävligt tråkigt faktiskt då det är helt orealistiskt och förstörde en del av spelglädjen att Dzagoev kommer helt gratis

På riktigt går hans kontrakt ut i januari, så det är väl inte konstigt med det?
Forza Rossoneri!

#12   Arg Gris

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3487 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 11:44 AM

Skrev förtidskontrakt med en snubbe (hans kontrakt skulle upphöra inom 6 månader). Helt plötsligt befann han sig i min trupp ospelbar och utan någon lön. Lyckligtvis kommer han vara spelbar när hans kontrakt med sin nuvarande klubb går ut.

Konstig bugg however.

#13   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 12:41 PM

Skulle värva Markus Karlsson (gamla DIF-spelaren) som ass manager från BP till DIF. Han tackade ja och allt var frid och fröjd, men sen gick övergången upp i rök. När jag går i i hans profil finns inte knappen om övergång någonstans, så jag kan inte försöka igen.

#14   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 13:18 PM

Visa inläggJLJ27 skrev:

Skulle värva Markus Karlsson (gamla DIF-spelaren) som ass manager från BP till DIF. Han tackade ja och allt var frid och fröjd, men sen gick övergången upp i rök. När jag går i i hans profil finns inte knappen om övergång någonstans, så jag kan inte försöka igen.

Han har kanske slutat? Eller annars ska han kanske sluta?

#15   masthagen

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 631 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 20 October 2012 - 15:58 PM

Överlägset värst är buggar i spelmotorn. Tänker främst på målvaktstabbarna som händer heeeela tiden samt inläggsbuggen där försvarare och målvakter är helt inkapabla till att försvara mot inlägg på bortre stolpen. En annan är skotten och avsluten i död vinkel som aaaalltid går in på något konstigt sätt.
Har dock sett på det officiella bugg-forumet att samtliga de här tre problemen har blivit adresserade och är nu "under review".

jag är ingen oxfilé kille
-----------------------------------------
Chuck Norris can touch MC Hammer

#16   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7338 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 20 October 2012 - 16:11 PM

Det är ibland roligt när man gör mål och man ser att bollen far ut ur nätet som om man skjutit utanför! Frågan är, var det mål? Eller sköt man utanför och det blev mål? Vart ligger buggen.

#17   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 20 October 2012 - 16:29 PM

Visa inläggFlour skrev:

Det är ibland roligt när man gör mål och man ser att bollen far ut ur nätet som om man skjutit utanför! Frågan är, var det mål? Eller sköt man utanför och det blev mål? Vart ligger buggen.

slowmotion repris med annan kameravinkel kanske?

#18   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7338 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 20 October 2012 - 16:38 PM

Nej men ser inte bara ut som att den går utanför, den gör verkligen det. Ibland rullar den ända bort till hörnflaggan...

#19   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 20 October 2012 - 17:15 PM

Går inte att använda tangenttryckning för att backa efter att man använt sökfunktionen.

#20   wadsten

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 17:32 PM

Visa inläggJLJ27 skrev:

Samma sak hände mig när jag skulle värva en fri transfer till min klubb. Bekräftelsenyheten kommer upp, "spelaren sägs vara glad att äntligen få osv" men inget händer. Spelaren i detta fall var Kutshi Kanga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar