Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Den inofficiella officiella buggtråden

252 svar till detta ämne

#41   mrkarlsson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 15:02 PM

Visa inläggJLJ27 skrev:

Tyvärr finns den här obegripliga meningen kvar i spelet även den här gången:
"Vi tvingar dem att skjuta långskott, men samtidigt lyckas dem få på en hel del långskott."

Jag har aldrig förstått vad den betyder och vad jag bör göra för taktisk ändring. Än värre är att "dem" används där det ska vara"de". Fy fan.
Det betyder att dom skjuter mycket men att skotten kommer utifrån. Jag brukar göra något åt det om dom inte har extremt bra skyttar. Men om du vill så se till att pressa skyttarna mot sin svagare fot.

#42   mrkarlsson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 15:07 PM

Finalen av svenskan cupen såga av ca 35 000 åskådare. Och den var mellan Gefle & Häcken...

#43   hyypia

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 15:13 PM

När jag lirar utmaning så syns inte taktiken.. Jävligt drygt. Någon som har samma problem?

#44   betupp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 477 Inlägg:
  • Tränar:HNK Hajduk s.d.d.

Postad 22 October 2012 - 16:22 PM

Visa inläggmrkarlsson skrev:

Finalen av svenskan cupen såga av ca 35 000 åskådare. Och den var mellan Gefle & Häcken...
Det var även fullsatt på Gamla Ullevi när Blåvitt mötte Brage i kvartsfinal, hela fotbollssverige verkar älska det nya cupformatet :D

Lu Lu Lu Lukas Podolski

#45 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 22 October 2012 - 16:45 PM

Visa inläggjohan1375 skrev:

[img][url="http://www.fmfile.com/opplastninger/1350900780.png"]http://www.fmfile.co.../1350900780.png[/url][/img]Någon som vet hur man löser detta?
Läs detta: http://community.sig...l=1#post8166778

#46   hosio

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 671 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 16:56 PM

Jag kan inte ladda spel "in-game". Om jag kör en save och vill byta till en annan går alltså inte det. Den laddar och vips, så är jag på spelets startsida. När jag sen försöker ladda där så går det inte alls. Lösningen är att starta om spelet, då funkar det igen.

Att växla till fönster går oftast inte. I vissa menyer går det men i de flesta inte.
Jag hatar Väsby United och Vilundavallen.

#47   Juws

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4044 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 22 October 2012 - 17:59 PM

Litet meddelande efter alla buggrapporter:

KNOWN ISSUES

As stated above, all of these issues will be addressed before the full version is released to the general public.

- The Match Engine

* Goals not being given (rare).
* Ball passing through net (rare).
* Effects of strong wind exacerbated.
* Goalkeepers parrying unnecessarily.
* Goalkeepers ignoring back-passes.

- General Gameplay

* Some problems with the Director of Football abiding by your instructions when offering players out for transfer.
* Premier League transfer budgets too inflated from 2013/14 season onwards.
* Serbian SuperLeague summer registration date is closing three weeks before the end of the transfer window.
* Contract clause error in Australian A-League when changing contract type.

- The User Interface

* Team morale occasionally shown as ?Abysmal? in meetings.
* Processing panel remains on the screen after an auto-save; if you click anywhere on the screen, it will go away.
* If you?re on the player search, scroll down the list and click on a player, when you click [Back], the scrollbar resets to the top.
* On the Tactics pitch, if you drag a kit from position X and drop to position Y, you cannot drag him by the kit again until you leave the panel and return; you could still drag the player to another position by dragging him by his name.
* [More Tactics..] menu automatically closes when you open it via Match screen?s Action Bar?s Tactics menu .
* When you go to your Team screen, the last visited team?s name occasionally shows on the Title Bar.

- Football Manager Classic
* Game Processing panel progress bar sometimes doesn?t show.
* Related Information cut off in the Inbox.
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#48   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4111 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 22 October 2012 - 18:08 PM

Visa inlägghosio skrev:

Jag kan inte ladda spel "in-game". Om jag kör en save och vill byta till en annan går alltså inte det. Den laddar och vips, så är jag på spelets startsida. När jag sen försöker ladda där så går det inte alls. Lösningen är att starta om spelet, då funkar det igen.

Att växla till fönster går oftast inte. I vissa menyer går det men i de flesta inte.

Ladda spel, har jag också problem med. Men fönster funkar för mig. Lirar jämt i fönster :)

Edit: Jag har autospar rullandes varje vecka och varje gång det ska sparas så laggar spelet ihop i 1-2 min. Drygt som fan..

Detta inlägg har redigerats av Liverpoolfanet: 22 October 2012 - 18:11 PM

#49   Marino

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 720 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby

Postad 22 October 2012 - 18:55 PM

Jag laddade en save med alla ligor i spelet och ALLA spelare som finns, 312.000 spelare ungefär

Jag tror inte spelet gillade det

#50 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 22 October 2012 - 19:09 PM

Vi har nu redigerat trådens första inlägg, ni som ej har läst dess innehåll ännu rekommenderas att göra det.

Trådtiteln har även redigerats, då vi misstänkte att många av er medlemmar tolkat det som att ni rapporterat in buggar direkt till SI. Vilket i själva verket inte stämde, instruktioner för hur ni faktiskt rapporterar in till Sports Interactive finns nu i startinlägget.

En lista på de kända fel som har upptäckts redan hittills i betan, kan ni läsa i Juws tidigare inlägg eller i startinlägget.

#51   dennee

Manager

• Medlem
  • 3681 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 21:04 PM

Säger bara Ändra inte några inställningar, det kan hända så att hela spelet st'nger av sig och inte vill starta igen!!

Jag kan inte spela längre, för jag kommer inte in, det bara försvinner !:8

Crashdumpar direkt..

Detta inlägg har redigerats av dennee: 22 October 2012 - 21:10 PM

Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#52 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 22 October 2012 - 23:12 PM

Visa inläggdennee skrev:

Säger bara Ändra inte några inställningar, det kan hända så att hela spelet st'nger av sig och inte vill starta igen!!

Jag kan inte spela längre, för jag kommer inte in, det bara försvinner !:8

Crashdumpar direkt..
Testa att rensa "Settings"-mappen, för att återgå till standard inställningar. Du hittar instruktioner här: http://community.sig...l=1#post8165108

#53   dennee

Manager

• Medlem
  • 3681 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 23:48 PM

Visa inlägghasse77 skrev:

Testa att rensa "Settings"-mappen, för att återgå till standard inställningar. Du hittar instruktioner här: http://community.sig...l=1#post8165108

Jag fattar inte, min engelska är inte bra. Kan någon översätta?

Windows Vista and Windows 7:
My Computer
'Organize' --
'Folder and Search Options'.
The go to the 'View' tab and select 'Show hidden files and folders

Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#54   KarliN

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal & IFK Göteborg

Postad 23 October 2012 - 01:25 AM

Visa inläggdennee skrev:

Spelar du FM Challenge?

Har blivit så i alla tre spellägena. Vanlig, classic och challenge.

#55   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 07:07 AM

Visa inläggmrkarlsson skrev:

Det betyder att dom skjuter mycket men att skotten kommer utifrån. Jag brukar göra något åt det om dom inte har extremt bra skyttar. Men om du vill så se till att pressa skyttarna mot sin svagare fot.

OK, tack.
Tycker ändå meningen är lika förvirrande som t ex "Vi tvingar dem att äta hamburgare, men samtidigt lyckas dem äta en hel del hamburgare." Ingen som helst logik alltså.

#56   itchycoo

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 08:08 AM

Visa inläggdanieldata skrev:

Det svenska språket i hela spelet är svengelska hälften engelska och hälften svenska blir ganska jobbigt när man i spelet måste läsa en hel del

Håller med. Svenskan är verkligen inte bra. Jag vet att det är svårt att översätta sånt här, eftersom textsegment tas från olika håll och svenska och engelska har olika böjningsformer (till exempel). Det förklarar dock inte hur man kan få in så många grammatiska fel i fullständiga meninger.
Själv spelar jag alltid på engelska för jag mår bara dåligt av spelets "svenska".

#57 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 23 October 2012 - 10:32 AM

Visa inläggdennee skrev:

Jag fattar inte, min engelska är inte bra. Kan någon översätta?

My Computer
'Organize' --
'Folder and Search Options'.
The go to the 'View' tab and select 'Show hidden files and folders

Dator (finns i startmenyn)
Ordna
Mapp- och Sökalternativ
Gå till fliken "Visning" och välj alternativet "Visa dolda filer och mappar"

Jag tar den andra delen också:

1. Klicka fram startmenyn
2. Klicka på kontonamnet i startmenyn
3. Gå in på mappen "AppData" och sedan "Roaming"
4. Gå in på mappen “Sports Interactive”
5. Radera mappen “Football Manager 2013”

#58 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 23 October 2012 - 10:38 AM

Visa inläggitchycoo skrev:

Håller med. Svenskan är verkligen inte bra. Jag vet att det är svårt att översätta sånt här, eftersom textsegment tas från olika håll och svenska och engelska har olika böjningsformer (till exempel). Det förklarar dock inte hur man kan få in så många grammatiska fel i fullständiga meninger.
Själv spelar jag alltid på engelska för jag mår bara dåligt av spelets "svenska".
Jag tror att svenska översättarna (är 2 personer senast jag kollade runt) redan har jobbat mycket med översättningen, men att SI ej hunnit eller valt att inte fått med den senaste översättningarna. Hur de jobbar exakt och hur deras planering ser ut i detalj, är svårt att säga. Men det ni ser i betan för tillfället lär vara ett väldigt tidigt utkast av den svenska översättningen, möjligtvis så att de har fått börja översätta spelet i ett senare stadie än tidigare år och det är därför som översättningen inte är så bra.

Jag vet inte om översättningen kommer att förbättras för betan under denna betaperiod, möjligtvis så att de väntar med en uppdatering nu till betan om ett par dagar när demot lär släppas.

#59   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 11:19 AM

Någon som upplevt att priser för framförallt unga spelare är sjukt höga? Läst lite på SIs forum och det verkar finnas skräckexempel på spelare värda under miljonen (räknat i pund) som den säljande klubben kräver upp emot 30 miljoner (pund) för. Låter helt sjukt. Någon som spelat någon säsong i Allsvenskan och märkt om det är omöjligt att värva in unga bra regens till ens lag nuförtiden?

#60   masthagen

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 631 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 23 October 2012 - 11:24 AM

Visa inläggKeanoManu skrev:

Någon som upplevt att priser för framförallt unga spelare är sjukt höga? Läst lite på SIs forum och det verkar finnas skräckexempel på spelare värda under miljonen (räknat i pund) som den säljande klubben kräver upp emot 30 miljoner (pund) för. Låter helt sjukt. Någon som spelat någon säsong i Allsvenskan och märkt om det är omöjligt att värva in unga bra regens till ens lag nuförtiden?

det enda jag märkt var väl Fierro som var värderad till 1.2milj SEK, de krävde närmre 200 för att släppa honom... lite väl kanske. men han är ju en hyfsat etablerad talang
jag är ingen oxfilé kille
-----------------------------------------
Chuck Norris can touch MC Hammer

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar