Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

DDT-fil inför FM13

12 svar till detta ämne

#1   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4316 Inlägg:

Postad 14 October 2012 - 15:08 PM

Detta är en DDT-fil som laddar ett antal lag från världens alla länder. Syftet är dels att stärka diverse landslag, samt möjligtvis att vissa av dessa spelare från mindre nationer letar sig till Europa. Men framförallt så är filen bra för oss som gillar att spela längre sparningar då denna fil kommer att se till att avsevärt höja chansen att fler länder än "The Usual Suspects" kommer att få fram bra regens. De stora nationerna som England, Spanien, Italien och Brasilien för att nämna några kommer fortfarande att producera de bästa men du kommer samtidigt att få se en hel del spelare från Afrika, Asien och Centralamerika i hos dina motståndare.

Några punkter som kan vara värda att ta upp:

• För FM12 ska filen läggas i mappen: C:\Program\Steam\SteamApps\common\football manager 2012\data\db\1220. För FM13 antar jag att det enda du behöver ändra är Football Manager 2013 istället för Football Manager 2012 och 1300 istället för 1220. Har du installerat spelet på en alternativ plats på datorn så gäller samma sökväg från och med ...\Steam\...
  • Filen laddar cirka 48.000 spelare med ingen nation vald och stor databas.
  • Du kan öppna filen som text genom att högerklicka på den och välja "öppna med..." och sen välja anteckningar.
  • Större länder har fler lag (Spanien, England, Tyskland, Frankrike och Italien är fem av endast sju nationer med alla första divisionslag laddade). Länder som jag anser har potential i framtiden har möjligtvis fler lag laddade än vad deras nuvarande status rättfärdigar t.ex. Kina och Polen.
  • Mindre nationer har för det mesta mellan 3-8 klubbar laddade. Jag är öppen på förslag av länder som kan ökas med ett till två ytterligare lag inför en uppdatering.
  • Jag skulle rekommendera att använda filen i kombination med att ladda alla nuvarande landslagsspelare från varje världsdel för bästa spridning av spelare.
  • Japan har åtta klubbar laddade, och de är utvalda som vilken annan nation som helst. Problemet med Japan är som alla säkert vet att det inte finns några spelare i databasen baserade i Japan på grund av rättighetsproblem. Det betyder att inga spelare kommer laddas med denna databas från Japan (förutom de som spelar i andra länder såklart) men det betyder också att om du laddar in en databas som har lagt till Japanska spelare i de Japanska lagen så laddar denna fil in spelarna automatiskt i din sparfil.
  • USA är det sjätte landet som har alla förstadivisionslag laddade. USA har överlag väldigt många lag laddade men det har sina anledningar. Dels spelar många spelare från mindre länder, främst från Karibien och Centralamerika i MLS och sen finns det några länder som har lag baserade i USA (Tre Kanadensiska i MLS, ett Puerto Ricanskt och ett från Anguilla i de lägre divisionerna). Utöver det så är deras ligasystem invecklat så akademier, som på FM12 för det mesta saknar spelare, är även de laddade. Jag kommer se över USA en snabbis så fort editorn till FM13 har släppts.
  • Sverige är det sjunde och sista landet med hela högstadivisionen laddad. De Skandinaviska länderna är möjligtvis lite överskattade och filen är från början skapad med en Allsvensk sparning i baktanken. Det kanske vore en idé att skapa en Allsvensk (den här) version av filen och en Internationell där antalet lag från de Skandinaviska nationerna minskas lite. Bra eller dåligt? Vad är en bra nivå? 6? 8? 10?
Ett antal av nationerna och antalet lag:
Spoiler

Denna fil kan ses som en 0.9 BETA för tillfället, jag planerar att göra små uppdateringar till filen så fort som möjligt när FM13 släpps. Bland annat ta en liten titt på USA vars system med akademier verkar vara uppdaterat till det nya spelet. Det lämnar också utrymme för förslag.
  • Är något land överskattat? För många lag/spelare från något enskilt land som inte stämmer överrens med landets status gentemot jämbördiga länder?
  • Samma sak fast med underskattning?
  • Något enskilt lag som saknas? Nu menar jag inte att ditt favoritlag saknas utan t.ex. om det finns en akademi som bör vara med? Jag har med Clairefontaine (trots att de saknar spelare) och jag har tagit med nationella akademier i de länder jag hittat de i. Känner du om någon som bör vara med?
  • Vilka länder har B-lag maskerade som sammarbetsklubbar? Spanien och Mexiko är de jag har hittat. Några fler som bör ses över?
  • Något direkt fel någonstans?
Jag har själv spelat med en liknande fil i ungefär två år. Den filen var även den gjord av mig men inför FM13 kände jag att det var dags att uppdatera och tänkte att det kanske var fler som var intresserade av den. Den gamla filen laddade cirka 36.000 spelare, så 13.000 extra i denna nya fil. Det är med andra ord ett system jag använt ett tag och vet fungerar. Att använda den inbyggda funktionen att ladda spelare från högsta divsioner/topplag/nationer och så vidare tycker jag fungerar dåligt då den antingen laddar på tok för många spelare från en nation eller på tok för lite. Hela högstadivisioner från världen alla länder skulle antagligen få de flesta datorer att säga upp sig med omedelbar verkar medans att ladda alla topplag världen över har en tendens att skippa talanger. Denna fil ger någon typ av mittenläge.

KeanoManuDDT v0.9

Ladda Ner Här

Jag la denna tråd i Football Manager 2013 av den enkla anledning att filen är skapad/uppdaterad med anledning till releasen av Football Manager 2013 om en/tre veckor. Det är heller inte riktigt en databasfråga då den inte ändrar någonting i databasen.

#2   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4092 Inlägg:

Postad 14 October 2012 - 16:40 PM

Detta låter ju helt bisarrt intressant! Grymt jobb!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#3   Dane McGowan

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 967 Inlägg:

Postad 15 October 2012 - 11:48 AM

Jäkligt intressant, vilket arbete du verkar lagt ner i det. Undrar lite om vad du har för prestanda på din dator. Har själv inget emot att det tar lite tid mellan dagarna, men det finns ju en gräns också.
Berättelse: Den Perfekta Stormen
Look at me, I'm INVISIBLE!

#4   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 15 October 2012 - 13:47 PM

Min dator är väl i den mer kraftfulla kategorin. Får fem stjärnor av FM, men med DDT-filen laddad så anser spelet ändå att spelhastigheten är tre stjärnor.

Intel i5 Fyrkärnig 3.30Ghz och 8 GB RAM.

Jag tror det är ganska lugnt på även lite sämre datorer så länge de inte är fyra-fem år gamla. Tidigare hade jag en dator från 2009 och kunde spela FM2012 utan problem med den DDT-fil som laddade 36.000 spelare.

Jag har förövrigt insett att jag glömt tre nationer i filen. Surinam, Guyana och Franska Guyana. Dessa kommer att läggas till efter att editorn till FM13 är ute. Är väl ingen som startar en seriös FM12-save såhär tätt inpå den nya releasen? :)

Detta inlägg har redigerats av KeanoManu: 15 October 2012 - 13:47 PM

#5   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4092 Inlägg:

Postad 15 October 2012 - 19:03 PM

Keano; Jag är väl ingen höjdare i editorn, men då jag är tveksam på min laptops kapacitet så undrar jag om det är enkelt att redigera filen och, typ, radera några länder? :)

Sorry om jag låter otydlig, men har så jävla ont i magen.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#6   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 17 October 2012 - 00:21 AM

Öppna filen i anteckningar så kan du ta bort de rader du vill. Det är väldigt simpelt och även någon som inte är duktig på editorn kan göra det utan problem.

#7   runessonn

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:

Postad 17 October 2012 - 15:34 PM

Tjena e det här samma fil som att få enorm databas som gått o ladda på de senaste versionerna???? Som heter panels.

Detta inlägg har redigerats av runessonn: 17 October 2012 - 15:43 PM

#8   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 17 October 2012 - 17:29 PM

Nej, det här en annan typ av fil.

#9   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5432 Inlägg:

Postad 19 October 2012 - 00:03 AM

Vet inte hur många spelare det skulle bli men om jag fick vara med och röra till det i soppan så skulle jag ladda lagen från högstaligorna hos dom fem stora sen dela upp resten av världens länder i fyra delar så då skulle det till exempel bli.

* Ladda alla lag från högstaligorna i England, Frankrike, Italien, Spanien, Tyskland.

* Ladda 12 lag från högstaligorna rankade överst efter dom fem stora.
* Ladda 9 lag från högstaligorna därefter.
* Ladda 6 lag från högstaligorna som är rankade näst sämst.
* Ladda 3 lag från högstaligorna i dom sämst rankade länderna.

#10   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 19 October 2012 - 00:25 AM

Det skulle bli en väldans massa spelare. :)

De flesta nationer som betyder något inom fotbollen ligger på 6 eller 8 lag. De allra största har fler dock. Vad gäller de mindre nationerna så var jag även tvungen att tänka på vilka lag som faktiskt har spelare i databasen. En del små länder, framförallt i Afrika, har fler lag laddade än vad deras status i fotbollsvärlden bör ge dem men det beror på att lagen kanske bara innehåller fem spelare. Då är fem lag för ett litet obetydligt Afrikanskt lag inte så skevt i jämförelse med fem för Bosnien t.ex.

Jag personligen använder alltid dessa filer i kombination med att ladda alla landslagsspelare från alla kontinenter också.

#11   himmelsblå

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1634 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 17 January 2014 - 23:34 PM

Har du en liknande fil till FM14? Det har väl visserligen inte hänt så mycket på ett år...
Malmö FF - 21 allsvenska seriesegrar, 14 cupsegrar. Final i Europacupen (CL) för mästarlag (dagens Champions League). Etta i den allsvenska maratontabellen. Största seger: 12-0 mot Halmstad BK och Jönköpings Södra.
Himmelsblås MFF- uppdatering till Pro Evolution Soccer 2013 och allsvenska spelare: LÄNK

#12   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 18 January 2014 - 02:14 AM

Samma fil fungerar. Jag har inte gjort några större förändringar. Jag har funderat på det och tittat lite på tänkbara förbättringar. Tyvärr så är de länder där fler spelare borde laddas fortfarande underutvecklade i editorn och därmed gör det ingen skillnad om det läggs till fler lag som ska laddar eller ej. Det finns många länder, framförallt i Afrika, där jag skulle vilja ha många fler spelare laddade. Men det går ju inte eftersom SI vägrar lägga någon energi på att utveckla databasen på den kontinenten.

Kom gärna med förslag på länder som eventuellt kan ha för få spelare laddade, eller där det laddas på tok för många spelare.

Jag har lagt till några lag i en preliminär fil för Angola, Australien och Nya Zealand. Får se när den kan tänkas laddas upp.

#13   FotZik

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:
  • Yrke:Assistant Researcher: Skellefteå FF
  • Favoritlag:Fobtoll: Skellefteå FF - Hockey: Skellefteå AIK
  • Tränar:Skellefteå AIK

Postad 14 April 2014 - 05:46 AM

Du kanske borde ladda de klubbar som har akademier? Finns t.ex. 2 i Armenien, Pyunik Yerevan och Banants Yerevan. Australien har t.ex. Australian Institute of Sport (Som ej spelar i högstaligan, utan ungdomsligan). Österrike har en hög med klubbar (även där en i ungdomsligan). Vitryssland har 2 lag vad jag vet. Sen får man inte glöma Belgien, Chile, Costa Rica, Kroatien, Tjekien, Ghana, Elfenbenskusten, Lettland, Marocko, Paraguay, Rumänien, Serbien, Slovakien, Schweiz, Tunisien, Ukrania, Uruguay som har enormt många lag, förutom Lettland som bara har FC Skonto Riga. Om du vill ha en komplett lista skicka ett PM.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar