Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

Porto
768 svar till detta ämne

#21   raffe81

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 20 October 2012 - 20:37 PM

Kör med Torns IF, division 2 södra.

Första säsongen slutade jag 2:a efter att ha hittat en mycket bra taktik ungefär halvvägs in på säsongen. Avslutade med 10 matcher utan förlust.

Säsong två hänger jag med från början och leder serien efter halva säsongen men det är mycket jämt.

Ekonomin är inte den bästa så det har fått bli en satsning på lånade spelare och egna talanger.

#22   Vulpes Inculta

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 294 Inlägg:
  • Favoritlag:Öster

Postad 21 October 2012 - 10:17 AM

Vann Superettan med Öster första säsongen, ligger nu fyra i Allsvenskan efter tio omgångar av säsong två utan att ha gjort några större värvningar (bara en högerbacksreserv). Går riktigt bra med andra ord, trots att jag likt de flesta andra har problem med försvars- och målvaktsspelet.

#23   ollito

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Pro Vercelli

Postad 21 October 2012 - 12:16 PM

Lirar med Fiorentina, och det går väl minst sagt bedrövligt. Vann dom två första matcherna i ligan, för att sedan möta 6 matcher i rad med förluster. Var sjukt nära på att torska jobbet där, men då kom Roma som en räddare i nöden och bestämde att Jovetic kund få göra hattrick. Efter den matchen har jag åkt på däng mot Inter med 1-0 efter ett mördarskott från holländaren från säkert 35m. Man kan ju fråga sig vad Viviano höll på med då..? Vi harvar just nu på platserna över nedflyttning.

#24   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 21 October 2012 - 12:33 PM

Crash-f-dump!
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#25   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 21 October 2012 - 14:49 PM

Spelar såklart med Manchester United och tycker det går riktigt bra! Sålde bl.a. Evra och Anderson då jag inte tyckte de höll Man Utd klass direkt och tog in Fellaini då jag inte kunde tillåta City att få värva honom, Götze som var löjligt billig med tanke på hur bra han är och sen panikvärvade jag Insua(!) som har spelat över förväntan! Tycker vi spelar riktigt bra fotboll och dominerar matcherna, har dock lite problem med att skapa många målchanser trots att vi har ett bollinnehav som Barcelona hade varit stolta över. Spelar en 4-5-1 variant med offensiva yttrar(Götze, Nani, Welbeck o Hernandez) som skär in och en släppande Rooney/Kagawa bakom RVP/Henriquez. Sen en bollvinnande Cleverley/Powell och en spelfördelande def mitt i Fellaini/Fletcher med Scholes och Carrick som back-up!

Vi ligger just nu tvåa i ligan efter Tottenham som bara vinner och vinner, får hoppas de tappar snart. I CL vann vi gruppen lätt och nu väntar Juventus i 1/8-delen vilket blir tufft. De Gea storspelar i målet och har tillsammans med Valencia högst snittbetyg i PL! Valencia som jag skolat om till högerback och trots detta leder han assistligan! Annars har RVP, Rooney, Cleverley och Nani spelat riktigt bra, samtidigt som flera talanger har imponerat enormt. Angelo Henriquez (med 5 stjärnig potential!) sprutar in mål när han får chansen och Dähli, Adryan och Adam Campbell (de två sista fyndade jag för 9 respektive 5 MKR) har fått chansen att spela ett par gånger och gjort det bra! Så ser fram emot en spännande vår med mitt talangfulla Man United!

Detta inlägg har redigerats av Champions19: 22 October 2012 - 11:24 AM

#26   sartinfalk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Everton FC

Postad 22 October 2012 - 10:24 AM

Valde att börja i BSBS i Hayes & Yeading United. var där i 1½ säsong innan jag lämnade för Sutton Utd.
Sutton låg på en 10:e plats när jag tog över men tillslut lyckades jag få upp dom på en 4:e plats vilket innebar att vi fick chansen att kvala till BSP.
Hayes & Yeading United slutade 14:e i ligan ;)

I semifinalen fick jag möta Tonbridge som slutade 3:a i ligan, i första matchen vann vi med 7-0. I den andra matchen kunde vi vila våra stjärnor och vi förlorade matchen med 1-2.
Nu väntar kvalfinalen till BSP mot Farnborough!! COYS!!!

Uppdaterad: Sinton åker på rött kort i andra minuten, vi förlorar med 3-0 och blir kvar i BSBS. :(

Detta inlägg har redigerats av sartinfalk: 22 October 2012 - 10:44 AM

#27   AIP

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 726 Inlägg:

Postad 22 October 2012 - 12:59 PM

Spelar med Rangers. Kanske inte så stor utmaning men lyckats få Rangers tillbaka till SPL till säsongen 15/16.

Gjorde inte några värvningar de två första åren. När jag väl kom upp till division 1 gjorde jag några värvningar, den största som gladde många Rangers fans var den 35-åriga Barry Ferguson.

#28   emil_sbn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:Liverpool FC, IFK Göteborg
  • Tränar:Inte mkt

Postad 22 October 2012 - 23:57 PM

Tjena! Kör med Pompey och har nästan redan tröttnat på spelet för verkligen inget fungerar för mig.
Ligger bombsist med 12 poäng upp till säker mark. Har aldrig hänt att det gått så här dåligt på andra fm.
Kan nån ge lite tips på vad man behöver "tweaka" till detta nya fm?

#29   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 626 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 23 October 2012 - 00:27 AM

Du behöver inte tweaka, SI behöver koda om skiten snarare :D även om det är en beta så måste de väl spela sitt eget spel tycker man och se dom mest uppenbara buggarna i motorn och spelet generellt.

#30   wardevil

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 12:57 PM

Kom fyra, två poäng från kvalplats, med Öster första säsongen. Försöker spela bra fotboll med mycket bollinnehav och högt kortpassningstempo. Väldigt offensiv formation så resultaten är lite ojämna men nu inför andra säsongen har jag slipat på taktiken, speciellt för bortamatcher då jag måste spela lite mer försiktigt. Vann gruppen i svenska cupen efter att ha spelat rikigt bra borta mot IFK Göteborg (1-1).

Än så länge har jag bara gjort en värvning i min save; Per Ericsson från Värnamo. Högerback som är reserv till den eminente Stefan Karlsson.

Dags för säsongstart nu borta mot Lunds BK. Känner mig rätt säker på att kunna klara uppflyttning denna säsong. Vi får se hur det går.

Detta inlägg har redigerats av wardevil: 23 October 2012 - 12:59 PM

YNWA

#31   A Certain Romance

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 14:32 PM

Betyder denna säsongsinledning att jag äntligen hittat en hyfsat fungerande 4-4-2 till mitt Juve under den tredje säsongen?

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av A Certain Romance: 23 October 2012 - 14:40 PM

#32   Harmonica

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Hull
  • Tränar:Leeds

Postad 25 October 2012 - 02:59 AM

Postad bild

Uploaded with ImageShack.us

#33   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 25 October 2012 - 10:36 AM

Lirar med Djurgården och möter just nu Syrianska borta. Jag leder i paus med 3-0 och har varit helt överlägsen. Men med tanke på hur det här spelet har betett sig hittills räknar jag iskallt med att slutresultatet blir 3-3 eller värre.
Jag återkommer.

#34   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 25 October 2012 - 13:12 PM

Visa inläggJLJ27 skrev:

Lirar med Djurgården och möter just nu Syrianska borta. Jag leder i paus med 3-0 och har varit helt överlägsen. Men med tanke på hur det här spelet har betett sig hittills räknar jag iskallt med att slutresultatet blir 3-3 eller värre.
Jag återkommer.

Matchen slutade 5-2 till DIF. Det finns hopp trots allt.

#35   parranoja

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 26 October 2012 - 01:08 AM

Jag spelar som Rotherham i npower league 2, och jag ser att många här har samma problem som mig, får ingen taktik att "sitta" , slutade på 15:e plats den första säsongen och fick krypa på knä för styrelsen för att inte få sparken, inledde säsong 2 riktigt bra, men sen kom plattmatcherna på rad, lyckades vinna över QPR i FA cupen och sen mot Reading, men förlorar i stort sett allt annat, jag äger spelet och vinner alltid skott och skott på mål ganska stort, men spelarna snittar på 6,0 i medelbetyg och jag vet inte vad jag ska göra för att vända trenden, dom kan inte göra mål!

Börjar också bli lite småless faktiskt, verkar som att ingenting fungerar, försöker tweaka spelsätt, spelsystem, spelare, o.s.v det är precis som att spelet i sig har bestämt sig för att jag ska förlora :)

skriv gärna vad som fungerar för er när ni kör LLM

#36 Gäst_BenderRodriguez_*

• Guests

Postad 26 October 2012 - 03:28 AM

Ligger på en 5e plats efter halva säsongen. Agon Mehmeti har gjort det helt okej än så länge, 17 matcher, 4 mål och ett snittbetyg på 6.94

Postad bild

#37   Chrulle

Manager

• FMS-Cirkeln
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IK Brage
  • Tränar:Litegrann

Postad 26 October 2012 - 04:15 AM

Lirar Rangers i skotska div2 nu, gick upp första säsongen och ligger 1a efter halva andra säsongen..

#38   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 26 October 2012 - 15:47 PM

Jag är blåvit och det går sisådär

Jag vann den första matchen mot Mjällby med 7-2 och förlorade match mot Häcken med 1-0 och vann nästa match mot AIK med 8-0 och florade mot Helsingobrg med 1-2

Nortera att jag fått fina vinster mot lag som har bra trupper men jag förlorade mot Mjällby som ligger på 13:e plats och mot Helsingborg som ligger på platsen över mig.

Jag har fått in några nya och en av dem har redan fått spela och det var i förlusten mot Helsingborg. En annan sak som jag kan nortera är att Sela (Stefan Selakovic) är lagets bästa spelare vilket gör mig nöjd men jag är missnöjd med Hysen.

#39   tussii

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 26 October 2012 - 16:13 PM

Spelar som Manchester United, första säsongen. Lyckades hitta en riktigt bra taktik att använda mot ett väldigt dominant bortalag och det verkar hittils fungera väl. Har en längre save med samma lag, med mer blandade resultat. Här leder jag ligan före City med 9 matcher spelade, med målskillnad. Bara vinster hittils.

Slog precis City borta i cupen med 0-4, mål av bland andra Kagawa och Rooney (på tiden!). Rooney stod för ett hat-trick, han har hittils inte gjort mer än ett mål, inte alls fått igång honom. T ex har Hernandez sprutat in mål istället.

Spelat 10 ligamatcher, några champions league-matcher osv på denna saven.

Transfer:
Spelare ut: Anderson, Evra och en bunke mängdspelare och ynglingar på lån
Spelare in: Bale, Fellaini, Sandro, Wendt (ehm...gratis lån)

Postad bild
Såhär såg det ut efter city-matchen. Var tvungen att ändra grovt i startelvan och taktiken, det fungerade fint.

Brukar spela med en 4-2-4 med två offensiva yttermittfältare (Bale/Nani/Valencia/Nem) och en släpande anfallare (Rooney/RvP) samt en måltjuv (Hernandez/Welbeck) och det fungerar ofta bra, men mot tuffare, bollhållande lag brukar det läcka igenom rejält. Borde satsa på backlinjen till januarifönstret.

Detta inlägg har redigerats av tussii: 26 October 2012 - 16:25 PM

#40   finnfan1

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 27 October 2012 - 03:50 AM

Precis spelat klart första säsongen och är mitt i silly season inför andra sässen.

Jag vann både F.A-cupen och Capitol One Cup medans jag kom 2:a i Premier League (6 pinnar efter City) och åkte ut i åttondelsfinal i Champions League mot Milan. Jag blev förvånande nog säsongens manager (första gången det händer mig utan att ha vunnit ligan).

Mitt enda nyförvärv under första säsongen blev Davide Santon som fick ersätta Patrice Evra som såldes till PSG.

Inför säsong två har jag nu förstärkt rejält med Thomas Ince, säsongens unga spelare i Championship för 6 miljoner pund, Andre Ayew (15 miljoner pund) och framförallt Neymar (39,5 miljoner pund). Även satsat på en fyra, fem unga engelsmän (15-16 år) med minst 4,5 stjärnor i potential.

Har sålt ett antal reservlagsspelare som inte hade potential nog för att bli bra nog för a-truppen och av dom etablerade spelarna planerar jag att sälja Darren Fletcher som inte alls presterade under första säsongen och Ashley Young som blev grovt utklassad av både Valencia och Nani under första säsongen utan att vara direkt dålig.

Spelar med en 4-2-3-1 som borde se ut ungefär så här under säsong 2:

De Gea
Rafael Ferdinand/Jones Vidic Santon
Cleverley Ayew
Nani Rooney Neymar
RvP

Bänk: Lindegaard, Smalling, Fabio, Carrick, Kagawa, Valencia, Welbeck/Chicharito

Detta inlägg har redigerats av finnfan1: 27 October 2012 - 03:51 AM

Länge leve Giggsy!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar