Postad 20 October 2012 - 20:37 PM
Första säsongen slutade jag 2:a efter att ha hittat en mycket bra taktik ungefär halvvägs in på säsongen. Avslutade med 10 matcher utan förlust.
Säsong två hänger jag med från början och leder serien efter halva säsongen men det är mycket jämt.
Ekonomin är inte den bästa så det har fått bli en satsning på lånade spelare och egna talanger.
Postad 21 October 2012 - 10:17 AM
Postad 21 October 2012 - 12:16 PM
Postad 21 October 2012 - 12:33 PM
Postad 21 October 2012 - 14:49 PM
Vi ligger just nu tvåa i ligan efter Tottenham som bara vinner och vinner, får hoppas de tappar snart. I CL vann vi gruppen lätt och nu väntar Juventus i 1/8-delen vilket blir tufft. De Gea storspelar i målet och har tillsammans med Valencia högst snittbetyg i PL! Valencia som jag skolat om till högerback och trots detta leder han assistligan! Annars har RVP, Rooney, Cleverley och Nani spelat riktigt bra, samtidigt som flera talanger har imponerat enormt. Angelo Henriquez (med 5 stjärnig potential!) sprutar in mål när han får chansen och Dähli, Adryan och Adam Campbell (de två sista fyndade jag för 9 respektive 5 MKR) har fått chansen att spela ett par gånger och gjort det bra! Så ser fram emot en spännande vår med mitt talangfulla Man United!
Detta inlägg har redigerats av Champions19: 22 October 2012 - 11:24 AM
Postad 22 October 2012 - 10:24 AM
Sutton låg på en 10:e plats när jag tog över men tillslut lyckades jag få upp dom på en 4:e plats vilket innebar att vi fick chansen att kvala till BSP.
Hayes & Yeading United slutade 14:e i ligan

I semifinalen fick jag möta Tonbridge som slutade 3:a i ligan, i första matchen vann vi med 7-0. I den andra matchen kunde vi vila våra stjärnor och vi förlorade matchen med 1-2.
Nu väntar kvalfinalen till BSP mot Farnborough!! COYS!!!
Uppdaterad: Sinton åker på rött kort i andra minuten, vi förlorar med 3-0 och blir kvar i BSBS.

Detta inlägg har redigerats av sartinfalk: 22 October 2012 - 10:44 AM
Postad 22 October 2012 - 12:59 PM
Gjorde inte några värvningar de två första åren. När jag väl kom upp till division 1 gjorde jag några värvningar, den största som gladde många Rangers fans var den 35-åriga Barry Ferguson.
Postad 22 October 2012 - 23:57 PM
Ligger bombsist med 12 poäng upp till säker mark. Har aldrig hänt att det gått så här dåligt på andra fm.
Kan nån ge lite tips på vad man behöver "tweaka" till detta nya fm?
Postad 23 October 2012 - 00:27 AM

Postad 23 October 2012 - 12:57 PM
Än så länge har jag bara gjort en värvning i min save; Per Ericsson från Värnamo. Högerback som är reserv till den eminente Stefan Karlsson.
Dags för säsongstart nu borta mot Lunds BK. Känner mig rätt säker på att kunna klara uppflyttning denna säsong. Vi får se hur det går.
Detta inlägg har redigerats av wardevil: 23 October 2012 - 12:59 PM
Postad 23 October 2012 - 14:32 PM

Detta inlägg har redigerats av A Certain Romance: 23 October 2012 - 14:40 PM
Postad 25 October 2012 - 10:36 AM
Jag återkommer.
Postad 25 October 2012 - 13:12 PM
Jag återkommer.
Matchen slutade 5-2 till DIF. Det finns hopp trots allt.
Postad 26 October 2012 - 01:08 AM
Börjar också bli lite småless faktiskt, verkar som att ingenting fungerar, försöker tweaka spelsätt, spelsystem, spelare, o.s.v det är precis som att spelet i sig har bestämt sig för att jag ska förlora

skriv gärna vad som fungerar för er när ni kör LLM
#36 Gäst_BenderRodriguez_*
Postad 26 October 2012 - 03:28 AM

Postad 26 October 2012 - 04:15 AM
Postad 26 October 2012 - 15:47 PM
Jag vann den första matchen mot Mjällby med 7-2 och förlorade match mot Häcken med 1-0 och vann nästa match mot AIK med 8-0 och florade mot Helsingobrg med 1-2
Nortera att jag fått fina vinster mot lag som har bra trupper men jag förlorade mot Mjällby som ligger på 13:e plats och mot Helsingborg som ligger på platsen över mig.
Jag har fått in några nya och en av dem har redan fått spela och det var i förlusten mot Helsingborg. En annan sak som jag kan nortera är att Sela (Stefan Selakovic) är lagets bästa spelare vilket gör mig nöjd men jag är missnöjd med Hysen.
Postad 26 October 2012 - 16:13 PM
Slog precis City borta i cupen med 0-4, mål av bland andra Kagawa och Rooney (på tiden!). Rooney stod för ett hat-trick, han har hittils inte gjort mer än ett mål, inte alls fått igång honom. T ex har Hernandez sprutat in mål istället.
Spelat 10 ligamatcher, några champions league-matcher osv på denna saven.
Transfer:
Spelare ut: Anderson, Evra och en bunke mängdspelare och ynglingar på lån
Spelare in: Bale, Fellaini, Sandro, Wendt (ehm...gratis lån)

Såhär såg det ut efter city-matchen. Var tvungen att ändra grovt i startelvan och taktiken, det fungerade fint.
Brukar spela med en 4-2-4 med två offensiva yttermittfältare (Bale/Nani/Valencia/Nem) och en släpande anfallare (Rooney/RvP) samt en måltjuv (Hernandez/Welbeck) och det fungerar ofta bra, men mot tuffare, bollhållande lag brukar det läcka igenom rejält. Borde satsa på backlinjen till januarifönstret.
Detta inlägg har redigerats av tussii: 26 October 2012 - 16:25 PM
Postad 27 October 2012 - 03:50 AM
Jag vann både F.A-cupen och Capitol One Cup medans jag kom 2:a i Premier League (6 pinnar efter City) och åkte ut i åttondelsfinal i Champions League mot Milan. Jag blev förvånande nog säsongens manager (första gången det händer mig utan att ha vunnit ligan).
Mitt enda nyförvärv under första säsongen blev Davide Santon som fick ersätta Patrice Evra som såldes till PSG.
Inför säsong två har jag nu förstärkt rejält med Thomas Ince, säsongens unga spelare i Championship för 6 miljoner pund, Andre Ayew (15 miljoner pund) och framförallt Neymar (39,5 miljoner pund). Även satsat på en fyra, fem unga engelsmän (15-16 år) med minst 4,5 stjärnor i potential.
Har sålt ett antal reservlagsspelare som inte hade potential nog för att bli bra nog för a-truppen och av dom etablerade spelarna planerar jag att sälja Darren Fletcher som inte alls presterade under första säsongen och Ashley Young som blev grovt utklassad av både Valencia och Nani under första säsongen utan att vara direkt dålig.
Spelar med en 4-2-3-1 som borde se ut ungefär så här under säsong 2:
De Gea
Rafael Ferdinand/Jones Vidic Santon
Cleverley Ayew
Nani Rooney Neymar
RvP
Bänk: Lindegaard, Smalling, Fabio, Carrick, Kagawa, Valencia, Welbeck/Chicharito
Detta inlägg har redigerats av finnfan1: 27 October 2012 - 03:51 AM
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar