Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

Porto
768 svar till detta ämne

#41   bringan

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 261 Inlägg:

Postad 27 October 2012 - 09:13 AM

Ligger 4:a i Allsvenskan första säsongen med Elfsborg, men har halkat efter några matcher p.g.a. Europa League där jag faktiskt lyckades ta mig till gruppspel och även lyckades slå Spartak Moskva hemma. Ända värvningarna är Philip Hellqvist från DIF och en Belgisk målvakt med svårstavat namn.

http://www.fmfile.co.../1351325501.jpg

Detta inlägg har redigerats av bringan: 27 October 2012 - 09:15 AM

#42 Gäst_BenderRodriguez_*

• Guests

Postad 28 October 2012 - 12:18 PM

Säsongen är slut och hamnade på en plats där styrelsen ville att vi skulle hamna, torskade dock mot Sassuolo i kvalet till Serie A

Postad bild

#43   Joga-Bonito

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 176 Inlägg:

Postad 28 October 2012 - 17:02 PM

Seriöst, är det bara jag som har det riktigt svårt att vinna matcher även efter patchen? Ena matchen vinner man borta med 3-1 över Juventus och nästa match förlorar man hemma mot Siena.

Vet inte om det är taktiken eller vad det är (använder en taktik som var helt sjukt bra på FM12) och vilket lag jag är verkar inte spela någon roll, spelar riktigt ostabilt ändå.

#44   jakob18

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 811 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, Tottenham, SD Eibar

Postad 28 October 2012 - 17:18 PM

jag har också enormt svårt att vinna oavsett motstånd. släpper in sjukt mycket mål sista 10

#45   krillejaow

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 28 October 2012 - 18:53 PM

Lirar med Catania, ligger 2a efter juve vid jul uppehållet , spöat Milan med 4-0 & Inter med 1-2 som bästa matcher,så min taktik som jag kört med sen fm 06 verkar funka på detta med. Roma tok sist och Pescara o Atalanta som är med o retas i topp 5 än så länge.

#46   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1536 Inlägg:

Postad 31 October 2012 - 12:20 PM

Spelar med Arsenal och är på första säsongen, inför juluppehållet och halva säsongen spelad så låg jag 1a i ligan och vann dödens grupp i CL och allt gick bra.. Sen kom patchen och jag vet inte om det var de som strula med min taktik osv men jag börja förlora massa matcher och spela lika många, jag åkte direkt ut ur FA Cupen mot Stoke som blivit en mardrömsmotståndare och jag kom till slut på en 5e plats i ligan som var så jävla surt.. Men jag satsade istället på CL och jag kom faktiskt hela vägen till final där jag ställdes mot Bayern Munchen, jag hade dock en tuff lottning på vägen som inte var alls rolig där jag slog ut Real Madrid först och sen Manchester United och Juventus i semifinalen. Efter alla dessa vinster kändes det som jag kunde ta en vinst mot Bayern Munchen och det började bra när jag också tog ledningen med 1-0 och 2-1. Fast Bayern kom tillbaks bägge gångerna och i förlängningen så kunde de avgöra i 118e minuten och fyfan vad surt det var.. Jag hade gärna gått vidare till straffar då vi redan hade en gång slagit ut Real Madrid på det. Men men, roligt att det är så svårt nu iallafall :). Massa pengar pumpades in denna säsongen men nästa säsong blir det bara Euro Cup spel så ekonomin blir jävligt lidandes av det, samt hoppas att spelarna vill stanna nu och börja bygga på riktigt med det nya laget. Gjorde en värvning inför säsongen och det var Yann M'vila för 170 Mj kr, sen i vinterfönstert så värvade jag också Cardozo för 160 Mj kr. Bra och hyffsat billiga värvningar samt Cardozo och M'vila tar knappt nån lön. :)

#47   Qmeter

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 31 October 2012 - 18:09 PM

Karlstad BK, kom 2:a efter suveräna Örgryte i Division 1 Södra. Låg nästa sist efter 5 matcher låg 9:a efter 15 matcher men en stark spurt gjorde så att vi slutade 2:a och förlorade kvalet till Superettan mot Landskrona med 1-4 och 0-1.
Fabrizio Ravanelli

#48   kapo33

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 01 November 2012 - 08:51 AM

Lirar med Monaco , Gick upp första året men det va tufft i början att hitta rätta taktiken med m.m . så nu blir de att äga upp Psg i ligue 1!

#49   JLJ27

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 528 Inlägg:

Postad 01 November 2012 - 09:07 AM

Lirar med DIF och säkrade Allsvenska guldet med fyra omgångar kvar, men det är på sätt och vis ingen hit. Efter det har laget spelat så jäkla risigt och visar ingen som helst vilja. Torskar mot lag som redan åkt ut och även lag som inte har nåt att spela för alls. Det spelar ingen roll vad jag säger, om jag är lugn och säger att de kan lira utan press, eller om jag är säker och säger att de ska vinna en sån här match utan problem. Jag får spö ändå och det är enormt irriterande.

#50   raffe81

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 01 November 2012 - 10:36 AM

Spelar med Torns IF. Har spelat 9 säsonger. Började i division 2 och är nu i Superettan.

Tog mig 6 säsonger innan jag gick upp från 2:an till 1:an. 1:an kändes inte så mycket svårare så det tog bara 2 säsonger att ta sig upp till Superettan. Första säsongen där slutade jag 8.a.

#51   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 02 November 2012 - 05:38 AM

Spelat klart andra säsongen med Arsenal nu... Blev katastrof igen, lyckad men katastrof... Jag hade som mål att ta mig till en topp 4 plats för champions league spel eftersom förra året kom vi 5a i ligan o de blev ba EL spel eftersom vi vann inte CL finalen. Allt går bra, blir utslagen oturligt i kvartsfinalen till Ligacupen. City dominerar ligan och har tagit hem den efter halva säsongen typ och det jag kan slåss om är andra platsen. I EL kom vi 2a i gruppen efter ett reservbetonat lag fått spela hela gruppspelet, FA Cupen gick bra där vi tog hos hela vägen till final samt slog City i semin med 5-1. Men i finalen så mötte vi united och förlorade orättvist med 0-1. Gick hela vägen till final i EL också där vi mötte Zenit och den matchen spelades 3 dagar efter FA cup finalen. Vi ledde med 1-0 tills de fick in ett mål via hörnbuggen om man säger så och det stod 1-1. Vi dominera hela matchen och det gick till straffar efter helt galna sjuka räddningar som jag bara sett oliver kahn göra det gjorde nu deras målvakt. Vi förlorade på straffar 4-3. I Ligan gick det rätt så bra förutom att City dominera hela och vann med 92 poäng samt 90 mål gjorda, 2a kom vi på 80 poäng. Men att gå titellösa nu 2 år irad och förlora 3 finaler känns så jävla dåligt, mår illa och börjar spy av det för att bli värre FM'ad finns inte. Har hållt nästan hela laget intakt men blir att ändra det rätt så stort detta året, hoppas fan att jag tar en titel nästa år annars är denna saven död... :/

#52   jhww81

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 02 November 2012 - 11:17 AM

Spelade en säsong med MFF. Uppställning 3-2-3-2 utan anfallare (således en trebackslinje med offensiva ytterbackar, rak 3-mannamittfält samt två yttermittfältare satta som inre anfallare. Vann Allsvenskan efter en gastkramande sista bortamatch mot IFK Göteborg (låg 2:a inför sista matchen och det var en ren seriefinal). Låg under med 0-1 i halvtid men vände till 3-1 vinst och lyfte lyriskt Lennart Johanssons pokal.

Värvningar första säsongen: Spas Delev(fri transfer), Kingson(fri transfer) och sen nån fransman på fri transfer också men som jag inte minns namnet på.

Andra säsongen har börjat halvknackigt, men ska ändå börja om nu när spelet släppts på "riktigt". Spas Delev ska jag värva igen, så även Kingson... och sen ska jag bryta "Lökens" lån direkt då han suger ut nästan 60k/vecka....

#53   Dirty Frank

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC

Postad 02 November 2012 - 11:39 AM

Om Arsenal inte vinner titlar så är det väl bara ett tecken på att spelet är realistiskt? Eller har jag missförstått något här?
That Dirty Frank was a baaaaad motherfucker!

#54   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 02 November 2012 - 12:20 PM

Visa inläggDirty Frank skrev:

Om Arsenal inte vinner titlar så är det väl bara ett tecken på att spelet är realistiskt? Eller har jag missförstått något här?

Touché :D, ja men att förlora 3 finaler irad känns lite surt... :/, får väll göra en storsatsning då man har kört Wenger style hittills. Måste dock säga att Chamberlain, Miyachi, Bendtner utvecklas till bra spelare.. Mest förvånad över Miyaichi och Bendtner. Podolski och Cazorla var rent av värdelösa denna säsongen =/

#55   toooobbee

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 02 November 2012 - 18:27 PM

Spelar med Nottingham Forest och har vunnit de fyra första matcherna i serien och har gått vidare i Capital one cup. Hyffsad start måste jag säga.

#56   davitto

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 02 November 2012 - 19:20 PM

Säsong 1, Helsingborgs IF

Lyckades ta mig vidare till gruppspel i CL med Helsingborgs IF, där ställdes jag mot Bayern, Shakhtar och Celtic.
Glad skulle jag bli om ens jag lyckades få med 1 poäng men resultatet visade sig helt annorlunda, 1-1 mot Celtic i första rundan, sedan mötte jag bayern på bortaplan, de visade sig för starka och jag förlora med 2-0, sedan Shakhtar på hemmaplan, 2-1 till hif!!! Alvaro Santos blir hjälten, sedan blir de 0-0 på deras hemmaplan.

Sen ställs jag mot Bayern igen, sjukaste matchen, de tar direkt ledning med 1-0 genom Müller, snabb på kvittering är Mahlangu, sedan tar bayern avspark och vi snor åt oss bollen o gör 2-1 direkt på 2 minuter, sedan vänder jag blicken från datorn i 5 sekunder och då står det 3-1? Alltså en 0-1 till 3-1 vändning på 5minuter? Är spelet buggat eller? Jag som låg på en 16e plats i Allsvenskan efter 5 omgångar.. "Tur" som bayern har så lyckas dem klämma in 2 mål i slutminuterna..

Slutar 2a med 7p i gruppen med bättre målskillnad än Shakhtar :), överraskad som fan över svensklagets vilja..
Drar lottningen då och självklart är det inte mindre än Barcelona man ställs emot. Mötet börjar då på Olympia, David Villa snor åt sig bollen och gör ett tidigt 1-0, men självklart kmr revanschsugna Mahlangu tillbaka och kvitterar direkt. Står nu 1-1 mellan HIF och Barcelona i 85minuter där Messi lyckas tjuva åt sig bollen i straffområdet och avgöra.. 2-1 mot Barcelona i första säsongen efter att ha legat på nedflyttnings plats i första omgångarna i allsvenskan alltså.. Borta mötet slutar 3-1 i deras favör och slutställningen blev 5-2 till Barcelona, så jävla stolta över mina pågar.

HIF är ett roligt lag med både talanger och rutinerade landsmän, rekommenderas varmt.

#57   TheLoneWanderer

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 34 Inlägg:

Postad 02 November 2012 - 23:42 PM

Spelar med Middlesborough, och jag har bara en fråga. Går det att ens få en poäng i en seriematch!?
YNWA

#58   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 03 November 2012 - 02:01 AM

Spelar första säsongen med Wolves och vi leder ligan och är redan uppflyttade med 3 matcher kvar och är i final i FA-Cupen.

Bästa målskyttar är:

Jiloan Hamad 18 mål (köpt för 10 miljoner)
Junior Stanislas 18 mål (köpt för 27 miljoner)
Björn Siguoarson 17 mål

Mest assist har:

Albin Ekdahl 14 assist (köpt för 31 miljoner)
Jiloan Hamad 13 assist
Junior Stanislas 12 assist

Bäst snitt har:

Danny Batth 7,33
Pontus Jansson 7,32 (Köpt för 10 miljoner)
Junior Stanislas 7,29

Detta inlägg har redigerats av Coda: 03 November 2012 - 02:03 AM

RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#59   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 03 November 2012 - 02:31 AM

Visa inläggTheLoneWanderer skrev:

Spelar med Middlesborough, och jag har bara en fråga. Går det att ens få en poäng i en seriematch!?

Ja de går :D själv har jag vunnit 10 seriematcher i rad.
RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#60   Sama87

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 03 November 2012 - 05:19 AM

Alla som lyckas vinna så mycket, vi andra kassa spelare skulle uppskatta om ni berättade lite om er taktik. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar