Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Forest Green Rovers FC - Akademin är allt

235 svar till detta ämne

#221   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 30 December 2012 - 20:57 PM

Postad bild

MARS 2019

#38. Forest Green - Nuneaton 3-2 - Forbes, Rowe
#39. Luton - Forest Green 0-0 -
#40. Salisbury - Forest Green 0-2 - Harrad, Vieira
#41. Forest Green - Northampton 1-0 - Självmål
#42. Forest Green - Gainsborough 2-1 - Harrad, Williams

Oj, oj, oj. Vad ska man säga? En månad där jag äntligen fått njuta av spelövertag och rättvisa segrar. Vi inleder med att slå Nuneaton med uddamålet innan vi spelar en mållös match borta mot Luton. Luton hade fyra raka hemmasegrar innan mötet med oss så det är jag absolut nöjd med. Trots två fina insatser från oss var jag orolig inför bortamatchen mot Salisbury då de var i fin form och hade 3-1-1 i bagaget inför matchen. Det var också Salisbury som förde spelet och skapade mest chanser men bollen är rund och vi vann med 2-0 då vi var väldigt effektiva. Orättvis men inte mindre skön seger för det! Vi var storfavoriter inför matchen mot Northampton och även om jag siktade på tre poäng såg jag oss inte alls som så stora favoriter som experterna ansåg. Vi var dock det klart bättre laget men även om vi inte skapade några jätteheta lägen plockade vi de tre poängen efter ett självmål av Northampton i inledningen av andra halvlek. Vi hade stor otur att ställas mot Gainsborough just här då de var i slagform inför vårt möte. 4-1-0 på fem senaste omgångarna hade man men även vi var i riktigt fin form och det var som upplagt för en väldigt bra match. En bra match var det onekligen och även om vi var aningen bättre var det en jämn och tuff match. Gästande Gainsborough tog dock ledningen efter en kvart innan vi kunde kvittera genom Harrad i 41'a minuten. Matchen såg ut att gå mot ett kryss men i 84'e minuten avgjorde Williams till vår fördel och vi tog tre nya poäng som innebär att vi ligger på en niondeplats. Fyra omgångar kvar och sju poäng upp till kvalplats - det är en svår men inte omöjlig uppgift att knipa en kvalplats. Ett mindre mirakel om vi lyckas med det men sett till den fina formen vi är i utesluter jag ingenting!

BLUE SQUARE BET PREMIER - SPELARSTATISTIK - LIGASTATISTIK

#222   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 01 January 2013 - 14:08 PM

Postad bild

APRIL 2019

#43. Grimsby - Forest Green 1-2 - Forbes, Dodds
#44. Ebbsfleet - Forest Green 0-2 - Dodds, Forbes
#45. Forest Green - Hereford 2-0 - Oshodi, Warren
#46. Forest Green - Southport 1-1 - Morais

April, den avgörande månaden är spelad. Vi fortsätter vår fina form med att ta tre raka stabila segrar innan allt skulle komma att avgöras i sista omgången. Vi låg på samma poäng som Barnet samt en poäng efter Macclesfield inför sista omgången varav vi behövde ta oss förbi åtminstone ett av lagen för att knipa en kvalplats. Då båda lagen hade bättre målskillnad än oss var vi tvungna att ta mer poäng än dem. Vi var nästintill tvungna att vinna och även om vi öppnade starkt och hade spelövertaget var det inte ett enda skott på mål under hela första halvlek. Bestämde mig för en offensivare taktik i andra halvlek men då var det istället Southport som gjorde 0-1 tidigt i andra halvlek, kalldusch. Vi var garanterat borta från kvalplats i det läget, satte upp hela laget och det gav till slut resultat i 81'a minuten när inhopparen Morais satte kvitteringen. Vi lyckades inte göra något segermål så vår enda chans att knipa kvalplatsen var ifall Barnet förlorade sin match vilket innebar att vi skulle hamna en poäng före dem. Knep vi en kvalplats? Se tabellen.

#223   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 01 January 2013 - 15:58 PM

Aj vad nära och surt! Tror däremot du kan bygga vidare på detta och ta en säkert uppflyttningsplats!

#224   Poffe

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:
  • Favoritlag:Man Utd, Malmö FF

Postad 01 January 2013 - 16:41 PM

En liten revansch måste ändå vara att ditt gamla låg åkte ur.

#225   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2428 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 01 January 2013 - 16:53 PM

Oj här det hänt mycket. Oerhört trist att Oxford kickade dig. Med hade de säkert klarat sig kvar.

Många intressant unga spelare såg att du hade i Forest Green nu, riktigt kul. Fin avslutning på säsongen, hoppas du kan bygga vidare på detta till kommande säsong. Fantastisk rapport förövrigt, men det är ingen överraskning!
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#226   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 01 January 2013 - 17:14 PM

Visa inläggChampions19 skrev:

Aj vad nära och surt! Tror däremot du kan bygga vidare på detta och ta en säkert uppflyttningsplats!
Det är förhoppningen! :)

Visa inläggPoffe skrev:

En liten revansch måste ändå vara att ditt gamla låg åkte ur.
Mja, är kluven. Gillar samtidigt Oxford så önskar de ändå medgång.

Visa inläggForza Rossoneri skrev:

Oj här det hänt mycket. Oerhört trist att Oxford kickade dig. Med hade de säkert klarat sig kvar.

Många intressant unga spelare såg att du hade i Forest Green nu, riktigt kul. Fin avslutning på säsongen, hoppas du kan bygga vidare på detta till kommande säsong. Fantastisk rapport förövrigt, men det är ingen överraskning!
Tack så mycket!
Maria/Högalid.

#227   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 02 January 2013 - 14:54 PM

Postad bild

Säsongssummering 18/19

Min första (halva) säsong med Forest Green avklarad och är mycket nöjd med hur laget presterat sen jag tog över. När jag tog över hade 15 omgångar spelats och Forest Green låg på en 16'e-plats men vi avslutar säsongen på ett suveränt sätt och till slut är det bara målskillnad som håller oss borta från fjärde- och femteplatsen.

Varesig vårat offensiv eller defensiv har varit direkt utomstående utan vi har mer ett jämnt lag som ofta tar uddamålssegrar. Kieron Forbes blev bästa målskytten under säsongen med 13 mål på 50 (1) matcher. Överlag har vi ingen speciell målskytt som sticker ut utan fler som gör ett antal mål. Vieira var anfallaren som gjorde flest mål, nio närmare sagt.

Vår målvakt, Connolly, skulle enligt scouterna vara en av de bättre spelarna i Championship och det säger mycket. Trots det så har han inte varit våran bästa spelare även om han gjort ett stabilt jobb i målet. Bästa spelaren har varit Forbes med sina 13 mål och 11 assist, han har legat bakom mycket i vår offensiv. Oshodi har annars varit en mycket viktig kugge i backlinjen, framför allt i slutet av säsongen har han varit suverän.

Vi fick dessvärre inga intressanta juniorer i år och till skillnad från i Oxford så är det ett äldre och mer rutinerat lag som är stommen i a-laget. Inga ynglingar som steppat fram i år alltså så därför hoppas jag verkligen att akademin kan producera fram fina juniorer i framtiden.

Årets spelare: Kieron Forbes - 7.12
Årets skyttekung: - Kieron Forbes 13 mål
Årets publiksnitt: 909
Årets buse: Freddie Warren - 6 gula/0 röda

#228   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 03 January 2013 - 14:13 PM

Postad bild

2019/20

Forest Green Rovers - Klubben
En suverän avslutning på säsongen innebar att vi var mycket nära att knipa en kvalplats. Vi nådde inte hela vägen fram dock och målsättningen i år är utan tvekan att vi kniper en avancemangsplats upp till League 2. Gör min sjätte säsong i Blue Square Bet Premier nu och måste säga att jag är aningen trött på denna division. Vi är tippade att komma sexa, dvs att vi tippas kämpa om en kvalplats. Ekonomin mår piss och än har jag inte hunnit få kontroll på ekonomin helt sedan jag tog över Forest Green.

Ekonomi: -3 769 104 kronor
Status: Professionell
Mediatips: 6'a (utav 24 lag)
Stadium: The New Lawn (5147)

Forest Green Rovers - Truppen
Vår förstaelva är väldigt vass men bakom den är det desto tunnare. Vi besitter en tunn men spetsad trupp där vårt öde lär avgöras i hur skadorna kommer drabba vår trupp kommande säsong. Sett till vår startelva så ska vi utan tvekan vara uppe och slåss om en plats upp till League 2 men med skador på fel spelare så kan vi lika gärna vara ett bottenlag då vi saknar bredd på egentligen varje position förutom anfallet. Connolly, Oshodi, Forbes och Rowe är våra främsta nyckelspelare. Må de slippa skador denna säsong!

Målvakter: C.Connolly
Försvarare: M.Bravo - E.Oshodi - D.Dalley - C.Stokes (J.Harvey - J.Turley)
Mittfältare: K.Forbes - S.Phelan - J.Rowe - F.Warren - H.Williams (J.Collins - R.Mainwaring)
Anfallare: M.Vieira (K.Oliyide - S.Harrad)

Forest Green Rovers - Ungdomsfaciliteter
Inga intressanta talanger i juniorlaget tyvärr där de bästa där som bäst kan bli utfyllnadsspelare i a-laget. Vi har egentligen bara en riktigt vass talang idag och det är högerbacken och amerikanen Mauricio Bravo som har potential att bli en stabil högerback i League 1 i framtiden. I övrigt är faciliteterna i stort sett identiska med Oxfords där enda skillnaden är att Forest Greens ungdomsrekrytering är snäppet vassare här.

Ungdomsfaciliteter: Grundläggande ungdomsanläggning
Träningsfaciliteter: Tillräcklig träningsanläggning
Ungdomsorganisation kategori: 3
Juniorcoachning: Grundläggande juniororganisation
Ungdomsrekrytering: Grundläggande ungdomsrekrytering
Intressanta juniorer: M.Bravo

#229   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 03 January 2013 - 17:06 PM

Kanske ska använda forrest's banner istället ;)?

#230   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 03 January 2013 - 22:37 PM

Postad bild

AUGUSTI 2019

#01. Bath - Forest Green 0-2 - Oliyide, Vieira
#02. Forest Green - Cambridge 4-2 - Forbes, Stokes, Harrad x2
#03. Nuneaton - Forest Green 0-2 - Oliyide, Vieira
#04. Forest Green - Accrington 1-1 - Collins
#05. Forest Green - Northampton 2-1 - Forbes, Collins
#06. Chelmsford - Forest Green 0-0 -

Den första månaden i säsong 2019/20 är avklarad och för första gången kan jag se mitt lag stå som serieledare av Blue Square Bet Premier. Vi inleder säsongen på bästa tänkbara sätt med tre raka stabila segrar varav två av dem på bortaplan, även om de tre besegrade motståndarna tippas vara bottenlag i år. I fjärde omgången kom vår första poängtapp, det var mot förra årets utmanare Accrington som knep en poäng genom att kvittera i 82'a minuten. Vi repade oss dock snabbt genom att slå Northampton hemma med 2-1 i en dramatisk match där Northampton tog ledningen genom en lobb från nästan halva plan som Connolly på något sätt släppte in. Genom en snabb kvittering och ett långskott likt Northamptons 0-1 mål i 93'e minuten från Collins plockade vi vår fjärde trepoängare på fem matcher. Vi avslutar augusti med att möta nykomlingen Chelmsford på deras hemmaborg och trots ett antal lägen för båda lagen slutade matchen mållöst där Chelmsford var snäppet närmare segern.

#231   Secret

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 05 January 2013 - 20:38 PM

Grattis till en bra start på säsongen!

Vill bara säga att jag kollat igenom alla sidor och följt från början tills denna senaste uppdatering. Mycket intressant läsning!
Keep going :)

#232   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 05 January 2013 - 20:59 PM

Så fin start =)
Hur startade Oxford?

#233   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 05 January 2013 - 21:41 PM

Visa inläggSecret skrev:

Grattis till en bra start på säsongen!

Vill bara säga att jag kollat igenom alla sidor och följt från början tills denna senaste uppdatering. Mycket intressant läsning!
Keep going :)
Tack ska du ha!

Visa inläggFlour skrev:

Så fin start =)
Hur startade Oxford?
Blue Square Bet South - Som du kan se har Oxford öppnat mycket bra. I övrigt kan jag meddela att Huddersfield är ett utav Englands bästa lag då man kom femma i PL förra säsongen. Även Norwich har höjt sig och har etablerat sig som ett topplag i PL.
Maria/Högalid.

#234   erikotte

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 484 Inlägg:

Postad 06 January 2013 - 13:37 PM

Väldigt bra start! Fortsätt så nu! Lycka till! :P

#235   Arseenal

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 21 Inlägg:

Postad 06 January 2013 - 22:09 PM

Jag var på väg till gymmet för ett par timmar sedan när jag lyckades klicka in på denna i mobilen. Om vi säger såhär - ditt fel att halva mitt gympass blev pajat! ;) Riktigt engagerande läsning, och har läst igenom hela nu. Väldigt kul att se Oxfords framfart, men samtidigt lika tråkigt att se det plötsliga fallet (tro mig mannen, det har hänt mig i FM med ett par ggr när man minst anar det). Ruggigt svagt av styrelsen att kicka dig när säsongen knappt hunnit dra igång. Jag förstår din kluvenhet angående fortsättningen, när man får sparken åker luften ur en och allt känns bara piss. Man vill inte "fuska till sig" en fortsättning, det kommer för alltid sitta i bakhuvudet isf. Tycker du gjorde rätt att välja ett annat lag - jag själv hade inte pallat det utan lagt ner allt. Så starkt jobbat - ser fram emot en lyckad säsong nu och förhoppningsvis uppflyttning med Forest! Vem vet, kanske återvänder du till Oxford i framtiden?

#236   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 06 January 2013 - 22:34 PM

Visa inläggArseenal skrev:

Jag var på väg till gymmet för ett par timmar sedan när jag lyckades klicka in på denna i mobilen. Om vi säger såhär - ditt fel att halva mitt gympass blev pajat! ;) Riktigt engagerande läsning, och har läst igenom hela nu. Väldigt kul att se Oxfords framfart, men samtidigt lika tråkigt att se det plötsliga fallet (tro mig mannen, det har hänt mig i FM med ett par ggr när man minst anar det). Ruggigt svagt av styrelsen att kicka dig när säsongen knappt hunnit dra igång. Jag förstår din kluvenhet angående fortsättningen, när man får sparken åker luften ur en och allt känns bara piss. Man vill inte "fuska till sig" en fortsättning, det kommer för alltid sitta i bakhuvudet isf. Tycker du gjorde rätt att välja ett annat lag - jag själv hade inte pallat det utan lagt ner allt. Så starkt jobbat - ser fram emot en lyckad säsong nu och förhoppningsvis uppflyttning med Forest! Vem vet, kanske återvänder du till Oxford i framtiden?
Haha, härligt härligt.
Tänkt över det faktiskt och inte omöjligt i framtiden om jag nått framgångar med Forest Green och känner mig klar med dem så vore det kul att söka sig tillbaka till Oxford. Tiden får utvisa! :)

Inte blivit något spelande i helgen förövrigt, update kommer förhoppningsvis imorgon dock.
Maria/Högalid.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar