Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Forest Green Rovers FC - Akademin är allt

235 svar till detta ämne

#21   ogge3

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 22 October 2012 - 21:49 PM

Kvalplatsen är inte allt för långt borta! Du kan klara det här!
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#22   Dane McGowan

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 967 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 10:48 AM

Gillar rapporten skarpt, men det ser lite konstigt ut ibland när du redovisar resultaten. Ta exempelvis matcherna jag citerar här nedanför: Du vinner borta mot Guiseley, men det står 4-0, när det borde stå 0-4. Sen förlorar du borta mot Stalybridge och då står det 0-4, fast det borde stå 4-0. Nu har du visserligen gjort färgerna rätt, men det ser konstigt ut ändå.

Citat

#27. Guiseley - Oxford City FC 4-0 - Walcott x3, Willmott
#28. Stalybridge - Oxford City FC 0-4-

Berättelse: Den Perfekta Stormen
Look at me, I'm INVISIBLE!

#23   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 23 October 2012 - 11:33 AM

Det är för att han skriver resultaten utifrån hur det ser ut i spelet :) Ihop med att han skriver ut Hemma borta lag. Jag rekommenderar att antingen skriva resultatet åt "rätt håll" och skriva matcherna på samma sätt som du gör nu. Eller skriva bara motståndarlaget och en liten (B) eller (h) ikon, så kan du skriva ditt resultat som du vill sen :)

#24   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 23 October 2012 - 12:29 PM

Förstår vad ni menar, har tidigare tänkt på det och undrat över hur jag ska lägga upp det. Möjligt att jag ändrar det till kommande updates nu.
Maria/Högalid.

#25   Dane McGowan

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 967 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 15:58 PM

Visa inläggFlour skrev:

Det är för att han skriver resultaten utifrån hur det ser ut i spelet :) Ihop med att han skriver ut Hemma borta lag. Jag rekommenderar att antingen skriva resultatet åt "rätt håll" och skriva matcherna på samma sätt som du gör nu. Eller skriva bara motståndarlaget och en liten ( B) eller (h) ikon, så kan du skriva ditt resultat som du vill sen :)

Ursäkta om jag klyddar ner tråden, men det är ju just det han INTE gör. Hade han gjort det så hade en bortavinst skrivits 0-4, istället för 4-0 som det står nu. Jaja, det är kanske en liten detalj, men det är sådan jag stör mig på.

#26   ogge3

Manager

• Medlem
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 23 October 2012 - 16:16 PM

Alternativt att du alltid är hemma på resultaten. DVS:

Oxford - Blablabla 4-0
Oxford - BlablbalaX 1-6
Oxford - Blavagda - 2-0

OSV
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#27   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 16:18 PM

Postad bild

FEBRUARI 2013

#29. Oxford City FC - Hinckley 3-2 - Basham, Barcelos, Malone
#30. Oxford City FC - Gloucester 2-0- Skendi, Mills
#31. Histon - Oxford City FC 1-1 -Benjamin

Inför denna månaden var det fortfarande ovisst huruvida vi skulle slåss om en kvalplats uppåt eller en kvalplats nedåt. Efter kanske vår starkaste månad hittills med sju poäng av nio möjliga har vi dock placerat oss högre upp i tabellen och vi närmar oss sakta med säkert en möjlig kvalplats. Vi slog först Hinckley i en jämn match på hemmaplan innan vi gjorde en av våra bättre matcher för säsongen mot Gloucester. Dominans i bollinnehavet, stabilt försvarsspel och effektiv anfallsspel var alla ett faktum i mötet mot Gloucester som gav oss tre poäng. I bortamötet med topplaget Histon förväntade jag mig en tuff match och hoppades på en poäng , samtidigt som jag gick in i matchen med vetskapen om hur ologisk denna serie är och att jag lika gärna kan förlora stort som vinna enkelt. Det var iallafall Histon som tog ledningen efter en halvtimme, trots att vi hade hela 60% bollinnehav. Med en halvtimme kvar kvitterade Benjamin till vad som skulle komma att bli slutresultet, 1-1 ett resultat som speglade matchen väl.

NORTH BLUE SQUARE BET - SPELARSTATISTIK - LIGASTATISTIK

#28   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 21:11 PM

Postad bild

MARS 2013

#32. Altrincham - Oxford City FC 0-4- Barcelos x2, Basham, Walcott
#33. Workington - Oxford City FC 0-0 -
#34. Oxford City FC - Gainsborough 3-1 - Walcott, Shariff, Skendi
#35. Oxford City FC - Bradford PA 4-3 - Basham, Cook, Benjamin, Mills
#36. Colwyn Bay - Oxford City FC 4-4 - Walcott, Cook, Benjamin, Mills
#37. Oxford City FC - Solihull Moors 0-0 -

Vi gick här in i den viktigaste månaden hittills nu. Vi inledde också på bästa möjliga sätt när vi körde över Altrincham totalt på bortaplan. Något som inte sker allt för ofta är att vi håller nollan två matcher i rad, vilket vi dock gjorde här där matchen efter Altrincham, mot Workington blev mållös. Vi fortsatte med att ta två raka segrar i två målrika matcher där framförallt Skendi imponerade. De två avslutande matcherna på månaden blev båda oavgjorda vilket innebar att vi nu gått nio matcher utan förlust, vilket placerar oss på en sjundeplats strax bakom kvalstrecket. Med bara fem matcher kvar att spela, en månad, så krigar vi nu för en kvalplats och det är helt öppet. Det som talar för oss är att vi är ett av seriens formstarkaste lag i nuläget, det som talar emot oss är att vi har tre av topp 8-lagen kvar att möta.

#29   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 23 October 2012 - 23:59 PM

Kom igen nu då! Detta klarar du!

#30   Pusselbit

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2934 Inlägg:
  • Favoritlag:Fulham FC

Postad 24 October 2012 - 01:33 AM

Spännande!
/Foam Fingers

#31   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 24 October 2012 - 18:34 PM

Postad bild

APRIL 2013

#38. Worcester - Oxford City FC 3-1 - Shariff
#39. Gainsborough - Oxford City FC 2-1 - Gould
#40. Oxford City FC - Harrogate 3-0 -
#41. Droylsden - Oxford City FC 4-3 - Walcott, Cook, Shariff
#42. Oxford City FC - Bishop's Stortford 4-1 - Mills x2, Cook, Basham

Besvikelsen är givetvis stor nu. Vi var i en suverän trend men när det som mest gällde visade vi svaghet och gick igenom april månad med bara tre poäng efter att ha förlorat de fyra inledande matcherna. Odugligt försvarsspel och en oförmåga att ta vara på bollinnehavet var förklaringen till denna svaga månad och att vi till slut tar en blygsam niondeplats. Besvikelsen över att inte ha tagit en kvalplats finns givetvis där men sett till hela säsongen är jag helt klart nöjd då vi inför säsongen var tippade att åka ur. Vi såg ut att gå mot poängförlust även mot Bishop's Stortford innan vi dundrade in tre mål den sista kvarten och vann med 4-1.

#32   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4095 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 24 October 2012 - 18:47 PM

Surt! Nästa år tar du dig upp!

#33   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 24 October 2012 - 19:21 PM

Usch! Vilken svacka!

#34   Dane McGowan

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 967 Inlägg:

Postad 24 October 2012 - 22:25 PM

Fan va trist att det inte höll hela vägen. Nåja, nästa år blir ditt säger vi =)

#35   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 24 October 2012 - 22:29 PM

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

Surt! Nästa år tar du dig upp!

Visa inläggFlour skrev:

Usch! Vilken svacka!

Visa inläggDane McGowan skrev:

Fan va trist att det inte höll hela vägen. Nåja, nästa år blir ditt säger vi =)

Mja, bittert är det. Men samtidigt så känns det bra då jag inte tror vi är riktigt redo för Blue Square Bet Premier än. Förhoppningsvis kan våra juniorer utvecklas och gå in i startelvan så vi kan gå upp i år och kunna vara någorlunda bra i Blue Square Bet Premier. :)
Maria/Högalid.

#36   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 25 October 2012 - 17:45 PM

Postad bild

Säsongssummering 12/13

Inför säsongen var mitt främsta mål att hålla oss från nedflyttning. Nu i efterhand så måste jag ändå, trots den bittra avslutningen på säsongen, säga att jag är väldigt nöjd med säsongen. En niondeplats blev det till slut där vi större delen av säsongen var med och slogs om en kvalplats uppåt.
Vi inledde säsongen svagt där framförallt defensiven hade stora besvär och släppte in massvis med mål, match efter match. Men i samband med att vi bytte målvakt från Platt till Carter fungerade defensiven bättre och vi började därefter också klättra i tabellen.

Offensiven var aldrig ett problem under säsongen och vi gjorde med våra 89 mål faktiskt flest mål av alla lag. Basham var med sina 17 ligamål vår bästa målskytt och kom fyra i skytteligan, hela 19 mål efter skytteligavinnaren Damien Reeves från Altrincham. Vi hade även två spelare i topp-3 av assistligan i form utav Barcelos (som missade avslutningen av säsongen pga skada) och Cook som gjorde 15 respektive 14 assist.

Defensiven, som jag varnade för redan innan säsongen, var dock inte lika framgångsrika då vi med 78 insläppta mål släppte in fjärde mest mål i hela ligan. Detta trots att Carter, som ersatte Platt i målet en bit in på säsongen, allt som oftast gjorde ett väldigt bra jobb i målet. Men försvaret har ofta släppt till alldeles för mycket målchanser och gjort det tufft för Carter. Dock ska påpekas att hade vi haft Carter i målet redan från början tror jag vi inte släppt in alls lika mycket mål som vi nu gjorde.

Något häpnadsväckande är hur vi dominerat bollinnehavet i stort sett varje match. Det har varit mer en regel än ett undantag att vi haft 60-70% av bollinnehavet, i vinster såsom förluster. Antingen ska jag vara oroad över att vi inte lyckas förvalta bollinnehavet bättre, eller så ska jag vara nöjd över att vårt mittfält är såpass starkt.

Årets spelare: Jamie Cook - 7.22
Årets skyttekung: Steve Basham - 17 mål
Årets publiksnitt: 301
Årets buse: Paul Stonehouse - 5 gula/0 röda

#37   ekgren

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 25 October 2012 - 22:32 PM

Rolig utmaning! Det ser bra ut såhär lång och du har mig som följare iaf! =)

#38   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 25 October 2012 - 23:18 PM

Postad bild

2013/14

Oxford City Football Club - Klubben
Förra året slogs vi länge i toppen innan vi slutade på en niondeplats. Dock ligger vi fortfarande en bit efter de andra lagen med ekonomi, spelartrupp & faciliteter vilket gör att vi återigen är ett tippat bottenlag. Ekonomin mår i nuläget klart sämre än förra året, i övrigt är förutsättningarna rätt lika förra året.

Ekonomi: -399 000 kronor
Status: Halv-professionell
Mediatips: 20'e (utav 22 lag)
Stadium: Court Place Farm (3000)

Oxford City Football Club - Truppen
Tyvärr lämnade Carter, Benjamin, Malone & Pond då de inte hade något kontrakt och jag kunde därför inte göra något när bud ramlade in från andra klubbar. Därför är 16-årige målvakten Reckey Jones uppflyttad från juniorlaget för att slåss om en förstaplats i målet. I försvaret har ingen spelare lämnat, dock har man här fått förstärkning genom Ferreira som kommer från akademin. På mittfältet kommer vi sakna framförallt Benjamin stort men förhoppningsvis så kan andra spelare fixa det utan honom. Istället har jag dragit upp två juniorer i form utav Swayne och Calvert som ska stärka konkurransen här. På topp har vi den nu 35-årige Basham som gjorde 16 ligamål förra säsongen. Förhoppningsvis fortsätter han leverera mål även i år.

Målvakter: D.Platt (R.Jones)
Försvarare: W.Blossom - N.Ferreira - J.Mills - P.Stonehouse (K.Issac - C.Willmott - A.Learoyd - C.McIlwain)
Mittfältare: N.Shariff - J.Walcott - A.Skendi - G.Swayne - J.Cook (J.Calvert - J.Gould)
Anfallare: S.Basham (F.Barcelos)

Oxford City Football Club - Ungdomsfaciliteter
Vi har inte uppgraderat några ungdomsfaciliteter under säsongen då den försvagade ekonomin inte tillåtit det. Några intressanta juniorer fick vi fram under säsongen där Ferreira är den jag själv ser som mest intressant i nuläget. Ferreira kommer starta som ordinarie i backlinjen men rotera en del då vi har rätt tuff konkurrens på mittbacken. I övrigt har jag tagit upp två till juniorer till a-laget och det är Swayne och Calvert, båda innermittfältare. Ska försöka rotera så båda får hyfsat med speltid.

Ungdomsfaciliteter: Grundläggande ungdomsanläggning
Träningsfaciliteter: Tillräcklig träningsanläggning
Ungdomsorganisation kategori: 3
Juniorcoachning: Grundläggande juniororganisation
Ungdomsrekrytering: Ganska enkel ungdomsrekrytering
Intressanta juniorer: N.Ferreira, G.Swayne, J.Calvert

#39   erikotte

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 484 Inlägg:

Postad 26 October 2012 - 19:16 PM

Kul att läsa! Hoppas ekonomin ordnar upp sig!

#40   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 27 October 2012 - 13:42 PM

Postad bild

AUGUSTI 2013

#1. Worcester - Oxford City FC 1-2 - Cook, Barcelos
#2. Oxford City FC - Bath 2-1 - Skendi, Barcelos
#3. Salisbury - Oxford City FC 3-4 - Gould, Cook, Barcelos, Willmott
#4. Westen-super-Mare - Oxford City FC 2-6 - Basham x2, Gould, Shariff, Walcott, Mills
#5. Oxford City FC - Boreham Wood 0-4 -

Det blev en fantastisk start på säsongen för vår del. Förra året började vi svagt och lyckades sedan aldrig helt hämta upp försprånget topplagen fått. I år var jag fast bestämd på att vi skulle öppna starkt och det har vi minst sagt gjort. En jämn match mot Worcester som slutade i uddamålsseger följdes upp av en oerhört tuff match mot nykomlingarna och seriefavoriterna Bath. Bath var klart bättre än oss och förtjänade seger men suveränt målvaktsspel (från Jones som fått spela alla matcher hittills och gjort det riktigt bra) och effektivt anfallsspel ledde till en oerhört skön seger. Mot Salisbury gick vi mot en stabil seger innan hemmalaget gjorde både 2-3 och 3-3 inom de sista tio minutrarna. Återigen hade vi flytet med oss när Barcelos satte 4-3 till oss i 87'e minuten. Efter att sedan ha manglat Westen-super-mare totalt, och gjort vår antagligen bästa match sedan jag tog över Oxford, spelade vi i matchen efter vår sämsta match jag någonsin beskådat. 0-4 var i underkant då Boreham hade bollen och anfall konstant. Förhoppningsvis var den förlust bara en engångsförseelse och att vi kan komma tillbaka på vinnarspåret. Extremt skönt att hitta oss på en andraplats i nuläget, är ruggigt sugen på att slåss om en uppflyttningsplats i år!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar