Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Förslag & tips - Taktik för mitt lag

97 svar till detta ämne

#21   TheGunners

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 12 November 2012 - 16:40 PM

Taktik till rotherham? Spelar nu 4-4-2 med en dmc, mc och två yttrar.

Kanske inte behövs en till just specifik till mitt lag men kanske till lag i de divisionerna.

Är ca 10 matcher in i serien

#22   Porrfarbrorn

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Inlägg:
  • Favoritlag:Spurs

Postad 13 November 2012 - 03:38 AM

ja kör mä me spurs va gör lirar du för taktik???

#23   kung_klose

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 303 Inlägg:
  • Favoritlag:Lazio
  • Tränar:Porto

Postad 13 November 2012 - 16:01 PM

är snart inne på min 4 säsong med arsenal och min fråga är vilka spelare ni rekkomenderar för att förbättra laget?

spelar 4-5-1 med offensiva ytterbackar och yttermittfältare inställda som inre anfallare, brukar oftast starta med dennna elva

krul
walker-coates-mertesacker-clichy

capoune

willshere-bender

borini silva

cavani/rooney

#24   Perssisco

spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5000 Inlägg:

Postad 13 November 2012 - 16:05 PM

Visa inläggPorrfarbrorn skrev:

ja kör mä me spurs va gör lirar du för taktik???

4-2-3-1.

Kortpassningsspel, Kontrollera, Kontringspel, ingen offiside fälla, spelfördelare Dembele, bollmottagare Adebayor/defoe.

#25   Thierry_Henry

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 14 Inlägg:

Postad 13 November 2012 - 21:13 PM

Visa inläggkung_klose skrev:

är snart inne på min 4 säsong med arsenal och min fråga är vilka spelare ni rekkomenderar för att förbättra laget?

spelar 4-5-1 med offensiva ytterbackar och yttermittfältare inställda som inre anfallare, brukar oftast starta med dennna elva

krul
walker-coates-mertesacker-clichy

capoune

willshere-bender

borini silva

cavani/rooney

Vet inte hur borini presterar för dig men jag spelar också Arsenal och jag har Andre Schurrle i mitt lag, killen är ett fenomen, han spottar in mål/assist så om du behöver någon bättre än borini så satsa på Schurrle eller Isco. Hade även bytt ut Mertesacker mot Kurt Zouma, han blir helt sinnessjukt bra, värvade han inför andra säsongen, då är han 18 år och gick in och dominerade från match 1. Sen måste jag bara fråga varför du sålt Szeszny för? :P Han blir ju äckligt bra !
Arsenal spelar världens bästa fotboll

#26   kung_klose

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 303 Inlägg:
  • Favoritlag:Lazio
  • Tränar:Porto

Postad 14 November 2012 - 01:59 AM

heheh szezny sög verkligen för mig, hade han i två säsonger och killen snittade typ 6.70 medan jag såg att tim krul snittade 7.30(sjukt) för newcastle

så sålde helt enkelt szeszny till lyon o hämtade in krul,gick ungefär jämt ut.

första året blir krul säsongens målvakt så gjorde nog rätt.

har testat med götze men han sög så såldes till city för 420 mille, har inför denna säsong hämtat in nasri för 70 mille bara hoppas han kan få en nytändning.

sålde även capoune och kosceny(vet att det stavas annorlunda) lite dussinspelare och hämtade in capuano(pescara) och alex witsel

grejen är att både metesacker och coates snittar typ 7.30 så kan inte med att byta ut dom ;-)

fick dock ett bud accepterat när ja byte willshere mot david luiz men han ville inte gå till mig tyvärr annars hade d varit festligt.

jag går väldigt mycket på snitt och så och dom spelare som inte lyckats på en säsong säljs av ex silva nu senast.zoumas pris ligger på cirka 400 millar nu så tycker inte det är värt det.

däremot funderar jag på att sälja cavani och köpa in suarez då han alltid verkar prestera, cavani gör lite för lite mål(har ju iochför sig rooney oxå.

tänkt startelva

krul/perin
walker-mertesacker.coates-clichy ersättare ricardo rodriguez,clyne och capuono

bender/couqlin

wilshere-witsel

rooney nasri ersättare borini,ait fana,adryan,walcott har även en grym regent
marco gaetani 17 år som vann skytteligan i championship
cavani?

#27   Farre

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 14 November 2012 - 02:09 AM

Någon som kan ge en bra chelsea taktik samt träning? vore jättegulligt

#28   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Losc Lille, Genoa

Postad 18 November 2012 - 15:57 PM

Taktik till Hertha berlin första säsongen

#29   groning

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 Inlägg:

Postad 18 November 2012 - 18:00 PM

Okej jag har sett att en del lyckats hyfsat me Arsenal genom att värva sönder laget. Jag skulle gärna vilja veta om någon lyckats få fram någon framgångsrik taktik me Arsenals nuvarande spelarmaterial? Jag kör så att inga lag har transferpengar första fönstret då jag tycker de e mkt roligare att spela me rätt spelare i rätt lag, sen under senare fönster vill man kanske göra något på marknaden.

Men som sagt: Har någon en bra taktik till Arsenals nuvarande spelarmaterial, själv har jag alltid haft 4-2-3-1 då jag tycker de e den enda uppställningen som passar till Arsenal, sett till deras spelare. Men jag har provat en hel del olika inställningar me denna uppställning utan att lyckats. De e enda jag inte provat e att spela ett direktpassningsspel och "fritt" på filosofi eller va fan de står. Har förmodligen problemet att, i och med att jag e Arsenal-supporter, jag vill försöka spela som de gör IRL.
Always follow the Arsenal

#30   Mikebike82

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 18 November 2012 - 21:02 PM

Så här lyckas ni med Arsenal:)
Postad bild

Mina ytterbackar är extremt offensiva. Jag har alltid älskat snabba och dribblingsskickliga ytterbackar. Dessa står för ungefär 15 mål och 20 ass per säsong.

Ett stabilt hänglås med en libero, två mittbackar och en dmc. De följer sälla med i anfallet och de är tillsagda att bara så kortpassningar.

Tre passningsskickliga mittfältare. Dessa har lite friare roller, de tillåts att använda mer kreativitet än resten av laget. Dock vill jag att de oftast spelar ett direkt passningsspel.

Använder mig av två typer av forwards. Antingen en bollmottgare eller en måltjuv.

Måltjuv
Postad bild

Bollmotagare
Postad bild

#31   groning

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 Inlägg:

Postad 18 November 2012 - 21:33 PM

Okej, om de e någon annan som läste mitt inlägg tidigare ordentligt så får ni gärna dela me er av era tips

Detta inlägg har redigerats av groning: 18 November 2012 - 21:33 PM

Always follow the Arsenal

#32   gotlandskommun

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 926 Inlägg:
  • Yrke:IT Support

Postad 22 November 2012 - 14:07 PM

Ingen som har en fungerande taktik till Leeds?

#33   Farre

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 04 December 2012 - 11:38 AM

dortmund taktik???

#34   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 Inlägg:

Postad 04 December 2012 - 18:45 PM

Tips på en taktik till Landskrona Bois

#35   pilen

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 543 Inlägg:

Postad 05 December 2012 - 15:53 PM

Söker ganska omgående en testad 4231 som skall funka lika bra med mitt nuvarande GAIS som framtida? Ajax :)
Är i ganska desperat behov av en sådan. Mitten skall gärna bestå av en Bollvinare samt en DLP

Tusen tack1

#36 Gäst_El Sueco_*

• Guests

Postad 08 December 2012 - 16:31 PM

Stort behov av taktik till mitt Southampton då inte mycket fungerat än. Är inne på halva första säsongen just nu.

#37   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 Inlägg:

Postad 08 December 2012 - 17:21 PM

Söker en taktik till Ajax första säsongen

#38   arzlefjun

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 10 December 2012 - 19:15 PM

en riktigt bra underdogtaktik sökes, lirar cl i år igen o har real,fenerbache o psv i gruppen, förra säsongen förlora jag alla matcher och använda oftast en taktik med kontringspel o 4-1-4-1 taktik men vill aldrig lyckas ändå. förslag?`nån gång tycker jag att man skla kunna skrälla.

#39   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 10 December 2012 - 21:12 PM

4411, fast med två defensiva mittfältare kanske kan funka? Då är din ensamma anfallare inte lika isolerad utan får snabbare understöd. Det hjälper dina offensiva spelare att hålla kvar bollen i offensiv planhalva lite längre och ge ditt försvar lite andrum. Med 2 defensiva mittfältare kan du också sjunka lågt med backlinjen utan att ge för mycket yta framför backlinjen.
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

#40   arzlefjun

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 10 December 2012 - 21:23 PM

Visa inläggJohnTerry skrev:

4411, fast med två defensiva mittfältare kanske kan funka? Då är din ensamma anfallare inte lika isolerad utan får snabbare understöd. Det hjälper dina offensiva spelare att hålla kvar bollen i offensiv planhalva lite längre och ge ditt försvar lite andrum. Med 2 defensiva mittfältare kan du också sjunka lågt med backlinjen utan att ge för mycket yta framför backlinjen.
ska testa de, men har gått hyfsat ändå då jag lirar med en libero nu i ett 1-4-1-3-1 system med kontringspel, fick dock stryk mot real med 6-0 haha men kryssade både mot psv o fenerbache.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar