Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag ska jag välja?

648 svar till detta ämne

#621   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 22 September 2013 - 21:52 PM

Visa inläggaabom skrev:

Har sjuka problem med att bestämma mig för vilket lag jag ska ta mig an. Så fort jag startat en save blir jag sugen på något annat.. Går detta att bota?

Tyvärr inte, har samma problem.

#622   aabom

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 190 Inlägg:

Postad 22 September 2013 - 21:55 PM

Visa inläggQarizmaa skrev:

Tyvärr inte, har samma problem.
Hatar det..

#623   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 22 September 2013 - 22:08 PM

Visa inläggaabom skrev:

Hatar det..

Antingen får man ta en paus från spelet eller köra att man satsar mer på managerns karriär och klättrar i karriären än att stanna i ett lag bara.

#624   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 23 September 2013 - 10:25 AM

Visa inläggaabom skrev:

Hatar det..
Ta en paus nu och invänta FM14.

Min motivation är så låg just nu att jag inte ens kan spela en månad på saven innan jag stänger av..
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#625   sneek

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1138 Inlägg:

Postad 23 September 2013 - 14:12 PM

Visa inläggdennee skrev:

Ta en paus nu och invänta FM14.

Min motivation är så låg just nu att jag inte ens kan spela en månad på saven innan jag stänger av..

Ta över ett landslag kan vara ett tips. Då är det inte så många matcher och man kan mer sitta och klicka framåt bara :)

#626   FältsjÖ

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 136 Inlägg:

Postad 25 September 2013 - 09:24 AM

Kör en save med Schalke! Går riktigt bra men vill ha en till save vid sidan av! Vill starta en till o varva med nu innan FM14 kommer ut! Vill vare ett lag som är ute i europaspel från första början!
Funderar på dessa!
Arsenal
Tottenham
Lyon
Marseille

Motivera gärna vfr ni tycker jag ska välja de laget eller kom gärna med ett annat tips om ni har!

Tack på förhand!
NEWCASTLE UNITED IN MY HEART!!!!

#627 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 26 September 2013 - 08:46 AM

Har någon lirat Turkiska ligan? Börjar bli taggad på den i och med deras rivalitet där. Snobbarnas Galatasaray, folkets Fenerbahce eller arbetarnas Besiktas?
Vore kul att vara Besiktas och försöka komma ikapp de andra två storlagen.

Nån som kört Argentinska med antingen Boca eller River?

#628   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 26 September 2013 - 08:58 AM

Visa inläggrobbieaik skrev:

Har någon lirat Turkiska ligan? Börjar bli taggad på den i och med deras rivalitet där. Snobbarnas Galatasaray, folkets Fenerbahce eller arbetarnas Besiktas?

Bursaspor i Turkiet är ett roligt lag jag kan tipsa om annars, de har fin ekonomi och en ny arena håller på att byggas.

#629 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 26 September 2013 - 10:44 AM

Jag har spelat med River Plate. På plussidan är att du får många grymma talanger och att du kan köpa de andra talangerna från andra lag redan vid 16årsåldern. Copa Libertadores är en större utmaning än man kan tro och jag skulle nästan säga att den är svårare att vinna än Champions League. Det enda jobbiga med argentinska ligan är de jävla ligareglerna där du har 2 perioder om 19 matcher vare säsong, 2 separata ligavinnare varje säsong och de två lag som har minst poäng åker inte ur, utan är de två lag med sämst snittpoäng senaste 3 eller 5 åren.

#630   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC, Malmö FF

Postad 27 September 2013 - 18:43 PM

EN sista save ska påbörjas innan fm14 tips om vilket lag? helst England men annat funkar med

#631   Chelsea Boy

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 27 September 2013 - 19:01 PM

Fm14:
Ska jag välja Kalmar FF eller Åtvidaberg?
Är sugen på Kalmar då jag tycker att de har tagit ett kliv ner efter att de vann Allsvenskan. Ska i så fall försöka värva tillbaka alla Elmarna , men Åtvid känns som ett roligt projekt för eventuellt Europa-spel.

Vad tycker ni?
I staden med Tre Hjärtan föddes en stjärna och det var inte jag

#632   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4114 Inlägg:

Postad 27 September 2013 - 19:18 PM

Ja, jag har kört med en hel del lag i Süper Lig. Och om det är något lag som jag fastnat för så är det helt klart Kayserispor. Riktigt rolig trupp med en hel del spets och potential, även om det saknas lite dyrbar bredd. Nackdelarna med just denna klubb är möjligtvis att man inte får fram de bästa talangerna om jag säger så. Besiktas-bekantingen Bobô spelar i klubben. Helt klart spelvärd! :)

Ligan i sig är jävligt rolig dessutom och speciellt när man tar ett lag och utmanar de fyra stora.

Kört den argentinska ligan under en kortare period. Dock med San Lorenzo. En klubb med varierande kvalité på märkliga positioner. Ytterbackarna ganska risiga samtidigt som man har ett flertal högkvalitativa OMC-spelare.

De omtalade topplagen Boca och River får givetvis som alltid fram ett flertal högintressanta regens varje år. Men när vi snackar topplag så ska det även sägas att ligan är ruskigt jämn och har en mängd starka lag. Newells, Lanus, Racing Club för att nämna några. :)

Detta inlägg har redigerats av blue.: 27 September 2013 - 19:25 PM

#633   bloodshed

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 515 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Carpi FC 1909 - i Biancorossi

Postad 29 September 2013 - 14:10 PM

Visa inläggChelseaPrideoflondon skrev:

EN sista save ska påbörjas innan fm14 tips om vilket lag? helst England men annat funkar med

Beror ju helt och hållet på vilken nivå du vill börja i. PL eller lägre? :)

In their eyes is no remorse
They make their final charge

Here comes the - Bloodshed

#634   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC, Malmö FF

Postad 29 September 2013 - 14:58 PM

Visa inläggbloodshed skrev:

Beror ju helt och hållet på vilken nivå du vill börja i. PL eller lägre? :)
Vet inte redigt vad som egentligen :P något jag bara kan nöta på

#635 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 29 September 2013 - 15:17 PM

Visa inläggChelseaPrideoflondon skrev:

Vet inte redigt vad som egentligen :P något jag bara kan nöta på
WIMBLEDON

#636 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 29 September 2013 - 15:23 PM

Tackar för all info angående Turkiska ligan och kul att många av er kört den ligan.
Det jag undrar är vad ni fastnar för i just de lagen?
Är de som Chievo, litet lag med offensiv fotboll eller är de som Hamburg, gammal stor klubb som knappt når Europa?

Jag personligen gillar Storlag med stora arenor, många fans och de får gärna ha en grym potential att slåss i Europa - Klubben ska också vara i behov av ett tränarbyte för att använda få ut all potential.
Därav är AIK kul att spela med stor arena, bäst publiksnitt osv - Men lyckas allt för sällan vinna ligan.

Galatasaray och Fenerbahce känns för bra att coacha, men Besiktas är man lite sugen på - Vet dock inte om Turkiska ligan i sig är nåt att ha?

Benfica känns som ett sånt lag i och med att Porto är en vinstmaskin.
Finns många såna ligor med vinstmaskiner vilket man vill ändra på.

Har någon kört Serbiska då Partizan och Röda Stjärnan är två hårda lag?

Långt inlägg nu, men kan inte folk droppa lite Huvudstadslag/storstadslag i länder som är i behov av ett maktskifte!?

#637   PeacE4

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 29 September 2013 - 16:07 PM

Har ni några förslag på nå "större" lag som återfinns i någon serie nedåt s.k slumrande jättar? (Tänk Napoli för ett par år sedan när de var nere i Serie B )
alternativt lag med en ekonomi som är körd i botten?

Sugen på att ta tillbaka en större klubb till toppen och komma in som en räddande ängel! :D

tack för tips!

Detta inlägg har redigerats av PeacE4: 29 September 2013 - 16:08 PM

#638 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 29 September 2013 - 16:49 PM

Visa inläggPeacE4 skrev:

Har ni några förslag på nå "större" lag som återfinns i någon serie nedåt s.k slumrande jättar? (Tänk Napoli för ett par år sedan när de var nere i Serie B )
alternativt lag med en ekonomi som är körd i botten?

Sugen på att ta tillbaka en större klubb till toppen och komma in som en räddande ängel! :D

tack för tips!

Folk brukar väl säga Portsmouth i League 1, råkass ekonomi.
Rangers Skottland - Div. 3 (förmodligen div.2 med LFCmarshall).
Boavista i Portugal har haft det tungt medan Storebror FC Porto ägt Portugal i dryga 10 år.
Birmingham City har haft rätt tungt ett tag men ingen jätte på nåt sätt.
Hertha Berlin - Bundesliga.2
1860 München
Leeds Championship
Sheffield Wednesday är ett gammalt anrikt lag med fin historia - en stormakt inom engelsk fotboll till och från
Liverpool har inte vunnit sedan 1990
Everton är också en gammal klassisk storklubb som var storebror en gång i staden Liverpool, men nu anses som lillebror
På 15 säsonger, 1975-1990, var det endast 3 säsonger som ligaguldet inte hamnade i staden Liverpool, Everton och Liverpool var kungar då - Ungefär samma som Man U och Man C är och kommer vara en tid framöver

Hoppas det hjälpte nåt och ger dig alternativ för en gärdsgårdskörare eller en finslipning av ett fungerande lag.

#639   PeacE4

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 29 September 2013 - 17:12 PM

Tack för tipsen! :D

Glömde kanske säga att jag lirat väldigt mycket i England och har för tillfället en spar med en polare där vi tagit upp Crewe och Crawley till premier league!

Skulle gärna vilja få fler tips :)

#640 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 29 September 2013 - 18:54 PM

Visa inläggPeacE4 skrev:

Tack för tipsen! :D

Glömde kanske säga att jag lirat väldigt mycket i England och har för tillfället en spar med en polare där vi tagit upp Crewe och Crawley till premier league!

Skulle gärna vilja få fler tips :)
Ett alternativ som jag kört några gånger är att starta med Sverige i Februari/Mars och ta över ett lag i Italien/England eller nåt land som är i full gång - Men bäst är kanske att vänta tills säsongen är färdigspelad och "hoppas" ett storlag åker ur.
Lag som ofta hamnar risigt till är Lazio och Inter, även Roma ibland. Tog själv över Lazio och sanerade klubben totalt - Först att sparkas var en 72 årig fotbollsansvarig med 4 år kvar på sitt 720 000kr/månads kontrakt.

Kanske tar typ 3-4 laddningar utan garanti på storlags-degradering, men kan vara värt mödan.

Örgryte är ett väldigt anrikt lag med många guld.

Wolverhampton är ju en riktig klassikerklubb som på 1953-61talet dominerade Birmingham-området och tog 3 ligatitlar, två 2:a platser och tre 3e platser.
På LFCmarshall databasen med nuvarande serieindelningar återfinns Wolves i League 1. Take 'em back!

Huddersfield vann tre år på raken under 1923-28 samt två 2a placeringar och en 3e.

Om man ska titta i andra ligor skulle det väl vara:
Italien:
Pro Vercelli 1910-talet
Genoa 1890-1900-talet
Torino Främst 40-talet

Frankrike:
As St. Etienne har flest segrar totalt 10st, senast 1981
Stade de Reims 6st, senast 1962

Tyskland:
Nürnberg
Hamburg
Hertha Berlin (bäst matchning enligt kriterier)

Spanien:
Deportivo
Valencia
Villarreal (dock inget gammalt storlag/vinstmaskin)

Sen finns ju gamla stormakter på Europeisk mark likt Benfica, Anderlecht, IFK Göteborg.
Storlag med mycket fans etc.
Allt beror på vilken liga eller typ av storlag man vill åt - inhemska ligan eller i Europa.

Själv har jag haft drömmen sen jag köpte FM13 att göra Roma till stormakt i Italien och Europa, de har potentialen och charmen för att lyckas - De förtjänar bättre. Och det säger jag som Lazio-sympatisör.

Kör Roma för fan och ta fram en ny Totti från den strålande akademin.

Detta inlägg har redigerats av robbieaik: 29 September 2013 - 18:56 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar