Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag ska jag välja?

648 svar till detta ämne

#641   PeacE4

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 29 September 2013 - 19:09 PM

Visa inläggrobbieaik skrev:

Ett alternativ som jag kört några gånger är att starta med Sverige i Februari/Mars och ta över ett lag i Italien/England eller nåt land som är i full gång - Men bäst är kanske att vänta tills säsongen är färdigspelad och "hoppas" ett storlag åker ur.
Lag som ofta hamnar risigt till är Lazio och Inter, även Roma ibland. Tog själv över Lazio och sanerade klubben totalt - Först att sparkas var en 72 årig fotbollsansvarig med 4 år kvar på sitt 720 000kr/månads kontrakt.

Kanske tar typ 3-4 laddningar utan garanti på storlags-degradering, men kan vara värt mödan.

Örgryte är ett väldigt anrikt lag med många guld.

Wolverhampton är ju en riktig klassikerklubb som på 1953-61talet dominerade Birmingham-området och tog 3 ligatitlar, två 2:a platser och tre 3e platser.
På LFCmarshall databasen med nuvarande serieindelningar återfinns Wolves i League 1. Take 'em back!

Huddersfield vann tre år på raken under 1923-28 samt två 2a placeringar och en 3e.

Om man ska titta i andra ligor skulle det väl vara:
Italien:
Pro Vercelli 1910-talet
Genoa 1890-1900-talet
Torino Främst 40-talet

Frankrike:
As St. Etienne har flest segrar totalt 10st, senast 1981
Stade de Reims 6st, senast 1962

Tyskland:
Nürnberg
Hamburg
Hertha Berlin (bäst matchning enligt kriterier)

Spanien:
Deportivo
Valencia
Villarreal (dock inget gammalt storlag/vinstmaskin)

Sen finns ju gamla stormakter på Europeisk mark likt Benfica, Anderlecht, IFK Göteborg.
Storlag med mycket fans etc.
Allt beror på vilken liga eller typ av storlag man vill åt - inhemska ligan eller i Europa.

Själv har jag haft drömmen sen jag köpte FM13 att göra Roma till stormakt i Italien och Europa, de har potentialen och charmen för att lyckas - De förtjänar bättre. Och det säger jag som Lazio-sympatisör.

Kör Roma för fan och ta fram en ny Totti från den strålande akademin.

Tack så jättemycket!

Otroligt välskrivet :D

Blev väldigt inspirerad att börja med en gång! :D

Spännande förslag!

Blir att fundera ett tag och pröva första alternativet att hoppas att något storlag åker ur annars kör jag nog med ett av ovanstående lagförslag.

Stort tack! :D

#642 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 01 October 2013 - 16:48 PM

Visa inläggPeacE4 skrev:

Tack så jättemycket!

Otroligt välskrivet :D

Blev väldigt inspirerad att börja med en gång! :D

Spännande förslag!

Blir att fundera ett tag och pröva första alternativet att hoppas att något storlag åker ur annars kör jag nog med ett av ovanstående lagförslag.

Stort tack! :D
Grymt. Berätta sen vad det blev och om det funkade med degradering av nåt lag i en större liga.

#643   PeacE4

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 04 October 2013 - 18:40 PM

Visa inläggrobbieaik skrev:

Grymt. Berätta sen vad det blev och om det funkade med degradering av nåt lag i en större liga.

Det blev 1860 München. De befanns sig i näst högsta ligan med skitkass ekonomi.

Bra utvecklingsmöjligheter med en stor arena och bra ungdomsanläggning.

Kanske inte gammalt stort lag men ack väl en klubb med potential tack vare sina faciliteter och att man får dela på Allianz Arena med Bayern. Kul utmaning att försöka konkurrera ut de och bli bäst i stan.

Gick oväntat bra redan första säsongen då jag efter en mycket trög start lyckades nå en mycket oväntad 3:e plats ,kvalplats, och vinna uppflyttning till Bundesliga! :D Media hade tippat mig som ett mittenlag/bottenlag så kul att överprestera redan första säsongen!

Trodde att ekonomin skulle vända då många miljoner brukar trilla in när man kliver upp till högsta ligan men ack så fel jag hade. Den ekonomiska krisen fortsatte och ledde till att de flesta ur laget såldes och utan nya möjligheter att värva ersättare så blir det till att lita på talangerna för att klara av att undvika nedflyttning!

Otroligt kul och motiverad så stort tack igen då det var tack vare dig som jag till slut tog detta lag :)

Detta inlägg har redigerats av PeacE4: 04 October 2013 - 18:43 PM

#644   aabom

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 190 Inlägg:

Postad 05 October 2013 - 09:37 AM

Har problem att välja lag!
Liverpool - Min favoritklubb. Bygga laget från början, envolvera alla talangfulla ungdomar som finns i organisationen och göra klubben till en av de riktigt stora igen.

Skövde AIK - Den lokala klubben. Ett riktigt projekt och utmaning med att få klubben att nå allsvenskan och bli en professionell klubb och göra den bland en av de största i Sverige och nå europaspel.

Detta inlägg har redigerats av aabom: 05 October 2013 - 10:13 AM

#645 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 06 October 2013 - 20:02 PM

Visa inläggPeacE4 skrev:

Det blev 1860 München. De befanns sig i näst högsta ligan med skitkass ekonomi.

Bra utvecklingsmöjligheter med en stor arena och bra ungdomsanläggning.

Kanske inte gammalt stort lag men ack väl en klubb med potential tack vare sina faciliteter och att man får dela på Allianz Arena med Bayern. Kul utmaning att försöka konkurrera ut de och bli bäst i stan.

Gick oväntat bra redan första säsongen då jag efter en mycket trög start lyckades nå en mycket oväntad 3:e plats ,kvalplats, och vinna uppflyttning till Bundesliga! :D Media hade tippat mig som ett mittenlag/bottenlag så kul att överprestera redan första säsongen!

Trodde att ekonomin skulle vända då många miljoner brukar trilla in när man kliver upp till högsta ligan men ack så fel jag hade. Den ekonomiska krisen fortsatte och ledde till att de flesta ur laget såldes och utan nya möjligheter att värva ersättare så blir det till att lita på talangerna för att klara av att undvika nedflyttning!

Otroligt kul och motiverad så stort tack igen då det var tack vare dig som jag till slut tog detta lag :)
Grymt det.
1860 är ett asgrymt lag med snygga färger, klubbmärke, skön historia som lillebror till Europas bästa lag.
Kör hårt!

#646   Maxepaxe

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 361 Inlägg:

Postad 20 November 2013 - 13:11 PM

Ett tips är att köra Island och Ajax och göra Ajax till en koloni.

#647   7

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 747 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Djurgården, Man Utd
  • Tränar:IBF Göteborgs P-03, Partille DJ, Partille Dam, samtliga i innebandy.

Postad 20 November 2013 - 13:34 PM

Visa inläggMaxepaxe skrev:

Ett tips är att köra Island och Ajax och göra Ajax till en koloni.
Island och Ajax? hur ska det gå till?
Djurgårdens IF - Love at first sight.
_____________________________________Championship Manager? Completed it.
FMSM Meriter:
Kvartsfinal 2014

#648   Maxepaxe

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 361 Inlägg:

Postad 22 November 2013 - 10:12 AM

Visa inlägg7 skrev:

Island och Ajax? hur ska det gå till?

Islands landslag är du tränare för, snappar upp talanger och forsar dem billigt till Ajax Amsterdam, de har redan en islänning.

#649   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 22 November 2013 - 10:58 AM

Hade tänkt köra en landslagsutmaning där man ska vinna allt möjligt med ett landslag i varje kontinent, frågan är dock hur ska man ladda databasen för att få med så många spelare som möjligt från varje kontinent samtidigt som det går att spela utan att de blir för segt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar