Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Totalt värdelösa jävla spelfan!!!

794 svar till detta ämne

#1   Cayhno

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Liverpool

Postad 03 November 2012 - 17:24 PM

Tar mig igenom säsong 1 med Liverpool och lyckas klämma en 4e plats mot alla odds. Säsong 2 ger mig lite mer cash och jag köper in Neil Taylor och Stevan Jovetic.

8 matcher in i säsongen och fortfarande inte en enda vinst. 3 mål totalt mot följande motstånd:

Norwich borta
Swansea hemma
Chelsea hemma
Aston Villa borta
Sunderland hemma
Lille OSC hemma
West Brom borta
Shaktar borta

vafan händer!? Samma taktik, spelarna har hyffsad rating. Snittar 7.00 men jag får inte ett skott på mål längre. 2 straffar och en hörna är det enda som genererat mål so far...

SKITJÄVLA helvete.

#2   NGReaks

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1088 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, Liverpool FC

Postad 03 November 2012 - 19:24 PM

Varför blir det i snitt 5 mål i varje match för mig? Det är som om målvakterna inte existerar, de släpper precis ALLT. Vann precis borta mot Sundsvall med 4-5, gissa vad lagen hade i skott på mål? 4-5. Och då kör jag inte ens en offensiv taktik. Kommer förmodligen bli dödad om jag spelar i Europa nästa år.

Och vad är det för jävla fel på bollkallarna?! Ska målvakten sätta igång en kontring snabbt slänger bollkallen bolljäveln över halva plan och ingen annan än målvakten kan hämta den?!?! Det är för fan bara att skjuta ner den till honom. Värdelöst.

Detta inlägg har redigerats av NGReaks: 03 November 2012 - 19:32 PM

#3 Gäst_felixitoz_*

• Guests

Postad 03 November 2012 - 22:50 PM

"Löw väljer Götze istället för Özil" ..... Ehh, jaha? Han petar alltså Özil, en av Tysklands absoluta nyckelspelare.
Tappade fan lusten för spelet nu...

(Jag är Real Madrid).

Sen är det ju fan omöjligt att hålla nollan, och ofta vinna över huvud taget!!!
AIK, första matchen mot Gais, 6-5, andra mot Gefle, 2-4, tredje mot Norrköping, 1-5. Fortsätter så, helt sjukt.... Som om Turina spelade utan armar och försvararna utan hjärna... Fan!

#4   Maximus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 03 November 2012 - 23:42 PM

Nu är det två i rad som gnällt över mycket mål i matcherna, medan jag har 6-8 i målskillnad efter nio ligamatcher (och jag har mellan 5-10 skott på mål i varje match). Lyckades nog inte heller göra mer än två mål i en match i min tidigare save. Hur mycket har ni försökt ändra er taktik så att den ska bli bättre defensivt?

#5 Gäst_felixitoz_*

• Guests

Postad 03 November 2012 - 23:57 PM

Visa inläggMaximus skrev:

Nu är det två i rad som gnällt över mycket mål i matcherna, medan jag har 6-8 i målskillnad efter nio ligamatcher (och jag har mellan 5-10 skott på mål i varje match). Lyckades nog inte heller göra mer än två mål i en match i min tidigare save. Hur mycket har ni försökt ändra er taktik så att den ska bli bättre defensivt?

Hahahaha, jadu. Det är inte precis att jag skrev detta efter första matchen, första saven, första taktiken.

Kan ta huuuur många exempel som helst (ja, jag har spelat konstant sedan spelet släpptes).
Real Madrid, förlorar första matchen mot Barcelona med 6-1, jo visst kan hända, men lika bra som det kan bli 2-1 eller något annat. Detta efter en försäsong med pisk av tottenham samt kryss mot diverse asiatlag.... Fick senare några vinster, men stabiliteten finns inte alls som förra spelet. Nu känns det som man inte behöver bry sig om vilka spelare man har osv osv, resultaten slumpas. Match till match...... SJUKT FRUSTRERANDE. Vet inte varför jag fortsätter spela heller..

#6   Maximus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 00:04 AM

Visa inläggfelixitoz skrev:

Hahahaha, jadu. Det är inte precis att jag skrev detta efter första matchen, första saven, första taktiken.

Kan ta huuuur många exempel som helst (ja, jag har spelat konstant sedan spelet släpptes).
Real Madrid, förlorar första matchen mot Barcelona med 6-1, jo visst kan hända, men lika bra som det kan bli 2-1 eller något annat. Detta efter en försäsong med pisk av tottenham samt kryss mot diverse asiatlag.... Fick senare några vinster, men stabiliteten finns inte alls som förra spelet. Nu känns det som man inte behöver bry sig om vilka spelare man har osv osv, resultaten slumpas. Match till match...... SJUKT FRUSTRERANDE. Vet inte varför jag fortsätter spela heller..
Håller verkligen med om instabiliteten, har inte vart i närheten av att hitta det där flytet som man kunnat få på tidigare spel. Jag antar att vi får fortsätta kämpa.

#7   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 04 November 2012 - 00:06 AM

Visa inläggfelixitoz skrev:

Men eftersom det inte är så för alla så är det ju inte spelets fel ;)

Tror du hetsar igenom matcherna utan att bry dig om matchförberedelser och att du inte har tålamodet att vänta med att byta taktik eller? Sen har du säkert språkförbistringar för du har köpt in en massa lirare från olika nationer och kör en tokoffensiv för att du är RM :)

Detta inlägg har redigerats av Coda: 04 November 2012 - 01:06 AM

RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#8   AIK.<3

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 00:59 AM

Antagligen är ni inte tillräckligt skickliga managers.. Vi får se hur det blir för mig, skaffar nog spelet själv snart.

#9   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 01:10 AM

Lite drygt när man vill gå till ett topplag i Portugal som manager efter några år med bara seriesegrar och cl spel med MFF att deras managers aldrig byter lag eller att posterna aldrig blir fria att söka :P

#10   Bullen_424

Ungdom

• Medlem
  • 9 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 01:18 AM

För mig är det helt tvärtom. Just nu går det faktiskt ganska bra (spelar med LOSC i Franska ligue 1) och leder för närvarande serien ett par omgångar in i andra säsongen.
Jag har inte upplevt det här med att släppa in många mål, försvarsspelet var min stora styrka under första säsongen. Det som däremot inte fungerar riktigt för mig är målskyttet, tror inte att jag har gjort mer än somest 3 mål i någon match alls, inte ens mot de riktiga bottenlagen. När jag vinner känns det som att det är med väldigt små marginaler. Typ att man gör 1-0 i 86 minuten osv. Har lite svårt att få ihop ett samarbete mellan min targetplayer och min måltjuv...

#11   conzec

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 02:16 AM

Riktigt pinsamt hur buggigt spel dom släppt. Fullversionen är dessutom hästlängder buggigare än betan! Det går inte att värva spelare, bud man lagt försvinner, Blackburn förlorar med 8-0 mot ett randomlag om Championship (5 skott på mål) mm mm. SKärpning!!

#12   lolbin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 03:59 AM

Tar över Arsenal - som jag spelar varje år. Första matchen, mot mina egna reservlagsspelare. 0-3 i halvtid. 1-4 full tid. Rent överlag så är det någonting fel med försvarsmekanismerna i spelet. Jag fattar att mina spelare är bedrövligt tränade så tidigt på säsongen (borde reserverna också vara), men det är smärtsamt dåligt försvarsspel. Spelare som är 1 meter från bollen, men låter en spelare 15-20 meter därifrån nå först på en boll. Samt spelare både mittbackarna försöker stöta fram på samma felvända spelare samtidigt, så att spelare i sig kan göra århundradets enklaste instick till en lucklöpande spelare.

Jag förstår att de kanske vill göra spelet svårare, framför allt för de som väljer att spela med större lag, men det här känns som att man spelar med någon form av handikapp för så dåligt som spelarna agerar, så dåliga är de inte.

#13   NGReaks

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1088 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 08:43 AM

Att det alltid ska vara så jävla svårt att värva personal. Har hittat en sjukt grym huvudscout till MFF. Han kräver 2750 kr/vecka, jag kan endast erbjuda 2500. Han VÄGRAR att gå med på 1000 kr mindre i månaden!

Då testade jag att fråga styrelsen om jag kunde få erbjuda personal mer lön, och trots att klubben har bra saldo plus att jag har mycket pengar kvar i min budget så är svaret även där nej. Och så fortsätter det.. all personal vill ha några hundralappar mer i veckan och jag kan inte göra ett skit. Realistiskt.

#14   bobby

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 08:50 AM

Visa inläggNGReaks skrev:

Att det alltid ska vara så jävla svårt att värva personal. Har hittat en sjukt grym huvudscout till MFF. Han kräver 2750 kr/vecka, jag kan endast erbjuda 2500. Han VÄGRAR att gå med på 1000 kr mindre i månaden!

Då testade jag att fråga styrelsen om jag kunde få erbjuda personal mer lön, och trots att klubben har bra saldo plus att jag har mycket pengar kvar i min budget så är svaret även där nej. Och så fortsätter det.. all personal vill ha några hundralappar mer i veckan och jag kan inte göra ett skit. Realistiskt.

Heltidsanställning? I så fall, skulle du själv vilja ha 10 000sek i månaden? Plus skatt på det också..
Bra saldo räcker ju inte, går du plus varje månad? Hur mycket? Har du testat ändra budgeten? Du kanske har tillräckligt med scouter?

#15   NGReaks

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1088 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 09:00 AM

Har inte spelet framför mig just nu men jag har gröna siffror varje månad, ungefär 200 000 mer i lönebudgeten än vaf jag använder plus absolut inga anställda scouter eller ens en huvudscout. Ändå är svaret "vi lägger redan ut tillräckligt mycket pengar på personal"....

#16   bobby

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 09:07 AM

Visa inläggNGReaks skrev:

Har inte spelet framför mig just nu men jag har gröna siffror varje månad, ungefär 200 000 mer i lönebudgeten än vaf jag använder plus absolut inga anställda scouter eller ens en huvudscout. Ändå är svaret "vi lägger redan ut tillräckligt mycket pengar på personal"....

Konstigt, men samtidigt inte. Då tycker dom helt enkelt inte att du behöver mer personal! Gör en back-up på saven, testa sparka lite annan personal och se vad dom säger då?

#17   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4105 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 04 November 2012 - 13:14 PM

HAHAHAHAHA... tack skitspel -.-

Postad bild

#18   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 13:26 PM

Visa inläggconzec skrev:

Riktigt pinsamt hur buggigt spel dom släppt. Fullversionen är dessutom hästlängder buggigare än betan! Det går inte att värva spelare, bud man lagt försvinner, Blackburn förlorar med 8-0 mot ett randomlag om Championship (5 skott på mål) mm mm. SKärpning!!

Spelar vi samma spel?

För för mig funkar allt.

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

HAHAHAHAHA... tack skitspel -.-

[img][url="http://i1103.photobucket.com/albums/g471/Liverpoolfanet/LevadiamotElfsborg_OumlversiktOumlversikt-2.png"]http://i1103.photobu...mlversikt-2.png[/url][/img]

Hahah vad det några fler skott som kom in som inte domarna antecknande :D

Jag kan hålla med om att i visa mathcer så blir reslutatet kan bli konstigt t.ex om jag dominerar en match och leder med 1-0 och kontigt nog så gör min motståndare en kvitering och efter det är deras målvakt som ett monster i mål fast han inte har bra stats.

#19   conzec

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 14:14 PM

Visa inläggfmspelarn skrev:

Spelar vi samma spel?

För för mig funkar allt.

Jag kan hålla med om att i visa mathcer så blir reslutatet kan bli konstigt t.ex om jag dominerar en match och leder med 1-0 och kontigt nog så gör min motståndare en kvitering och efter det är deras målvakt som ett monster i mål fast han inte har bra stats.

Vi spelar nätverksspel, det spelläget verkar dom inte ha buggtestat för fem öre. Tyvärr är det helt sönderbuggat kring värvningar:(

#20   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4105 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 04 November 2012 - 14:17 PM

Visa inläggfmspelarn skrev:

2 självmål som du ser.. De hade även ett skott i ribban vid ställningen 2-3 men det räknas tydligen inte som skott på mål?

Detta inlägg har redigerats av Liverpoolfanet: 04 November 2012 - 14:17 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar