Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Totalt värdelösa jävla spelfan!!!

794 svar till detta ämne

#21   kakaboom431

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 68 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 14:23 PM

svin svårt fm13.. helt sjukt. ojämt som fan, kan vinna med 3-0 mot topplaget sen torska hemma mot dom som ligger sist, och så håller det på hela tiden. tappat suget direkt nästan...

#22   bobby

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 14:26 PM

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

De hade även ett skott i ribban vid ställningen 2-3 men det räknas tydligen inte som skott på mål?

Stämmer, målburen räknas aldrig "på mål".

Visa inläggkakaboom431 skrev:

svin svårt fm13.. helt sjukt. ojämt som fan, kan vinna med 3-0 mot topplaget sen torska hemma mot dom som ligger sist, och så håller det på hela tiden. tappat suget direkt nästan...

Ungefär som det funkar IRL med andra ord. Det är inte alltid man vinner match efter match, eller att man vinner mot ett strykgäng efter man gjort en jättematch mot ett topplag.

Svenska landslaget är ett bra exempel. Man har skitsvårt att föra matcher mot pisslag, men mot lag som Holland och Spanien, och nu senast Tyskland, då jävlar, då kan man såväl vinna som hämta upp 0-4 till 4-4.

#23 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 04 November 2012 - 14:27 PM

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

2 självmål som du ser.. De hade även ett skott i ribban vid ställningen 2-3 men det räknas tydligen inte som skott på mål?
Nej skott i virket räknas inte som skott på mål i någon sport, varken hockey, fotboll, innebandy osv. Målramen är ju något som smiljer målet från utsidan av målet, dvs skjuter man ju inte "på" mål när man träffar virket utan skiljelinjen mellan målet och utanför mål. Hade de inte varit några stolpar och ribbor och bara linjer istället hade det ju varit omöjlgt att avgöra om det är mål eller inte, typ.

Jag har också haft lite problem f.ö, är inne på min andra save med Liverpool redan. Började en på betan där jag inleder EL kvalet med en b-betonad startelva hemma, innehållande Sterling, Suso, Pacheco, Wilson osv. Losar med 0-4 hemma mot polska ligafyran..,..? Och åker ur kvalets första omgång. I PL inleder jag med 3 poäng på första 10 matcherna och får sparken i november. Hade typ 8-20 i målskillnad på de matcherna, så försvaret läckte som ett såll.

Startade sedan en ny igår på fullversionen, nu helt plötsligt är inte försvaret något problem(även om målskyttet fortfarande är) och nu har jag helt plötsligt 8-1 i målskillnad efter 7 matcher och ligger tvåa. Enda skillnaden är att jag flyttat ner OMCn till DM istället. Men sjukt frustrerande att vinna skotten i premiären med 20-2 hemma mot Southampton bara för att se Ramirez göra 1-0 i 92a. Sedan dess 6 raka utan insläppta mål, men åkte ur EL kvalet återigen efter bortamålsregeln.

#24   extrememarkus

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 17 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 19:16 PM

haha.. värsta veckan i spelet just nu..

Tottenham - Man Utd 1-0 skotten 3-28 varav 1-14 på mål.
Man Utd- Schalke 04 skotten 20-1 varav 9-1 på mål.
Man Utd - Wigan 0-1 skotten 28-5 varav 15-1 på mål.. haha..

Känner sig hårt fm:ad här..

#25   Björta26

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 19:32 PM

Visa inläggNGReaks skrev:

Att det alltid ska vara så jävla svårt att värva personal. Har hittat en sjukt grym huvudscout till MFF. Han kräver 2750 kr/vecka, jag kan endast erbjuda 2500. Han VÄGRAR att gå med på 1000 kr mindre i månaden!

Då testade jag att fråga styrelsen om jag kunde få erbjuda personal mer lön, och trots att klubben har bra saldo plus att jag har mycket pengar kvar i min budget så är svaret även där nej. Och så fortsätter det.. all personal vill ha några hundralappar mer i veckan och jag kan inte göra ett skit. Realistiskt.

SAMMA FÖR MIG MED MITT NORRKÖPING!!!! är själv så jävla trött på det :/
Glory Glory Man United

#26   linuxe

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 21:01 PM

4 Matcher irad, alla 3-0 förluster med överlägsen skottstatistik till mig.
Sports interactive är ju ett gäng bögar som sabbar ett MYCKET bra spel (FM12)

#27   okka

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 21:14 PM

Jag har lyckats få styrelsen att bygga en ny arena, som skulle vara klar 4/11 -13. Nu är det 13/3 -14 och "mätaren" för bygget är full, men det står att bygget planeras. Nu kan jag även ställa förfrågan till styrelsen om att bygga en ny. Jag har inte fått information om att det försenats eller att den är klar.

Vad händer?

#28   lolbin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 04 November 2012 - 21:39 PM

Spelade nyss 1-1 mot Wigan. Det i sig självt är inget märkvärdigt. Det roliga är att första halvlek tog slut efter drygt 4 minuter. Helt plötsligt befinner jag mig i omklädningsrummet. Vissa spelare hade löpt totalt 0,5km under första halvlek.

Andra halvlek är som det brukar vara. Wigan slår en tidig genomskärare som min försvarare ska vara först på med råge, men eftersom han istället väljer att trippa på hälarna baklänges i 30 meter så blir han avhängd med 15 meter och 1-0 är ett faktum. Lyckas till sist kvittera på hörna.

Spelet är för mig, i nuläget,närmast ospelbart. Taktiska problem är en utmaning som jag gillar, men i detta spel känns det som att taktik inte spelar någon roll. Ett gott exempel:

Jag spelar Arsenal, med en startelva utan specielt mycket tyngd (Spelar Walcott som ensam anfallare). Således vill jag hålla spelet via marken. Detta har visat sig på det närmsta omöjligt av en anledning; målvakten. Vanligt scenario är att han helt skiter i allt vad han är tillsagd att göra och spelar upp en långboll som han förväntar sig att Cazorla ska vinna. Då han väl gör ett snabbt utkast till ytterback eller spelar den kort vid inspark, följs detta oftast upp av att ytterbacken slår en tillbakapassning till målvakten som sedan tjångar iväg den för kung och fosterland.

Ett annat exempel är varför mina mittbackar KONSTANT försöker stöta även fast de är tillsagda att hålla sig till sitt eget område. Ofta finner jag min ena mittback överspelad vid sidlinjen, med nästa mittback cirka 10 meter inåt vilket lämnar en helt ofantlig yta för motståndaren att slå inlägg mot. Jag spelar med ytterbackar och wingers som ska ta otroligt mycket defensivt ansvar, men endå ska mina mittbackar ut och försöka vinna boll längs kanterna.

Det handlar om så pass stora och avgörande fel att jag inte finner någon njutning i att spela matcherna just nu. Det taktiska har alltid varit det roliga och att känna att man har i det närmaste noll kontroll över vad som händer är en känsla som mest förstör.

#29   Darko

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1244 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgår'n

Postad 05 November 2012 - 00:55 AM

Startat upp två saves med Djurgården. Fått sparken två gånger efter 14 omgångar.

Nyligen med bland annat Royston Drenthe och Cristiano Zanetti i truppen.

Och jag som lyckats hålla mig spark-fri sedan starten i och med CM4, och går nu på två minor på två försök...

Detta inlägg har redigerats av Darko: 05 November 2012 - 00:56 AM

It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.

#30   pcch7

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 01:17 AM

Är det nån mer än jag som tycker att själva matchmotorn är värdelös? Jag kör på 2d, jämfört med FM12 så ser det här väldigt amatörmässigt än så länge. Sättet som bollen verkar rulla snabbare ju längre passningen går och bollbehandlingen generellt sett är horribelt. Antar att det var så här i början på FM12 också dock, men jag kommer inte ihåg. Bara invänta patcher så att det blir spelbart innan jag sätter igång på riktigt.

Definitivt inte ett fan av den nya match "vyn" heller, älskade att kunna ha player ratings sidan uppe och sen hoppa till 2d vyn så fort det blev en höjdpunkt, sen tillbaka igen på dom tidigare spelen. Perfekt. Om jag går in på player ratings sidan nu så får jag se på höjdpunkerna i bakgrunden.. Alternativt köra match vy med den lilla player rating rutan uppe men va fan.

Detta inlägg har redigerats av pcch7: 05 November 2012 - 01:19 AM

#31   lolbin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 01:50 AM

Det finns ingen logik i de plötsliga formtappen. Efter 9 raka matcher utan förlust, och storvinster mot Man Utd (4-1), Fulham (5-2) och Aston Villa (6-0) går man plötsligt o torskar mot ett då 17e platshavererande Liverpool med moral körd i botten med 2-0 på hemmaplan, följt av 0-4 mot Everton.

Jag säger inte att det inte kan hända i verkligheten, men det blir såhär hela tiden och det händer bara det lag man själv coachar. Pengar slängda i sjön, so far, men har full tro på att problemen kommer att åtgärdas. Framförallt matchmotorn är fan inte ens i beta stadie, än mindre bör den få vara så dålig som den faktist är.

#32   lolbin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 03:41 AM

För att fortsätta på föregående spår. Nu 10 omgångar senare har jag torskat 6 matcher (4 raka nu). 2 vinster och 2 oavgjorda.Nyss låg jag 2a, efter Tottenham som överpresterar något djävulskt. Nu ligger jag 8, efter lag som West Brom, Everton, Wigan och Queens Park Rangers och Newcastle. 18 poäng upp till Champions League-plats. INGENTING fungerar längre.

Att spela på kontringar tycks vara ALDELLES för bra som läget är just nu. Oftast behövs inte mer än en långboll/rensning som landar någonstans så går det inte att stoppa.

Jag kommer förmodligen sluta spela då jag antar att jag kommer få anpassa mig och spela på ett annat sätt, förmodligen med en mycket lägre backlinje och satsa på kontringar, vilket jag tycker är helt befängt tråkigt. Inte hållt nollan på 17 matcher.

Moral är ett hellvete i denna upplaga. Du kan vinna 5 matcher i rad och laget går runt med högsta möjliga moral, torskar du sedan en match så whooops var den som bortblåst och plötsligt fungerar ingenting vilket leder till en negativ spiral där det inte går att vinna längre.

#33   lolbin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 04:10 AM

Fick sparken för första gången någonsin. Spelat FM/CM i 12 år. Efter 6 raka förluster så fick jag kicken efter 1-2 mot Liverpool borta. Istället värvar de in Manuel Pellegrini. Killen kör samma formation som jag och kryssar sin första match. Sedan har laget vunnit 7 raka. Klart, sånt har man ju sätt hända förut, men det här är löjligt. Aldrig vart med om något liknande. Det är ju FM trots allt, man har för lite makt över. Giroud har blivit ett monster under Pellegrini med 8 mål på 8 matcher. Det är 8 fler än vad han gjorde på hela säsongen innan dess.

#34   Aceofyou

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 68 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 08:30 AM

J.#*/a bugg spel! Detta blir det nog det sista fm jag spelar så många del som detta har.
Enzo Roco is THE SHIT -FM16-

#35   ilu05191

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte IS

Postad 05 November 2012 - 09:00 AM

Jag kan bara hålla med det ni skriver ovan, började en save med mitt kära ÖIS men hade inte resurser för att prova de nya funktionerna med ungdomsutveckling och sportchef etc så jag drog igång en save med AIK för att bättre kunna känna på det nya FM.

Halvvägs in i säsongen har det snittats 6.6 mål per match i mina matcher, målvakterna räddar ingenting och det blir mål på varenda inlägg. Resultatmässigt så drabbar det ju båda lagen men det känns ju sådär realistiskt att jag släpper in 3 mål på 20 min borta mot Gefle för att sedan göra 5 mål sista timman, nästa match ledar jag hemma mot BP med en 35 min kvar med 4-0, det slutar 5-6.

Flera gånger har det hänt att jag eller motståndaren löper ifrån försvaret, som ofta står och sover, och får i väg ett skott som går i stolpen. DÅ vänder hela försvaret och börjar jogga upp mot mittplan och en påfyllande anfallare kan lätt lägga in den. Har nog gjort 2 sådana och släppt in 2.

Sedan har även jag observerat att bollen accelererar längs gräset när man slår en längre passning, friktion någon?

Det verkar vara något skumt, jag testade att simulera min match mot Åtvidaberg hemma genom att ladda om spelet och ta semester 10ggr, kom då ner i ett målsnitt på 2,8 per match och den föga smickrande raden 0 vunna 3 oavgjorda och 7 förlorade. När jag spelade matchen själv 3ggr så vann jag första med 6-4, andra med 5-3 och torskade sista med 5-6.

Kan tillägga att jag spelar med en balanserad taktik och på pappret duktiga försvarare.

Det blir tråkigt med till synes slumpade resultat och jag kommer nog vänta med att köra vidare till patchen kommer...

#36   Björta26

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 13:36 PM

Visa inläggAceofyou skrev:

J.#*/a bugg spel! Detta blir det nog det sista fm jag spelar så många del som detta har.

Ta det lugnt och andas! det kommer att komma patchar så att det blir bra till slut ;)
Glory Glory Man United

#37   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 05 November 2012 - 14:09 PM

Att man varje år ska behöva vänta in ett par patchar innan spelet funkar är ju bara så jävla uselt. Kan dom inte satsa på att släppa fm14 någorlunda buggfritt? Skit i allt nytt, gör något litet så vi idioter lägger pengar på det. Sen ska det bara funka vid release.

#38   anglosvensken

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 15:46 PM

Visa inlägglolbin skrev:

Fick sparken för första gången någonsin. Spelat FM/CM i 12 år. Efter 6 raka förluster så fick jag kicken efter 1-2 mot Liverpool borta. Istället värvar de in Manuel Pellegrini. Killen kör samma formation som jag och kryssar sin första match. Sedan har laget vunnit 7 raka. Klart, sånt har man ju sätt hända förut, men det här är löjligt. Aldrig vart med om något liknande. Det är ju FM trots allt, man har för lite makt över. Giroud har blivit ett monster under Pellegrini med 8 mål på 8 matcher. Det är 8 fler än vad han gjorde på hela säsongen innan dess.

vad har du för taktik? Jag vann ligan med Arsenal första säsongen och Giroud, Demba Ba och Walcott gjorde alla ca 15-20 mål var.

#39   sneek

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1138 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 15:46 PM

Visa inläggNyberget skrev:

Att man varje år ska behöva vänta in ett par patchar innan spelet funkar är ju bara så jävla uselt. Kan dom inte satsa på att släppa fm14 någorlunda buggfritt? Skit i allt nytt, gör något litet så vi idioter lägger pengar på det. Sen ska det bara funka vid release.

Håller faktiskt med.
Skulle räcka om dom släppte patchar och uppdaterade databaser efter varje stort transferfönster.

#40   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 16:05 PM

Visa inläggsneek skrev:

Håller faktiskt med.
Skulle räcka om dom släppte patchar och uppdaterade databaser efter varje stort transferfönster.

Det är då som de måste byta inkomstmodell dock. Något jag är helt för!

Tänk om de tog en avgift för en "licens" säg 299kr eller ca 29-39€. Sedan vid varje stort transferfönster säg ca 2 gånger per år, så släpper de en stor officiell databas-uppdatering som de tar 9.99€ för. Samma sak med alla andra större uppdateringar så som nyare version av matchmotorn, nya träningssystem osv. Alltså när de uppdaterat funktioner i spelet och man önskar förnya dessa så kostar även de en mindre summa pengar. jag hade lätt betalat för dessa uppdateringar om de kom ca 1-2 gånger per år och så slapp man köpa ett "helt nytt spel" varje år. Med detta system skulle man ju faktiskt kunna fortsätta på gamla saves och slippa börja om på nya vid varje nytt släpp av spel. Något som jag också hade gillat skarpt. Hoppas nästan att detta är något de överväger att gå över till inom en snar framtid.

Nu när de har Steam som plattform så skulle till och med detta vara väldigt enkelt för dem att genomföra. Misstänker dock att deras spel, alltså själva koden, inte är byggd för att enkelt kunna implementera en sådan affärsmodell.
Svenska Stjärnan IF - Det nya laget i Allsvenskan - Med målet inställt på guld samt Europaspel!
Royal League - Spela med Royal League - Tillför en extra dimension till ditt spel

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar