Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Totalt värdelösa jävla spelfan!!!

794 svar till detta ämne

#41   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 05 November 2012 - 16:30 PM

Visa inläggScream112 skrev:

Det är då som de måste byta inkomstmodell dock. Något jag är helt för!

Tänk om de tog en avgift för en "licens" säg 299kr eller ca 29-39€. Sedan vid varje stort transferfönster säg ca 2 gånger per år, så släpper de en stor officiell databas-uppdatering som de tar 9.99€ för. Samma sak med alla andra större uppdateringar så som nyare version av matchmotorn, nya träningssystem osv. Alltså när de uppdaterat funktioner i spelet och man önskar förnya dessa så kostar även de en mindre summa pengar. jag hade lätt betalat för dessa uppdateringar om de kom ca 1-2 gånger per år och så slapp man köpa ett "helt nytt spel" varje år. Med detta system skulle man ju faktiskt kunna fortsätta på gamla saves och slippa börja om på nya vid varje nytt släpp av spel. Något som jag också hade gillat skarpt. Hoppas nästan att detta är något de överväger att gå över till inom en snar framtid.

Nu när de har Steam som plattform så skulle till och med detta vara väldigt enkelt för dem att genomföra. Misstänker dock att deras spel, alltså själva koden, inte är byggd för att enkelt kunna implementera en sådan affärsmodell.

Jag tror inte att det lockar så mycket folk förutom oss inbitna. Jag själv gillar inte det här med att först köpa ett spel och sen betala varje månad för att lira. Även om det nu bara blir så att det kommer en update på sommaren och vintern. Men om dom bara kan börja kolla igenom spelet i tid så blir nog upplagorna "färdigare" när dom släpps. Kan dom inte ge ut betan till en större stängd grupp som kan hjälpa dom i tid så att spelet funkar?

Detta inlägg har redigerats av Nyberget: 05 November 2012 - 16:33 PM

#42   lille_katt

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF
  • Tränar:Malmö FF

Postad 05 November 2012 - 16:30 PM

40 skott, 17 på mål. Förlust med 0-2 mot Cardiff. Samma jävla skit i varje pissmatch.

#43   lille_katt

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF
  • Tränar:Malmö FF

Postad 05 November 2012 - 16:42 PM

Något jag retar mig på något extremt är hur spelarna reagerar på matchsnacket. Steven Gerrard har reagerat negativt oavsett vad jag sagt till honom samtliga matcher. "Gör det för fansen" mot Everton borde ju funka bra kan man tycka.

Värvade Shaqiri och har spelat honom konstant och allt var bra, han presterade och moralen var i topp. Bytte ut honom i en match med kvarten kvar och med en 3-2 ledning. Då flippade han ut för att han blev utbytt, transferlistade sig själv och vägrar prata med mig. Vadfanhänder?

#44   Björta26

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 16:56 PM

Visa inlägglille_katt skrev:

Något jag retar mig på något extremt är hur spelarna reagerar på matchsnacket. Steven Gerrard har reagerat negativt oavsett vad jag sagt till honom samtliga matcher. "Gör det för fansen" mot Everton borde ju funka bra kan man tycka.

Värvade Shaqiri och har spelat honom konstant och allt var bra, han presterade och moralen var i topp. Bytte ut honom i en match med kvarten kvar och med en 3-2 ledning. Då flippade han ut för att han blev utbytt, transferlistade sig själv och vägrar prata med mig. Vadfanhänder?

Hahahahaha förlåt att jag skrattar med det var lite roligt, Håller med att det är och överdriva det han gör
Glory Glory Man United

#45   solidliquid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 Inlägg:
  • Yrke:Senior LiveBetting Trader
  • Favoritlag:Manchester United, Västerås SK, FC Wacker Innsbruck

Postad 05 November 2012 - 17:04 PM

HAHA!! Dagens vits :D ;)

#46   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 05 November 2012 - 17:08 PM

Fan du måste sätta dig i respekt hos grabbarna :D låter ju som om de snackar skit bakom din rygg och inte bryr sig vad du tycker ;)
RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#47   NGReaks

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1088 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, Liverpool FC

Postad 05 November 2012 - 17:17 PM

Visa inläggCoda skrev:

Fan du måste sätta dig i respekt hos grabbarna :D låter ju som om de snackar skit bakom din rygg och inte bryr sig vad du tycker ;)

Bara jag som alltid är aggresiv när jag coachar? :D Kom ihåg på 12an när jag hade coachat Malmö i 5 år, jag skällde ut dem i halvtid för att de "bara" ledde med 3-0, haha.

För övrigt håller jag med alla andra, FM13 är mycket svårare än de tidigare spelen, och i detta fallet är det inget positivt. Det känns som om man inte kan påverka det, även fast man gör massor med taktiska geniedrag.

#48   Miniboy

Ungdom

• Medlem
  • 6 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 17:43 PM

Visa inläggkakaboom431 skrev:

svin svårt fm13.. helt sjukt. ojämt som fan, kan vinna med 3-0 mot topplaget sen torska hemma mot dom som ligger sist, och så håller det på hela tiden. tappat suget direkt nästan...

Exakt så är det för mig också, spöa Man United med 3-0 hemma med Liverpool. Nästa match; Hemma mot Dynamo Bukarest, torsk med 0-1.

#49   warnis

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 955 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC
  • Tränar:Newcastle United

Postad 05 November 2012 - 18:04 PM

Spelar med Värmbols FC och är inne på säsong 2016. Ligger just nu i superetten och har försökt värvat Tobias Hysén från IFK Göteborg, då dom inte vill ha honom kvar. Budet accepteras men han vil inte komma till klubben, när det återstår 3 timmar och 15 minuter av fönstret så blir han klar för Karlslund på lån som spelar i div1..

#50   lolbin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 18:50 PM

Visa inlägganglosvensken skrev:

vad har du för taktik? Jag vann ligan med Arsenal första säsongen och Giroud, Demba Ba och Walcott gjorde alla ca 15-20 mål var.

knåpade ihop en egen 4-2-3-1, med hög backlinje, press och kortpassningsspel. Det fungerade utmärkt på försäsongen och under hösten, då jag var med och krigade om förstaplatsen. Sedan började försvaret läcka, nästan alltid på grund av slarv på mittplan som resulterar i kontring eller en värdelös utspark från Tech9. När svackan väl var igång gick den inte att stoppa och jag prövade ta mig fan allt förutom att ändra taktiken.

Tvivlar inte på att det går att vinna på FM13, det är ju därför man fortsätter nöta, jag vill bara inte känna mig styrd av en matchmotor som jag inte känner är vare sig bra eller realistisk. Jag gillar vad de gjort med matchmotorn och potentialen känns högre än tidigare upplagor, men i dess nuvarande form brister det ordentligt. Känns som att någon månad till av beta testing hade behövts.

Förutom matchmotorn känns det som att de har gjort det svårare att bibehålla lagmoral. Det tar lång tid och många goda resultat i rad för att bygga upp den, men endast någon enstaka förlust för att den ska få sig en ordentlig törn. Realistiskt kan tyckas, men kombinerat med den bristfälliga matchmotorn blir det problem eftersom varje match kan gå hur som helst. Har prövat att spela om samma match flera gånger och resultaten varierar skrämmande mycket.

#51   RomaTotti10

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 05 November 2012 - 19:11 PM

Vad fan är detta för bugg? 2011 års vinnare/finalister finns inte med? Även UEFA Super Cup är buggad- står Barcelona-Porto i rad två gånger. Är det så med er med?

http://i50.tinypic.com/11cfswp.jpg[

#52   anglosvensken

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 20:03 PM

dumskalle badboll

kan man ta bort inlägg?

Detta inlägg har redigerats av anglosvensken: 05 November 2012 - 20:04 PM

#53   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 05 November 2012 - 22:07 PM

Jag hatar Grant Holt vill bara säga de FAAAAAAAAAAAAAAAN

Han gjorde 3-2 till sitt Norwich i 91:e minuten efter att ha gjort 2-2 i 88:e minuten också :evil:
RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#54   peterpower

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 231 Inlägg:

Postad 05 November 2012 - 23:09 PM

alltså, när bollen rullar IGENOM mina försvarare utan att dom reagerar...istället kommer deras forward, som från början är 15m ifrån bollen och hinner ikapp den!! BLIR GALEN!

HELA tiden.

eller när målvakten lägger sig ner 2 sekunder innan skottet kommer...

Har inte uppfattat tidigare spel så här jävla usla från början.

#55   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 06:02 AM

Visa inläggNyberget skrev:

Jag tror inte att det lockar så mycket folk förutom oss inbitna. Jag själv gillar inte det här med att först köpa ett spel och sen betala varje månad för att lira. Även om det nu bara blir så att det kommer en update på sommaren och vintern. Men om dom bara kan börja kolla igenom spelet i tid så blir nog upplagorna "färdigare" när dom släpps. Kan dom inte ge ut betan till en större stängd grupp som kan hjälpa dom i tid så att spelet funkar?

Jag sa inget om att betala varje månad. DET är jag emot! Jag sa att det skulle då vara FRIVILLIGT att köpa till framtida uppdateringar utav databasen samt spelet. :)
Svenska Stjärnan IF - Det nya laget i Allsvenskan - Med målet inställt på guld samt Europaspel!
Royal League - Spela med Royal League - Tillför en extra dimension till ditt spel

#56   sull

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 09:03 AM

61 minuten mot Reading som West Ham, jag får mitt andra röda kort. Har för övrigt inte vunnit en match ännu i ligan. Mina anfallare kan inte göra mål. Skitspel. Hoppas SI brinner.

#57   anglosvensken

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 10:10 AM

Visa inlägglolbin skrev:

knåpade ihop en egen 4-2-3-1, med hög backlinje, press och kortpassningsspel. Det fungerade utmärkt på försäsongen och under hösten, då jag var med och krigade om förstaplatsen. Sedan började försvaret läcka, nästan alltid på grund av slarv på mittplan som resulterar i kontring eller en värdelös utspark från Tech9. När svackan väl var igång gick den inte att stoppa och jag prövade ta mig fan allt förutom att ändra taktiken.

Tvivlar inte på att det går att vinna på FM13, det är ju därför man fortsätter nöta, jag vill bara inte känna mig styrd av en matchmotor som jag inte känner är vare sig bra eller realistisk. Jag gillar vad de gjort med matchmotorn och potentialen känns högre än tidigare upplagor, men i dess nuvarande form brister det ordentligt. Känns som att någon månad till av beta testing hade behövts.

Förutom matchmotorn känns det som att de har gjort det svårare att bibehålla lagmoral. Det tar lång tid och många goda resultat i rad för att bygga upp den, men endast någon enstaka förlust för att den ska få sig en ordentlig törn. Realistiskt kan tyckas, men kombinerat med den bristfälliga matchmotorn blir det problem eftersom varje match kan gå hur som helst. Har prövat att spela om samma match flera gånger och resultaten varierar skrämmande mycket.

Jag spelar med två taktiker, den ena är raikans might & magic fast ändrad för att stärka upp defensiven som jag spelar på hemmamatcher. Samt en egen gjord 4-5-1 som är riktigt defensivt och handlar om kontringar som jag spelar med på svåra bortamatcher. Båda med helt okej resultat.

#58   eidos-

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 66 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 11:49 AM

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

2 självmål som du ser.. De hade även ett skott i ribban vid ställningen 2-3 men det räknas tydligen inte som skott på mål?

Skott på mål måste vara inom ramen.

#59   omoskar

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 11:56 AM

Stoke vann premier league första säsongen.... Vad är det som händer i det här spelet?

Omöjligt att få igång målskyttet också, snittar 1 per match ungefär.

#60   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 12:50 PM

DÖ!

http://www.fmfile.co.../1352202576.png

Detta inlägg har redigerats av dennee: 06 November 2012 - 12:50 PM

Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar