Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Totalt värdelösa jävla spelfan!!!

794 svar till detta ämne

#61   FMPlayer

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 13:22 PM

Är bara att konstatera att SI ambitioner att göra spelet om möjligt bättre har misslyckats.

Har spelat FM sedan urminnes tider, då hette det CM, men ungefär varannan upplaga misslyckas. Och årets upplaga är än så länge i den kategorin.

Det är absolut inte bättre interface, det är absolut inte bättre AI och spelet känns väldigt plottrigt.

Jag brukar alltid "testköra" spelet varje år. Jag börjar med ett lag i div 2 i England, kör ca halva säsongen. Sedan börjar jag om i divisionen högre och så vidare.

Några punkter som jag reagerar på i årets upplaga är:
* Matchmotorn
- Oftast är alltid motståndarnas spelare piggare, de passar bättre och skjuter mer. Mitt lag för ofta kämpa i uppförsbacke, oavsett om jag har det på pappret bättre laget och min taktik är tweekad till det yttersta.
Själva spelet på plan ser många gånger orealistiskt ut (det var bättre på 12:an) och matcherna känns mest dryga.
Och på något vis blir det lite av en random-effekt oavsett vilka taktiska drag man gör under matchen.

* Spelarna
- Gnälligare än någonsin. Tvivlar på att det är helt realistiskt. Och oftast ser de väldigt bortkomna ut på plan, trots att man spelar dem på sin favoritposition.

* Transfermarknaden
- Även denna tycks vara helt uppåt väggarna. den "nya" funktionen där agenter har mer "makt" känns lite overkill. Vid förhandling där man ger dem ett förslag, på t.ex "Nyckelspelare" samt antal år på kontrakt kan göra att spelaren (agenten) dissar kontraktet om man inte ger dem ett förslag på lön. Detta behövdes inte på 12:an, då de själva gav första budet.

Det finns så mycket mer på spelet som gör att det känns mer som ett skämt, ett hån mot alla oss som har spelat spelet länge och som alltid köper det så fort det kommer ut. Spelet känns otroligt mycket som ett "random-baserat" spel likt det gamla "League Soccer" som man spelade på C64:an.

Nej. Jag är absolut inte nöjd, och hade jag inte varit "samlare" av alla årgångarna, så hade jag krävt mina pengar tillbaka.

#62   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 15:55 PM

Visa inläggFMPlayer skrev:

* Transfermarknaden
- Även denna tycks vara helt uppåt väggarna. den "nya" funktionen där agenter har mer "makt" känns lite overkill. Vid förhandling där man ger dem ett förslag, på t.ex "Nyckelspelare" samt antal år på kontrakt kan göra att spelaren (agenten) dissar kontraktet om man inte ger dem ett förslag på lön. Detta behövdes inte på 12:an, då de själva gav första budet.

Detta skedde även i 12an, de gav inte alltid första budet där heller. Just saying... men visst är spelet i behov av uppdateringar.

Själv tycker jag det fungerar bra hittills för mig iaf i singleplayer, men det faktum att multiplayer är helt söndrigt och inte fungerar korrekt för någon vad jag förstått är under all kritik.
Svenska Stjärnan IF - Det nya laget i Allsvenskan - Med målet inställt på guld samt Europaspel!
Royal League - Spela med Royal League - Tillför en extra dimension till ditt spel

#63   Bein

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 525 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 18:15 PM

Kan man få tillbaka pengarna eller? Det här är fan inte ett spel ens.

#64   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 18:27 PM

Visa inläggBein skrev:

Kan man få tillbaka pengarna eller? Det här är fan inte ett spel ens.

Det är väll visst ett spel? Jag har inte märkt alla buggar som folk säger att de har sett. Singel player funkar bra. Spela det tills multiplayer funkar.

Sedan så finns det väll funktioner som man vill ska funka mer eller mindre. Men jag tycker iaf att det är det bästa FM på länge.

De planerar kanske inte att lägga in mycket nytt till nästa spel t-ex se FM12 då hade de inte så många nya funktioner om man jämnför FM11 och Fm12. Men till FM13 så gjorde de något omänskligt att de fixade över 900funkationer stora som små. Men när alla buggarna ärr fixade då kommer väll FM13 få stämpeln som det bästa FM ever.

Visa inläggokka skrev:

Jag har lyckats få styrelsen att bygga en ny arena, som skulle vara klar 4/11 -13. Nu är det 13/3 -14 och "mätaren" för bygget är full, men det står att bygget planeras. Nu kan jag även ställa förfrågan till styrelsen om att bygga en ny. Jag har inte fått information om att det försenats eller att den är klar.

Vad händer?

De lade kanske ner byggarbetet med försökte att bygga under den tiden?

Det kanske är en onämnd ny funktion så det ska bli lite realistiskt att styrelsen ska kunna lägga ner planerna på en ny arena

#65   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 06 November 2012 - 18:41 PM

Så du menar att det är realistiskt att styrelsen lägger ner ett bygge och inte säger det till någon? Det ska bara vara dom i styrelsen som får veta att man inte bygger klart arenan?

#66   Bein

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 525 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 18:43 PM

Kraschar, buggar , orealistiskt, massa funktioner som inte funkar.
Det värsta är fan alla buggar dock. Värren än krascher, ospelbart i mina ögon.

#67   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC, Malmö FF

Postad 06 November 2012 - 19:12 PM

Jag har itne märkt av alla buggar som folk säger visst får jag ofta stryk här men det behöver ju inte vara spelets fel bara för 12:an var simpelt som fan men även där minns jag backarna lät anfalalrna komma ifatt så tycker folk är lite väl gnälliga det är ju inte ospelbart. Och multiplayern funkar utmärkt för mig och en vän inga krasher inga buggar allt flyter på fint

#68   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 19:57 PM

Nu stör jag mig på en sak som återkommer i alla FM versioner ngt som SI måste utveckla det är att lag man kn värva trännare som är under kontrakt. Som nu så försöker Häcken vävra Thomas Olsson från mig.

Jag tror å här om ett lag IRL försöker värva en ledare under kontakt så får det laget grova böter. Nej SI ni har förmodligen gjort en suvurän version av FM men ni måste se över små funktioner som skulle göra stora saker.

#69   PoM_Chelsea

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 39 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 20:44 PM

Individuella spelarmisstag a la p-12.

Back blir pressad efter att ha fått bollen av målvakten. Springer ner mot hörnflaggan i någon slags panik. Hittar ingen att passa (trots att det uppenbart finns flera passningsvägar ur situationen). Man tycker ju nu att han då borde slå ut bollen till inkast i alla fall. Fel! Han slår bollen rätt in i mitten framför eget straffområde där en motståndarspelare står.

Hög lös boll mot målvakt. Det är uppenbart bara att plocka ner den. Fel! Han tittar på bollen och antingen gör någon slags akrobatik i sista sekund och slänger sig ifrån bollen eller bara fortsätter titta på den medans den går in i mål eller träffar ribban, studsar ut och träffar målvakten och in i mål.

Inkast till mig. Står flertalet spelare han kan kasta bollen till. Väldigt gärna till den som kommer kort och står omarkerad. Fel! Han kastar den rätt upp i plan in mot mitten där det står en motståndarspelare helt ensam.

Kort hörna. Spelaren som kommer kort borde lätta kunna ta emot bollen och antingen slå in den i straffområdet eller spela till annan spelare i bättre position eller själv driva bollen in mot straffområdet. Fel! han slår den direkt tillbaka till hörnläggare som 9 av 10 gånger står offside.

Spelare kommer ofta in mot mål längs kortlinjen. I verkligheten slår en spelare bollen snett inåt bakåt 9 av 10 gånger i det läget. Man antar att de skulle göra likadant i spelet. Fel! De försöker 9 av 10 gånger skjuta ur en omöjlig vinkel.

Försvarare går in press. Han petar lös bollen från motståndarspelare. Han kommer naturligtvis ta ett steg till så han bara kan plocka bollen och starta ett anfall. Fel! Så fort bollen "kommer lös" backar han undan från den som om den vore livsfarlig och låter motståndaren i lugn och ro plocka upp den igen och fortsätta anfallet.

Detta inlägg har redigerats av PoM_Chelsea: 06 November 2012 - 21:24 PM

Blue is the colour, football is the game.
We're all together and winning is our aim.

#70   Fillzan

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 19 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 20:46 PM

Tycker matchmotorn är i det närmaste ospelbar. Att AI:n skulle vara förbättrad jämfört med tidigare spel har jag inte märkt något av. Någon nämnde i en tidigare tråd att det var som att titta på en handbollsmatch och det håller jag med om. Spelarna är ofta helt ointresserade av bollen och det finns många lägen där de bara jobbar hem när de enkelt hade kunnat bryta en passning. Spelarna är bra på att pressa bollhållaren men de tacklar ALDRIG. Oftast får motståndarna enkelt spela runt bollen medan mina spelare bara tittar på. Dock är det ju likadant åt andra hållet men det är fan inte speciellt kul.

/vit kränkt man

#71   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 06 November 2012 - 22:37 PM

Visa inläggChelseaPrideoflondon skrev:

Jag har itne märkt av alla buggar som folk säger visst får jag ofta stryk här men det behöver ju inte vara spelets fel bara för 12:an var simpelt som fan men även där minns jag backarna lät anfalalrna komma ifatt så tycker folk är lite väl gnälliga det är ju inte ospelbart. Och multiplayern funkar utmärkt för mig och en vän inga krasher inga buggar allt flyter på fint

Spelar ni FMC eller Full simulation? alltså... för FMC fungerar felfritt i multiplayer medans ja vad fan kallar man det stora feta spelläget? Det är det som folk har problem med. Sedan brukar ju buggiga spel inte bugga för alla... men försök surfa SI's officiella forum... så inser du att det är en JÄVLA massa folk som har problem med multiplayer... och SI är fullt medvetna om detta.
Svenska Stjärnan IF - Det nya laget i Allsvenskan - Med målet inställt på guld samt Europaspel!
Royal League - Spela med Royal League - Tillför en extra dimension till ditt spel

#72   tarre86

Ungdom

• Medlem
  • 6 Inlägg:

Postad 07 November 2012 - 09:30 AM

Tycker Fm 13 är sjukt mycket svårare än 12an. Sjukt frustrerande. Gick tillbaka till 12an igår och märkte ganska snabbt vilken skillnad det är mellan spelen.

#73   hato

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 07 November 2012 - 09:57 AM

Något e mycket skumt här. För mig å mina polare funkar spelet perfekt, spelar med Liverpool å alltid Full Match. Slog Arsenal med 2-1 borta å spelade 0-0 mot Newcastle hemma i en mycket bra match ( säsong 1 ). Tror nog det handlar mest om tålamod å inte stressa iväg. Det är ju inte som NHL hockey

#74   Ehlajt

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 235 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:Napoli
  • Tränar:Napoli

Postad 07 November 2012 - 10:01 AM

Visa inläggdennee skrev:

haha okej, hade det där skett då hade det svartnat rejält. Hade troligtvis slagit sönder hela huset.
"money ain't got no owners only spenders - Omar Little"

#75   dampiis

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Inlägg:
  • Favoritlag:MFF

Postad 07 November 2012 - 12:34 PM

Hm.. känns ju kul när min avbytare kommer in, gör mål och avgör matchen, jag säger till honom att jag är nöjd med hans insats och att han imponerade på mig, han blir förbannad och går ut till media och säger att jag sagt att han var syndabock och att "min kritik mot honom visade att jag försökte få honom att lämna klubben". Kul.

#76   klafver

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 07 November 2012 - 16:00 PM

Började med FC Gute i Div 2. Omöjligt att värva några spelare överhuvudtaget. Kanske inte så konstigt. Vinner serien och skall nu spela Div 1. Det är fortfarande helt omöjligt att värva någon överhuvudtaget, inte ens spelare i lag som åker ur Div 2 vill diskutera. Jag kan inte låna spelare ifrån min samarbetsklubbs (Norrköping superettan) J19 för de vill att de skall spela på en högre nivå. Min målvakt lämnade efter att vi gått upp för att han ville ha för mycket betalt (nu klubblös) och jag kan inte värva en ny. Lättspelat....

#77   warnis

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 955 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC
  • Tränar:Newcastle United

Postad 07 November 2012 - 16:28 PM

Visa inläggklafver skrev:

Började med FC Gute i Div 2. Omöjligt att värva några spelare överhuvudtaget. Kanske inte så konstigt. Vinner serien och skall nu spela Div 1. Det är fortfarande helt omöjligt att värva någon överhuvudtaget, inte ens spelare i lag som åker ur Div 2 vill diskutera. Jag kan inte låna spelare ifrån min samarbetsklubbs (Norrköping superettan) J19 för de vill att de skall spela på en högre nivå. Min målvakt lämnade efter att vi gått upp för att han ville ha för mycket betalt (nu klubblös) och jag kan inte värva en ny. Lättspelat....

Lirar nu i Allsvenskan med Värmbol och det var lättare att få spelare till klubben i Superettan..

#78   klafver

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 07 November 2012 - 20:23 PM

Visa inläggwarnis skrev:

Lirar nu i Allsvenskan med Värmbol och det var lättare att få spelare till klubben i Superettan..

Kan inte ens värva spelare från provspelsdagen....

#79   Mongorajja

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 07 November 2012 - 20:27 PM

Detta är helt sjukt. Värsta jag varit med om på FM någonsin. Domaren dömer bort målet och ger Miquel 1 gult för filmning, trots att han inte ens påverkar spelet, han blir typ tacklad av min egen spelare, sen får han ett andra gula för snack.

ARRRRRRGGGGGGGG
GOOOOOONER

#80   vindolol

Ungdom

• Medlem
  • 9 Inlägg:

Postad 07 November 2012 - 22:45 PM

Fasta situationer.
Hörnor - markeringen är under all kritik. Mötte Arsenal där Meltesaker (stavning) gör 3 mål och blir markerad av Mata. försöker ändra men mina mittbackar vägrar markera "rätt" spelare

Sen är det bara jag eller är det VÄLDIGT! många straffar? känns som om man snittar iaf 1 per match (mot eller med).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar