Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Royal League

Royal League
13 svar till detta ämne

#1   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 14 November 2012 - 01:39 AM

Fixade klart denna nästan direkt som FM13 landade i brevlådan. Fick sedan ett PM från en person som undrade ifall jag skulle fixa RL även för FM13, så fick ju skynda med att få upp den då!

Postad bild

Ladda ner här!

[v. 1.1]

Upplägget ser exakt ut som den jag gjorde för FM12. Jag har faktiskt mer eller mindre kopierat min förra skapelse in på minsta detalj. Den fungerade till synes felfritt sist, så varför ändra på ett vinnande koncept? Här kommer lite ihop-klippt information tagen ur min förra tråd beträffande upplägget och vad det är ni får med denna fil.

Citat

Turneringen startar i slutet på December 2012, och körs med följande format.

4 bästa lagen ifrån föregående säsong, från Sverige, Norge och Danmark, lottas in i 3 grupper.
Dessa möts sedan 2 gånger vardera.
Vinnarna från varje grupp, samt den bästa 2an, går vidare till Semifinal, som avgörs på 2 möten.
Finalen spelas på hemmaplan för det lag som blir lottat som hemmalag.

Jag tog information från Wikipedia och anpassade turneringen där efter. Beträffande format så har de ju haft i princip 3 olika format. Jag tyckte detta blev roligast iaf.

Önskar ni grafik, alltså logga för tävlingen, så finns den faktiskt med i sortitoutsi's logopack som ni finner på deras hemsida.

Har simulerat och testat denna sedan jag skapat den, och inte funnit någon avvikelse från när jag skapade denna för FM12, utöver att Köpenhamn vann nästan varje år i FM13. Då den jag skapade för FM12 vart mitt första projekt som jag visade upp för andra än mina kompisar, så blev den aningens finslipad med hjälp av feedback och info gällande prispengar från communityn. Därför anser jag denna vara helt färdig.

Skulle det ändå finnas något ni undrar, eller som verkar fel, så är jag jätteglad för all sorts feedback som ni kan tänkas komma med här.

Detta inlägg har redigerats av Scream112: 22 November 2012 - 04:43 AM

Svenska Stjärnan IF - Det nya laget i Allsvenskan - Med målet inställt på guld samt Europaspel!
Royal League - Spela med Royal League - Tillför en extra dimension till ditt spel

#2   solidliquid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 Inlägg:
  • Yrke:Senior LiveBetting Trader
  • Favoritlag:Manchester United, Västerås SK, FC Wacker Innsbruck

Postad 15 November 2012 - 22:31 PM

Nu blir det att starta ett nytt Save i Sverige ;) Tack

#3   Arrhenius

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:

Postad 20 November 2012 - 15:49 PM

Grymt bra jobbat!

#4   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 21 November 2012 - 03:22 AM

aaargh.... något verkar fel, iaf nu när jag simulerar med den här ihop med en annan fil. jag misstänker att det är fel i den även om enbart denna används.

Nu hade jag bara svenska ligan igång när jag såg detta, men den verkar lotta in lagen som vann fjolårets säsong. Jag tror jag vet misstaget, vilket verkar vara att iaf allsvenskan pågår förbi start-datumet för cupen. vilket skapar detta problem. skall nu genast ge mig in i editorn och justera samt noggrant testa så att jag ser att den väljer vinnarna ifrån säsongen som precis avslutats.

förlåt för misstaget... detta vet jag att jag kollade så det fungerade i FM12... något jag antog skulle fungera igen i FM13... jag som varit lite naiv.

Edit/Uppdatering: Hade såklart missat en etta i datumet som den skulle starta... så den startade 1e november istället för 11e... och jag tror de 10 dagarna orsakade att den drog igång precis innan allsvenskan han avslutas/avgöras. Satt den till den 11e så som jag hade det i FM12. simulerar just nu för att se om det åtgärdat felet.... när jag kommit genom hela två säsonger inklusive royal leauge, så skall jag se så rätt lag från rätt säsong hamnat i cupen som tänkt. har det fungerat så lägger jag upp filen för nerladdning igen. Om inte så får jag ta tag i det efter jobbet imorgon.

Uppdatering 2: Kort och gott problem med datum som ligan skall "uppdateras på" vilket behöver vara när norska ligan är över för att få det som det är tänkt att vara. något jag inte helt lyckats med än. Får ett felmeddelande i själva spelet när jag skall starta en save med datum som jag valt, men ej något editorn gnäller om. Jag tror jag vet fixen, vilket är att skapa om Royal League, då jag nu använder den Royal League som låg kvar i databasen sedan den tid den fanns på riktigt. mest för historikens skull. Hmm... jag skall lösa det när jag är utvilad imorgon kväll. för nu sitter jag och stör mig på felet medans jag är dödstrött och då löser sig inget :P

Detta inlägg har redigerats av Scream112: 21 November 2012 - 04:42 AM

Svenska Stjärnan IF - Det nya laget i Allsvenskan - Med målet inställt på guld samt Europaspel!
Royal League - Spela med Royal League - Tillför en extra dimension till ditt spel

#5   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 21 November 2012 - 22:22 PM

Det gör inget för mig. Jag vill ladda ner och köra nu. Men vad händer om man har en databas där man gjort om vinnaren oavsett?

#6   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 21 November 2012 - 23:05 PM

Visa inläggfmspelarn skrev:

Det gör inget för mig. Jag vill ladda ner och köra nu. Men vad händer om man har en databas där man gjort om vinnaren oavsett?

Jag kollade på min version från FM12, och där var det nog tyvärr så att det var fjolårets top 4 från norge och sverige som spelade. känns inte som det är så jag vill ha det. måste bara i värsta fall skapa om själva turneringen då jag återaktiverat den gamla och ändrat formatet på den osv... inget "major" men en del extra jobb bara. skall se om jag kan lösa det nu dock utan att behöva göra så. hoppas ha det fixat ikväll annars så fixar jag det imorgon kväll. sorry men jag är petig med detta då det irriterar mig :D

#7   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 22 November 2012 - 04:35 AM

Goda nyheter... verkar fungera som tänkt nu. dock startar den senare än tidigare... den startar nu i slutet av december. men hinner ändå köras klart lagom till slutet på mars som tidigare. den körs mer kompakt men ändå med max en match per vecka.

Så nu kan ni ladda ner den senaste versionen så fort jag redigerat mitt första inlägg här. :)

#8   aabom

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 190 Inlägg:

Postad 22 November 2012 - 19:13 PM

Läggs in i editor data eller ?

#9   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 22 November 2012 - 23:01 PM

Visa inläggaabom skrev:

Läggs in i editor data eller ?

Ja precis :)

#10   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 23 November 2012 - 15:57 PM

Ger Royal League någon europaplats eller är det nu bara för ärans skull?
Skulle väldigt gärna haft med denna i min rapport, men ja, är ju i full gång så kanske får bli någon gång i framtiden!

Detta inlägg har redigerats av Flour: 23 November 2012 - 15:58 PM

#11   Scream112

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Inlägg:

Postad 24 November 2012 - 01:22 AM

Visa inläggFlour skrev:

Ger Royal League någon europaplats eller är det nu bara för ärans skull?
Skulle väldigt gärna haft med denna i min rapport, men ja, är ju i full gång så kanske får bli någon gång i framtiden!

Vad jag vet fick man ingen Europa-plats när Royal League begav sig i verkligheten heller? eller har jag misstagit mig där? Min version här ger ingen för tillfället iaf, och på rak arm är jag osäker på exakt hur jag skulle gå till väga för att införa det. Men känns lite överflödigt, då det är top 4 från norge, danmark och sverige som spelar, så har nästan alla lagen redan fått sig en europa-plats från sina respektive ligor.

#12   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1369 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 24 November 2012 - 03:18 AM

Visa inläggScream112 skrev:

Vad jag vet fick man ingen Europa-plats när Royal League begav sig i verkligheten heller? eller har jag misstagit mig där? Min version här ger ingen för tillfället iaf, och på rak arm är jag osäker på exakt hur jag skulle gå till väga för att införa det. Men känns lite överflödigt, då det är top 4 från norge, danmark och sverige som spelar, så har nästan alla lagen redan fått sig en europa-plats från sina respektive ligor.

Royal League gav ingen plats i Europaspelet.
Det var på tal om det, men det hände inget på den fronten.

#13   feber

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 23 December 2012 - 23:06 PM

Hur gör man för att skapa en egen cup som exempelvis Royal Leauge?

Är man inne i Editorn så hittar jag inte vart man kan lägga in de ligor vars lag skall kvalificera sig etc.

Mvh
Fredrik

#14   Scheddzor

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Inlägg:
  • Yrke:Mellan 2 jobb
  • Favoritlag:AIK,IK Sirius FK

Postad 17 November 2015 - 23:15 PM

Tjena nån som har hittat logos till Royal Leaue som kan slänga upp så man kan tanka ner?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar