Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Saker som bör ändras till Datauppdateringen [OFFICIELL]

83 svar till detta ämne

#21   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:
  • Favoritlag:Stoke City
  • Tränar:Fotboll

Postad 19 December 2012 - 18:09 PM

Dom som har problem med arenorna har troligen råkat radera stadium_move filen

#22 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 20 December 2012 - 00:12 AM

Hur var det nu med klubbstatus? Jag har läst många som haft svårigheter med att bli professionella när de tagit upp klubbar till Allsvenskan och kanske till och med etablerat sig samt tagit ett flertal titlar efter ett par säsonger i högsta divisionen. Det med skaplig ekonomi.

Är det något som kan åtgärdas i databasuppdateringen (justering av något specifikt för just Sverige) eller något som ni kanske är insatta i och kan upplysa flera spelare här om hur man sedan får professionell klubbstatus?

Jag uppskattar att ni tar er tid och besvarar på mina frågor, som många av våra medlemmar gärna vill komma underfund med. :)

#23   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 20 December 2012 - 08:28 AM

SI känner till problemet och tittar på det
http://community.sig...p/318763-Sweden-

Sen var det några klubbar som tex Åtvidaberg som hade fel klubbstatus från början det är ändrat nu.

#24   levman

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 70 Inlägg:

Postad 21 December 2012 - 08:02 AM

Visa inlägghasse77 skrev:

Hur var det nu med klubbstatus? Jag har läst många som haft svårigheter med att bli professionella när de tagit upp klubbar till Allsvenskan och kanske till och med etablerat sig samt tagit ett flertal titlar efter ett par säsonger i högsta divisionen. Det med skaplig ekonomi.

Är det något som kan åtgärdas i databasuppdateringen (justering av något specifikt för just Sverige) eller något som ni kanske är insatta i och kan upplysa flera spelare här om hur man sedan får professionell klubbstatus?

Jag uppskattar att ni tar er tid och besvarar på mina frågor, som många av våra medlemmar gärna vill komma underfund med. :)

Tror ekonomin ar valdigt avgorande. Gick raka vagen fran division 1 till allsvenskan pa tva sasonger och blev ej proffsklubb. Hade bara cirka 5,5 miljoner i saldo pga vinst av superettan. Efter sasongen hade jag 10.5 miljoner och spas att ha ungefar 15 miljoner infor nasta sasong. Hoppas kunna fa proffsstatus om jag gar upp. En van stannade medvetet nere i S1 tills han hade minst 15 miljoner innan han gick upp och han blev proffsklubb nar spelet slappte det allsvenska spelschemat. Kan uppdatera nar jag ar klar med min sasong och se om jag ocksa blir proffsklubb(om jag nu gar upp). Vi spelar tva olika klubbar sa kan ju se om det ar lika eller om nagot skiljer sig.

Edit: Gick upp, dock sa hade jag lite problem ekonomiskt denna sasong och landade enbart pa sammanlagt +10 miljoner i saldo. Far samre och samre sponsoravtal varje sasong, nere pa en halvmiljon per sasong nu, borjade med sex miljoner per sasong. Blev ej proffsklubb, men klubben tippar pa att jag kommer ha nastan 16 miljoner nar sasongen ar over pga tv-avtal samt hemmamatcher. Med lite tur, om jag lyckas halla mig kvar sa kanske jag blir proffsklubb nasta sasong. Kanns lite B att vara halvproffs i AS dock. Borde ju bli proffs pa en gang. Ger ju en inte en rattvis chans att mata sig med resten.

Till och med Gefle IF ar dopade jamfort med sitt egna lag och dom har ju halvtidsbonder i sitt lag! ;-)

Detta inlägg har redigerats av levman: 23 December 2012 - 02:47 AM

#25 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 22 December 2012 - 01:19 AM

Flera småsaker bör ändras, märker de hela tiden. Till att börja med är Henok Goitom i AIK INTE 195cm lång, 189cm är korrekt och är en helt annan spelartyp således, men vad som än värre är, är ju såklart att han tjänar 440 000kr i månaden vilket är 4 gånger för mycket. Lönerekord i Allsvenskan annars för denna skadebenägna stackare. Igboananike gick till AIK från Dif i November och är ännu ej klart. Inga superprio grejer det där, men som sagt, finns en del att åtgärda! Fixa Svenska serierna är också en sak (även Norge/Finland).

Detta inlägg har redigerats av robbieaik: 22 December 2012 - 01:19 AM

#26   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 22 December 2012 - 15:19 PM

Vi har fått Goitom nu i vår databas och det är fixat det du skriver.Kennedys övergång till AIK är också fixat i databasen .Inga datauppdateringar är med i dom patchar SI släppt utan blir först denna vi jobbar med nu. Norge och Finlands databas sköter vi inte utan bara Sveriges.Svenska serierna kommer vara uppdaterade med rätt lag i rätt serie.

Detta inlägg har redigerats av Stoke: 22 December 2012 - 15:19 PM

#27   Poet85

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 160 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg, Färjestad BK
  • Tränar:Elfsborg

Postad 22 December 2012 - 20:29 PM

Rohdén borde ha lite bättre stats...
Sankteper_@Twitter

#28   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 22 December 2012 - 20:59 PM

Stämmer bra han och några till som varit bra under hösten har höjts.

#29   levman

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 70 Inlägg:

Postad 23 December 2012 - 02:50 AM

Kom pa en acceptabel 7:e plats, och ska paborja min tredje sasong i Allsvenskan med Ostersunds FK. Har ej blivit proffsklubb an, suger pengar sa gar bara cirka 2-3 miljoner plus per sasong. Hur mycket behover man egentligen for att bli proffsklubb? Kan bara varva spelare fran div2. Totalt vardelost :-(

#30   Camus

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 374 Inlägg:

Postad 23 December 2012 - 11:32 AM

Visa inlägglevman skrev:

Kom pa en acceptabel 7:e plats, och ska paborja min tredje sasong i Allsvenskan med Ostersunds FK. Har ej blivit proffsklubb an, suger pengar sa gar bara cirka 2-3 miljoner plus per sasong. Hur mycket behover man egentligen for att bli proffsklubb? Kan bara varva spelare fran div2. Totalt vardelost :sad:

Hade samma problem med mitt Sölvesborg. Jag sparade spelet, började tjata om proffstatusen. Sen började jag skicka ut intresseanmälningar till andra klubbar och indikera att jag skulle avgå. Då fick jag statusen, vet inte om jag hade tur eller om min metod funkade, man kan ju alltid testa.

--------------

F.ö.
Mjällby AIF
*Kristian Haynes blir klar för Mjällby AIF 1:a Januari
*Anders Thorstensson är Numera huvudtränare, Lars Jacobsson går in som assisterande och Anders Linderoth går in som tränare för A-laget.
*El Kabir klar för Häcken.
*Craigh Henderson har förlängt sitt kontrakt.
*Peter Svärdh är klar för Åtvidaberg.

Tycker även att Robledos Styrka och huvudspel borde förbättras en aning. Hans primära styrka i laget är hans huvudspel och han är riktigt målfarlig på huvudet. Han fick bra med speltid i Kasimpasa men i Mjällby är han den tredje bästa försvaren, vilket inte riktigt känns realistiskt!

Gemensam källa: Maif.se

Rykten:
* Robin Cederberg kommer antagligen lämna klubben första Januari, Ej fullkomligt bekräftat än.
* Lilleström släpper Jesper Westerberg och han bör väl ändras om till fri transfer, Eventuellt på ett utgående kontrakt. Ryktas återvända till Mjällby, men det är för tidigt att spekulera.

Detta inlägg har redigerats av Camus: 23 December 2012 - 12:04 PM

#31   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 23 December 2012 - 12:27 PM

Mjällby sakerna är fixade dock har ju Robledo lämnat klubben . Jag kan bara uppmanna er att lämna era historier här
http://community.sig...p/318763-Sweden- .Desto mer info dom får och desto mer dom ser att det är ett stort problem desto större chans det kommer med i nästa patch.

#32   levman

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 70 Inlägg:

Postad 23 December 2012 - 12:35 PM

Visa inläggCamus skrev:

Hade samma problem med mitt Sölvesborg. Jag sparade spelet, började tjata om proffstatusen. Sen började jag skicka ut intresseanmälningar till andra klubbar och indikera att jag skulle avgå. Då fick jag statusen, vet inte om jag hade tur eller om min metod funkade, man kan ju alltid testa.

--------------

F.ö.
Mjällby AIF
*Kristian Haynes blir klar för Mjällby AIF 1:a Januari
*Anders Thorstensson är Numera huvudtränare, Lars Jacobsson går in som assisterande och Anders Linderoth går in som tränare för A-laget.
*El Kabir klar för Häcken.
*Craigh Henderson har förlängt sitt kontrakt.
*Peter Svärdh är klar för Åtvidaberg.

Tycker även att Robledos Styrka och huvudspel borde förbättras en aning. Hans primära styrka i laget är hans huvudspel och han är riktigt målfarlig på huvudet. Han fick bra med speltid i Kasimpasa men i Mjällby är han den tredje bästa försvaren, vilket inte riktigt känns realistiskt!

Gemensam källa: Maif.se

Rykten:
* Robin Cederberg kommer antagligen lämna klubben första Januari, Ej fullkomligt bekräftat än.
* Lilleström släpper Jesper Westerberg och han bör väl ändras om till fri transfer, Eventuellt på ett utgående kontrakt. Ryktas återvända till Mjällby, men det är för tidigt att spekulera.

Intressant Camus! Grejen ar den att proffstatus ej ar klickbar och har aldrig varit sa kan inte ens ta upp amnet for min styrelse. Riktigt trist om du fragar mig... Funderar pa att skrota saven och borja om fran borjan nar det ar bortpatchat. Ska namna det i den dar traden som du sager, Stoke. :)

#33   Camus

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 374 Inlägg:

Postad 25 December 2012 - 13:45 PM

Visa inläggStoke skrev:

Mjällby sakerna är fixade dock har ju Robledo lämnat klubben . Jag kan bara uppmanna er att lämna era historier här
http://community.sig...p/318763-Sweden- .Desto mer info dom får och desto mer dom ser att det är ett stort problem desto större chans det kommer med i nästa patch.

Är du säker på att han lämnat? Tror inte ens han sitter på utgående kontrakt, källa? :P

#34   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 25 December 2012 - 15:10 PM

http://klacksparken....ed-mjallby-aif/

#35   Camus

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 374 Inlägg:

Postad 26 December 2012 - 16:02 PM

Visa inläggStoke skrev:

Jag är väldigt kritisk till vad den "Journalisten" skriver. Han har tidigare retat upp både Mjällby och dess supporterorganisation genom att skriva ner saker med extremt låg sanningshalt och anser därför att det inte borde ses som en trovärdig källa.
Kom på att jag glömde några småsaker. Agardius och Cederberg borde få positionen centralmittfältare. Agardius spelade nog mittfältare hela förra säsongen, kan inte minnas att jag sett honom som vänsterback. Och Cederberg skolades om till mittfältare eftersom han inte höll som försvarare.

#36   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 26 December 2012 - 17:02 PM

http://www.fotbolltr...site/news/25604

så det stämmer nog.

Ok jag lägger in dessa som MC också

Vet du eller någon annan vad målisen Simon Svensson tog vägen kan ej hitta nån ny klubb på han.

#37   Camus

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 374 Inlägg:

Postad 26 December 2012 - 17:52 PM

Visa inläggStoke skrev:

http://www.fotbolltr...site/news/25604

så det stämmer nog.

Ok jag lägger in dessa som MC också

Vet du eller någon annan vad målisen Simon Svensson tog vägen kan ej hitta nån ny klubb på han.

Han är för tillfället klubblös, spelade i Nosaby förra säsongen men står just nu utan kontrakt. Om han fortsätter med fotbollen står oklart.

#38   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4101 Inlägg:

Postad 26 December 2012 - 21:45 PM

Har mer än fråga; om man tar över typ FC Gute i Div. 2. Då kan man inte värva någon alls, om man bortser från 17-åriga regens. Inte ens division tre-spelare har jag inte lyckats värva åt mig.

Ska de verkligen vara så?

Detta inlägg har redigerats av blue.: 26 December 2012 - 21:46 PM

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#39   warnis

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 955 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC
  • Tränar:Newcastle United

Postad 26 December 2012 - 23:23 PM

hasse77 På mitt Värmbols FC save så märkte jag att man var tvungen att ha 25 miljoner + för att kunna fråga styrelsen om att bli en proffsklubb. Hade även blivit ett stabilt mittenlag. Men innan det så upptäckte jag (en bugg?) spelar i div1. Är en proffsklubb.

#40   Stoke

Head Researcher

• FM Research
  • PipPipPipPipPipPip
  • 842 Inlägg:

Postad 27 December 2012 - 00:08 AM

Jag har gjort några ändringar på Gute så hoppas vi det blir lite bättre vid nästa uppdatering. Vem skulle inte vilja bo på Gotland o spela boll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar