Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Arbetslös (28/29)

272 svar till detta ämne

#1   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal och Hammarby

Postad 29 January 2013 - 18:51 PM

Postad bild

Presentation:

Efter att jag har hängt runt här ett tag som gäst och kollat in era rapporter har jag blivit inspirerad till att starta en egen rapport. Detta blir min första rapport så jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik om hur jag ska kunna göra så bra som möjlig.

Laget:

Den första rapporten kan ju inte annat handla om favoritlaget, eller? Laget jag har valt är Arsenal som har gått igenom alldeles för många titellösa år, vilket jag ska försöka ändra på.
Jag ska försöka att värva så inhemskt och ungt som möjligt men även krydda med utländska spelare. Jag vill också försöka få in så många egna produkter som möjligt.

Upplägg:
Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska köra halvårsuppdateringar eller månadsvis, men det lutar åt månads då jag inte direkt är den snabbaste spelaren. Utöver det kommer jag köra silly season (sommar och vinter), truppgenomgång och en och annan specialupdate.

Tränare: Lenny Ericsson
Laddade länder: Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Lempan0923: 30 April 2013 - 08:17 AM

#2   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC Örgryte IS

Postad 29 January 2013 - 19:03 PM

Kul! Självklart följer jag laget i mitt hjärta.
Victoria Concordia Crescit

#3   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 29 January 2013 - 22:29 PM

Visa inläggnugget skrev:

Kul! Självklart följer jag laget i mitt hjärta.

Trevligt! :)

#4   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 29 January 2013 - 22:56 PM

Postad bild

Övergångar

Postad bild Victor Wanyama: Bra breddspelare som även kan hoppa in som mittback.

Postad bild Luke Shaw: Fin engelsk talang som kommer få en del matcher bakom Gibbs.

Postad bild Will Hughes: Ung engelsk talang som lånas ut direkt till Cardiff där han blir en nyckelspelare.

Postad bild Jores Okore: Billig och ung som kommer få sina chanser.

Postad bild James Ward-Prowse: Ytterligare en stor talang från Southampton. Dyraste värvningen.

Postad bild Ademílson: Bra pris för en bra spelare, kan bli riktigt bra. Troligtvis andraval.

Postad bild Adryan: Ett riktigt kap för 9 miljoner. Kommer definitivt få sina chanser.

Åt andra hållet hände det grejer, men det mesta var utlåningar av reserv/ungdomsspelare som troligtvis inte kommer spela för Arsenals A-lag. Från A-laget såldes det av spelare som hade alldeles för hög lön för sin kapacitet, där brydde jag mig inte speciellt om priset.

Överlag är jag riktigt nöjd med transferfönstret där vi får in tre riktigt lovande engelsmän samtidigt som vi fick ut lite dökött.

#5   kakaboom431

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 68 Inlägg:

Postad 29 January 2013 - 23:22 PM

ademilson är typ skadad 80% av sin karriär, så fruktansvärt trist att han är så skadebenägen på spelet.. annars fina värvningar

#6   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC Örgryte IS

Postad 29 January 2013 - 23:27 PM

Bra värvningar. Smått klassiska värvningar skulle jag säga. Kan annars rekommendera Wellington Nem som har en låg minimiklausul.
COYG!
Victoria Concordia Crescit

#7   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 30 January 2013 - 15:01 PM

Tack, riktigt nöjd med fönstret. Jag hade koll på Nem men det måste vara en bugg på mitt spel då hans klausul var på miljarden. Men ska försöka lägga upp truppgenomgång inom en timme eller så. :)

#8   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 30 January 2013 - 16:19 PM

Postad bild

Truppgenomgång
Nation, Namn, ålder. ,

Målvakter:

Postad bild Wojciech Szczesny 22
Postad bild Lukasz Fabianski 27
Postad bild Vito Mannone 24

En självklar etta i Szczesny som kan bli en kommande stormålvakt. Fabianski är med som stabil reserv som kan få en och annan match i cupen och Vito får vara glad om han får speltid överhuvudtaget.

Ytterbackar:

Postad bild Carl Jenkinson 20
Postad bild Bacary Sagna 29
Postad bild Luke Shaw 17
Postad bild Kieran Gibbs 22

Om vi börjar på högerkanten hittar vi som startspelar den rutinerade Sagna. Som reserv har vi Jenkinson som fått spela i början då Sagna varit skadad och absolut inte gjort bort sig.
På vänsterkanten är det lite mer osäkert då jag tycker att vänsterbacken är klubben svaghet. Jag ville egentligen få in en lite äldre och stabil så att Gibbs fick lära sig i lugn och ro. Nu kommer jag försöka rotera mycket för en så stor utveckling på Shaw som möjligt som förhoppningsvis är en ny storback.

Mittbackar:

Postad bild Laurent Koscielny 26
Postad bild Thomas Vermaelen 26
Postad bild Per Mertesacker 27
Postad bild Jores Okore 20

Tre mycket bra mittbackar och en ung som redan nu håller en rätt hög klass. Från början hade jag tänkt använda Thomas och Laurent från start, men Per har kommit in under försäsongen så därför kommer jag att starta med honom och Vermaelen.

Mittfältare:

Postad bild Mikel Arteta 30
Postad bild Emmanuel Frimpong 20
Postad bild Victor Wanyama 21
Postad bild Jack Wilshere 20
Postad bild Tomas Rosicky 31
Postad bild Santi Cazorla 27
Postad bild Abou Diaby 26
Postad bild Adryan 18
Postad bild Aaron Ramsey 21
Postad bild James Ward-Prowse

Ett brett och mycket kvalité på mittfältet där Wilshere och Santi är inskrivna i startelvan medans det är osäkert om Arteta, Wanyama eller Ramsey ska starta på den tredje platsen. Samtidigt ska jag försöka låta Adryan, Ward-Prowse och Frimpong få speltid. Finns chans att någon blir utlånad i Januari. Rosicky och Diaby kan inte räkna med mycket speltid och riskerar att bli sålda i vinter.

Yttrar

Postad bild Alex Oxlade-Chamberlain 19
Postad bild Gervinho 25
Postad bild Theo Walcott 23

På förhand kan det se ut som en tunn lagdel, men eftersom bland annat Podolski och Cazorla kan kliva ut på kanten så är det ingen fara. Fin lagdel där Gervinho och Walcott får startplatserna men Chambo kommer få väldigt mycket speltid.

Anfallare

Postad bild Lukas Podolski 27
Postad bild Marouane Chamakh 28
Postad bild Ademílson 18
Postad bild Olivier Giroud 25

Bra anfall där Podolski kommer spela från start med Ademílson. Chamakh försökte jag få såld men det kom inte in några bud, men han kommer bara få speltid i absolut nödfall. Giroud är jag inte säker på, då han inte är den spelartypen jag vill ha på topp, men han kommer få sina chanser och ändra min uppfattning.

Tänkt startelva: Szczesny - Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs - Wilshere, Ramsey, Cazorla - Gervinho, Walcott - Podolski

#9   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 30 January 2013 - 19:17 PM

Postad bild

Träningsmatcher

Tänker inte gå in något speciellt på matcherna förutom att de fyra första matcherna flöt på bra och vi åker på en onödig förlust i sista matchen mot Mönchengladbach där vi har 25 avslut och de 2, dem gör mål på båda. Jag hade ändå en bra känsla inför säsongstarten.

Premier League Augusti & September

1# Arsenal - Wigan 3-0 (Podolski x2, Oxlade-Chamberlain)
2# Aston Villa - Arsenal 2-0
3# Arsenal - QPR 6-3 (Gervinho x2, Ademílson x2, Ramsey, Podolski)
4# Stoke - Arsenal 2-0
5# Arsenal - Everton 0-0
6# Manchester City - Arsenal 4-1

Vi börjar bra med en fin och stabil 3-0 seger över Wigan och det känns lovande. I andra matchen möter vi ett Aston Villa som jag tycker vi ska kunna vinna över ganska enkelt, men efter två misstag i försvaret så förlorar vi matchen. En svängig match blev det minst sagt mot QPR, där vi är riktigt bra framåt, men samtidigt lika dåliga bakåt.
Matchen mot Stoke var jämn, men efter två typiska Stokemål på fasta situationer går vi på ytterligare en onödig bortaförlust. Hemma mot Everton händer det i princip ingenting för något utav lagen och det blir endast en pinne.
Mot City på bortaplan skulle jag kunna acceptera en förlust, men inte på detta viset. Spelarna hade ingen tro på sig själva och då blir det såhär.
Efter de två första månaderna placerar vi oss först på en trettonde plats. Jag är inte alltför orolig, men vi måste förbättra bortaspelet.

Capital One Cup

Arsenal - Stoke 0-1

Vi låter ungdomarna och reserverna spela men är lite besviken då det fanns chanser och avgöra matchen innan deras sena mål.

Champions League

1# Arsenal - Schalke 04 1-0 (Ademílson)

En mycket skön vinst där målet kom i den 89:e minuten men som var rättvist då vi var något strå vassare i en jämn tillställning.

Grupptabell

#10   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 31 January 2013 - 12:14 PM

Postad bild

Premier League Oktober

7# Newcastle - Arsenal 3-2 (Vermaelen, Wilshere)
8# Arsenal - Southampton 2-1 (Wilshere x2)
9# Arsenal - Reading0 1-0 (Walcott)

Vi börjar månaden med att vi förlorar ytterligare en bortamatch där Cissé har stor show och gör hattrick. Efter två hemmavinster mot lag där vi bör vinna större så ligger vi på en 7:de plats. Vi kommer närmare men vi måste höja bortaspelet rejält om vi ska vara med i toppen.

Champions League

2# Slask - Arsenal 0-4 (Walcott x2, Ademílson, Vermaelen)
3# Arsenal - Spartak Moskva 2- (Mertesacker x2)

Om inledningen i Premier League varit lite si och så har det gått mycket bättre i Champions League med tre raka vinster. Mot Slask kunde vi ta våra första poäng på bortaplan med en enkel storseger. Mot Spartak hade vi övertaget där vi kunde vinna efter två mål på fasta situationer utav Mertesacker. Vi har nu ett fint läge att ta oss vidare i gruppen då vi ligger på en första plats.

#11   eriiic96

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1752 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:ÖIS
  • Tränar:Tottenham

Postad 31 January 2013 - 13:21 PM

Väldigt, väldigt fina värvningar. Kommer följa denna även om lagvalet går att diskutera ;)

#12   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 31 January 2013 - 13:48 PM

125 millar för Ward-Prowse?!

#13   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 31 January 2013 - 15:32 PM

Visa inläggeriiic96 skrev:

Väldigt, väldigt fina värvningar. Kommer följa denna även om lagvalet går att diskutera ;)

Tackar! Äsch, finns inget och diskutera. ;)

Visa inläggpompey89 skrev:

125 millar för Ward-Prowse?!

Det är en liten chansning att betala så mycket för han, men han är ung, har stor potential och är engelsk, så jag tar gärna den chansningen med honom. :)

November kommer snart!

#14   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 31 January 2013 - 16:08 PM

Postad bild

Premier League November

10# West Ham - Arsenal 1-2(Gervinho, Ademílson)
11# Norwich - Arsenal 2-2 (Cazorla, Podolski)
12# Chelsea - Arsenal 0-2 (Podolski x2)
13# Arsenal - West Brom 2-0 (Podolski, Gervinho)
14# Arsenal - Tottenham 1-2 (Ramsey)

Månaden börjar med de första bortapoängen för säsongen! Riktigt skönt då vi äger hela matchen, även om det blev nervöst sista tjugo när de gjorde mål på en straff. Nästa match går inte lika bra då det är Norwich som har ett litet övertag, men vi får med oss en pinne när Podolski (Äntligen!) gör mål igen i slutskedet.
Den på förhand oerhört tuffa matchen mot Chelsea blev till slut en rätt bekväm vinst när Podolski gör mål precis före och efter halvtid.
Första hemmamatchen för månaden spelas mot West Brom som blir en stabil vinst efter två mål i första halvlek. Sista matchen för månaden blir en rejäl besvikelse då vi inte får till något spel. Fansen blir besvikna och jag försår dem.
Efter förlusten ligger vi på en sjätte plats, men det är inte långt upp till fjärdeplatsen och Stoke och Swansea borde tappa under säsongen.

Champions League

4# Spartak Moskva - Arsenal 1-5 (Gervinho x3, Walcott, Cazorla)
5# Schalke 04 - Arsenal 2-2 (Podolski x2)

Det fortsätter gå som tåget i Champions league, där vi i första matchen utklassar Spartak på rysk mark efter ett hattrick av Gervinho. Efter denna match var vi kvalificerade för åttondelsfinalerna, därför lät jag några utav reserverna få chansen, men det blev Podolski som gav oss en till synes säker tvåmålsledning, men vi tappar det, vilket inte duger. Vi blir ändå gruppetta vilket jag är nöjd över då vi förhoppningsvis får en aning lättare lottning.

#15   fresel

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:

Postad 31 January 2013 - 16:16 PM

Ser ut som att du satsar på¨ungdomar, kolla in Mason Bennett(Derby),Carlos Fierro (Chivas) Zouma(St Etienne) och Jon Williams (Crystal Palace). Kanske kan komma till nytta ;) lycka till annars med sparningen!

#16   Juppe99

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården & Valencia

Postad 31 January 2013 - 19:37 PM

Man måste ju bara älska att Liverpool ligger precis förre ned flyttnings-sträcket. Annars en väldigt intressant rapport. Keep it up :D!

#17   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 31 January 2013 - 20:07 PM

Visa inläggfresel skrev:

Ser ut som att du satsar på¨ungdomar, kolla in Mason Bennett(Derby),Carlos Fierro (Chivas) Zouma(St Etienne) och Jon Williams (Crystal Palace). Kanske kan komma till nytta ;) lycka till annars med sparningen!

Tack för tipsen, har koll på de tre förstnämnda men ska kika in Williams. Zouma hade varit en dröm!

Visa inläggJuppe99 skrev:

Man måste ju bara älska att Liverpool ligger precis förre ned flyttnings-sträcket. Annars en väldigt intressant rapport. Keep it up :D!

Jo, det gillas! Tack för berömmet! :)

December kommer troligtvis ikväll eller imorgon.

#18   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 31 January 2013 - 22:40 PM

Postad bild

Premier League December

15# Manchester United - Arsenal 1-1 (Wilshere)
16# Arsenal - Liverpool 1-3 (Podolski)
17# Sunderland - Arsenal 0-3 (Podolski, Gervinho, Ward-Prowse)
18# Arsenal - Swansea 5-2 (Walcott x2, Arteta x2, Oxlade-Chamberlain)
19# Fulham - Arsenal 3-1(Cazorla)
20# Wigan - Arsenal 0-2 (Walcott x2)

Vi avslutar året med fyra fina matcher och två riktiga skitmatcher. Den första var fin där vi krigar till oss en poäng på Old Trafford vilket är riktigt starkt. Nästa match är en riktig besvikelse, stortorsk på hemmaplan mot ett underpresterande Liverpool är inte ok.
Vi kommer sedan in på det vinnande spåret när vi avfärdar Sunderland och Swansea utan problem och jag fick förhoppningar om en fin svit. Den tog slut mot ett Fulham där vi vid ett 1-1 läge i sextionde minuten släpper in två bollar på två minuter som inte är acceptabelt i något lag.
Vi avslutar dock året fint när vi tar en enkel seger mot Wigan och jag hoppas att vi tar med oss det till det nya året.

Tabell

Champions League

6# Arsenal - Slask 4-1 (Arteta x2, Adryan, Oxlade-Chamberlain)

Sista matchen i gruppspelet roterade jag runt laget då det inte fanns något mer och spela om. Det blir en lika enkel och stor vinst som det blev borta. Vi gör ett starkt gruppspel där vi tar 16 av 18 poäng och slutar etta i gruppen.
När man gör ett så bra gruppspel så hoppas jag på en liten belöning i lottningen till åttondelsfinalerna, där lag som Lille, Fenerbahce och Anderlecht skulle bli en vinstlott, men icke. Vi åker istället på värsta möjliga motstånd i form utav Barcelona. Surt, men inget är omöjligt.

#19   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 01 February 2013 - 18:31 PM

Postad bild

Premier League Januari

21# Arsenal - Aston Villa 4-2 (Walcott x2, Gervinho x2)
22# QPR - Arsenal 2-2 (Podolski, Vermaelen)
23# Arsenal - Stoke 3-0 (Walcott, Cazorla, Adryan)
24# Arsenal - Manchester City 2-2 (Walcott, Mertesacker)
25# Arsenal - Newcastle 0-0

Årets första månad går vi igenom obesegrade men trots det är jag inte nöjd. Årets första match mot Aston Vila gör vi processen kort och vi leder redan med fyra noll när de gör sina mål. På förhand är QPR en match vi bara måste vinna, speciellt när de får Faurlin utvisad i slutet av första halvlek vid ställningen ett ett. Andra halvlek har vi all press men lyckas inte få in bollen. I 87:de minuten får de en chans och gör mål. Vi kvitterar på förlängningen efter hörna, men jag är inte i närheten av nöjd.
Stoke är laget på fjärdeplats och vi var tvungna att vinna för att minska avståndet vilket vi lyckas, jag blev oerhört lättad.
När man först ser resultatet mot City ser det ut som en bra poäng, men faktum är att vi dominerar matchen och de gör båda sina mål efter hörnor tidigt och i slutskedet av matchen, frustrerande.
Sista matchen blir tempofattig men vi hade mest chanser och förtjänade att vinna.

FA cupen

Tredje omgången Exeter - Arsenal 0-2 (Gibbs, Cazorla)
Fjärde omgången Oxford - Arsenal 0-2 (Rosicky, Cazorla)

I FA cupen har vi fått en bra start med två enkla matcher mot lag från fjärdedivisionen. Jag lät Steve Bould ta hand om laget dessa matcher och det finns en chans att han får göra det även nästa runda, då vi möter Carlisle.

Transfers

Vi har presterat lite för ojämnt och när vi fick extra transferpengar ansåg jag att vi var tvunga att förstärka.

Postad bild Kyriakos Papadopoulos: Redan nu en mittback utav hög klass. Kommer få mycket speltid.

Postad bild Rodrigo: En snabb anfallare med fint avslut. Kommer få chansen från start.

Vi gör två värvningar, Kyriakos den första dagen och Rodrigo som slår ner som en bomb under sista dagen. Två dyra men riktigt bra spelare, som jag hoppas kan göra skillnad.
Ut gick spelare på lån men där den som sticker ut mest är Shaw. Jag har inte gett han så mycket speltid som han förtjänar, så därför går han till Coventry där han kommer få vara ordinarie. Om det skulle krisa på ytterbackspositionen så finns möjlighet att återkalla honom.
Permanenta försäljningar skedde i anfallet där Chamakh och Giroud såldes. Vi fick ett rejält underpris, men då han krävde att bli såld fick det bli så.

#20   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 01 February 2013 - 23:25 PM

Postad bild

Februari

Premier League

26# Everton - Arsenal 3-3 (Walcott, Arteta, Gibbs)
27# Southampton - Arsenal 6-3 (Rodrigo, Wilshere, Arteta)

Endast två matcher under Februari, men vilka matcher det blev, för den neutrala.
Mot Everton släpper vi in en boll efter en halvtimme men kvitterar omgående. I den andra halvleken tar vi ledningen två gånger om, men två gånger om får vi se Naismith sätta dit kvitteringsbollen. Vi har riktigt svårt att stänga matcher vilket vi måste förbättra.
Vad som händer mot Southampton är en chock. Uruselt försvarsspel leder till att, efter en dryg halvtimme, en resultattavla som säger fyra noll till hemmalaget. Det enda positiva som kan hämtas ur denna match är att Rodrigo gör mål direkt i sin debut.
Efter en usel månad med nio insläppta ligger halkar vi efter och ligger endast på en sjätte plats och en uppryckning krävs.

Champions League

Åttondelsfinal 1# Barcelona - Arsenal 5-0

Resultatet speglar inte matchbilden enligt mig, men Barcelona har ju en viss Messi som gjorde livet surt för oss. De ger oss en lektion i effektivitet och det ger oss i princip noll chans till avancemang.

FA cupen

Femte omgången Carlisle - Arsenal 0-2 (Ademílson, Jenkinson)

Vår enda vinst denna månad kommer på bortaplan som jag låter Bould ta honom. Han roterar i truppen och jag är nöjd över resultatet. Men i nästa runda kommer jag själv sitta i tränarbänken, eftersom vi har fått riktigt tufft motstånd i form av Manchester City.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar