Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Arbetslös (28/29)

272 svar till detta ämne

#21   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal och Hammarby

Postad 02 February 2013 - 10:45 AM

Postad bild

Mars

Premier League

28# Reading - Arsenal 1-2 (Cazorla, Rodrigo)
29# Arsenal - Norwich 2-1 (Adryan, Ademílson)
30# Arsenal - West Ham 2-0 (Cazorla, Podolski)

Vi börjar Mars med en vinst mot Reading som satt hårt inne, då vi kvitterar först i 67:de minuten och tar ledningen i 85:te
Vinsten mot Norwich satt också riktigt hårt inne. Vi tar ledningen i 70:de, men ouppmärksamhet leder till att Holt kan kvittera minuten efter. Sedan dröjer det till den 87:de innan Adryan kan sätta vinnarbollen och vi har blivit räddade av två inhoppare.
Sista vinsten för månaden kommer mot West Ham som blir en stabil seger även fast Szczesny gör ett par fina räddningar.
Vi har ätit upp gapet mellan oss och den sista Champions League platsen då vi ligger på en femte plats med endast en poäng upp till Stoke. Det kommer bli en tuff kamp mellan oss och Chelsea.

Champions League

Åttondelsfinal 2# Arsenal - Barcelona 1-2 (Podolski)

Jag hade inte så stora förhoppningar då vi hade varit tvungna att ställa till med en stor skräll för att ta oss vidare. Jag mönstrar ändå ett i princip ordinarie lag där vi också tar ledningen innan halvtid.
Efter en timme kommer deras första skott på mål och såklart är det Messi och då kan det bara sluta på ett sätt. Tjugo minuter senare kommer deras andra skott på mål efter en hörna där Piqué gör mål. Det här matchen förtjänade vi att vinna så därför känns förlusten lite extra.

FA cupen

Sjätte omgången Arsenal - Manchester City 3-1 (Cazorla, Rodrigo, Walcott)

Vi visar prov på effektivitet, för en gångs skull, då det är City som har de flesta chanserna, medans vi gör målen. Skön vinst som leder till en tuff lottning mot Chelsea. I den andra semifinalen är det Tottenham och Tranmere (!) från tredjedivisionen.

#22   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 02 February 2013 - 17:02 PM

Postad bild

April & Maj

Premier League

31# West Brom - Arsenal 2-0
32# Tottenham - Arsenal 3-3 (Rodrigo x2, Podolski)
33# Arsenal - Manchester United 0-1
34# Liverpool - Arsenal 3-0
35# Arsenal - Sunderland 2-1 (Rodrigo x2)
36# Arsenal - Fulham 4-2 (Rodrigo x2, Oxlade-Chamberlain, Mertesacker)
37# Arsenal - Chelsea 1-1 (Podolski)
38# Swansea - Arsenal 1-1 (Ademílson)

Frustrerande tidsperiod där vi inte får ut tillräckligt utav våra skapade målchanser. Vi tappar mängder med onödiga poäng i jakten på fjärdeplatsen. Efter våra två vinster fick jag upp förhoppningarna, men efter de två kryssen står det klart. Arsenal slutar på en riktigt svag sjunde plats, vilket leder till att min roll i klubben är högst osäker. Trots det fick jag under denna period en kontraktsförlängning på fyra år som jag skrev på.

FA cupen

Semifinal Chelsea - Arsenal 1-4 (Rodrigo, Walcott, Wilshere, Papadopoulos)

Lika uruselt som vi kunde spela i ligan, lika bra kunde vi spela i FA cupen. Vi spelar ut Chelsea och mina förhoppningar inför finalen byggdes upp. Skulle jag få bryta de alldeles för många titellösa åren?

Final Arsenal - Tottenham 3-4 (Rodrigo, Gervinho, Mertesacker)

Nej, det vill inte sig för oss i år och Arsenal får ännu ett titellöst år och även första placeringen utanför topp fyra på länge.
Nu får vi se om jag kommer bli kvar i klubben eller söka mig vidare. Om jag stannar kvar kommer jag att göra taktiken mycket mer balanserat genom att få in en defensiv mittfältare i taktiken som kan agera ankare.

Spelarstatistik

#23   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 02 February 2013 - 23:38 PM

Postad bild

Stade Rennais FC

En vecka efter säsongsavslutningen kom beskedet, jag hade fått sparken. Tiden efter har varit ett konstant sökande utan resultat, tills nu, i November. Då kommer den franska klubben Rennes med ett erbjudande som jag accepterar direkt.

Rennes är en klubb som för närvarande lirar i Ligue 1 där man ligger på en tolfte plats, men är indragna i bottenstriden, där det är oerhört tight mellan lagen. Man är tippade på en nionde plats och styrelsen vill att vi tar en stabil mittenplacering.
Klubbens ekonomi är för tillfället dålig, vilket innebär att vi får förlita oss våra faciliteter som är den stora anledningen till att det blev Rennes.

Truppen håller en helt okej klass för Ligue 1 och vi borde klara en mittenplacering utan större problem. Laget kommer för tillfället byggas runt M'vila som är den överlägset klarast lysande stjärnan, även om en försäljning kan komma på tal för att rädda ekonomin.

Tre stjärnor: M'vila, Kana-Biyik, Apam. Tre löften: Le Borgne, Boutruche, Wawa

#24   fresel

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:

Postad 03 February 2013 - 00:24 AM

Tråkigt att du fick sparken och lycka till med Rennes! Är inne på min 7e säsong me Derby och på min sparning radar Rennes upp nya supertalanger från ungdomsakademin så framtiden kan se ljus ut :)

#25   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 03 February 2013 - 08:57 AM

Visa inläggfresel skrev:

Tråkigt att du fick sparken och lycka till med Rennes! Är inne på min 7e säsong me Derby och på min sparning radar Rennes upp nya supertalanger från ungdomsakademin så framtiden kan se ljus ut :)

Tack! Får hoppas att de gör det för mig också, det har ju börjat bra med Le Borgne som jag ville ha till Arsenal, han kan bli riktigt bra. :)

#26   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 03 February 2013 - 13:23 PM

Postad bild

November & December

Ligue 1

14# Montpellier - Rennes 2-2 (Montaño x2)
15# Rennes - Brest 2-0 (Pitroipa, självmål)
16# Nice - Rennes 1-3 (Montaño, Brahimi, Diallo)
17# Rennes - PSG 1-1 (Montaño)
18# Bordeaux - Rennes 1-1 (Diarra)
19# Rennes - Lyon 1-0 (M'Vila)

Jag har nu varit i klubben i två månader där vi har spelat sex matcher. Vi är fortfarande obesegrade efter tre vinster och tre oavgjorda. Vi har spelat riktigt bra där vi har tagit två fina skalpar när vi håller jämna steg med miljardklubben PSG och vinner över serieledaren Lyon. Den enda matchen jag är lite besviken över är matchen mot Bordeaux som jag känner att vi borde vinna.
Vi ligger för tillfället på en nionde plats där vi också är tippade, men om vi fortsätter spela såhär stabilt kan vi blicka uppåt i tabellen och klättra lite till.

#27   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC Örgryte IS

Postad 03 February 2013 - 13:28 PM

Synd att du fick sparken ... Följer ändå dock!
Lycka till i Rennais!
Victoria Concordia Crescit

#28   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 03 February 2013 - 17:37 PM

Visa inläggnugget skrev:

Synd att du fick sparken ... Följer ändå dock!
Lycka till i Rennais!

Tack så mycket. :)

#29   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 03 February 2013 - 17:59 PM

Postad bild

Januari

Transfers

Här hände det inte mycket förutom en utlåning av en överflödig anfallare. Ville även få bort Erdinc då hans lön inte matchade hans prestationer, men inget lag kom ett bra erbjudande. Fick även ett bud på M'Vila, som jag möjligtvis tänktes sälja, men budet låg på låga hundra miljoner från Schalke, som var alldeles för lågt.

Ligue 1

20# Rennes - Valenciennes 1-0 (Pitroipa)
21# Lens - Rennes 0-0
22# Rennes - Nantes 0-0

Ännu en obesegrad månad, vilket alltid är bra, men bara ett mål på tre matcher. Det duger inte riktigt. Vi kan skylla på att Montaño har varit skadad, men vi ska ha tillräckligt bra back-ups.
Vi ligger på åttonde plats i ligan, vilket är rätt så bra. Känslan är ändå fortfarande att vi ska kunna klättra några placeringar till, vilket vi har klar kapacitet till.

Franska Cupen

Nionde Omgången Rennes - Saint Etienne s1-1 (Alessandrini)
Tionde Omgången Sochaux - Rennes 1-4 (Pitroipa x2, M'Vila, Wawa)

Vi har även gått in i Franska Cupen. I första matchen ställs vi mot Saint Etienne som blir en jämn match som kräver straffar för att skilja på oss. Vi vinner straffläggningen, men båda lagen får gå hem och träna. Vi missar två och de tre.
Vi kör över Sochaux genom att göra fyra mål i första halvlek. Det blev en enklare match än jag trodde. Matchens höjdpunkt är att femtonåriga Wawa får göra sitt första mål, riktigt härligt!

#30   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 04 February 2013 - 10:33 AM

Postad bild

Ungdomskandidater

Dagen jag har längtat efter sedan jag skrev på har kommit. Jag hade stora förhoppningar och jag tycker de infriades med råge. Åtta stycken med får kontrakt varav fyra jag har stora förhoppningar på. De fyra är Sangare, Landolfo, Denis och Touré. Alla fyra kan räkna med att få prova på spel i A-laget inom en snar framtid.
__________________________________________________________________________________________

Som en del kanske har märkt har jag hoppat mellan månadsrapporter och tvåmånader för att känna på vilket som är bekvämast. Från och med nu kommer jag ha en uppdatering varannan månad. :)

#31   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 04 February 2013 - 11:47 AM

Postad bild

Februari & Mars

Ligue 1

23# Lille - Rennes 0-0
24# Rennes - Evian 2-0 (Féret, Pitroipa)
25# Nancy - Rennes 4-0
26# Rennes - Monaco 0-1
27# Troyes - Rennes 1-4 (Féret x2, Montaño, självmål)
28# Rennes - Lorient 1-0 (Diarra)
29# Toulouse - Rennes 2-0
30# Rennes - Sochaux 1-2 (Foulquier)
31# Rennes - Montpellier 1-0 (Boutruche)

En period där vi blandar och ger. Vi åker på den första förlusten med mig som tränare i när vi får en rejäl plump efter att Nancy utklassat oss. Även Toulouse utklassar oss så där kan jag inte vara sur över en förlust, men de två andra förlusterna ska vi bara vinna om vi kommer upp i normal förmåga, vilket vi är långt ifrån att göra. En sur nyhet under denna period är att Pitroipa blir borta i fyra månader efter Evian matchen, vilket gör att han missar resten utav säsongen. En roligare nyhet är när Boutruche avgör matchen mot Montpellier sätter han även rekord som yngste målskytt någonsin i Lige 1.

Franska Cupen

Elfte omgången Monaco - Rennes 0-2 (Montaño x2)
Kvartsfinal Marseille - Rennes 2-6 (Montaño x2, Landolfo x2, Alessandrini, Féret)

Vi spelar fantastiskt i cupen där vi först vinner över Monaco utan problem. Sedan står vi för säsongens prestation, där vi utklassar Marseille på deras hemmaplan. Otroligt skön vinst som ökar moralen inför sluspurten. I matchen fick Landolfo hoppa in och göra debut. Han gjorde en hyfsad debut kan man ju säga.
I semifinalen är vi lottade på hemmaplan mot Dijon från andradivisionen medans den andra spelas mellan Montpellier och Nice. Jag tycker vi är det starkaste laget utav de som är kvar och har allt i egna händer.

#32   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 04 February 2013 - 15:28 PM

Postad bild

April & Maj

Ligue 1

32# Marseille - Rennes 1-0
33# Brest - Rennes 1-1 (Alessandrini)
34# Rennes - Nice 2-1 (Montaño x2)
35# PSG - Rennes 0-0
36# Rennes - Bordeaux 1-1 (Montaño)
37# Lyon - Rennes 0-1 (Wawa)
38# Saint-Etienne - Rennes 1-1 (Féret)

Vi fortsätter att vara svårbesegrade, men vi spelar alldeles för mycket oavgjort. Vi har ingen direkt supermålskytt som kan vara skillnaden i de jämna matcherna. Det är något jag kommer att hålla koll på under sommaren om något blir tillgängligt.
Vi slutar på en klart godkänd åttonde plats, hade gärna sett oss hamna någon placering högre upp, men det får vi ta nästa säsong.

Franska Cupen

Semifinal: Rennes - Dijon 4-0 (Féret x2, Alessandrini x2)
Final: Montpellier - Rennes s1-1 (Pitroipa)

Nytt land, samma skit. Så kan cupen beskrivas, där vi imponerar under varje match förutom i finalen. Trots att Montpellier får en spelare utvisad i den fyrtionde minuten tar de ledningen precis innan halvtid. Några minuter in i den andra sätter Pitroipa bollen i sin comeback som kom tidigare än väntat.
Vi trycker på resten utav halvleken utan att få in bollen, men i den åttioförsta minuten får vi ett gyllene läge, en straff. Alessandrini tar bollen självsäkert och lägger upp den. Han lägger en bra straff men målvakten gör en väldigt bra räddning. Under förlängningen händer inget särskilt och matchen går till straffar.
När de tre första rundorna är över har vi skjutit in tre medans de har gjort två mål. Vi missar samtidigt som de missar. Vi har chansen att avgöra men missar återigen, medans Montpellier kvitterar. I sudden death straffarna pallar vi inte trycket och vi missar tredje straffen i rad medans Montpellier kan titulera sig som franska cup mästarna.

Ligatabell I Spelarstatistik I ¨Årets spelare

#33   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 19:58 PM

Postad bild

Träningsmatcher & Övergångar

Träningsmatcher

Jag la inte så stort fokus på träningsmatcherna utan lät min assisterande ta hand om matcherna. Det började ok men mot tuffare motståndare presterade vi inte nämnvärt.

Övergångar

Nation I Namn I Ålder

Postad bild Gerard Deulofeu, 20 år: Ett riktigt kap på fri transfer. Ersätter Pitroipa rakt av.

Postad bild Muhammed Demirci, 19 år: En gratis chansning, kan bli en bra spelare.

Postad bild Simão, 26 år: En bra breddspelare, kommer troligen inte vara mer.

Postad bild Engin Ates, 18 år: Bra talang som vi får gratis. Kommer försöka låna ut honom.

Postad bild Carlos Piteira, år 18: Talangfull målvakt som ökar konkurrensen i år. Andremålvakt.

Postad bild Matti Schwabe, 16 år: Om han förbättrar fysiken lite till kan vi ha en världsklass spelare.

Postad bild Neto, 26 år: Transferlistad spelare som vi får billigt. Stabil back up.

Postad bild Kléber, 24 år: Köptes billigt av Porto. Kommer få chansen från start.

Postad bild Casemiro, 22 år: Dyraste värvningen med råge. Får den tuffa uppgiften att ersätta M'Vila.

Här hände det mycket där vi köper nio stycken och där vi släpper sju stycken på fri transfer, tre på lån och säljer iväg sju stycken.
Om vi tittar på de som försvann från klubben är det två övergångar som står ut över det vanliga. Vi säljer Pitroipa för 200 miljoner och M'Vila för 250 miljoner. Pitroipas övergång är jag väldigt nöjd med då han är 28 år, hade ett år kvar på kontraktet och var minst sagt ojämn. Svårare var det att släppa M'Vila, men då han började klaga om att han ville lämna hade jag inget större val.
Utöver dessa var det inga speciella spelare utan spelare jag reade bort och som jag inte hade med i mina framtidsplaner.
Inåt får vi en bra blandning utav talang och kvalitet, där tre stycken går rakt in i A-laget, Deulofeu, Kléber och Casemiro.
Överlag är jag riktigt nöjd med fönstret då vi har fått in mycket pengar och kunnat stabilisera ekonomin en del utan att tappa speciellt mycket kvalitet.

#34   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 20:01 PM

Härliga ungdomskandidater du fick!! :)

#35   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 20:15 PM

Visa inläggnugget skrev:

Härliga ungdomskandidater du fick!! :)

Ja, det var riktigt skönt. Var lite orolig ett tag att jag, med min vanliga tur, inte skulle få någon bra. Men fick ju upp några hyfsade :)

#36   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 20:24 PM

Visa inläggLempan0923 skrev:

Ja, det var riktigt skönt. Var lite orolig ett tag att jag, med min vanliga tur, inte skulle få någon bra. Men fick ju upp några hyfsade :)

Jag får bara skit till mitt Monaco...

#37   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 20:43 PM

Visa inläggnugget skrev:

Jag får bara skit till mitt Monaco...

Tråkigt, dem har väll riktigt bra faciliteter de också? Men det är bara att ta det lugnt, snart får du väll upp en superstjärna som kompensation. ;)

#38   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 20:55 PM

Visa inläggLempan0923 skrev:

Tråkigt, dem har väll riktigt bra faciliteter de också? Men det är bara att ta det lugnt, snart får du väll upp en superstjärna som kompensation. ;)

Jag har fixat till så vi har bra faciliteter men får ändå bara skräp haha! Följ gärna min videorapport =)

#39   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 21:11 PM

Visa inläggnugget skrev:

Jag har fixat till så vi har bra faciliteter men får ändå bara skräp haha! Följ gärna min videorapport =)

Det kommer nog ska du se. :) Jag har kollat på några i början och det verkar lovande! Ska försöka gå igenom resten så fort som möjligt. :)

#40   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 05 February 2013 - 22:53 PM

Postad bild

Truppgenomgång

Nation I Namn I Ålder

Målvakter

Postad bild Benoît Costil, 27 år
Postad bild Abdoulaye Diallo, 22 år EP
Postad bild Carlos Piteira, 18 år

En stabil målvaktsuppsättning där Costil är den solklara ettan. Diallo är just nu aningen bättre, men då Piteira har mycket mer potential tar han plats som andremålvakt.

Ytterbackar

Postad bild Chris Mavinga, 23 år
Postad bild Dimitri Foulqier, 21 år EP
Postad bild Kévin Théophile-Catherine, 24 år EP
Postad bild Kévin Beauverger, 20 år EP

En helt okej ytterbacksuppsättning där Théophile-Catherine är rent statsmässigt den bästa ytterbacken. Dock har han tyvärr inte imponerat på mig, utan Mavinga och Foulqier lägger beslag på dessa platser. Beauverger är endast med som reserv.

Mittbackar

Postad bild Onyekachi Apam, 27 år
Postad bild Jean-Armel Kana-Biyik, 25 år
Postad bild Neto, 26 år
Postad bild Laurent Brault, 16 år EP

Apam och Kana-Biyik bildar ett väldigt fint mittbackspar med Neto som ok reserv. Ska låta Brault få
några matcher för utvecklingen.

Mittfältare

Postad bild Simão, 26 år
Postad bild Casemiro, 22 år
Postad bild Vincent Pajot, 23 år EP
Postad bild Ngakono Mokiala, 16 år EP
Postad bild Ronan Le Borgne, 16 år EP
Postad bild Muhammed Demirci, 19 år
Postad bild Julien Féret, 32 år

En mittfältsuppsättning som har försvagats lite efter M'Vilas flytt, men inte alltför mycket. Jag hoppas att Casemiro lyckas fylla tomrummet efter honom. Simão är en bra reserv på den defensiva platsen. På de två platserna lite framför kommer jag att starta med Féret och Pajot med Le Borgne som redan nu knackar på dörren till startelvan. Demirci och Mokiala kan räkna med en del speltid.

Ytter

Postad bild Erwann Boutruche, 16 år EP
Postad bild Gerard Deulofeu, 20 år
Yacine Brahimi, 24 år EP
Postad bild Romain Alessandrini, 25 år

Väldigt stark lagdel där Deulofeu känns väldigt spännande på högerkanten och Brahimi på vänsterkanten. Boutruche kommer redan nu vara vara första avbytare, men Alessandrini kan räkna med en och annan match han också.

Anfallare

Postad bild Matti Schwabe, 16 år
Postad bild Victor Montaño, 30 år
Postad bild Abdoulaye Sané, 21 år EP
Postad bild Filippo Landolfo, 15 år EP
Postad bild Kléber, 24 år

En bra uppsättning där Kléber kommer starta och Landolfo som avbytare. Schwabe, som också kan spela ytter, och Montaño kommer få spela en hel del också. Sané försökte jag bli av med i somras, trots egen produkt status, då han inte ingår i mina planer.

Trolig startelva: Costil - Foulqier, Apam, Kana-Biyik, Mavinga - Casemiro, Pajot, Féret - Deulofeu, Brahimi - Kléber

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar