Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Arbetslös (28/29)

272 svar till detta ämne

#41   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal och Hammarby

Postad 06 February 2013 - 15:38 PM

Postad bild

Augusti & September

Ligue 1

1# Rennes - Monaco 1-3 (Montaño)
2# Toulouse - Rennes 1-1 (Montaño)
3# Rennes - PSG 4-1 (Montaño x2, Boutruche, Apam)
4# Lens - Rennes 1-0
5# Rennes - Saint-Etienne 0-0
6# Valenciennes - Rennes 4-3 (Montaño x2, Pajot)
7# Lyon - Rennes 0-4 (Montaño, Pajot, Brahimi, Simão)

En väldigt ojämn period där vi drar tre riktiga bottenapp, två ok oavgjorda matcher och två fantastiska skrällar där vi spelar ut, på pappret, två utav Ligue 1s bästa lag. Under denna period visar vi vilken fantastisk hög högstanivå vi har och samtidigt riktig låg lägstanivå som vi måste höja.
Periodens spelare är utan tvekan Montaño, som har stått för sju utav tretton mål och leder skytteligan. Utan honom hade vi utan tvekan legat ännu längre ner än den tolfte plats vi ligger på för tillfället. Trots den svaga placeringen är jag svagt optimistisk då jag vet att vi har mycket kvar att ge.

Ligacupen

Tredje omgången Rennes - Havre f2-1 (Foulquier, Kana-Biyik)

Vi möter Havre, ett lag vi egentligen ska utklassa, men vi blir tvungna att ta till förlängning, där Foulquier i förlängningens första anfall sätter vinstmålet. Just i den här cupen ska jag försöka låta reserverna spela, då jag känner att det här är lite som Frankrikes motsvarighet till den engelska capital one cup.

#42   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 07 February 2013 - 17:12 PM

Postad bild

Oktober & November

Ligue 1

8# Rennes - Havre 3-1 (Montaño x2, Neto)
9# Rennes - Marseille 1-2 (Montaño)
10# Lorient - Rennes 0-0
11# Rennes - Auxerre 0-1
12# Troyes - Rennes 0-1 (Kana-Biyik)
13# Rennes - Brest 3-1 (Féret, Brahimi, Schwabe)
14# Lille - Rennes 3-0
15# Rennes - Bordeaux 1-0 (Montaño)
16# Nantes - Rennes 1-0

Vi fortsätter att blanda och ge även fast vi har visat mer lovande tendenser på slutet där vi tar tre vinster utav fem. Innan matchen mot Havre pratades om i media att styrelsen hade fått nog vid en förlust, skönt nog kunde jag undvika det och nu är den värsta pressen över.
Vi ligger på en tolfte plats, trots detta siktar jag mot den övre halvan som är säsongens mål.

Franska Ligacupen

Fjärde omgången Rennes - Saint-Etienne 0-1

Det blev rotation i en match som jag inte hade något större fokus på och förlusten är inte något jag direkt stör mig på. Kul dock att Mokiala sin första match från start.

#43   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 08 February 2013 - 19:34 PM

Postad bild

December & Januari

Ligue 1

17# Rennes - Le Mans 0-0
18# Montpellier - Rennes 2-0
19# Rennes - Evian 2-0 (Montaño, Deulofeu)
20# Rennes - Toulouse 0-1
21# PSG - Rennes 3-0
22# Rennes - Lens 3-0 (Boutruche, Neto, självmål)
23# Saint-Etienne - Rennes 1-1 (Montaño)

En period där vi har haft svårt med målskyttet och vi går mållösa i mer än hälften utav matcherna. Vi åker på stryk i tre matcher mot tre topplag, dock är jag väldigt missnöjd med matchen mot Toulouse. Även om de är serieledarna ska man kunna ta poäng på hemmaplan och speciellt med en man mer i över åttio minuter.
Två oavgjorda matcher där vi ska vinna över Le Mans, nästjumbon, utan problem. Dock har vi förtvivlat svårt att skapa heta chanser i denna match. Den andra oavgjorda var dock mer frustrerande då vi har ledningen tills den åttiofemte minuten, riktigt jobbigt.

Tabell

Franska Cupen

Nionde omgången Rennes - Bordeaux 0-1

Jag hade stora förhoppningar på den här cupen, dock blev det en skitmatch där vi inte skapar något.

Transfers

Ett tråkigt fönster utan några övergångar in och bara två ungdomar som gick på lån. Därför får fönstret ingen egen update då det helt enkelt inte finns mycket att skriva om.

#44   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 08 February 2013 - 21:35 PM

Har fått ett erbjudande från Inter som ger mig stooor beslutsångest. Går tungt med Rennes och det pratas om att jag riskerar sparken och Inter hade varit intressant. Vill gärna höra andras synpunkter , kan inte riktigt bestämma mig. :)

#45   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC Örgryte IS

Postad 08 February 2013 - 21:37 PM

Kriga på tycker jag! Nobba Inter.
Victoria Concordia Crescit

#46   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 08 February 2013 - 21:46 PM

Visa inläggnugget skrev:

Kriga på tycker jag! Nobba Inter.

Jag nobbade Inter. Får bli i framtiden istället. :)

#47   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 08 February 2013 - 22:36 PM

Postad bild

Ungdomskandidater

Min favoritdag är kommen då vi har fått upp massa fina spelare och i år är det inget undantag, då vi får upp en riktig supertalang. Alla ungdomar med fyra stjärnor i potential får kontrakt direkt, men de som står ut är Dumont, Hussein och Nefzi. Nefzi är redan nu en riktigt fin mittback som jag tror kan bli en riktig superstjärna med rätt utveckling, så fort det går att registrera honom för spel kommer han att få speltid.

#48   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 08 February 2013 - 22:40 PM

Jisses vilka kandidater! Underbart :)

#49   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 08 February 2013 - 22:59 PM

Visa inläggnugget skrev:

Jisses vilka kandidater! Underbart :)

Ja, det är riktigt skönt att ungdomssystem fortsätter att leverera. :)

#50   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 11:34 AM

Postad bild

Februari & Mars

Ligue 1

24# Rennes - Valenciennes 2-2 (Casemiro, Pajot)
25# Havre - Rennes 1-3 (Montaño, Féret, Mavinga)
26# Rennes - Lyon 3-1 (Féret x2, Boutruche)
27# Marseille - Rennes 1-1 (Montaño)
28# Rennes - Lorient 4-0 (Montaño x2, Brahimi, Apam)
29# Auxerre - Rennes 1-2 (Landolfo, Boutruche)

En riktigt bra period där vi lyckas ta fjorton utav arton poäng vilket gör att vi lyckas klättra till den övre halvan. Vi tar fyra riktigt övertygande vinster, varav en där vi utklassar ett underpresterande Lyon spelmässigt och förtjänade några fler bollar i nät.
Vi tappar poäng i två matcher, dock är jag nöjd över poängen på bortaplan mot Marseille. Visserligen kvitterade de på en straff, men de förtjänade alla tre poängen.
Efter denna fina period ligger vi på en klart godkänd sjunde plats. Nu gäller det att hålla uppe vår fina form och förhoppningsvis kunna klättra någon placering till.

#51   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 11:50 AM

Sa ju att du skulle kriga på , det lönade sig! Strongt :)

#52   SweDen99

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 14:08 PM

Grymma ungdomar du får fram! Bra rapport för övrigt :)

#53   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 20:42 PM

Postad bild

April & Maj

Ligue 1 Tabell I Spelarstatistik

30# Rennes - Troyes 1-1 (Montaño)
31# Brest - Rennes 3-1 (Boutruche)
32# Rennes - Lille 1-1 (Brahimi)
33# Bordeaux - Rennes 3-1 (Boutruche)
34# Rennes - Nantes 1-0 (Montaño)
35# Le Mans - Rennes 0-0
36# Rennes - Montpellier 0-0
37# Evian - Rennes 1-0
38# Monaco - Rennes 2-2 (Montaño, Brahimi)

Om förra perioden var fantastisk kan man säga att den här var katastrofal. Endast en vinst på nio matcher och även fem oavgjorda duger inte. Trots detta slutar vi på en bra sjundeplats som vi förhoppningsvis kan bygga vidare på tills nästa säsong. Dock måste vi höja vår lägsta nivå och även stabiliteten.
Under säsongens gång har även Le Borgne och Boutruche lyckats spela till sig ordinarie platser, redan som sextonåringar. Boutruche har dock gjort det på Deulofeu bekostnad som har varit en stor flopp. Dock är han inte den största floppen, utan den utnämnelsen går till Kléber, som när säsongen startade var startspelare. Han spelade uselt och har nu ramlat ner till tredjeforward. Både Deulofeu och Kléber framtid är högst osäker i klubben.
Årets spelare anser jag att våran målvakt Costil är. Han har ensam vunnit poäng åt oss och det känns skönt att ha en stark sista utpost.
Nu blickar vi framåt för nästa säsong där målet är definitivt att nå ut i Europa!

#54   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 21:18 PM

7:a är bra, kriga på bara mannen, följer som fan :D

#55   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 23:03 PM

Visa inläggnugget skrev:

7:a är bra, kriga på bara mannen, följer som fan :D

Tack, kul att höra! :) Jo, sjua är ju bra, men är ändå lite besviken, sjukt ojämnt lag. ;) (ska bara säga att jag jobbar mig igenom din rapport, riktigt bra!:)

#56   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 09 February 2013 - 23:28 PM

Visa inläggLempan0923 skrev:

Tack, kul att höra! :) Jo, sjua är ju bra, men är ändå lite besviken, sjukt ojämnt lag. ;) (ska bara säga att jag jobbar mig igenom din rapport, riktigt bra! :)

Du fixar säkert en högre placering nästa säsong. Eller åtminstone mer stabilitet!
Va kul att du hänger med i min rapport, det finns ju en del avsnitt att ta sig igenom, men jag tror du kommer tycka det är värt de :)

#57   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 10 February 2013 - 18:52 PM

Postad bild

Övergångar

Postad bild Gianluca Caprari I 22 år I Gratis I En riktigt bra spelare som vi får helt gratis. Har inte helt bestämt mig om han hör hemma i anfallet eller på yttern. Speltid lär han få gott om.

Postad bild Hamid Aarab I 17 år I Gratis I Ung fransos med stor potential. Borde få speltid i cuperna.

Postad bild Pompon Zakuani I 17 år I Gratis I En till fransos med en rätt så bra potential. Kommer försöka att låna ut honom.

Postad bild Sébastien Corchia I 24 år I Gratis I Fantastisk spelare som kan spela på båda ytterbackspositionerna. Solklar startspelare.

Postad bild Esteban Cárdenas I 20 år I 6,75 miljoner I Ett riktigt kap för småpengar och med en lön som ligger endast på 26 tusen/vecka. Kommer få mycket speltid.

Postad bild John Guidetti I 23 år I 15 miljoner I Billig svensk med ett riktigt bra avslut som ska försöka fylla tomrummet efter Montaño.

Postad bild Jamal Blackman I 21 år I Gratis I Gammal Chelseatalang som endast är med som tredjemålvakt.

Postad bild Victor Wanyama I 24 år I 19 miljoner I Andra gången jag köper Wanyama efter att han hade blivit transferlistad. En riktigt bra mittfältare som går in som startspelare.

Ett hektiskt transfersfönster för oss där vi köper åtta stycken och får iväg väldigt många. Utav de som försvann på fri transfer är det egentligen endast Pajot som jag skulle kunna haft användning för. Dock krävde han en orimlig lön och försvann. Många ungdomsspelare lånades ut för att kunna få välbehövlig erfarenhet för att kunna ta upp kampen sedan hos oss.
Vi säljer även Alessandrini, Neto, Kléber och Montaño. Vi hade ett överbefolkat yttermittfält där Alessandrini drog det kortaste strået och fick packa sina väskor och flytta till Lyon. Neto var egentligen rätt bra när han fick spela, men såldes då jag anser att det är bättre att låta mina egna ungdomar få chansen istället. Kléber floppade och jag är nöjd över summan vi fick in för honom.
Den svåraste försäljningen var Montaño. Han hade ett utgående kontrakt och hade börjat klaga. Jag kände att jag inte hade något större val än att låta honom gå.

In kommer det mycket kvalitet där fem utav köpen är i eller på gränsen till startelvan. Är nöjd över fönstret då vi går ungefär hundra miljoner i plus utan att tappa i kvalitet, snarare tvärtom. Dock finns det ett frågetecken om vem som ska ta över efter Montaño som skyttekung.

#58   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1272 Inlägg:

Postad 10 February 2013 - 19:19 PM

Mäktigt att du fick in Corchia! Om du hängt med på min rapport blir/är han ju ett djur rent ut sagt! Grymt bra spelare.

#59   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 10 February 2013 - 19:40 PM

Visa inläggnugget skrev:

Mäktigt att du fick in Corchia! Om du hängt med på min rapport blir/är han ju ett djur rent ut sagt! Grymt bra spelare.

Har inte hunnit dit än, men tror på honom oerhört mycket! :)

#60   Lempan0923

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 534 Inlägg:

Postad 10 February 2013 - 21:34 PM

Postad bild

Truppgenomgång

Nation I Namn I Ålder I Värde

Målvakter

Postad bild Benoît Costil I 28 år I 67,5 miljoner
Postad bildCarlos Piteira I 19 år I 18 miljoner
Postad bildJamal Blackman I 21 år I 11 miljoner

En stabil målvaktsuppsättning där mycket hänger på vår solklara förstemålvakt Costil. Om han blir skadad kommer det bli tufft då jag inte tror någon utav Piteira eller Blackman klarar av uppgiften än. Piteira kommer dock få någon match i ligan och cupen. Blackman är bara med som utfyllning.

Ytterbackar

Postad bild Sébastien Corchia I 24 år I 52,5 miljoner
Postad bild Chris Mavinga I 24 år I 52,5 miljoner
Postad bild Dimitri Foulquier I 22 år I 31 miljoner
Postad bild Kévin Théophile-Catherine I 25 år I 43 miljoner

Förra året var ytterbacksuppsättningen helt okej, men i år har den fått ett rejält lyft, känns det som, i och med ankomsten utav Corchia. Han tar platsen till höger medans Mavinga tar den på vänsterkanten. Théophile-Catherine finns med som back up till båda sidorna medans Foulquier får spela då och då.

Mittbackar

Postad bild Onyekachi Apam I 28 år I 60 miljoner
Postad bild Jean-Armel Kana-Biyik I 26 år I 97,5 miljoner
Postad bild Laurent Brault I 17 år I 33 miljoner
Postad bild Ahmed Nefzi I 15 år I 13 miljoner

En stark mittbacksuppsättning där Apam och Kana-Biyik bildar ett utav Ligue 1s starkaste mittförsvar. Bakom finns supertalangen Nefzi och även Brault. Förhoppningsvis kommer dessa två i framtiden bilda ett fruktat mittlås.

Mittfältare

Postad bild Victor Wanyama I 24 år I 67,5 miljoner
Postad bild Simão I 27 år I 44 miljoner
Postad bild Casemiro I 23 år I 85 miljoner
Postad bild Ronan Le Borgne I 17 år I 36 miljoner
Postad bild Ngakono Mokiala I 17 år I 35 miljoner
Postad bild Julian Féret I 33 år I 18 miljoner
Postad bild Esteban Cárdenas I 20 år I 26 miljoner

Vi har en fin bredd och kvalitet på den här lagdelen. Casemiro kommer att spela som defensiv mittfältare där även Simão är redo att hoppa in. Framför honom kommer Wanyama och Le Borgne att spela. Därefter är Cárdenas närmast för spel, men Mokiala kommer få några chanser han med. Här hittar vi även truppens mest rutinerade spelare i Féret, som fortfarande håller en rätt bra klass, men är även viktig genom att kunna vara en mentor till de yngre spelarna.

Yttrar

Postad bild Erwann Boutruche I 17 år I 47 miljoner
Postad bild Gerard Deulofeu I 21 år I 62,5 miljoner
Postad bild Gianluca Caprari I 22 år I 60 miljoner
Postad bild Yacine Brahimi I 25 år I 85 miljoner

En riktigt stark lagdel där det kommer ske en del rotation. Från början tänker jag ha Brahimi på vänsterkanten och Caprari på högerkanten. Dock kommer Caprari få mycket matcher i anfallet också och då kommer Boutruche komma in i elvan, men även Deulofeu kommer få många matcher. När alla spelarna är i form kan det här vara vår starkaste lagdel.

Anfallare

Postad bild John Guidetti I 23 år I 39 miljoner
Postad bild Filippo Landolfo I 16 år I 29 miljoner
Postad bild Matti Schwabe I 17 år I 18 miljoner

En stark men orutinerad lagdel, där den stora frågan är vem kommer göra målen? Guidetti kommer få chansen från start, men Landolfo är inte långt efter. Schwabe kommer också få visa vad han går för, både i anfallet och på kanten. Caprari kommer även få några matcher på topp om inte någon utav dessa levererar.

Tänkt startelva: Costil - Corchia, Apam, Kana-Biyik, Mavinga - Casemiro, Wanyama, Le Borgne - Caprari, Brahimi - Guidetti

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar