Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Karottans 4-2-3-1 Klassisk.

65 svar till detta ämne

#1   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 08 March 2013 - 18:30 PM

Skapade denna taktiken till den senaste patchen och den fungerar helt strålande så jag tänkte dela med mig den. Man skapar mycket lägen i denna taktik samtidigt som man har mycket boll, har testat runt med olika lag och det har alltid funkat bra.

Körde tre säsonger i Sverige, Första säsongen så var det Häcken som gällde, styrelsen siktade på en mittenplacering. Vann ligan före Malmö med 9 poäng, Åkte ut I Semi final i cupen mot Malmö.

Andra säsongen så var jag det Malmö som gällde, Vann ligan och Cupen.
Tredje säsongen så blev det Norrköping, Vann ligan före Malmö på målskillnad.

Provade även denna taktik med lite större lag i Europa så jag startade en ny save.

Två säsonger i Porto, Första säsongen, Vinst i Supercupen, vann båda cuperna i Portugal samt Ligan före Benfica. I CL funkade det mycket bra och jag gick till final men där det tyvärr blev förlust mot Real Madrid. Andra säsongen, Vinst i Supercupen, vann en av cuperna i Portugal och gick obesegrad genom hela säsongen i Ligan. 19 poäng före Benfica, Utslaget i Semifinal mot Barca i CL som senare vann hela skiten.

Sist men inte minst blev det Dortmund, Första säsongen: Vann ligan och Cupen. Andra säsongen; Vann ligan, Supercupen, Blev tyvärr trea i CL gruppen och fick köra EL som jag senare vann. Tredje säsongen som fortfarande är aktiv så leder jag ligan med 9 poäng och är kvar i Tyska cupen samt CL

Så här ser det ut.
http://postimage.org/image/3n32psl8x/

Träningen är mycket viktig för att denna taktik ska fungera.
Sju veckor försäsong, Generell träning: Taktik, Mycket hög, Matchträning: Lagsamarbete
Innan första matchen börjar närma sig så går jag över till Balanserat, Medel på Generell och kör anfallsspel på Matchträning.

Matchsnack låter jag asstränare sköta.

Dessa spelartyper passar bäst in i taktiken.
Målvakt:Libero
Ytterback: Offensiv ytterback
Mittback: Spelskicklig Försvarare även en vanlig mittback funkar bra.
Centrala mittfältare: Innermittfältare,Djupt liggande spelfördelare, Offensiv Spelfördelare, Bollvinnande mittfältare, Det mesta funkar på mitten, så länge dom har bra arbetsförmåga och uthållighet.
Offensiv mittfältare: Innerforward, Offensivmittfältare, Offensiv Spelfördelare.
Yttrar: Offensiva yttermittfältare, . BRA värde på Snabbhet, dribblingar och teknik.
Anfallare: Målskytt.

När det gäller individuell träning så tränare spelare efter deras position, alltså Anfallare/Målskytt Målvakt/Libero etc etc etc.

http://www.fmsweden....ottans-4-2-3-1/

Hoppas taktiken funkar bra för er som vill prova på den.

Detta inlägg har redigerats av KarottaN: 15 March 2013 - 13:21 PM

#2   sneek

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1138 Inlägg:

Postad 10 March 2013 - 13:13 PM

Har en egen 4-4-2 som jag brukar köra med men nu kör jag en save med Liverpool och deras spelarmaterial är ju egentligen anpassat för en 4-2-3-1 så jag ska använda mig av din taktik ett tag tänkte jag.

Hur gör du med den ensamma anfallaren, sätter du honom som bollmottagare eller?

#3   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 10 March 2013 - 14:51 PM

Visa inläggsneek skrev:

Har en egen 4-4-2 som jag brukar köra med men nu kör jag en save med Liverpool och deras spelarmaterial är ju egentligen anpassat för en 4-2-3-1 så jag ska använda mig av din taktik ett tag tänkte jag.

Hur gör du med den ensamma anfallaren, sätter du honom som bollmottagare eller?

Nej de gör jag ej men prova det om du vill. Liverpools trupp passar bra till denna, Hoppas det lär funka bra för dig.

#4   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 12 March 2013 - 00:15 AM

Riktigt bra taktik än sålänge, snittar 60+ bollinnehav!

Detta inlägg har redigerats av Karlsson93: 12 March 2013 - 00:33 AM

#5   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 12 March 2013 - 00:55 AM

Dock skapar dem inget med bollinnehavet... är city och har spelare som Kroos, Hazard, Falcao och Silva i offensiven dessutom

#6   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 12 March 2013 - 01:30 AM

Visa inläggKarlsson93 skrev:

Riktigt bra taktik än sålänge, snittar 60+ bollinnehav!

Vinner du matcherna?

Hade det problemet i några matcher vann dock med 1-0 men skulle kunna skapa mer målchanser med bollinnehavet. Försöker styra upp det

#7   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 12 March 2013 - 02:22 AM

Vissa vinner jag, vissa spelar jag 0-0. Tycker att man borde lägga mer mål på det bollinnehavet man har dock :/

#8   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 12 March 2013 - 18:37 PM

Förlåt, men bollinnehav är värdelöst om du inte kan göra något med det. Hela matcherna går utan höjdpunkter, jag har 60+ bollinnehav men lyckas aldrig skapa något..

#9   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 13 March 2013 - 15:44 PM

Förlåt, men bollinnehav är värdelöst om du inte kan göra något med det. Hela matcherna går utan höjdpunkter, jag har 60+ bollinnehav men lyckas aldrig skapa något..

Konstigt, jag hade bara detta problem i början när jag skapade taktiken. Hur ser din träning ut? Kör du eget eller det jag skrev i tråden.

#10   rboin

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 13 March 2013 - 21:36 PM

sjukt bra taktik, kör med united. har kört 15matcher vunnit alla och släppt in 0mål :P

#11   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 00:07 AM

Visa inläggrboin skrev:

sjukt bra taktik, kör med united. har kört 15matcher vunnit alla och släppt in 0mål :P

Härligt, uniteds trupp passar väldigt bra för denna taktik, framför allt offensiven

#12   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 13:53 PM

Visa inläggKarottaN skrev:

Konstigt, jag hade bara detta problem i början när jag skapade taktiken. Hur ser din träning ut? Kör du eget eller det jag skrev i tråden.
Ja, jag körde det du rekommenderade. Hade tänkt att skapa en ny save nu, men United och se hur det funkar. Återkommer :)

#13   johanssonfelix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 429 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 15:14 PM

får ta och testa denna med Bayern har gått lite i ståe, på sistone och 4231 är perfekt

#14   rboin

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 16:00 PM

vet inte om det har med taktiten och göra eller bara otur men får fruktansvärt mycket skador inte bara 5-8 dagar te.x 2-3 månader :P har 7st långtidsskadade

#15   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 18:16 PM

Fan, första säsongens försäsong var så kort att jag inte hann träna in taktiken ordentligt innan första matchen.. Men fan, nu när jag är igång är taktiken sjuk, leder ligan med 13 poäng i februari!

#16   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 18:26 PM

Fan, första säsongens försäsong var så kort att jag inte hann träna in taktiken ordentligt innan första matchen.. Men fan, nu när jag är igång är taktiken sjuk, leder ligan med 13 poäng i februari!

Tar en bra tid att träna in denna taktik men kul att den fungerar för dig, gör du mycket mål?

Visa inläggjohanssonfelix skrev:

får ta och testa denna med Bayern har gått lite i ståe, på sistone och 4231 är perfekt

Kommer funka bra, Shaqiri funkar riktigt bra i denna.

#17   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 18:38 PM

Visa inläggrboin skrev:

vet inte om det har med taktiten och göra eller bara otur men får fruktansvärt mycket skador inte bara 5-8 dagar te.x 2-3 månader :P har 7st långtidsskadade

Finns en risk med den höga tränings intensiteten på försäsongen, dock har jag inte fått några sådana problem med något lag.

#18   Karlsson93

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 19:35 PM

Visa inläggKarottaN skrev:

Tar en bra tid att träna in denna taktik men kul att den fungerar för dig, gör du mycket mål?

Kommer funka bra, Shaqiri funkar riktigt bra i denna.
Efter 31 ligamatcher har jag gjort 68 mål.

#19   KarottaN

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 20:03 PM

Efter 31 ligamatcher har jag gjort 68 mål.

Fortfarande City?

#20   gagorkin

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 14 March 2013 - 21:33 PM

Hur hög procent på matchträning har du??..30,40 el 50%

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar