Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Neymars Boys - the boys are back in town

Football Manager 2013 Neymar Saverapport npower Premier League
80 svar till detta ämne

#1   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:
  • Yrke:Studerande/journalist
  • Favoritlag:Manchester United, Falkenbergs FF

Postad 01 April 2013 - 18:12 PM

Postad bild

(Tack Niklas7 för bannern)

INTRODUKTION - NEYMARS BOYS

Känner ni igen er? Det hoppas jag att ni gör. Detta är nämligen en rapport som nästintill är en kopia på den jag introducerade för er i december förra året. Jag har, med hjälp av editorn, skapat en egen klubb med världens mest talangfulla tonåringar och min uppgift är nu att med hjälp av dessa tonåringar erövra Europa. Laget heter, som ni säkert märkt, Neymars Boys - och det är Neymar själv som ska leda oss till framgång med hjälp av hans 27 medspelare.

Anledningen till att jag inte kunde skriva vidare på den förra rapporten var framför allt att jag bytte till en ny dator (som är betydligt snabbare än min förra). Jag kände också att det var en del smågrejer som behövde fixas, plus att jag gärna ville ta screenshots på spelarna inför varje säsong för att se deras utveckling (jag kommer lägga mycket fokus på spelarutvecklingarna i den här rapporten). Designen och strukturen på den här rapporten kommer likna den förra väldigt mycket, så ni som hängt med sedan tidigare lär känna igen er.

Inget ont som inte för något gott med sig, brukar man säga. Datorbytet medförde att jag till den här rapporten kunnat ladda åtskilligt fler ligor och nationer än senast. Jag har gått från 23 000 spelare till 46 000 spelare. Detta gör att jag nu har betydligt större chans att hitta ett eventuellt guldkorn ute i Europa som kan förstärka min trupp eller ersätta flyktade stjärnor. Men även om jag laddat fler ligor är det samma upplägg på den här rapporten som på den föregående.

Tanken bakom den här saverapporten är att leda laget från Englands tredjedivision, npower League 1, till Premier League och vinna den engelska ligatiteln. Därefter siktar jag givetvis mot en erövring av Champions League-titeln. Möjligheten finns att jag tar över ett landslag över ett mästerskap och försöker leda dem till ett guld, men fokus kommer ligga på Neymars Boys. Spelarna jag värvar måste vara yngre än Neymar själv, som är född 5 februari 1992.

Det var allt för den här gången. Senare kommer jag bjuda på lite detaljer angående ekonomin, personalen samt arenan. Jag kommer också ha en truppgenomgång (inklusive spelarbilder) innan jag börjar rapportera om spelandet. Jag hoppas att ni följer med mig i det här oerhört spännande projektet. Har ni några frågor eller funderingar är det bara att skriva här i tråden eller skicka ett meddelande.

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 03 April 2013 - 16:52 PM

#2   Engan87

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:
  • Yrke:Logistiker
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Arsenal

Postad 01 April 2013 - 18:57 PM

Låter intressant! Kommer följa det med spänning!=)

#3   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 01 April 2013 - 22:22 PM

Postad bild

EKONOMIN | NEYMARS BOYS

För att få den här saven att fungera var jag tvungen att ta hand om ekonomin och se till att den gick runt. Jag beräknade att klubben skulle gå ungefär tjugo miljoner minus en vanlig månad den första säsongen, därför vidtog jag följande åtgärder.
  • ​Jag tillsatte 225 miljoner kronor i sponsorpengar varje år fram till 1 juli 2020, sammanlagt 1,8 miljarder kronor.
  • Jag såg till att få 15 000 säsongskortsinnehavare och sätta priset på 5000 kronor per säsongskort. Därmed tjänade klubben 75 miljoner kronor på säsongsbiljetterna den första säsongen. Det genomsnittliga biljettpriset lades på 200 kronor.
  • Jag sänkte alla spelarlönerna till 50 000 kronor/vecka, förutom Neymar vars lön hamnade på 300 000 kronor/vecka.
  • Scouter och läkare fick 7000 kronor/vecka, övriga tränare tilldelades 8000 kronor/vecka.
  • Mitt första kontrakt sträckte sig bara till sommaren 2013 och jag tjänade endast 21 000 kronor/vecka.
  • Som ordförande valde jag Manchester City-ägaren, Khaldoon Al Mubarak. Dessutom gav jag honom förgrundsstatus. Vid eventuella ekonomiska bekymmer pumpar han in nya pengar till klubben.
  • Saldot sattes till 350 miljoner kronor, övergångsbudgeten på 150 miljoner kronor och lönebudgeten på 2 miljoner kronor. Dessutom valde jag att ge klubben bättre finanser från början tack vare Mubarak.

ARENAN | NEYMARS BOYS

Namnet på arenan blev föga förvånande Neymar Stadium. Arenan tar in 25 000 personer men har en expansionskapacitet på 75 000 vilket gör att den i framtiden ska kunna ta in 100 000 åskådare. Arenan har elslingor installerade och har ett rörligt tak. Underlaget är naturgräs - förstås. Planen är 110 meter lång och 73 meter bred och håller hög europeisk klass. Träningen och ungdomsanläggningen är också av högsta klass. Jag hoppas kunna utveckla Neymar Stadium till en hemmaborg där motståndarna ska känna sig hotade och underlägsna. Det är en plats jag gärna vill vara med och bygga upp minnen med.

PERSONALEN | NEYMARS BOYS

Klubbens personal innehåller tretton scouter, fyra läkare, en ansvarig för ungdomsutveckling (Dave Parnaby), en assisterande manager (Giuseppe Baresi), tio hjälptränare, fyra målvaktstränare och fyra konditionstränare. Personalen är bäst i världen på sina yrken och jag är inte ett dugg orolig över att de kommer göra några misstag. I styrelsen sitter min fotbollsansvarige Franco Baldini, klubbchefen Karl-Heinz Rummenigge, ordföranden Khaldoon Al Mubarak samt de bägge styrelsemedlemmarna Uli Hoeness och Ariedo Braida.

SPELARTRUPPEN | NEYMARS BOYS

Eftersom jag kommer bjuda på en genomgång av min spelartrupp i nästa uppdatering kommer jag inte rada upp alla spelarnamnen här. Men sammanfattningsvis kan man säga att det är 28 av världens mest talangfulla tonåringar som har samlats i det här laget. Många offensiva lirare har lämnats utanför truppen på grund av den hårda konkurrensen. Bland stjärnspelarna hittar vi Stephan El Shaarawy, Thibaut Courtois, Raphäel Varane och Romelu Lukaku.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 02 April 2013 - 13:15 PM

#4   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 03 April 2013 - 16:48 PM

Postad bild

TAKTIK - INFORMATION - T-MATCHER

MÅLVAKTER:

Postad bild Thibaut COURTOIS | 19 år | Chelsea | Mål | 80mj kr
Postad bild Marc-André TER STEGEN | 20 år | Mönchengladbach | Mål | 87.5mj kr
Postad bild Bernd LENO | 20 år | Leverkusen | Mål | 60mj kr

Kommentar: Två ändringar i jämförelse med den förra rapporten. Butland och Leali har ersatts av Ter Stegen och Leno, vilket innebär att jag nu förfogar över tre målvakter med väldigt hög kvalitet (Courtois är kvar sedan tidigare). Rotation är nyckelordet här och målsättningen är att alla tre ska få minst tio starter. Till en början kommer Ter Stegen få chansen mellan stolparna, men ingen av de andra två skulle göra bort sig i Premier League.

FÖRSVARARE:

Postad bild Phil JONES | 20 år | Manchester United | B (HC), DM, M © | 82.5mj kr
Postad bild Samuel UMTITI | 18 år | Olympique Lyon | B (VC) | 27mj kr
Postad bild Jores OKORE | 20 år | FC Nordsjälland | B © | 55mj kr

Postad bild Matija NASTASIC | 19 år | Manchester City | B © | 65mj kr

Postad bild Raphäel VARANE | 19 år | Real Madrid | B ©, DM | 70mj kr

Postad bild WALLACE | 18 år | Fluminese | B/YB (H) | 35mj kr

Postad bild Mattia DE SCIGLIO | 19 år | Milan | B/YB (HV) | 36mj kr

Postad bild Jetro WILLEMS | 18 år | PSV Eindhoven | B/YB (V) | 31mj kr

Postad bild David ALABA | 20 år | Bayern München | B/YB (V), M (VC) | 130mj kr

Kommentar: Det har blivit en stor spelaromsättning när det gäller backlinjen. Bara tre av nio försvarare är kvar sedan den förra rapporten, men samtidigt har kvaliteten höjts avsevärt till den här gången. Jones och Alaba kommer bli viktiga spelare på vägen till Premier League-titeln (även Varane och De Sciglio tillhör den ordinarie elvan), men den första säsongen handlar mycket om att rotera för att hålla alla nöjda och se till att de individuella utvecklingarna blir maximalt utnyttjade. Wallace är en ny bekantskap för mig och det blir intressant att se hur han presterar. Även här har jag satt ett mål på minst tio starter för samtliga spelare.

MITTFÄLTARE:

Postad bild Paul POGBA | 19 år | Juventus | DM, M © | 50mj kr

Postad bild Simon TIBBLING | 17 år | Djurgården | DM, M © | 3.25mj kr

Postad bild Moritz LEITNER | 19 år | Borussia Dortmund | M (HC), OM © | 50mj kr

Postad bild Marco VERRATTI | 19 år | Paris Saint-Germain | M © | 34mj kr

Postad bild ISCO | 20 år | Malága | M ©, OM (HVC) | 115mj kr

Postad bild Alex OXLADE-CHAMBERLAIN | 19 år | Arsenal | M/OM (HVC) | 95mj kr

Postad bild Christian ERIKSEN | Ajax | 20 år | M/OM © | 145mj kr

Postad bild Erik LAMELA | Roma | 20 år | OM (HVC) | 60mj kr

Postad bild Mario GÖTZE | Dortmund | 20 år | OM (HVC) | 167mj kr

Postad bild Stephan EL SHAARAWY | 19 år | Milan | OM (HVC) | 110mj kr

Postad bild Julian DRAXLER | 18 år | Schalke | OM (HVC) | 95mj kr

Postad bild BERNARD | 19 år | Atlético Mineiro | OM (VC), A | 95mj kr

Kommentar: Fem spelare är kvar sedan förra gången, sju nya spelare har tillkommit. Tibbling är endast med i truppen för att han är svensk, men chansen finns att jag ger honom lite speltid i de mindre viktiga matcherna. På det centrala mittfältet kommer Isco och Eriksen vara ordinarie, men även Verratti, Leitner och Pogba kommer få sina chanser. På ytterpositionerna är det en stenhård kamp om platserna, framför allt på högerkanten. Götze har en lite mer ohotad position ute till vänster men även här gäller det förstås att rotera så mycket som möjligt för att se till spelarnas bästa. Blir spännande att se hur Bernard presterar då jag aldrig hört hans namn tidigare.

ANFALLARE:

Postad bild WELLINGTON Nem | 20 år | Fluminese | OM (HVC), A | 122mj kr

Postad bild LUCAS Moura | 20 år | Paris Saint-Germain | OM (HVC), A | 127mj kr

Postad bild NEYMAR | 20 år | Santos | OM (VC), A | 192mj kr

Postad bild Iker MUNIAIN | 19 år | Athletic Bilbao | OM (VC), A | 125mj kr

Postad bild Romelu LUKAKU | 19 år | Chelsea | A | 52.5mj kr

Kommentar: Neymar är - förstås - fortfarande kvar i laget (lite oroväckande att han tappat i några attribut dock). Även Lukaku är kvar i truppen, men han drar faktiskt det kortaste strået i den här anfallskvintetten. Neymar har en given plats i elvan och sedan är det en otroligt tuff kamp om den andra startplatsen mellan Wellington, Lucas och Muniain. Det är likadant i anfallet som på de andra positionerna - jag siktar på att alla spelare får starta minst tio matcher under säsongen. Noterbart är att tre av fem anfallare kommer från Brasilien.

(Flaggorna är klickbara)

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 03 April 2013 - 23:02 PM

#5   El'Burrito

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 350 Inlägg:

Postad 03 April 2013 - 16:59 PM

Följde förra, följer denna.
De va som fan

#6   Lindfors

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 Inlägg:
  • Favoritlag:Atletico de Madrid

Postad 03 April 2013 - 20:47 PM

Ser bra ut. Blir spännande att följa denna! :)

#7   FrancescoTotti10

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2525 Inlägg:
  • Yrke:Capitano della Roma
  • Favoritlag:Roma, Real Madrid, Malmö FF
  • Tränar:Roma

Postad 03 April 2013 - 21:46 PM

Ser bra ut! Lamela :D Följer
Forza Roma!

#8   el_maco

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 470 Inlägg:
  • Tränar:Nottingham Forrest

Postad 03 April 2013 - 22:44 PM

Följer!

Är det bara jag som tycker att Tibbling verkar mer spännande än Leitner med tanke på egenskaper och ålder? De är ju ungefär lika bra nu men sen är Tibbling två år yngre också. Hoppas du ändrar dig och väljer att ge Tibbling lite speltid :)

#9   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 03 April 2013 - 23:00 PM

Visa inläggEl'Burrito skrev:

Följde förra, följer denna.

Härligt att höra!

Visa inläggLindfors skrev:

Ser bra ut. Blir spännande att följa denna! :)

Tack så mycket!

Visa inläggFrancescoTotti10 skrev:

Ser bra ut! Lamela :D Följer

Tackar! Ja, det är en spelare jag hoppas mycket på.

Visa inläggel_maco skrev:

Följer!

Är det bara jag som tycker att Tibbling verkar mer spännande än Leitner med tanke på egenskaper och ålder? De är ju ungefär lika bra nu men sen är Tibbling två år yngre också. Hoppas du ändrar dig och väljer att ge Tibbling lite speltid :)

Tack! Jo, du har en poäng där. Kanske väljer att behålla Tibbling i laget ändå, vi får se.

#10   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 04 April 2013 - 11:31 AM

En söt liten referens till Thin Lizzy i titeln, så jag följer

#11   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 04 April 2013 - 13:04 PM

Är du bara 14år ? :o Du borde satsa på journalist när du blir stor..
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#12   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 05 April 2013 - 16:34 PM

Postad bild

SPELARSTATISTIK #1 - LIGATABELL - SPELARSTATISTIK #2 - LIGAMATCHER - INDIVIDUELLT #1 - INDIVIDUELLT #2

Halva säsongen är nu spelad för mina kommande världsstjärnor. Det har gått ungefär likadant som i den förra rapporten, trots att truppen förstärkts ganska ordentligt. Men samtidigt kvarstår förstås de största problemen - språkförbistringen och spelarkommunikationen. Efter den förnedrande hemmaförlusten mot ligajumbon Portsmouth (0-4) i den nionde omgången låg vi nere på artonde plats i ligan och jag blev tvungen att be styrelsen om mer tid. Efter det har lyckan vänt och vi har nu fjorton raka ligamatcher utan förlust. Sammanlagt har vi plockat ihop 45 poäng på 23 matcher, vilket är ungefär två poäng per match.

Den haltande ligatabellen leder vi dock inte - det gör nämligen överraskningslaget Tranmere, vars mediatips inför säsongen var 13:e plats. Ronnie Moores mannar förblev obesegrade till 12 december, då ligatreorna Colchester (med ett mediatips på 14:e plats) bortabesegrade dem med 0-1. Den största anledningen till Tranmeres framgång stavas Jean-Louis Akpa-Akpro, som leder skytteligan med sina arton fullträffar. Tätt bakom honom ligger vår egna Romelu Lukaku, som gjort sexton mål och visat sig vara exakt den spelartyp som jag behöver. Medan ingen av de andra anfallarna mäter mer än 174 centimeter över marken, har Lukaku med sina 191 centimeter visat sig vara oerhört värdefull för laget med sitt starka spel i luftrummet. Han har ett snittbetyg på 7.89, vilket är otroligt bra.

Tack vare hjälptränarna har den individuella träningen gett resultat på nästan alla spelare i truppen (kolla screens för mer detaljer). Framför allt målvakterna har gjort stora framsteg hittills, även Tibbling. Det är väldigt roligt att se mina spelare utvecklas så bra som de gjort, om ett par år kommer vi ha ett riktigt slagkraftigt lag. Den enda allvarliga skadan jag råkat ut för kom på mittbacken Jores Okore, som bröt handleden mot Chesterfield vilket innebar tre till fyra veckors skadefrånvaro. I övrigt har det blivit en del småskador, men oftast har spelarna bara missat någon enstaka match. Om vi ska gå in på de individuella spelarprestationerna hittills, så har jag roterat friskt i truppen och alla spelare har fått starta minst fem ligamatcher (även Simon Tibbling).

Alla målvakter har spelat stabilt men Ter Stegen är den som har bäst snittbetyg än så länge. Bland ytterbackarna har De Sciglio och Alaba presterat bäst, medan Nastasic och Varane är de som visat sig vara bäst i mittförsvaret. Innermittfältarna har haft en lite tuffare förstahalva på säsongen, men där är det Pogba och Verratti som varit bäst. På högerkanten har El Shaarawy med sina tio målgivande passningar utmärkt sig, medan Draxler faktiskt varit lite bättre än Götze på vänsterkanten hittills. I anfallet står Lukaku i särklass med sina sexton mål, sedan har också Wellington Nem presterat bra när han fått chansen (högre snittbetyg än Neymar faktiskt).

Postad bild

Visa inläggskynyrdnation skrev:

En söt liten referens till Thin Lizzy i titeln, så jag följer

Haha, jag hade faktiskt tankarna på den låten när jag satte rubriken. Visste inte att det var Thin Lizzy som skrivit den dock.

Visa inläggdennee skrev:

Är du bara 14år ? :o Du borde satsa på journalist när du blir stor..

Ja, det stämmer. Har fotbollsjournalistik som hobby just nu (Silly Season Sverige), men det hade varit trevligt om jag kunde arbeta med det även i framtiden.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 12 April 2013 - 23:48 PM

#13   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 05 April 2013 - 21:07 PM

Postad bild

Inte direkt det jag ville skulle hända. En av våra viktigaste spelare. Hoppas att Umtiti och Okore kan kliva fram nu.

Postad bild

Snacka om en svängig match. Stephan El Shaarawy gjorde vårt 100:e ligamål för säsongen, sedan följde tre raka reduceringar från Coventry. Vi lyckades dock hålla undan och vinna med 5-6.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 06 April 2013 - 14:18 PM

#14   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 09 April 2013 - 21:04 PM

Postad bild

SPELARSTATISTIK #1 - LIGATABELL - SPELARSTATISTIK #2 - LIGAMATCHER - INDIVIDUELLT #1 - INDIVIDUELLT #2

Det blev till slut en ganska komfortabel resa mot seriesegern i npower League 1. Vi fick sammanlagt ihop 98 poäng och gjorde 105 mål. Vi hade en svit på trettio raka ligamatcher utan förlust, vilket förstås la grunden till uppflyttning. När vi väl förlorade borta mot Bournemouth gjorde vi det rejält (0-4), och vi hade också råd att bara ta en poäng på de två avslutande matcherna när seriesegern redan var säkrad. Tranmere tappade en del under den andra halvan av säsongen, men de fixade den andra direktplatsen med sina 89 poäng och Colchester tog den sista uppflyttningsplatsen efter playoff-segern mot Doncaster. Yeovil, Bury, Crawley och Portsmouth fick finna sig i att bli nedflyttade.

Seriesegern innebär att det nästa säsong blir spel i Championship, där vi får möta den från Premier League nedflyttade trion Wigan, Reading och West Ham. Jag var aldrig särskilt orolig för att jag inte skulle vinna ligan, även om det gick lite knackigt i säsongsinledningen. Vi visade vår klass och behövde inte ta i för fullt för att lyckas. Jag är väldigt nöjd med trupprotationen, då de allra flesta spelare utvecklades positivt och fick starta minst elva matcher i ligaspelet. Den som utvecklades bäst av alla var faktiskt Simon Tibbling, vilket var roligt att se. Mest nöjd är jag förstås över Romelu Lukaku, som vann skytteligan med 30 mål på 27 matcher. Stephan El Shaarawy gjorde också en fin säsong på högerkanten med sina fjorton assist i seriespelet.

Huvudpersonen själv då? Jo, Neymar presterade förstås bra under sin första säsong med laget. Han gjorde sjutton mål och åtta framspelningar på 24 starter (plus nio inhopp). Snittbetyget hamnade på 7.28 (vilket dock inte var tillräckligt för att komma med i bästa elvan). Efter Lukaku var det mittbackarna Raphäel Varane (7.66) och Jores Okore (7.49) som höll högst nivå i seriespelet under säsongen. Om vi ser endast till snittbetygen är detta den bästa startelvan för Neymars Boys säsongen 2012/2013 i npower League 1: ter Stegen - De Sciglio, Varane, Okore, Alaba - Verratti, Pogba - El Shaarawy, Götze - Wellington, Lukaku.

I nästa uppdatering kommer jag inrikta mig på cupspelet (Capital One Cup samt Johnstone's Paint Trophy) och berätta om hur det gått där. En mer detaljerad summering av spelarnas prestationer under säsongen kommer i den nästföljande uppdateringen.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 12 April 2013 - 23:48 PM

#15   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 12 April 2013 - 23:16 PM

Postad bild

SPELARSTATISTIK #1 - CAPITAL ONE CUP - SPELARSTATISTIK #2 - JOHNSTONE'S PAINT TROPHY - FÖRTROENDE

De inhemska cuperna vi deltog i den första säsongen var Capital One Cup och Johnstone's Paint Trophy (tyvärr fick vi inte delta i FA-cupen, vet inte riktigt varför). För att motsvara styrelsens förväntningar var jag tvungen att leda laget till en kvartsfinal i Capital One Cup, men vi stötte på problem redan i första omgången mot Notts County. Efter nittio minuter plus förlängning var ställningen 4-4 (två mål från Mario Götze och lika många från Neymar) och straffläggning fick därför avgöra. Marco Verratti missade visserligen från elva meter, men vi vann straffläggningen med 4-3 och gick därmed vidare till andra omgången.

Där väntade Queens Park Rangers (ett lag som slutade på nionde plats i Premier League under säsongen) på Loftus Road. Bobby Zamora kvitterade Christian Eriksens ledning och matchen gick till förlängning. Trots att London-laget vann skotten med 30-10 vann vi matchen med 3-1 efter förlängning och avancerade till tredje omgången. Väl där tog det tvärstopp på Britannia Stadium mot Stoke. Vi blev utklassade och förlorade med hela 1-4, en stor besvikelse. Styrelsen blev missnöjda men hade förståelse för att vi åkte ut mot just Stoke.

Den andra inhemska cupen, Johnstone's Paint Trophy, prioriterades bort av styrelsen och jag valde därför att rotera mycket i spelartruppen i den här turneringen. Vi tog oss väldigt långt i cupen och åkte ut först i regionsfinalen (det var uppdelat i norra och södra) mot Tranmere. Vi inledde cupäventyret med att krossa både Crewe och Bury med 5-1 på bortaplan. Erik Lamela klev fram mot Chesterfield i kvartsfinalen med sina två mål och tog oss vidare till semifinal, där Neymar blev matchvinnare mot Hartlepool med matchens enda mål. I dubbelmötet mot Tranmere förlorade vi dock med 2-3 borta och när vi inte lyckades vinna hemma på Neymar Stadium stod det klart att vi var tvungna att lämna turneringen.

Nu är det dags att blicka framåt mot den andra säsongen som manager för Neymars Boys (jag blev nämligen erbjuden ett nytt kontrakt av Mubarak, det sträcker sig till juni 2015 och ger mig 127 500 kronor/vecka). Målsättningen blir att såklart att vinna Championship, men utöver det vill jag gärna gå långt i antingen Capital One Cup eller FA-cupen och möta någon av de engelska storklubbarna. Det lutar åt att jag kommer behålla alla spelare, men om någon vill lämna kommer jag inte hindra honom.

Postad bildPostad bild

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 12 April 2013 - 23:37 PM

#16   Cavani

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1513 Inlägg:
  • Yrke:Studerar

Postad 12 April 2013 - 23:48 PM

Intressant och en väldigt bra rapport Henke! Fortsätt så!

#17   Lindfors

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 Inlägg:
  • Favoritlag:Atletico de Madrid

Postad 13 April 2013 - 08:53 AM

Visa inläggCavani skrev:

Intressant och en väldigt bra rapport Henke! Fortsätt så!

Instämmer till fullo! :)

#18   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 17 April 2013 - 22:09 PM

Postad bild

LIGATABELL - TAKTIK - TRÄNINGSMATCHER

MÅLVAKTER:

Postad bild Thibaut COURTOIS | 21 år | Chelsea | Mål | 52.5mj kr

Postad bild Marc-André TER STEGEN | 21 år | Mönchengladbach | Mål | 70mj kr

Postad bild Bernd LENO | 21 år | Leverkusen | Mål | 38mj kr

Kommentar: Det har inte skett några förändringar i målvaktsuppsättningen inför den andra säsongen. Trupprotationen är viktig även mellan stolparna och jag kommer försöka utveckla alla målvakter så mycket som möjligt. ter Stegen kommer dock vara förstavalet i målet framöver, om han inte underpresterar. Kommer antagligen sälja en av dessa tre efter säsongen; Leno ligger närmast till hands i sådana fall.

FÖRSVARARE:

Postad bild Phil JONES | 21 år | Manchester United | B (HC), DM, M © | 110mj kr

Postad bild Samuel UMTITI | 19 år | Olympique Lyon | B (VC) | 32mj kr

Postad bild Jores OKORE | 20 år | FC Nordsjälland | B © | 100mj kr

Postad bild Matija NASTASIC | 20 år | Manchester City | B © | 107mj kr

Postad bild Raphäel VARANE | 20 år | Real Madrid | B ©, DM | 47mj kr

Postad bild WALLACE | 19 år | Fluminese | B/YB (H) | 52.5mj kr

Postad bild Mattia DE SCIGLIO | 20 år | Milan | B/YB (HV) | 60mj kr

Postad bild Jetro WILLEMS | 19 år | PSV Eindhoven | B/YB (V) | 65mj kr

Postad bild David ALABA | 20 år | Bayern München | B/YB (V), M (VC) | 115mj kr

Kommentar: Okore tog stora framsteg under den förra säsongen, men Jones och Varane är fortfarande de bästa mittbackarna jag har i truppen. Vid försäljning av en mittback är det Umtiti som ligger i farozonen. Bland ytterbackarna är Alaba ganska given på vänsterkanten, men Willems kommer få sina chanser ändå för att gynna hans utveckling. På högersidan är det väldigt jämnt mellan Wallace och De Sciglio, även om jag värdesätter italienaren lite högre. Även här är nyckelordet rotation och alla kommer få chansen att visa vad de går för.

MITTFÄLTARE:

Postad bild Paul POGBA | 20 år | Juventus | DM, M © | 75mj kr

Postad bild Simon TIBBLING | 18 år | Djurgården | DM, M © | 15mj kr

Postad bild Moritz LEITNER | 20 år | Borussia Dortmund | M (HC), OM © | 72.5mj kr

Postad bild Marco VERRATTI | 20 år | Paris Saint-Germain | M © | 38mj kr

Postad bild ISCO | 21 år | Malága | M ©, OM (HVC) | 65mj kr

Postad bild Alex OXLADE-CHAMBERLAIN | 19 år | Arsenal | M/OM (HVC) | 120mj kr

Postad bild Christian ERIKSEN | Ajax | 21 år | M/OM © | 122mj kr

Postad bild Erik LAMELA | Roma | 21 år | OM (HVC) | 67.5mj kr

Postad bild Mario GÖTZE | Dortmund | 21 år | OM (HVC) | 135mj kr

Postad bild Stephan EL SHAARAWY | 20 år | Milan | OM (HVC) | 70mj kr

Postad bild Julian DRAXLER | 19 år | Schalke | OM (HVC) | 127mj kr

Postad bild BERNARD | 20 år | Atlético Mineiro | OM (VC), A | 62.5mj kr

Kommentar: Det var väldigt roligt att se Tibbling utvecklas så pass mycket som han gjorde förra säsongen, förmodligen den som utvecklades mest av alla. Han lär tyvärr försvinna när/om jag säljer en innermittfältare. Vid försäljning av en ytter kommer Bernard förmodligen försvinna. Ett väldigt offensivt mittfält med Isco och Eriksen som centrala mittfältare, men jag har också mer defensiva pjäser till förfogande. På kanterna har Götze och El Shaarawy tagit hand om startplatserna, men precis som i de övriga lagdelarna kommer jag rotera mycket för att hålla alla spelare nöjda.

ANFALLARE:

Postad bild WELLINGTON Nem | 21 år | Fluminese | OM (HVC), A | 80mj kr

Postad bild LUCAS Moura | 20 år | Paris Saint-Germain | OM (HVC), A | 127mj kr

Postad bild NEYMAR | 21 år | Santos | OM (VC), A | 155mj kr

Postad bild Iker MUNIAIN | 20 år | Athletic Bilbao | OM (VC), A | 55mj kr

Postad bild Romelu LUKAKU | 20 år | Chelsea | A | 95mj kr

Kommentar: Lukaku pangade in sammanlagt 35 mål den förra säsongen, så givetvis kommer han få chansen lite oftare den här säsongen. Neymar, den stora stjärnan i laget, gjorde 21 mål förra säsongen och är såklart given i startelvan. Men självklart kommer jag rotera även i anfallet, så de andra tre också får chansen att prestera. Det blir lite tuffare att hitta nätet i Championship, men detta är så skickliga spelare att de bör prestera på en minst lika hög nivå som förra säsongen.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 20 April 2013 - 22:26 PM

#19   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 20 April 2013 - 22:58 PM

Den senaste uppdateringen är nu uppdaterad med screens på samtliga spelare. Jag har börjat spela på den andra säsongen och hoppas kunna bjuda på en halvårsrapport i början av nästa vecka. Kan passa på att ställa en fråga till er läsare också.

Ska jag behålla truppen intakt eller ta in någon veteranspelare som ger de övriga spelarna mer erfarenhet?

#20   El'Burrito

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 350 Inlägg:

Postad 21 April 2013 - 16:51 PM

Håll det ungt.
De va som fan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar