Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM13-SR] Neymars Boys - the boys are back in town

Football Manager 2013 Neymar Saverapport npower Premier League
80 svar till detta ämne

#21   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 21 April 2013 - 16:52 PM

Låt det vara som ett U21 Lag! Sälj av de som åldras för en massiv slant och köp sedan in de nya världens största talanger!!!

#22   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:
  • Yrke:Studerande/journalist
  • Favoritlag:Manchester United, Falkenbergs FF

Postad 24 April 2013 - 22:43 PM

Postad bild

AUGUSTI - OKTOBER 2013

NPOWER CHAMPIONSHIP - ALLA MATCHER - CAPITAL ONE CUP

Jag har bestämt mig för att ändra lite på upplägget den här säsongen. Det kommer fortfarande vara tre uppdateringar per säsong, men den här säsongen kommer jag rapportera i tremånadersperioder och dessutom rapportera om både cup- och ligamatcherna i samma uppdateringar. Innan jag börjar skriva om matcherna vill jag också berätta om att jag lånat ut två spelare inför säsongen. Det är Simon Tibbling (Barnsley) och Bernard (Málaga) som får testa sin lycka i andra klubbar. Lånen sträcker sig över hela säsongen och jag kommer hålla koll på båda spelarna så bra som möjligt. Hoppas att bägge två spelar till sig ordinarie platser i sina lag och utvecklas mycket under låneperioden.

Dags att fokusera på själva spelandet då. Vi leder Championship med 28 poäng efter femton omgångar. Men serien lever verkligen upp till ryktet om att vara världens jämnaste liga - vi har bara fyra poäng ner till sjundeplatsen. Derby och Brighton ligger på samma poäng som hos hitintills, men tack vare vår starka offensiv ligger vi före i tabellen. Vi började seriespelet väldigt bra med tretton poäng på fem matcher och en målskillnad på 15-5. Sedan kom två förluster på tre matcher mot Ipswich respektive Blackpool. Vi hade en tuff period med tre raka bortamatcher där vi bara fick med oss två poäng. Bortaspelet är något vi är i stort behov av att förbättra; hittills har bara sex av 28 poäng kommit utanför Neymar Stadium. Publiksnittet ligger på 18530 - men det har faktiskt varit fullsatt på arenan i en match.

Med det sagt går vi vidare till Capital One Cup, det var nämligen i den turneringen som vi fyllde arenan för första gången någonsin. Det var mot Manchester United i den fjärde omgången, i en match som vi även lyckades vinna med 1-0 efter att Neymar blivit segerskytt. 1-0 har varit ett gångbart resultat i cupspelet än så länge, tre av fyra matcher har nämligen slutat på det viset. Vi inledde med två bortasegrar mot Hartlepool och Brighton, innan vi slog tillbaka Blackburn med 2-1 i den tredje omgången. Skrällvinsten mot Manchester United innebär att vi avancerat ända fram till kvartsfinal. Där väntar förmodligen en övermäktig uppgift då vi ska till Stamford Bridge för att möta Chelsea. Vi ska dock göra vårt bästa för att ta hem dubbeln den här säsongen.

I offensiven vill jag lyfta fram anfallsduon Lukaku/Neymar som tillsammans gjort sjutton av våra trettiotre mål den här säsongen. I defensiven har Samuel Umtiti och Raphaël Varane klivit fram och storspelat med snittbetyg på 7.74 respektive 7.64. Den jag är mest missnöjd över är Stephan El Shaarawy, som bara snittat 6.80 på åtta matcher. Han drabbades visserligen av en allvarlig skada men både innan och efter har han haft svårt att prestera på den nivån han gjorde förra säsongen. Erik Lamela (söndersliten vadmuskel), Paul Pogba (axel ur led) och Isco (avsliten knäsena) har även dem dragit på sig långtidsskador.

Postad bild npower Championship: 1:a

Postad bild Capital One Cup: Kvartsfinal (v Chelsea)

Postad bild Postad bild

#23   LYKKELIX

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 04:39 AM

följer stenhårt

jag har en liten fråga angående Lucas Moura då jag själv gjort ett eget lag. Det är så att jag tagit med lucas moura i laget men när jag väl starta med att bli coach i detta lag så står det på lucas moura att han ansluter till Paris Saint Germain säsongen efter man startar denna save och undrar hur man får bort så att han stannar i mitt lag. tacksam för svar

#24   fridh96

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 551 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 27 April 2013 - 06:50 AM

Visa inläggLYKKELIX skrev:

följer stenhårt

jag har en liten fråga angående Lucas Moura då jag själv gjort ett eget lag. Det är så att jag tagit med lucas moura i laget men när jag väl starta med att bli coach i detta lag så står det på lucas moura att han ansluter till Paris Saint Germain säsongen efter man startar denna save och undrar hur man får bort så att han stannar i mitt lag. tacksam för svar

Nya uppdateringen eller editor

#25   LYKKELIX

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 06:58 AM

Visa inläggfridh96 skrev:

Nya uppdateringen eller editor

Då jag installerade editorn igår via steam så tvivlar jag på att jag behöver uppdateringar

Detta inlägg har redigerats av LYKKELIX: 27 April 2013 - 06:59 AM

#26   dennee

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3681 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 07:34 AM

Då jag installerade editorn igår via steam så tvivlar jag på att jag behöver uppdateringar
Gå in på Lucas profil och ta bort övergången.
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#27   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4045 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 08:45 AM

Skrämmande att Wigan ligger sist i Championschip! Tappade de alla sina spelare efter nedflyttningen eller?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#28   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 11:01 AM

Starta först editorn, sedan laddar du databasen. När du laddat din editor data klickar du på "personal och spelare" till vänster i menyn. Sök på Lucas Moura och klicka in dig på hans profil. Sedan klickar du på "kontrakt" och så hittar du "framtida värvning" där. Där tar du bort övergången. Hoppas det var till hjälp :)

Visa inläggblue. skrev:

Skrämmande att Wigan ligger sist i Championschip! Tappade de alla sina spelare efter nedflyttningen eller?

Den första säsongen såldes Shaun Maloney. Den andra säsongen har Maynor Figueroa, Ben Watson, Ronnie Stam, Jordi Gómez och David Jones lämnat laget. Men de har också värvat in minst lika många spelare, som i princip håller samma klass. Så det är väldigt oväntat att de ligger så pass långt ner som de gör.

#29   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 18:06 PM

Postad bild

Skadekris på högerkanten - två högerbackar och två högeryttrar skadade samtidigt. Olyckligt.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 27 April 2013 - 18:07 PM

#30   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 27 April 2013 - 21:46 PM

Postad bild

NOVEMBER - JANUARI 2013/2014

NPOWER CHAMPIONSHIP - LIGAMATCHER - CUPMATCHER - SLUTSPELSTRÄD

Spelet flyter på riktigt bra för Neymar och hans kompanjoner. Vi leder ligan sju poäng före Derby County med fjorton omgångar kvar att spela. Brassen själv har stått för nitton mål och sju assist på tjugo matcher från start (plus tretton som inhoppare). Bäste målskytt hittills är Romelu Lukaku med sina tjugo fullträffar medan Christian Eriksen leder den interna assistligan med sina tolv framspelningar. Men det är mittbacken Raphaël Varane som presterat allra bäst; fransosen har varit helt fantastisk säsongen igenom. På nitton matcher har han gjort sex mål och snittat 7.92. Sammanlagt har vi spelat 39 matcher den här säsongen och alla som hållit sig skadefria har fått starta minst fjorton matcher. Dessvärre har Chamberlain, Isco, Pogba, Leno och Lamela alla dragit på sig långtidsskador vilket hämmat deras utveckling.

Vi gick in i november månad med cupvinsten mot Manchester United i ryggen, vilket givetvis gav stärkt självförtroende. Vi inledde månaden med fyra raka vinster, allra roligast var förstås när Neymar gjorde fyra mål i 6-2-segern mot Bristol City. Sedan kom dock två förluster på fyra omgångar mot Derby borta (1-3) respektive Charlton hemma (1-2). Efter förlusten mot Charlton har vi emellertid nio raka ligamatcher utan förlust och det har blivit en hel del övertygande segrar. Vi hade en period på fem matcher där vi vann allihopa och hade en målskillnad på 18-5. Det följdes upp med två kryss mot Blackpool och Reading innan vi hittade tillbaka till vinnarspåret i en förkrossande 5-2-seger mot bottenlaget Crystal Palace.

Om vår marsch mot seriesegern i Championship varit väntad är vårt inhemska cupäventyr i Capital One Cup desto mer överraskande. Vi har nämligen slagit ut de tre största klubbarna i landet från turneringen. Som jag skrev i den förra uppdateringen fick vi möta Chelsea på Stamford Bridge i en kvartsfinal som vi vann med 2-1 efter att Lukaku blivit tvåmålsskytt. I semifinalen väntade ett galet dubbelmöte mot de bittra rivalerna Manchester City, som vi till slut gick segrande ur med 7-5. På bortaplan ledde vi med 3-1, men fick se oss slagna med 3-4 efter ett hattrick av Edin Dzeko. Hemma på Neymar Stadium krossade vi dock City och vann med hela 4-1. Visserligen med hjälp av att de fick en man utvisad efter sex minuter, men det var ändå ett riktigt styrkebesked. I finalen på Wembley väntar nu Tottenham. Kan vi vinna dubbeln?

Postad bild npower Championship: 1:a

Postad bild Capital One Cup: Final (v Tottenham)

Postad bildPostad bild

#31   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 01 May 2013 - 11:53 AM

Postad bild

FEBRUARI - MAJ 2014

NPOWER CHAMPIONSHIP - SPELARSTATISTIK #1 - SPELARSTATISTIK #2 - INDIVIDUELLT #1 - INDIVIDUELLT #2

Det var aldrig något snack om vilket lag som skulle vinna npower Championship när den andra halvan av säsongen drog igång. Vi gick in i februari med fjorton matcher kvar att spela. Vi säkrade ligatiteln efter 2-1-segern mot Birmingham med fem matcher kvar och passerade till slut den magiska gränsen på hundra poäng när vi vände 0-2 till 4-2 i sista matchen mot Tranmere. Derby County plockade den andra direktplatsen och ligafemmorna Reading tog den ack så viktiga playoff-segern mot Leicester på Wembley, en vinst som innebär att The Royals spelar i Premier League nästa säsong.

Förlusten mot West Ham i februari fick mig att tänka till lite grann. Skulle vår orutin lysa igenom och kosta oss en uppflyttningsplats? Svaret på den frågan blev - lyckligtvis - nej. Vi inledde mars med att så när tappa en 3-0-ledning mot Wigan (matchen slutade 3-2) och fortsatte sedan genom månaden utan ett enda poängtapp. Det var mycket imponerande. När vi lyckades besegra Birmingham på St. Andrews och Neymar satte det avgörande 2-1-målet efter 81 minuter var saken klar. Vi kunde sedan slappna av och spela oss igenom de fem sista omgångarna, som slutade med tio poäng av femton möjliga.

De som imponerade mest på mig var mittbackarna Raphaël Varane och Matija Nastasic. De spelade mycket stabilt defensivt och gjorde sammanlagt elva mål (7+4) i samband med fasta situationer. Deras snittbetyg hamnade på 7.85 respektive 7.75. Radarparet Neymar/Romelu Lukaku hittade nätet sammanlagt 52 gånger under säsongen medan den danske playmakern Christian Eriksen vann den interna assistligan med femton framspelningar. De båda utlåningarna, Simon Tibbling och Bernard, fick ordinarie roller i Barnsley respektive Málaga och de tog vara på chanserna (ni hittar all spelarstatistik från säsongen om ni klickar på länkarna högre upp).

Postad bild npower Championship: 1:a (Mästare)

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 01 May 2013 - 17:23 PM

#32   Lindfors

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 Inlägg:
  • Favoritlag:Atletico de Madrid

Postad 01 May 2013 - 13:21 PM

Härligt med PL! CLplats redan första säsongen? :)

#33   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 01 May 2013 - 17:47 PM

Postad bild

Postad bildPostad bild

Postad bild

Bjuder på en liten uppdatering gällande finalen i Capital One Cup som spelades inför ett fullsatt Wembley mot Premier League-fyrorna Tottenham. Matchen spelades tre dagar efter förlusten med 2-4 mot West Ham, men då jag ersatt i princip alla elva spelare sedan den matchen var jag inte speciellt orolig inför avspark. Jag var mest fylld av förväntan och förhoppningar. Vi började också matchen bäst och dominerade stora delar av tillställningen.

Vi fick äntligen utdelning när Romelu Lukaku hittade nätet efter 39 minuters spel. Det såg länge ut att räcka till seger, men då kvitterade Emmanuel Adebayor till 1-1 med sjutton minuter kvar att spela. Sex minuter senare fick dock Christian Eriksen öppet mål och då kunde han rulla in det avgörande 2-1-målet som såg till att vi vann finalen och kvalificerade oss till Europa League-kval. Vi går in i den tredje kvalomgången. Kan vi räcka hela vägen till en Europa-titel? Det är såklart för tidigt att svara på. Men givetvis hoppas jag på det bästa.

Postad bild Capital One Cup: Segrare (v Tottenham)

MÅL OCH HÖJDPUNKTER

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 01 May 2013 - 17:48 PM

#34   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 06 May 2013 - 22:06 PM

Postad bild

SÄSONGSSUMMERING 2013/2014

SPELARSTATISTIK #1 - SPELARSTATISTIK #2 - INDIVIDUELLT #1 - INDIVIDUELLT #2

MÅLVAKTER:

Postad bild Thibaut COURTOIS | 22 år | Chelsea | Mål | 82.5mj kr
- Fick starta 19 matcher, släppte bara in 18 mål och fick dessutom hålla nollan sju gånger. En stabil säsong av den lovande belgaren.

Postad bild Marc-André TER STEGEN | 22 år | Mönchengladbach | Mål | 85mj kr
- ter Stegen hade det lite tuffare mellan stolparna och släppte in 30 mål på 20 matcher. Hans snittbetyg var dock exakt samma som Courtois.

Postad bild Bernd LENO | 22 år | Leverkusen | Mål | 82.5mj kr
- Lenos säsong begränsades av en sju veckors lång skadefrånvaro. Han startade dock 15 matcher, höll sju nollor och var bäst bland målvakterna.

FÖRSVARARE:

Postad bild Phil JONES | 22 år | Manchester United | B (HC), DM, M © | 107mj kr
- Lagkaptenen Jones fick stå lite i skuggan av Nastasic och Varane, men gjorde mycket bra ifrån sig på sina 19 matcher från start (bland annat med tre mål).

Postad bild Samuel UMTITI | 20 år | Olympique Lyon | B (VC) | 77.5mj kr
- Fransmannen spelade väldigt bra under säsongen, såpass bra att han lockade till sig intresse från båda Manchester-klubbarna.

Postad bild Jores OKORE | 21 år | FC Nordsjälland | B © | 77.5mj kr
- Okore gjorde även han en väldigt bra säsong, men trots 7,30 i snittbetyg fick han se sig överglänst av de fyra övriga mittbackarna.

Postad bild Matija NASTASIC | 21 år | Manchester City | B © | 97.5mj kr
- En fantastiskt genomförd säsong av serben, utsedd till matchens spelare sju gånger och fyra mål. Tog stora steg framåt i mina ögon.

Postad bild Raphäel VARANE | 21 år | Real Madrid | B ©, DM | 110mj kr
- Varane var om möjligt ännu bättre än Nastasic, han hittade nätet vid sju tillfällen, drog bara på sig en varning och snittade 7,85.

Postad bild WALLACE | 20 år | Fluminese | B/YB (H) | 67.5mj kr
- Fick starta flest matcher av allihopa (om vi bortser från de utlånade spelarna). Stod för sju framspelningar och spelade stabilt defensivt.

Postad bild Mattia DE SCIGLIO | 21 år | Milan | B/YB (HV) | 75mj kr
- Hade förväntat mig lite mer av De Sciglio, även om han hade mycket skadebekymmer. Ingen poängspelare alls, men en bra försvarsspelare.

Postad bild Jetro WILLEMS | 20 år | PSV Eindhoven | B/YB (V) | 67.5mj kr
- Samma som ovan, med den skillnaden att Willems var skadefri hela säsongen. Stabila prestationer, men långt ifrån Alaba-klass.

Postad bild David ALABA | 21 år | Bayern München | B/YB (V), M (VC) | 120 mj kr
- En kommande världsklasspelare. Bidrog i mycket både framåt och bakåt. Manchester United och Paris Saint-Germain har ryckt i österrikaren hittills.

MITTFÄLTARE:

Postad bild Paul POGBA | 21 år | Juventus | DM, M © | 87.5mj kr
- Den defensivt inriktade Pogba drog axeln ur led i september och missade två månader. Kom tillbaka och gjorde en hyfsad säsong, jagas nu av Dortmund.

Postad bild Simon TIBBLING | 19 år | Djurgården | DM, M © | 13mj kr
- Svensken blev utlånad till Barnsley, där han fick starta hela 36 matcher och stod för 13 poäng (5+8). En bra genomförd säsong.

Postad bild Moritz LEITNER | 21 år | Borussia Dortmund | M (HC), OM © | 77.5mj kr
- Fick ganska stort förtroende från mig när Pogba och Isco gick skadade. Tysken tog vara på sina chanser och gjorde en bra säsong.

Postad bild BERNARD | 21 år | Atlético Mineiro | M (V), OM (VC) | 44mj kr
- Bernard fick se sig utlånad till Málaga och La Liga under säsongen. Han var hyfsat bra i Spanien med åtta mål på 34 starter.

Postad bild Marco VERRATTI | 21 år | Paris Saint-Germain | M © | 100mj kr
- Italienaren tog stora steg i sin utveckling under säsongen, med 3+9 poäng och ett väl fungerande samarbete med framför allt Eriksen.

Postad bild ISCO | 22 år | Malága | M ©, OM (HVC) | 122mj kr
- Slet av knäsenan i augusti och missade då tre månader. Fick ändå ihop 19 starter där det blev nio poäng. Manchester United är intresserade även här.

Postad bild Alex OXLADE-CHAMBERLAIN | 20 år | Arsenal | M/OM (HVC) | 87.5mj kr
- Råkade dessvärre ut för samma skada som Isco, men i november. Nådde inte upp till sin höga potential, hoppas att han får vara skadefri nu.

Postad bild Christian ERIKSEN | Ajax | 22 år | M/OM © | 125mj kr
- Den danske dynamiten var genomgående lagets bäste mittfältare och stod bland annat för hela 15 assist under säsongen.

Postad bild Erik LAMELA | Roma | 22 år | OM (HVC) | 80mj kr
- Argentinaren fick sin säsong mest förstörd av alla. Han slet sönder en vadmuskel och bröt ett nyckelben. Fem poäng på elva starter.

Postad bild Mario GÖTZE | Dortmund | 21 år | OM (HVC) | 137mj kr
- Götze var en av de viktigaste spelarna offensivt och var inblandad i många mål för oss. Jagas av FC Bayern, men han ska fan inte gå dit på FM också.

Postad bild Stephan EL SHAARAWY | 21 år | Milan | OM (HVC) | 132mj kr
- El Shaarawy fick chansen i hela 28 matcher från start och hade en säsong i paritet med Götzes. Arsenal och Manchester United är intresserade.

Postad bild Julian DRAXLER | 20 år | Schalke | OM (HVC) | 92.5mj kr
- Götzes landslagsman gjorde visserligen tio assist (all cred för det), men hans snittbetyg på 6.86 imponerar inte på mig.

ANFALLARE:

Postad bild WELLINGTON Nem | 22 år | Fluminese | OM (HVC), A | 122mj kr
- Wellington spelade bra och gjorde nio mål på tjugo starter. Vill dock se lite fler mål från hans sida i framtiden. Arsenal, Liverpool och PSG rycker i honom.

Postad bild LUCAS Moura | 21 år | Paris Saint-Germain | OM (HVC), A | 117mj kr
- Lucas imponerade minst på mig bland anfallarna. Han gjorde dock åtta mål på 19 matcher från start och hade en positiv utveckling.

Postad bild NEYMAR | 22 år | Santos | OM (VC), A | 182mj kr
- Fixstjärnan gjorde 27 mål på lika många starter och vann därmed den interna skytteligan. Dessutom åtta assist och sex matchens spelare. Konstigt nog har ingen klubb visat intresse.

Postad bild Iker MUNIAIN | 21 år | Athletic Bilbao | OM (VC), A | 100mj kr
- Muniain imponerade mycket på mig faktiskt. 12+10 poäng på 21 starter och han jagas nu av Londonklubbarna Arsenal och Tottenham.

Postad bild Romelu LUKAKU | 21 år | Chelsea | A | 125mj kr
- 35 mål från den första säsongen blev till 25 mål den andra. Fortfarande väldigt nöjd med Lukakus prestationer dock, en riktigt grym målgörare. Manchester City är ute efter honom.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 11 May 2013 - 13:39 PM

#35   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 09 May 2013 - 23:45 PM

Postad bild

SÄSONGSFÖRVÄNTNINGAR - PREMIER LEAGUE - RIKASTE KLUBBAR - SCOUTOMFÅNG - ÅRETS ELVA - TV-PENGAR - ÅRETS SPELARE

Tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder innan min tredje säsong som manager för Neymars Boys drar igång. Jag har nu nått fram till 12 juli 2014, spelarna börjar så småningom komma tillbaka från VM-turneringen i Brasilien (där guldet står mellan Spanien och överraskningslaget Mexiko) och det är dags att inleda säsongen med en träningsmatch mot Real Zaragoza. Ingen spelare har lämnat och ingen har tillkommit, dock kommer Simon Tibbling att lånas ut (liksom förra säsongen). Millwall och Sheffield Wednesday kämpar om svenskens underskrift. Det är dessutom mycket troligt att någon av yttrarna får testa lyckan i något annan klubb under säsongen.

Till min stora glädje upptäckte jag nyligen att det blir spel i världens äldsta klubblagsturnering, FA-cupen, under säsongen. Trodde den tävlingen var ute ur bilden eftersom jag inte fick chansen där varken första eller andra säsongen. Det är dock ganska tuffa målsättningar i de inhemska cuperna, i FA-cupen behöver jag avancera till sjätte omgången och i Capital One Cup kräver styrelsen en plats i kvartsfinalerna. I Europa League, dit vi kvalificerat oss tack vare cupsegern förra säsongen, är målsättningen att gå vidare från gruppspelet. I Premier League valde jag att inte sätta en för hög målsättning, utan istället sikta på att undvika nedflyttning. Jag har dock förhoppningar om en plats på den övre halvan av tabellen.

Wolves, Hull och Sunderland fick lämna Premier League 2013/2014. De ersattes av oss, Derby County och Reading (som därmed tog sig tillbaka till finrummet på första försöket). Manchester United är dubbla regerande mästare men nu har Sir Alex Ferguson dragit sig tillbaka och ersatts av José Mourinho. United är även i topp på listan bland världens rikaste klubbar, med ett värde på 11,16 miljarder kronor. Vi ligger elva på samma lista med 3,36 miljarder kronor i värde. Förhoppningsvis kan vi öka värdet ännu mer genom åren, när vi nu får ta del av de enorma TV-pengarna (598 miljoner kronor/säsong) tack vare uppflyttningen till Premier League.

Något annat som också glädjer mig är att styrelsen beslutat att uppgradera vårt scoutingnätverk, vilket innebär att jag nu kan be mina scouter att scouta spelare var som helst i hela världen. Det har varit begränsat till först Storbritannien och sedan Europa, men nu är det alltså helt fritt. Jag vill också lyfta fram Romelu Lukakus prestationer, belgaren blev nämligen utsedd till fansens val av årets spelare för andra säsongen i rad.efter sina 25 mål på 27 starter. Lukaku tar, förstås, plats även i årets lag där han bildar anfallspar med fixstjärnan Neymar. Hela elvan går att se om ni klickar in er på "Årets Elva"-länken.

Postad bild Postad bildPostad bild

#36   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 10 May 2013 - 14:58 PM

Postad bild

Inte direkt det beskedet jag ville få under försäsongen... tung skada.

#37   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 11 May 2013 - 22:32 PM

Postad bild

SPELARTRUPPEN 2014/2015

TAKTIK - STARTELVA - TRÄNINGSMATCHER - LAGINFO

Postad bild

Postad bild Thibaut COURTOIS | 22 år | Chelsea | Mål | 70mj kr
Postad bild Marc-André TER STEGEN | 22 år | Mönchengladbach | Mål | 87.5mj kr
Postad bild Bernd LENO | 22 år | Leverkusen | Mål | 77.5mj kr

Kommentar: Efter den här säsongen, kanske till och med redan i januari, kommer jag tvingas till ett val. Jag måste sälja en av de här tre målvakterna. Det mesta pekar på att det blir Leno som tvingas lämna klubben, men jag har inte bestämt mig ännu. Vill gärna se lite bättre prestationer från Courtois och ter Stegen också, nu är vi på en högre nivå och då krävs det att man själv tar ett kliv framåt i sin utveckling och visar att man håller klassen. ter Stegen blir förstavalet mellan stolparna inledningsvis.

Postad bild

Postad bild Phil JONES | 22 år | Manchester United | B (HC), DM, M © | 95mj kr
Postad bild Samuel UMTITI | 20 år | Olympique Lyon | B (VC) | 95mj kr
Postad bild Jores OKORE | 22 år | FC Nordsjälland | B © | 75mj kr
Postad bild Matija NASTASIC | 21 år | Manchester City | B © | 92.5mj kr
Postad bild Raphäel VARANE | 21 år | Real Madrid | B ©, DM | 107mj kr
Postad bild WALLACE | 20 år | Fluminese | B/YB (H) | 65mj kr
Postad bild Mattia DE SCIGLIO | 21 år | Milan | B/YB (HV) | 90mj kr
Postad bild Jetro WILLEMS | 20 år | PSV Eindhoven | B/YB (V) | 85mj kr
Postad bild David ALABA | 22 år | Bayern München | B/YB (V), M (VC) | 115mj kr

Kommentar: Även i backlinjen kommer jag bli tvungen att sälja en spelare. Här är jag dock säkrare på min sak, det blir danske Okore som får lämna klubben (antingen under eller efter säsongen). Umtiti tog stora steg framåt förra säsongen, och är nu en av de bättre försvararna i laget. Jag kommer rotera mycket i mittlåset eftersom alla håller ungefär samma nivå. Dagsformen kommer få avgöra vilka som får chansen för det mesta. På högerkanten är det jämnt mellan De Sciglio och Wallace medan Alaba är det uttalade förstavalet på vänstersidan före Willems.

Postad bild

Postad bild Paul POGBA | 21 år | Juventus | DM, M © | 102mj kr
Postad bild Simon TIBBLING | 19 år | Djurgården | DM, M/OM © | 8.75mj kr
Postad bild Moritz LEITNER | 21 år | Borussia Dortmund | M (HC), OM © | 57.5mj kr
Postad bild Marco VERRATTI | 21 år | Paris Saint-Germain | M © | 112mj kr
Postad bild ISCO | 22 år | Malága | M ©, OM (HVC) | 117mj kr
Postad bild Alex OXLADE-CHAMBERLAIN | 21 år | Arsenal | M/OM (HVC) | 87.5mj kr
Postad bild Christian ERIKSEN | Ajax | 22 år | M/OM © | 125mj kr
Postad bild Erik LAMELA | Roma | 22 år | OM (HVC) | 77.5mj kr
Postad bild Mario GÖTZE | Dortmund | 22 år | OM (HVC) | 137mj kr
Postad bild Stephan EL SHAARAWY | 21 år | Milan | OM (HVC) | 135mj kr
Postad bild Julian DRAXLER | 20 år | Schalke | OM (HVC) | 85mj kr
Postad bild BERNARD | 21 år | Atlético Mineiro | OM (VC) | 48mj kr

Kommentar: Tibbling är utlånad även denna säsong, nu till Championship-klubben Sheffield Wednesday. Han kommer säljas efter säsongen, men det har varit roligt att ha med en svensk i truppen. Tyvärr har Lamela fått sin tid i klubben förstörd av skador, därför kommer även han att lämna under eller efter säsongen. På innermittfältet kämpar fem spelare om två platser och det kommer bli väldigt svårt att välja startduo på den positionen. På kanterna håller jag El Shaarawy och Götze högst, men de andra yttrarna är förstås också väldigt talangfulla och de kommer få sina chanser.

Postad bild

Postad bild WELLINGTON Nem | 22 år | Fluminese | OM (HVC), A | 120mj kr
Postad bild LUCAS Moura | 22 år | Paris Saint-Germain | OM (HVC), A | 105mj kr
Postad bild NEYMAR | 22 år | Santos | OM (VC), A | 200mj kr
Postad bild Iker MUNIAIN | 21 år | Athletic Bilbao | OM (VC), A | 125mj kr
Postad bild Romelu LUKAKU | 21 år | Chelsea | A | 97.5mj kr

Kommentar: Lukaku och Neymar gjorde 52 mål tillsammans förra säsongen, så de två kommer givetvis få förnyat förtroende. Bakom den duon krigar Wellington, Muniain och Lucas om värdefull speltid. De kommer inte få lika många matcher som tidigare säsonger, men målsättningen är att allihopa ska spela minst tio matcher från start under säsongen (vilket inte lär bli något problem eftersom vi kommer spela minst 50 stycken). Ska bli spännande att se hur anfallarna presterar när de ställs mot världsklassförsvarare som Vidic, Kompany och David Luiz.

Detta inlägg har redigerats av Henric1998: 18 May 2013 - 13:29 PM

#38   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4045 Inlägg:

Postad 11 May 2013 - 22:58 PM

Spelarna börjar bli lite rutinerade nu, skulle inte förvåna mig om du kniper CL-platsen direkt faktiskt.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#39   Liinus

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 60 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 12 May 2013 - 12:02 PM

Du har inte lust att lägga ut editorn på den här? Vore grymt att spela den!

#40   Henric1998

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1359 Inlägg:

Postad 12 May 2013 - 17:20 PM

Visa inläggblue. skrev:

Spelarna börjar bli lite rutinerade nu, skulle inte förvåna mig om du kniper CL-platsen direkt faktiskt.

Ja, det hoppas jag också på. Men det kommer bli en väldigt tuff utmaning. Mediatipset är lagt på 17:e plats, men hoppas åtminstone på en plats bland de tio bästa.

Visa inläggLiinus skrev:

Du har inte lust att lägga ut editorn på den här? Vore grymt att spela den!

Absolut, men den kommer inte läggas upp för allmänheten innan jag avslutat rapporten. Finns fortfarande en del smågrejer kvar att fixa. Uppskattar dock att du tycker den är intressant :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar