Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Onkel Fester

214 svar till detta ämne

#1 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 17 April 2013 - 13:30 PM

Dra åt helvete.

Detta inlägg har redigerats av Onkel Fester: 10 August 2014 - 22:19 PM

#2   Stabilt

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3199 Inlägg:

Postad 18 April 2013 - 22:41 PM

Vilken div 1 serie spelar du i nästa år? Spelar nämligen också innebandy och ska försöka slå mig in i Strängnäs A-trupp, kommer dock bli tufft. Strängnäs tror jag kommer lira i mellersta Svealand. Har ett mycket bra lag som jag tror kommer kunna hamna på övre halvan av tabellen, var på öppen träning igår och många duktiga spelare som vill lira här. Dessutom har vi nog en av Sveriges största, om inte den största, 95 talangen i laget. Får hoppas att han kan stanna ett år till och klara skolan innan drar till SSL.

#3   dennee

Manager

• Medlem
  • 3681 Inlägg:

Postad 18 April 2013 - 22:55 PM

Visa inläggStabilt skrev:

Vilken div 1 serie spelar du i nästa år? Spelar nämligen också innebandy och ska försöka slå mig in i Strängnäs A-trupp, kommer dock bli tufft. Strängnäs tror jag kommer lira i mellersta Svealand. Har ett mycket bra lag som jag tror kommer kunna hamna på övre halvan av tabellen, var på öppen träning igår och många duktiga spelare som vill lira här. Dessutom har vi nog en av Sveriges största, om inte den största, 95 talangen i laget. Får hoppas att han kan stanna ett år till och klara skolan innan drar till SSL.
Omar aldeeb?
-------------------
Ja, det kan bli tufft att slå sig in i laget igen när man har varit skadad länge och laget ligger så högt upp i systemet. men kämpa på
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#4 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 19 April 2013 - 00:10 AM

Vi hamnade i Div 1 Norra norra fick vi reda på idag. Lite tråkigt med långa resor, dock sämre motstånd. Vi har i princip hela truppen intakt från förra året förutom en som har stuckit till Superligan. Så jag räknar iskallt med att vi är uppe lika fort som vi åkte ur. Tror faktiskt vi kan gå igenom serien utan en enda förlust.
Ja, det låter lite arrogant och för kaxigt. Men vi slarvade verkligen bort säkert 10p förra året. Vi är, rent truppmässigt, ett mittenlag i Allsvenskan. Så den sämsta division 1 serien i Sverige borta vinnas.

Den där Omar Aldeeb hade jag aldrig hört talas om innan distrikts-SM. Säkerligen en stor talang, men Sveriges största är han knappast. Finns 95er som är med i dagens uttagna u-19 trupp. Dessutom har vi en ruskigt duktig 95a som snittade 1p per match förra året i Allsvenskan. Men absolut, han är duktig.

Hur gammal är du Stabilt?

dennee

Ja, det kommer bli tufft. Det är jag medveten om. Men jag tror att med en enorm vilja så ska det gå vägen. Tack för orden!

#5   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 19 April 2013 - 00:20 AM

Min främsta merit på innebandyplanen är när jag sänkte en av naturklasserna med två mål i skolans nattmaskeradinnebandyturnering förra året. Vi var utklädda till mimare.

(null)

#6 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 19 April 2013 - 00:46 AM

Hehe. När jag gick på gymnasiet fanns det en innebandyturnering som avgjordes på natten för den skola som hade alla naturklassare här i stan. Vasaskolan kallas den skolan.

Eller ja, turneringen finns väl kvar fortfarande.

#7   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 19 April 2013 - 02:50 AM

Angående vad sidan hette innan FMSweden så har ju jag varit med sen starten och jag tror det är: CMSweden --> Sportgamers --> FMSweden.

Sen en fråga: Finns det på riktigt några Gefle-fans i fotbollen? Jag menar såna som skulle flyga upp till Boden för en bortamatch eller spontant sätta sig 06.00 på en söndag på tåget mot Göteborg och köpa sig ett sexpack folköl till frukost?

Och varför inte fem snabba...
Rakt eller "vinklat" innebandyblad?
Gefle IF (fotboll) eller Brynäs IF (hockey)
Bayern eller Barcelona som motståndare i CL-finalen?
Pasta eller ris?
Trollet Folke eller stabila hasse77?

#8 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 19 April 2013 - 13:13 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Angående vad sidan hette innan FMSweden så har ju jag varit med sen starten och jag tror det är: CMSweden --> Sportgamers --> FMSweden.

Sen en fråga: Finns det på riktigt några Gefle-fans i fotbollen? Jag menar såna som skulle flyga upp till Boden för en bortamatch eller spontant sätta sig 06.00 på en söndag på tåget mot Göteborg och köpa sig ett sexpack folköl till frukost?

Och varför inte fem snabba...
Rakt eller "vinklat" innebandyblad?
Gefle IF (fotboll) eller Brynäs IF (hockey)
Bayern eller Barcelona som motståndare i CL-finalen?
Pasta eller ris?
Trollet Folke eller stabila hasse77?
Ja just det, så var namnen.

Det finns det. Jag är ingen sådan, men Skyblues, Gefles supportgrupp brukar faktiskt anordna bortaresor. När det inte görs så finns det folk som tar bilen istället. Så jo, sådana finns det. Faktiskt en hel del!

1. Rakt.
2. Gefle IF alla dagar i veckan.
3. Barcelona, ännu mer alla dagar i veckan.
4. Pasta, äter det i mängder.
5. Folke är råskön, men hasse77 är en fantastisk forumit. Pass säger jag, gillar båda två lika mycket.

#9   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 19 April 2013 - 13:14 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Var det inte CMSverige -> FMSverige -> Sportgamers -> FMSweden?

#10 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 19 April 2013 - 13:17 PM

Visa inläggBütters skrev:

Var det inte CMSverige -> FMSverige -> Sportgamers -> FMSweden?
Så var det! Det var på FMSverige min resa började. Sedan köptes sidan upp av någon som inte blev allt för populär (så denna sida startades) och det byttes namn till Sportgamers. Har för mig att det var något sådant.

#11   putovskii

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 19 April 2013 - 13:30 PM

Intressant med innebandyspelare här på sidan, var också och provspelade med Sibk! Har riktigt bra lag till nästa år i ettan!
Man vinner inte silvret - man förlorar guldet!

#12   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3199 Inlägg:

Postad 19 April 2013 - 14:17 PM

Visa inläggdennee skrev:

Omar aldeeb?
Ja.

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Vi hamnade i Div 1 Norra norra fick vi reda på idag. Lite tråkigt med långa resor, dock sämre motstånd. Vi har i princip hela truppen intakt från förra året förutom en som har stuckit till Superligan. Så jag räknar iskallt med att vi är uppe lika fort som vi åkte ur. Tror faktiskt vi kan gå igenom serien utan en enda förlust.
Ja, det låter lite arrogant och för kaxigt. Men vi slarvade verkligen bort säkert 10p förra året. Vi är, rent truppmässigt, ett mittenlag i Allsvenskan. Så den sämsta division 1 serien i Sverige borta vinnas.

Den där Omar Aldeeb hade jag aldrig hört talas om innan distrikts-SM. Säkerligen en stor talang, men Sveriges största är han knappast. Finns 95er som är med i dagens uttagna u-19 trupp. Dessutom har vi en ruskigt duktig 95a som snittade 1p per match förra året i Allsvenskan. Men absolut, han är duktig.

Hur gammal är du Stabilt?

dennee

Ja, det kommer bli tufft. Det är jag medveten om. Men jag tror att med en enorm vilja så ska det gå vägen. Tack för orden!
Grejen med Omar är precis som du säger, många vet inte vem det är. Jag har sett och spelat med han mycket länge och den talangen han besitter är unik. De 95:or som är med i U19 nu är väl Kivipassi och Tommy Bolin? Kivipassi var inte med under SDFSM men Bolin gjorde på 7 matcher, i det vinnande laget, mindre poäng än vad Omar gjorde på 4 matcher. Jag förstår vad du menar men vänta bara, han kommer bli en av de bästa. Han hoppade av distriktlaget för 94:or av okänd anledning. Men om han hade varit med hade han troligen varit en av U19 spelarna idag.

Jag är 18 år. Vet ej ännu var jag ska spela. Ska försöka så gått jag kan i Strängnäs men räcker inte det blir det troligen juniorspel i något av lagen i Sörmland.

Kul med många innabndyspelare på forumet!

Detta inlägg har redigerats av Stabilt: 19 April 2013 - 14:18 PM

#13 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 19 April 2013 - 15:27 PM

Ja.

Grejen med Omar är precis som du säger, många vet inte vem det är. Jag har sett och spelat med han mycket länge och den talangen han besitter är unik. De 95:or som är med i U19 nu är väl Kivipassi och Tommy Bolin? Kivipassi var inte med under SDFSM men Bolin gjorde på 7 matcher, i det vinnande laget, mindre poäng än vad Omar gjorde på 4 matcher. Jag förstår vad du menar men vänta bara, han kommer bli en av de bästa. Han hoppade av distriktlaget för 94:or av okänd anledning. Men om han hade varit med hade han troligen varit en av U19 spelarna idag.

Jag är 18 år. Vet ej ännu var jag ska spela. Ska försöka så gått jag kan i Strängnäs men räcker inte det blir det troligen juniorspel i något av lagen i Sörmland.

Kul med många innabndyspelare på forumet!
Jo, missförstå mig inte. Denne Omar är säkert väldigt duktig. Men det jag menar är att det behövs lite mer än mycket poäng i division 2 och ett lyckat distrikts-SM för att kunna kallas Sveriges bästa i sin årskull.

Ett bra exempel är Daniel Hernandez, även han från Sörmland. Lika gammal som mig. Han gjorde även han ett väldigt lyckat distrikts-SM och blev upphöjd till skyarna. Fick även chansen i landslaget. I år spelade han i samma serie som oss och utmärkte sig inte nämnvärt.

Har ingen vidare koll på landets 95er, men Kivipassi har jag mött och han är väldigt duktig. Hans u19-landslagsplats är befogad. Sedan har ju Bolin visat under en hel säsong att han är den ledande 95an i landet för tillfället med tanke på att han har gjort mycket poäng i Superligan. Dessutom i ett lag som åkte ur.

Vår egna Simon Cederström gjorde även han mycket poäng i distrikts-SM. Bland annat 6p i matchen mot Sörmland. I ett lag som kom sist i sin grupp. Han har även snittat ungefär en poäng per match i år i Allsvenskan Norra, en erkänt tuff serie. Han är där uppe bland Sveriges bästa i hans årskull även han. Tror han har stora chanser att på u19s breddläger för 95erna senare i år.

#14   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3199 Inlägg:

Postad 19 April 2013 - 16:06 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Jo, missförstå mig inte. Denne Omar är säkert väldigt duktig. Men det jag menar är att det behövs lite mer än mycket poäng i division 2 och ett lyckat distrikts-SM för att kunna kallas Sveriges bästa i sin årskull.

Ett bra exempel är Daniel Hernandez, även han från Sörmland. Lika gammal som mig. Han gjorde även han ett väldigt lyckat distrikts-SM och blev upphöjd till skyarna. Fick även chansen i landslaget. I år spelade han i samma serie som oss och utmärkte sig inte nämnvärt.

Har ingen vidare koll på landets 95er, men Kivipassi har jag mött och han är väldigt duktig. Hans u19-landslagsplats är befogad. Sedan har ju Bolin visat under en hel säsong att han är den ledande 95an i landet för tillfället med tanke på att han har gjort mycket poäng i Superligan. Dessutom i ett lag som åkte ur.

Vår egna Simon Cederström gjorde även han mycket poäng i distrikts-SM. Bland annat 6p i matchen mot Sörmland. I ett lag som kom sist i sin grupp. Han har även snittat ungefär en poäng per match i år i Allsvenskan Norra, en erkänt tuff serie. Han är där uppe bland Sveriges bästa i hans årskull även han. Tror han har stora chanser att på u19s breddläger för 95erna senare i år.
Förstår precis vad du menar. Finns många duktiga, annat vore konstigt. Svårt att säga vem som är bäst och liknande. Ska bli kul att följa alla.

Hernandez har jag hört talas om, dock var det det för en tid sedan. Hörde att han var en sjukt stor talang, men verkar som han stannat i utvecklingen. Det svänger om innebandy typ.

#15   Folke

Manager

• Medlem
  • 4015 Inlägg:

Postad 20 April 2013 - 12:38 PM

Jag trorde dur var illre än 20!
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#16 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 20 April 2013 - 15:56 PM

Visa inläggFolke skrev:

Jag trorde dur var illre än 20!

Tack, lär jag väl säga. Alla dessa år på forumet har faktiskt hjälpt mig mycket rent intellektuellt. Låter kanske löjligt, men att följa alla väldiskuterade diskussioner och se hur duktiga vissa är på att uttrycka sig i text har hjälpt en.

Framförallt när man var yngre så använde man ofta forumet som en sorts inlärningskälla. Rätt kul nu när man tänker efter. Kommer även ihåg att jag fanboya många av de äldre profilerna och använde deras tycken och argument sen när jag diskuterade saken med mina vänner.

Har en skitrolig sak att berätta. Jag tycker iallafall att den är rolig. Ni som varit med länge kommer säkert ihåg en kille som nickade "db". Han gjorde en fantastiskt berättelse, om det var på det här forumet i början eller om det var innan. Berättelsen kallade han "pioneers" och jag inte missminner mig. Hur som helst så var det på tiden då Lunarstrom fanns och man var medlem där. Då nickade jag "dbpioneers" på lunar bara för att jag tyckte att den berättelsen var så fantastiskt bra(Finns kvar i biblioteket tror jag). Ruskigt töntigt egentligen, men jag tycker idag att det är rätt så komiskt.

#17 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 28 April 2013 - 22:09 PM

Idag slängde jag kryckorna efter min korsbandsoperation jag gjorde för ungefär 2 veckor sen. Imorgon startar jag med rehaben. Ett helvete är över (skadade mig i september och har varit tvungen att opererat mig två gånger), där jag mått åt helvete till och från. Istället påbörjas en resa tillbaka som jag har en väldigt positiv inställning till. Jag sitter faktiskt och längtar efter denna 6-12 månaders rehaben. Äntligen kan man se positivt på framtiden igen.

Ville bara dela med mig utav detta glädjebesked. Betyder så förbannat mycket för en när man har haft så förbannat ont så djävulskt länge och till och med haft svårt att gått. Och dessutom när man varit borta från det man älskar att göra mest i hela världen, sporta.

#18   fridh96

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 551 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 28 May 2013 - 16:09 PM

Spelar du innebandy i Gävle?
Min klasskompis bror spelar där kommer inte ihåg förnamnet men högberg heter han i efternamn, någon du känner? :)

#19 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 30 May 2013 - 17:07 PM

Visa inläggfridh96 skrev:

Spelar du innebandy i Gävle?
Min klasskompis bror spelar där kommer inte ihåg förnamnet men högberg heter han i efternamn, någon du känner? :)
Joel heter han i förnamn! Yes, han och jag spelar i samma lag.

#20 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 05 July 2013 - 01:39 AM

Jag har tappat min beachkropp, jag sitter konstant vid datorn och jag är arbetslös. Plussa det med ett trasigt knä. Mitt liv suger. Det kan bara bli bättre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar