Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Liverpool FC 13/14 - Make us dream

1210 svar till detta ämne

#21 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 14 June 2013 - 12:35 PM

Det jag såg av Aspas från förgående säsong var väldigt bra. Var klart bäst i ett uselt Celta Vigo och var ju iblandad i mer än hälften av deras mål i ligan. Tror att han kommer göra bra från sig i det öppna och fartfyllda spelet som råder i England. Spanska spelare brukar ju vara väldigt succéartade när de lämnar hemlandet för de brittiska öarna.

#22   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 14 June 2013 - 13:12 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Det jag såg av Aspas från förgående säsong var väldigt bra. Var klart bäst i ett uselt Celta Vigo och var ju iblandad i mer än hälften av deras mål i ligan. Tror att han kommer göra bra från sig i det öppna och fartfyllda spelet som råder i England. Spanska spelare brukar ju vara väldigt succéartade när de lämnar hemlandet för de brittiska öarna.

Albert Luque begs to differ.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#23   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 14 June 2013 - 13:20 PM

Ni som följer Liverpool: Hur är min gamla lagkamrat Kristoffer Peterssons status i klubben? Är han aktuell för exempelvis inhopp i Ligacupen kommande säsong, eller blir han utlånad?

#24 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 14 June 2013 - 13:30 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Albert Luque begs to differ.
Haha. Well, jag menade i och för sig på senare tid.

#25   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5007 Inlägg:

Postad 14 June 2013 - 13:51 PM

Visa inläggÖISalbin skrev:

Ni som följer Liverpool: Hur är min gamla lagkamrat Kristoffer Peterssons status i klubben? Är han aktuell för exempelvis inhopp i Ligacupen kommande säsong, eller blir han utlånad?

Han blev ju uppflyttad till reservlaget i slutet på förra säsongen så antagligen är de det som gäller för honom nästa säsong, jag har svårt att se att han skulle få speltid eller ens bänktid i A-laget när han har så många yngre spelare framför sig som kan spela på hans plats. Min egen lekmannamässiga bedömning är att han kommer behöva söka sig till en annan klubb för att få speltid i ett A-lag, tror tyvärr inte att han räcker till i Liverpool men han har utan tvekan fått en fin utbildning som kan ge honom bra möjligheter på annat håll.

#26   Wisemen

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 149 Inlägg:
  • Yrke:Elektriker
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Monaco

Postad 14 June 2013 - 14:54 PM

Aspas är en liten skit. Filmar, gnäller - men gör också mål. Inte förvånad om han gör 10+ redan i år, men inte heller om han bryter benet i närkamp med en Millwall-lirare i Ligacupen, hehe.

#27   Kytz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 217 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool F.C
  • Tränar:Crewe Alexandra FC

Postad 15 June 2013 - 16:07 PM

"Liverpool are ready to look elsewhere for a centre-back after refusing to meet Schalke's £19m demands for Kyriakos Papadopoulos."

Tydligen så har Liverpool gett upp ang. Papadopoulos.

Enligt ESPN så är Liverpool nära på att signera målvakten Simon Mignolet från Sunderland och Henrikh Mkhitaryan från Shakhtar Donetsk.

Iago Aspas är i princip klar, och borde presenteras på hemsidan vilken dag som helst.

Detta inlägg har redigerats av Kytz: 15 June 2013 - 16:13 PM

#28   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3083 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 15 June 2013 - 16:28 PM

Visa inläggÖISalbin skrev:

Med tanke på hur han presterade i ungdomarnas champions league så tror jag att han får några inhopp för att visa att han även håller på högre nivå!

#29   Asphyxiated

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 502 Inlägg:

Postad 16 June 2013 - 20:13 PM

Snart åker väl Suarez självmant till Madrid för att fullfölja det Odemwingie misslyckades med.

#30   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 16 June 2013 - 23:06 PM

Visa inläggAsphyxiated skrev:

Snart åker väl Suarez självmant till Madrid för att fullfölja det Odemwingie misslyckades med.

Du ska inte tro på allt Aftonbladet skriver, för det mesta så är det bara korta utdrag ur artiklar från andra tidningar där man plockar saker ur sitt sammanhang och vinklar det så mycket som möjligt för att sälja lösnummer. Senast idag läste jag rubriken "Jag skulle ge allt för Real Madrid", jag klickar mig in på artikeln där Suárez citeras "Jag kommer att offra min själ vid varje steg på planen. Jag har gjort det i Uruguay, Ajax och Liverpool. Jag håller aldrig igen när spelar en match.". Därefter letar jag upp originalartikeln som inte alls ger samma innebörd som Aftonbladets artikeln.

Så, kontentan av det här, källkritik är A och O i dessa Silly-tider. Det finns många som tjänar på att skriva nya artiklar varje dag om att Suárez så gärna vill lämna Liverpool och spela för Real Madrid.

#31   DL

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2008 Inlägg:

Postad 18 June 2013 - 13:25 PM

Oj va det börjar pratas om Mkhitaryan...

Vad tror ni? Ryktas om £23m.

#32   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 18 June 2013 - 13:50 PM

Jag hoppas vi kan sno åt oss honom, senast vi köpte en spelare för de pengarna från en lite sämre liga så gick det ju bra. Tänk om Mkhitaryan ansluter och Suárez bestämmer sig för att stanna, då har vi det gott ställt offensivt.

#33   DL

Ikon

• Medlem
  • 2008 Inlägg:

Postad 18 June 2013 - 18:16 PM

West Hams ordförande skriver följande på Twitter:

David Gold @DavidGoldWHU 57s
Andy Carroll is having his medical tomorrow.

Detta inlägg har redigerats av DL: 18 June 2013 - 18:16 PM

#34   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4136 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 18 June 2013 - 18:17 PM

och sonen till ägaren skriver:

"Subject to medical Andy Carroll is now a WHU player, 6 year contract. £15.5m plus £2m of extras. Fingers crossed he medicals fine. #coyi"

Detta inlägg har redigerats av Liverpoolfanet: 18 June 2013 - 18:19 PM

#35   DL

Ikon

• Medlem
  • 2008 Inlägg:

Postad 19 June 2013 - 14:37 PM

Reds complete Andy Carroll sale
Liverpool Football Club have confirmed that Andy Carroll has completed a permanent transfer to West Ham United.

The striker spent the duration of the 2012-13 campaign on loan with the Hammers, scoring seven goals in 24 appearances.

Carroll joined Liverpool from Newcastle United on transfer deadline day in January 2011.
In total, he played 58 games for the Reds and scored 11 times.

Everybody at Liverpool FC would like to wish Andy all the best for the future.
Postad bild

Då är cirkeln sluten. Liverpool sålde Torres till Chelsea för £30m.

Detta inlägg har redigerats av DL: 19 June 2013 - 14:39 PM

#36   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 19 June 2013 - 15:06 PM

Skönt att den affären äntligen är klar, det kan troligen öppna upp för lite fler affärer inom kort. En misslyckad värvning av den förra ledningen såklart och det var uppenbart att han inte passade in i hur Rodgers vill spela, då var detta det bästa för alla parter. Han har gjort rätt för sig under sin tid i Liverpool och jag önskar honom lycka till.

#37   liverpool_

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 19 June 2013 - 21:00 PM

Papadopouls vore en dröm och Thiagi Ilori kan mycket väl tillföra talang. Tycker dock att Coates förtjänar en riktig chans. Skrtel kan vi släppa, han saknar den tekniska förmågan som krävs i BR taktik.

Jag tycker inte vi behöver hämta in fler offensiva spelare mer än Mkhitaryan och Alberto, då skall dock Suarez lämna!
Ett sista ord: DET VORE TJÄNSTEFEL ATT SLÄPPA SHELVEY!!!!

#38   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4136 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 19 June 2013 - 22:31 PM

Gillar inte den där Shelvey så för mig är det inga problem! :)

#39   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5007 Inlägg:

Postad 19 June 2013 - 23:26 PM

Så länge vi inte får in en högklassig ersättare (typ Papadopoulos) så hoppas jag vi håller i Skrtel, visst hade han ingen bra säsong men året innan så blev han faktiskt utsedd till vår bästa spelare så där finns kapacitet. Jag tycker inte att han är så risig med bollen som många vill få det till, han är bättre än Carragher rent tekniskt även om Carragher var väldigt duktig på att värdera vad han skulle göra med bollen.

Coates tror jag lämnar så fort vi gör klart med Ilori, det har jag inget emot då jag aldrig gillat Coates och där har vi någon som är väldigt dåligt lämpad för Rodgers spelsätt. Sen verkar Ilori vara en riktigt spännande spelare.

Shelvey skulle må bra av att lånas ut till ett annat PL-lag, han behöver speltid och en större roll än vad han kan få hos oss för tillfället. En annan som jag hoppas lånas ut är Suso, gärna till ett PL-lag med ett spelsätt som liknar vårt. Wigan hade vart perfekt om de inte hade åkt ur, Swansea kanske? Tveksam till om han kan bli ordinarie där.

Mkhitaryan är ju drömmen att få in just nu och jag hoppas Carroll-pengarna kan komma till användning där.

#40   liverpool_

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 20 June 2013 - 07:44 AM

Skrtel gjorde en fantastisk säsong under Kenny just pga att det var ett annat typ av försvarsspel då, lite mer ruffigt och med samlad massa. Rodgers sätter krav på många individuella egenskaper i att kunna klara av 1 mot 1 situationer osv. Tveksam till om Skrtel håller på den punkten.

För mig liknas Shelvey mycket vid Gerrard i ung ålder. Han har kämparglöd, tungt skott, är spelskicklig och kan ibland tända till lite för mycket. Det sista kommer att lösas med tiden killen mognar. Så jag håller fast vid att vi inte får göra oss av med Shelvey.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar