Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Game of Thrones - HBO TV-Serie - INGET BOKSNACK! ALLS!!!!!!!

984 svar till detta ämne

#1   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15268 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 13 June 2013 - 12:52 PM

Game of Thrones

OBS! Tråden handlar alltså om TV-SERIEN och inte böckerna!
Vill någon av er diskutera böckerna så kan ni göra detta i en egen tråd eller någon annanstans.

Introduktion av serien är överflödig. Vet du inte vad det är för serie så sluta läs HÄR. Se den istället.

Postad bildPostad bildPostad bild

Postad bildPostad bild

Detta inlägg har redigerats av Henke: 15 January 2015 - 22:39 PM

.dret

#2   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4013 Inlägg:

Postad 13 June 2013 - 13:02 PM

Känns som Arya vill gå till han Jaque hagar snart. Vala morgulis 4life.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#3 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 13 June 2013 - 20:02 PM

Arya har ju växt ut till en liten favorit. Gillar hennes fighting spirit. Dessutom väldigt söt, även när hon är en "kille".

Sjukt att alla Starks dör. Lite avigt faktiskt. Heja Jon Snö!

#4 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 13 June 2013 - 20:25 PM

"Ar

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Arya har ju växt ut till en liten favorit. Gillar hennes fighting spirit. Dessutom väldigt söt, även när hon är en "kille".

Kul! För egen del har det varit Arya och Tyrion som varit favoriterna från första början. Största hatobjektet är givetvis Joffrey. Sedan har jag lite svårt för Daenerys, men det är mest för att hennes story känns så jäkla avlägsen och att hon befinner sig på en annan kontinent. Jag tror dock att det kommer börja hända grejer där snart, d.v.s att Daenerys tar sig över vattnet för en gångs skull och börjar slåss.

Jag tror att Bran/Arya (möjligtvis spetsat med Jaqen H'ghar), tillsammans med Daenerys, kommer att vara de som kommer ge Lannisters en rejäl fight. Frågan är om Tyrion kommer att stå kvar på familjens sida i framtiden. Rent spontant så kan jag absolut tänka mig ett scenario där han byter sida och går emot sin familj med sin far i spetsen, men det är väl inte jättetroligt kanske.

Detta inlägg har redigerats av weiner: 13 June 2013 - 20:26 PM

#5   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 13 June 2013 - 20:58 PM

Gillar att Arya är så ärlig, säger exakt det hon vill. Jon är dock favoriten, känns som att han har potentialen att verkligen utvecklas till något stort. Tycker det är som mest intressantast när man får följa folket i norr. Ska bli kul och se om alla kungarna tar hotet från norr på allvar och bildar den största armén världen skådat.
Så jag ökar i volym, för allt finns i musiken
Det är den som integrerar fantasin med verkligheten

#6 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 13 June 2013 - 21:10 PM

Jeoffrey gör mig gång på gång på gång helt jävla tokig i soffan. Längesen jag blev så arg på en tv-karaktär. Vill bara se den jäveln dö.

#7   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15268 Inlägg:

Postad 14 June 2013 - 08:00 AM

Postad bild

Men jag måste ändå säga att Ramsay Bolton är vidrigare.

.dret

#8   Nordberg

Tränare

• Medlem
  • 3863 Inlägg:

Postad 14 June 2013 - 10:14 AM

Visa inläggHenke skrev:

Men jag måste ändå säga att Ramsay Bolton är vidrigare.

Haha, själv älskar jag Ramsay. Hans timing är så skön och när han vickade korven i senaste avsnittet... Härlig snubbe!
Tänk på att Greyjoj brände ihjäl två oskyldiga pojkar enbart för att inte framstå som svag. Theon, som karaktär, var så jävla vilsen och så desperat att bli en stor person och han failade totalt. Rätt åt honom!

#9   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15268 Inlägg:

Postad 14 June 2013 - 13:18 PM

Jo, men Ramsay är rätt så vidrig ändå.

.dret

#10   Nordberg

Tränare

• Medlem
  • 3863 Inlägg:

Postad 14 June 2013 - 14:21 PM

Postad bild

#11   Hellsten

Manager

• Medlem
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 14 June 2013 - 18:15 PM

Ramsay är fan stenskön. Spelar grymt bra tycker jag. Hemsk roll, uppenbart.

Känns ändå som att den någorlunda goda sidan kan få ihop ett jävla dreamteam om ett tag typ. Satsar min själ på att Arya kommer dra till Braavos eller nåt och träna med han Jaquen Haqar och bli episk. Sen lär väl förhoppningsvis Bran lära sig styra folks sinnen ännu bättre. + Jon Snow som är traditionell stridshjälte.

Ang. det faktum att alla Starks dog (vilket SÖG) så tycker jag det känns som att han bäddar för att någon ska återupplivas snart. Inte så länge sen man fick se Beric i Brotherhood Without Banners bli återupplivad. Tror dock inte typ Robb blir återupplivad, det är för enkelt. Snarare någon i hans närhet då, typ hans morsa eller hans fru. Eller vilken sjuk turnaround det vore om typ Ned Stark blev återupplivad. Nåja.

#12 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 15 June 2013 - 14:38 PM

Den här tråden är bäzt.

Tror också och hoppas som en dåre på att någon av Starks återupplivas. Känns så tomt utan dem. Dessutom så var de endast Robb jag verkligen tyckte om bland alla dessa kungar/ledare. Hans fru var härlig dessutom. Hade hoppats på en massa nakenscener med henne, inte att hon dog.

#13   Nordberg

Tränare

• Medlem
  • 3863 Inlägg:

Postad 16 June 2013 - 12:19 PM

Visa inläggHellsten skrev:

Ramsay är fan stenskön. Spelar grymt bra tycker jag. Hemsk roll, uppenbart.

Känns ändå som att den någorlunda goda sidan kan få ihop ett jävla dreamteam om ett tag typ. Satsar min själ på att Arya kommer dra till Braavos eller nåt och träna med han Jaquen Haqar och bli episk. Sen lär väl förhoppningsvis Bran lära sig styra folks sinnen ännu bättre. + Jon Snow som är traditionell stridshjälte.

Ang. det faktum att alla Starks dog (vilket SÖG) så tycker jag det känns som att han bäddar för att någon ska återupplivas snart. Inte så länge sen man fick se Beric i Brotherhood Without Banners bli återupplivad. Tror dock inte typ Robb blir återupplivad, det är för enkelt. Snarare någon i hans närhet då, typ hans morsa eller hans fru. Eller vilken sjuk turnaround det vore om typ Ned Stark blev återupplivad. Nåja.

Anledningen till att Beric kan väckas är att The Lord of Light tillåter det. Han som återupplivar förstår inte själv varför han lyckas återuppliva Beric så det är inget knep man kan ta till i vilket f all som helst. Skulle bli svårt att återuppliva Robb eller Ned då båda saknar huvud...

#14   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2601 Inlägg:

Postad 16 June 2013 - 13:38 PM

Äsch, Ramsay är ju bara en sadistisk pajas. Då är hans farsa betydligt värre...

Visa inläggNordberg skrev:

Anledningen till att Beric kan väckas är att The Lord of Light tillåter det. Han som återupplivar förstår inte själv varför han lyckas återuppliva Beric så det är inget knep man kan ta till i vilket f all som helst. Skulle bli svårt att återuppliva Robb eller Ned då båda saknar huvud...

Nåja, vi vet väl inte om det finns någon "lord of light" eller om det är magi det handlar om. Vidare är jag så stensäker det ö.h.t går att vara utan att veta på att de döda Starks förblir döda.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#15   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 16 June 2013 - 15:00 PM

Har också svårt att tro att någon Stark blir återupplivad, om nu inte Walder Frey och Joffery har deras lik i sin garderob och är villiga att låna ut dem. Men man ska aldrig säga aldrig, skulle vara om Arya återvände till The Brotherhood without banner med någon av deras kroppar eller liknande och ber dem återuppleva honom/henne.

Ramsay är en skön liten psykopat, går inte att jämföra honom med Joffery då den sistnämnde är ett vidrigt litet incest-barn som är ond rakt igenom.

#16   waggen

Manager

• Medlem
  • 3063 Inlägg:
  • Snapchat:ollewall
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Spurs

Postad 17 June 2013 - 04:44 AM

Yey, hann se de tre säsongerna på mindre än en vecka nu och har verkligen fastnat i serien! Har kärat ner mig i Ygritte...

Postad bild

#17   Folke

Manager

• Medlem
  • 4013 Inlägg:

Postad 17 June 2013 - 10:48 AM

Thoros of Myr, den s.k krigarprästen, är underbar. Och Beric påminner väldigt mycket om Jorah Mormont till utseendet.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#18   joe963

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 595 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 18 June 2013 - 19:55 PM

Tycker det är roligt att alla Starks dör, gråter ju nästan av förtvivlan varje (!) gång det händer men på något sätt får det serien att bli jävligt originell och sjukt intressant. Nu blir det bara att vänta ett helt jävla år tills nästa säsong. Kan ju även bjuda på en liten vits jag såg på facebook:

Why can't George Martin use Twitter? BECAUSE HE KILLED ALL 140 CHARACTERS
Himlen e blå, tack vare HBK!

#19 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 19 June 2013 - 18:43 PM

Vadå, så han kan inte använda twitter för att han dödade 140 karaktärer? Man kan väl ändra Twitter ändå? Z0mg hallå.....

#20   Folke

Manager

• Medlem
  • 4013 Inlägg:

Postad 19 June 2013 - 22:29 PM

Vem hade ni helst gått till sängs med då? Förutom Dayneris. Ja det är en pubertal fråga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar