Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Utveckla svaga nationer

utmaning svårt dålig
42 svar till detta ämne

#41   hosio

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 671 Inlägg:

Postad 14 July 2013 - 19:50 PM

Åh, vad jag älskar Färöarna! Precis börjat andra säsongen med KÍ Klaksvík efter att ha vunnit första säsongen i en gastkramande slutomgång. Nu har jag precis avslutat andra kvalomgången till CL och visat att ett starkt lagbygge kan välta större bjässar. Straffade ut Hapoel Tel-Aviv. UNDERBART!
Jag hatar Väsby United och Vilundavallen.

#42   highwon

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 224 Inlägg:

Postad 12 October 2013 - 14:04 PM

Tröttar ni inte jävligt fort på dessa små ligor? Bara Allsvenskan är en vänteperiod på cl matcherna.

#43   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 12 October 2013 - 15:07 PM

highwon: Inte direkt. Spelat till runt 2027 tror jag med Chimney och för min del har det varit en utmaning. Linfield (dominanten i nordirländska ligan) lyckades bli proffsklubb relativt tidigt och det blev en rejäl uppförsbacke att försöka gå om de. Var själv halvproffs tills för 4-5 säsonger sen och kunde då bara knyta till mig Nordirländska spelare, samtidigt som Linfield lyckades knyta till sig storstjärnor (läs: League 1/2-rejects). Blev många andraplatser med några enstaka ligavinster. När jag blev proffsklubb gick jag ganska snabbt om Linfield och vinner de flesta ligamatcherna med 3 till 6 mål. Det gör dock också Linfield (som fortfarande oftast spelar jämna matcher mot mig), så ligan är alltid jämn mellan oss två. Även om jag stör mig som fan på Linfields framgångar är det nog också det som hållt motivationen uppe såhär långt, just att man ändå har en utmanare. En lite rolig notis är att Linfields anfallare vann guldskon ifjol :D Svag säsong för anfallarna i storligorna då poängen var något lägre än de brukar vara, men han gjorde 37-38 ligamål.

Blev alltså proffsklubb 4-5 år sen tack vare att jag väldigt överraskande lyckades ta mig till CL. Mitt hel-Nordirländska lag med stjärnor på deltidskontrakt som fick några enstaka uppkallningar till A-landslaget blandat med amatörer för truppbredden som inte kunde skjuta, passa, slå inlägg, försvara sig eller för den delen ens springa lyckades med konststycket att inte slå något bottenrekord i gruppspelet (förutom publiksiffran, var nog på runt 6000 tidigare innan vi hade en publik på 4xx pers). Vann mot nåt lag hemma, kan ha varit typ Dinamo Zagreb och kryssade hemma mot mäktiga Bayern München. Ett sent insläppt mål borta mot Bayern, förlust med 2-1 eller 3-2 borta mot Dinamo och 2 förluster (uddamålsförlust hemma, 2 eller 3-0 borta) var jag grymt nöjd med. Räckte inte till en tredjeplats dock. Vunnit ligan 3 av 4 gånger sen jag blev proffsklubb om jag minns rätt. Även kvalat in mig till EL & CL 3 år i rad, och har faktiskt inte en hemmaförlust i europaspel (både gruppspel & kval) på 2 och ett halvt år. Däremot har vi aldrig heller tagit något poäng borta och därmed alltid kommit sist i gruppspelen. En höjdpunkt var 5-0 mot Fenerbahce, och så hade jag en uddamålsvinst mot något topplag, kanske Bayern. Ligaryktet är påväg uppåt och ligan ligger på 23e plats i koefficientsrankingen, tror den låg nånstans mellan 48-55 när jag började. På den undre halvan av tabellen är nog kvalitén ungefär densamma som i början av saven, men topp-4 börjar vara på en nivå som kanske kan jämföras med allsvenskans nedre regioner. Eller topp-2 iaf, men ett par lag som inte är sådär hiskeligt långt bakom mig & Linfield längre. Däremot kvalificerar sig de övriga lagen i ligan väldigt sällan till europaspel. Linfield kom till EL 1 gång, men inte mer än så. Där tog de inte heller ett enda poäng i gruppspelet, och det var nog för en 7-8 år sen.
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar