Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Olympique Lyonnais 2022/2023

FM13
255 svar till detta ämne

#241   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8643 Inlägg:

Postad 16 September 2013 - 17:48 PM

Postad bild

Truppen mot Vitryssland
Postad bild

Nyckelspelare: Kurt Zouma, Raphaël Varane, Alexandre Lacazette
Möjliga landslagsdebutanter: Benoit Costil

Vi gjorde fyra ändringar till den här truppen. Benzema, Martin, Robert och Niang lämnas utanför truppen. In istället för dom kommer Kurt Zouma som är tillbaka från skada, Abdoulaye Yao, Abdoulaye Koné och Raffaele De Lucia.

Tänkt startelva: Mandanda | Thibault, Zouma, Varane, Corchia | Kondogbia, Pogba | Koné, Lacazette, De Lucia, Cordier

@bambuh

Följ!

#242   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 16 September 2013 - 19:17 PM

Postad bild

VM-Kval - Vitryssland
Postad bild

Frankrike: 16 skott, 7 på mål, 63% passningsprocent
Vitryssland: 6 skott, 1 på mål, 37% passningsprocent

Ännu en enkel vinst vilket var väntat. Men siffrorna skulle ha varit betydligt högre då vi brände massvis med lägen. Detta gör så att vi nu har en målskillnad på 17-1. Total dominans. Sverige har tagit en andraplats just nu så får hoppas att dom kan hålla i den och ta sig till slutspelet.

Postad bild

@bambuh

Följ!

#243   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 16 September 2013 - 19:48 PM

Postad bild

Postad bild

Efter våran 8-0 vinst mot Andorra och 5-0 vinst mot Sverige så är vi klara för VM!

@bambuh

Följ!

#244   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 17 September 2013 - 01:56 AM

Det tog bara några säsonger tills City har skickat iväg 8 av dom 15 egna produkterna jag tog fram när jag var där. Spelarna som har lämnat är;

Aaron Mostyn - Free Transfer
Colin Cureton - 155 miljoner kr till Liverpool
Steve Metcalfe - 62,5 miljoner kr till West Bromwich
Daniel Smith - 135 miljoner kr till Newcastle
Manuel Tomás - 55 miljoner kr till Valencia
Stuart Hough - 62,5 miljoner kr till Stoke
Alfie McCarthy - 235 miljoner kr till Arsenal
Brad O'Reilly - 192 miljoner kr till Bayern

@bambuh

Följ!

#245   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 17 September 2013 - 19:04 PM

Postad bild

VM-Kvalet
Postad bild

Då var kvalet till VM i Qatar färdigspelat och vi seglade hem gruppen enkelt. Vilket var lite oväntat, då jag inte hade räknat med att vi skulle vinna alla 10 matcher. Våran målskillnad var enormt bra, 33 gjorda mål och bara 2 insläppta på dessa 10 matcher. Då kom ett av dom målen mot Slovakien när vi redan var klara för spel i VM. Nu blir det att få ordning på truppen då en hel del spelare ska plockas in i truppen och en hel del ska plockas ut innan VM!
Tabellen
Postad bild

@bambuh

Följ!

#246   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 17 September 2013 - 21:51 PM

Postad bild

VM i Qatar - Grupperna
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

@bambuh

Följ!

#247   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 18 September 2013 - 21:48 PM

Postad bild

Truppen till VM i Qatar

Målvakter:
Steve Mandanda
Stéphane Ruffier
Michaël Vautrin

- Vi har två enormt rutinerade målvakter i Mandanda och Ruffier och en stabil yngre målvakt i Vautrin. Jag kommer att fortsätta att starta med 37-åriga Steve Mandanda då han spelade enormt stabilt i kvalet. Skulle han spela uselt i första matchen så kommer Vautrin få ta över som starter.

Försvarare:
Jean-Francois Robert
Jerome Chevalier
Kurt Zouma
Mapou Yanga-Mbiwa
Max Thibault
Nicolas Audren
Sebastien Corchia

- Varane är långtidsskadad och missar VM vilket inte är bra, då han var enormt stabil brevid Zouma. Istället får Mbiwa kliva in startelvan som mittback brevid Zouma och på kanterna kommer Corchia starta till höger och Chevalier till vänster.

Mittfältare:
Abdoulaye Koné
Adrien Rabiot
Bilal Benyamina
Edwin Odongo
Etienne Capoue

Laurent Mazzuchetti
Morgan Schneiderlin
Nicholas Le Guern
Paul Pogba
Yann M'Vila

- Detta är utan tvekan våran bästa lagdel. Från start kommer Yann M'Vila vara som defensivmittfältare med Paul Pogba framför sig. På kanterna är det tänkt att Benyamina ska starta till höger och den grymt tekniska Abdoulaye Koné till vänster.

Anfallare:
Alexandre Lacazette
M'baye Niang
Raffaele De Lucia

- Vi har en världsklass anfallare i Lacazette som kommer att vara given starter. Brevid honom är det mer osäkert, men till en början kommer De Lucia att vara starter. Vi har även Le Guern som kan spela anfallare om det skulle behövas. Stabil lagdel.

Taktik 1 - Taktik 2

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 18 September 2013 - 21:51 PM

@bambuh

Följ!

#248   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 03:48 AM

Postad bild

VM - Gruppspelet
Postad bild

Vi gick som väntat enkelt vidare från gruppspelet. Vi fick inleda mot Ghana där vi tog en komfortabel 2-1 vinst då dom knappt kom till några lägen. Deras mål var även ett självmål av Mbiwa. Vi gick in i andra matchen som stora favoriter mot Iran och vi spelade ut dom fullständigt. I sista matchen ställdes vi mot England och spelade 1-1. En rätt avslagen match då båda redan var klara för slutspel, men vi hade några lägen som vi hade kunnat göra bättre på och ta alla tre poäng. Vi slutade iallafall etta i gruppen och kommer att få möta Kamerun i nästa omgång.

@bambuh

Följ!

#249   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 16:28 PM

Postad bild

VM - 2:a omgången
Postad bild

Frankrike: 15 skott, 8 på mål, 58% passningsprocent
Kamerun: 2 skott, 0 på mål, 42% passningsprocent.

Kamerun blev som väntat en enkel match. Vi spelade ut dom fullständigt och vann med 5-0. Lacazette visade upp sin klass och gjorde tre av målen. Vi har dock ännu inte fått möta något riktigt bra lag , förutom England men då var båda lagen redan klara för slutspel. I kvartsfinal så ställs vi mot Belgien som är just det, ett riktigt bra lag.

@bambuh

Följ!

#250   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 17:10 PM

Postad bild

VM - Kvartsfinal
Postad bild

Postad bild

Belgien: 6 skott, 4 på mål, 50% passningsprocent
Frankrike: 18 skott, 8 på mål, 50% passningsprocent.

Bottlers. När det gällde som mest så kom vi inte alls upp i vårat spel. Yanga-Mbiwa skämde ut sig och blev utbytt tidigt i matchen när han hade ett snittbetyg på 5.7. Vi brände massvis med länge och deras målvakt storspelade. Matchen gick till förlägning där vi fick två spelare skadade, Lacazette och Corchia. När Lacazette klev av så rann våra chanser att vinna matchen ut i sanden, då han har burit laget med sitt målskytte i den här turneringen. Vi missade alla straffar och åkte ut. Detta gör så att jag kommer att säga upp mig och söka efter ett klubblag jag kan ta över.

@bambuh

Följ!

#251   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 17:37 PM

Postad bild

Postad bild

@bambuh

Följ!

#252   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 04:18 AM

Postad bild

Olympique Lyonnais
Efter nederlaget i VM med franska landslaget så gick jag inte utan arbete allt för länge innan jag skrev på för Lyon. En av anledningarna jag tog över Lyon är för att PSG har vunnit ligan 6 säsonger i rad. Senast Lyon var ligan var 2016, vilket är 7 säsonger sen. Klubben har en massvis trupp med 22 spelare i reservlaget och 24 spelare i A-laget, så en hel del spelare kommer att säljas.

Postad bild

Klubböversikt | Information | Faciliteter | Ekonomi

Klubben har en riktigt dålig ekonomi vilket inte är så oväntat. Då dom har kontrakterat så många spelare samt att dom har missat Champions League spel. Det är just ekonomin som kommer att bli fokus då jag vill ha en klubb som går plus varje säsong. Dom har en riktigt bra akademi som vi givetvis kommer att ha nytta av om vi ska få ordning på ekonomin. Klubben är tippad på en tredjeplats bakom PSG och Marseille, men vårat mål för säsongen är att ta en plats i Champions League nästa säsong.

@bambuh

Följ!

#253   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5398 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 10:28 AM

Skönt att inte ha något lån i alla fall. Du ska nog klara av att vända ekonomin! :)

#254   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 15:58 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Skönt att inte ha något lån i alla fall. Du ska nog klara av att vända ekonomin! :)

Ja och med en trupp på över 40 spelare mellan A-laget och reservlaget så kommer ett flertal spelare säljas!

@bambuh

Följ!

#255   Crillesand

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, GAIS

Postad 02 October 2013 - 10:47 AM

Vad har hänt med uppdateringarna?? slutat?
www.twitch.tv/noveskar

där håller jag till och lirar ganska konsekvent.

#256   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 02 October 2013 - 17:04 PM

Visa inläggCrillesand skrev:

Vad har hänt med uppdateringarna?? slutat?

Jag har inte spelat så mycket dom senaste veckorna, men rapporten kan mycket väl starta igen om jag kommer på någon ny spelidé!

@bambuh

Följ!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar