Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Olympique Lyonnais 2022/2023

FM13
255 svar till detta ämne

#41   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8429 Inlägg:

Postad 21 July 2013 - 18:57 PM

Postad bild

Spelarutveckling
Postad bild

A-laget
Will Hughes - 2 stjärnor i CA, 5 stjärnor i PA
- Har utvecklats riktigt mycket den här säsongen. Han fick chansen när Silva blev långtidsskadad och visade att han kan bli en klassspelare. Med bara 2 stjärnor i CA och har ett PA på 5 stjärnor, så kan han bli ännu bättre. Kommer att få ta en större roll i laget nästa säsong.

Karim Rekik - 1,5 stjärnor i CA, 4,5 stjärnor i PA
- En av många talangfulla mittbackar i klubben. Han har utvecklats bra, men har dock inte spelat så många matcher. Så han lär lånas ut nästa säsong, helst till någon klubb i Premier League.

Koray Günter - 1,5 stjärnor i CA, 4 stjärnor i PA
- Han köptes in till klubben inför säsongen och fick spela en hel del matcher när vi hade skador på våra mittbackar. Stabil backup.

Jack Rodwell - 2,5 stjärnor i CA, 4 stjärnor i PA
- Har tagit stora steg den här säsongen. Tränade han extra på passningar som nu är uppe i 16, vilket är bra. Rodwell har flyttats runt mellan offensiv playmaker och defensivplaymaker under säsongen. Jag är fortfarande inte säker på vilken plats jag vill att han ska spela på. Lutar åt offensivplaymaker, då han kan kliva fram och göra mål.

Matija Nastasic - 2,5 stjärnor i CA, 5 stjärnor i PA
- Har varit en av våra nyckelspelare den här säsongen och han har varit riktigt bra brevid Kompany. Jag kommer att försöka få upp huvudspel, tacklingar, markering och positionsspel till 16 nästa säsong.

Sergi Samper - 1 stjärna i CA, 4 stjärnor i PA
- Sergi Samper har inte utvecklats som jag hade tänkt. Kommer troligtvis flyttas ner till reservlaget nästa säsong eller lånas ut. För han håller inte just nu, då han har enorm konkurrens på det centrala mittfältet.

Akademin
Mathias Bossaerts - 5 silvriga stjärnor i CA, 4,5 stjärnor i PA
- Kan vara en av dom som har utvecklats mest den här säsongen. Han flyttades upp från U18 till reservlaget i januari och har verkligen varit en storspelare för båda lagen. Han kommer att få chansen på försäsongen i A-laget, men han blir troligen kvar i reservlaget till minst januari.

Oliver Ntcham - 4,5 silvriga stjärnor i CA, 3 stjärnor i PA
- Har utvecklats bra den här säsongen. Vet inte vad jag ska göra med honom nästa säsong, antingen så stannar han i U18 tills januari och får chansen i reservlaget. Eller så flyttas han upp till reservlaget direkt.

Aaron Mostyn - 4,5 silvriga stjärnor i CA, 4 stjärnor i PA
- En av dom tre stora talangerna som kom fram ur akademin den här säsongen. Han har tränats på markering, vilket kommer att fortsätta. Han kommer troligtvis vara kvar i U18 nästa säsong.

Steve Metcalfe - 4,5 silvriga stjärnor i CA, 4 stjärnor i PA
- Han har redan nu blivit bättre sen han kom till klubben. Han är en av dom många talangfulla mittfältarna vi har i laget. Han kommer att spela som balansspelare i laget. Stabil spelare redan nu.

Jay Wood - 5 silvriga stjärnor i CA, 5 stjärnor i PA
- Den största talangen i klubben just nu. Han kommer att få Pablo Zabaleta som mentor nästa säsong, för att bättra på hans psykiska attributer. Han kommer att spela i reservlaget nästa säsong, brevid Bossaerts i mittförsvaret. Även han kommer att få chansen på försäsongen.

@bambuh

Följ!

#42   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 21 July 2013 - 20:46 PM

Postad bild

Ombyggnationen av Akademin
Första säsongen var som en transportsträcka när man tänker på akademin. Jag lät dom flesta spelarna i akademin lämna på free transfer nu inför säsong 2. Det är nu jag kan börja bygga om laget på riktigt. Tanken är att jag ska ha ett U18-lag, där dom något "sämre" spelarna kommer att hålla till (1-2,5 stjärnor i potential). Det är i reservlaget dom bra spelarna kommer att hålla till och det är där jag kommer att lägga störst fokus. Där vill jag alltid ha minst 11 spelare på olika positioner. Laget ska bygga efter min A-lags taktik 4-5-1 (4-1-2-2-1). Så jag tänker inte plocka in unga spelare som inte kan ta en roll i laget.

Klubben har gått med på att förbättra ungdomsrekryteringen vilket gör att den nu är väletablerad. Dom har även ökat juniorcoachingen, vilket gör att den nu är på en utmärkt nivå. Vilket lär hjälpa till att få fram och träna bättre talanger.

Tanken från första början var att skapa det "Brittiska La Masia". En akademin som tar fram dom bästa brittiska talangerna som antingen får en plats i A-laget eller säljs vidare. Eftersom att vi har varit tvungen att bygga om A-laget efter spelfilosofin jag använder, så har det blivit några "större" värvningar till klubben, vilket jag inte lär behöva göra något mer. Nu när jag har grunden i A-laget, så kan jag börja ta in spelare från akademin som kan ersätta dom äldre spelarna i laget.

Coacher
I slutet av förra säsongen så valde jag att inte skriva nytt kontrakt med i princip alla coacher i U18-laget. Tanken var att bygga om allting. 10 coacher lämnade, där lämnade även Mark Allen som var ansvarig för ungdomsutvecklingen. Som ersättare plockades Phil Cannon in från Blackburn, han var den bästa jag kunde hitta. Sen tog jag in Michael Watt, Stephen Frail, och Mark Chamberlain, som är coacher. Jag kommer att signa upp coacher under säsongen så att jag kan nå upp till 5 stjärnor i alla träningskategorier. Såhär ser träningskategorierna ut just nu.

Transfers

Spelare in:
Billy Waterman - 4,75 miljoner kr från Southampton
- Vi saknade en talangfull ytterback i reservlaget. Han har ett CA på 4,5 silvriga stjärnor just nu och ett PA på 4 stjärnor, vilket är mycket bra. Hans träningsfokus första säsongen kommer att främst vara på positionsspel, för det är där han saknar mest. Men även markering och inlägg vill jag få upp en del innan han är redo för A-laget.

Brad O'Reilly - 6,25 miljoner kr från Cardiff
- Hans träningsfokus kommer att vara på att öka hans snabbhet och acceleration till minst 12. Har 5 silvriga stjärnor i CA just nu och ett PA på 5 stjänor, så han kan utvecklas till en storspelare.

Colin Cureton - 40 miljoner kr, kan bli 65 miljoner kr, från Arsenal
- Den dyraste av alla spelare jag tog in till reservlaget. Men detta kommer att vara min David Silva i akademin. Har redan nu bra psykiska attributer och har rätt så bra tekniska. Han kommer att tränas på dribblingar under säsongen.

Daniel Smith - 5 miljoner kr från Ipswich
- Riktigt bra för att bara vara 16 år. Har James Milner som mentor för att öka han psykiska attributer och försöka få Milners personlighet (proffsig).

Stuart Hough - 5 miljoner kr från Blackburn
- Han jämnförs i media med Michael Owen. Han kommer att tränas främst på dribblingar, teknik och kyla den här säsongen. Men en stabil spelare redan nu. Vet dock inte om jag vill spela honom på kanten eller i anfallet.

Spelare ut:
Alex Nimeley - 4,5 miljoner kr till Charlton
- Skulle aldrig bli bra nog för A-laget. 4,5 miljoner kr var ett bra pris.

Dedryck Boyata - 14 miljoner kr till Wigan
- Boyata var en spelare jag ville ha in i A-laget. Men när vi fick fram Jay Wood från akademin så tappade han sin plats i laget. Vi fick dock in en bra summa från Wigan.

Abdi Ibrahim - 45t till Fleetwood
- Hade inget bra lån under säsongen, så jag valde att sälja honom. Han gick till Fleetwood som spelar i League 2.

+ 14 spelare på free transfer

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 21 July 2013 - 20:48 PM

@bambuh

Följ!

#43   Valencia_9

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1270 Inlägg:
  • Yrke:Idrottslärare
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 21 July 2013 - 20:53 PM

Riktigt bra bambuh. Även om det är med Shitty så följer jag!

#44   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 22 July 2013 - 02:47 AM

Postad bild

Försäsong

Transfers
Inte allt för många transfers behövde till A-laget den här säsongen. En offensivmittfältare och en ytterback var det tänkt att vi skulle värva. En hel del spelare lämnade klubben, många på free transfer då vi började ombyggnationen av akademin.

Spelare ut:
Carlos Tevez - 220 miljoner kr till Real Madrid
- Jag ville förlänga kontraktet med han, men när han ville ha alldeles för mycket pengar så valde jag att sälja honom. 220 miljoner kr för en spelare vars kontrakt går ut om 1 år är ett riktigt bra pris. 220 miljoner kr var även en rekordhög övergångssumma för klubben.

Aleksandar Kolarov - 92,5 miljoner kr till Galatasaray
- Han ville lämna klubben pågrund av att han inte fick nog med speltid. Galatasaray erbjöd 92,5 miljoner kr vilket vi accepterade direkt. Ett bra pris för en spelare som inte var nära startelvan.

Spelare in:
Falcao - 230 miljoner, kan bli 265 miljoner kr, från Atletico Madrid
- Eftersom att vi sålde våran bästa målskytt från förra säsongen, Carlos Tevez, så behövde jag ha in en ersättare. Falcao var transferlistad av Atletico och dom ville till en början ha över 300 miljoner kr för honom, vilket jag inte hade tänkt betala. Jag väntade några veckor och kom tillbaka till dom, då hade dom sänkt budet till 265 miljoner kr. Efter en längre tids förhandlingar så kom vi fram till ett pris på 230 miljoner kr, med klausuler som kan göra så att priset stiger till 265 miljoner kr. Enormt bra spelare för "lite" pengar. Han sitter även på samma lön som Tevez hade innan han lämnade klubben.

Gastón Ramírez - 100 miljoner kr, kan bli 137,5 miljoner kr, från Southampton
- Under förra säsongen så hade vi inte riktigt bredden på dom offensiva yttermittfältsplatserna. Så jag valde att plocka in Ramirez från Southampton, som blev nerflyttade till Championship. Han är en spelare som kan spela på flera positioner, likt Milner. Han kommer att få starta på högerkanten.

Lån:
Karim Rekik - Säsongslångt lån till PSV
- En av dom mest talangfulla backarna vi har i laget. Men han hade inte kunnat ta en plats i laget den här säsongen hur som helst. Så jag valde att låna ut honom till holländska PSV, där han redan nu har fått spela en hel del matcher. Han lär vara redo för A-laget nästa säsong.

Sergi Samper - Säsongslångt lån till Ipswich
- Han imponerade inte alls på mig förra säsongen. Så nu lånas han ut till Ipswich som håller till i Championship. Han är en bit ifrån A-laget just nu.

Oliver Ntcham - Säsongslångt lån till Charlton
- Även Ntcham får gå på lån till Champinship. Han är en stabil spelare redan nu, men måste jobba på dom tekniska. Han kan bli en stabil spelare om han lyckas utvecklas bra i Charlton.

Försäsongsmatcher:
Postad bild

Stabil försäsong. 12-1 i målskillnad. John Guidetti fick göra tre mål, vilket är bra då han är mitt tredjeval just nu som anfallare. Fyra spelare fick chansen från reservlaget. Daniel Smith, Jay Wood, Aaron Mostyn och Mathias Bossaerts. Dock gjorde ingen något större väsen av sig. Nu drar säsongen igång med en hemmamatch mot Watford för att sen gå in i kvalet till Europa League mot Sheriff.

A-laget:
Postad bild

Det blev inga uppflyttningar den här säsongen, utan bara några spelare som fick flytta ner till reservlaget. Maicon gör sin sista säsong i klubben, då jag inte kommer att förnya hans kontrakt. Även Koray Günter och Edin Dzeko kan göra sista säsongen i klubben. Koray Günter kommer tappa sin plats i laget när väl Jay Wood är redo för A-lags spel. Men jag tror att jag kan få in dom pengarna jag betala för han eller mer än så. Edin Dzeko är fjärdeval just nu, bakom Falcao, Agüero och Guidetti. Jag har några talangfulla anfallare i akademin som kan flyttas upp och ta hans plats. Will Hughes ska jag försöka ge 20 eller fler matcher den här säsongen, då han kan utvecklas till en storspelare. Vårat mål för den här säsongen är att ta en plats i topp tre av Premier League och en final i någon av cuperna.

@bambuh

Följ!

#45   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 22 July 2013 - 17:48 PM

Postad bild

Augusti-September

Premier League:
Postad bild

Vi har startat säsongen riktigt bra. Vi är, tillsammans med Arsenal, dom lagen som ännu inte har förlorat i Premier League. Dom matcherna som vi förlorade med ett mål, har vi nu vänt och vinner dom istället med ett mål. Tre topplag fick vi möta under den här perioden, där vi vann mot Tottenham och spelade oavgjort mot Tottenham och United, båda på bortaplan.

Unge balansspelaren, Steve Metcalfe, fick göra sin debut i A-laget i Europa League. Han fick hoppa in i paus och fick ett snittbetyg på 7.10. Han är en spelare som mycket väl kan flyttas upp till A-laget, antingen i januari eller efter säsongen.

Vi är vidare till kvartsfinal i Capital One Cup, efter att vi slog ut Aston Villa med 3-1 och Leicester med 2-1. I kvartsfinalen får vi möta Blackpool. I dom andra matcherna så ställs Norwich mot Newcastle, Tottenham mot Everton och Chelsea mot Stoke.

Reservlaget håller förnärvande till på en andraplats i deras liga, 5 poäng bakom ledarna Tottenham. Högst snittbetyg har Mathias Bossaerts med 7.37. Bästa målskytt är Omar Elabdellaoui med sina 2 mål. Han var en av dom jag försökte sälja inför säsongen, men ingen ville köpa honom. Hans kontrakt går ut efter säsongen och jag kommer inte att förnya det. Flest assist har Scott Sinclair, som får spela i reservlaget. Jag lär dock flytta upp honom, då han troligtvis tar en startplats före någon mer talangfullare spelare.

Det är enormt jämnt i toppen av tabellen, där vi har 5 lag på 19 poäng. Oväntat att se Everton så långt ner i tabellen, samma med Chelsea. Nu är det bara att försöka hålla i våran form så ska vi nog kunna ta en högre placering i tabellen.

Tabellen:
Postad bild

@bambuh

Följ!

#46   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5607 Inlägg:

Postad 22 July 2013 - 21:03 PM

Denna är riktigt bra. Gillar framförallt hur noggrant du går in på transfers ut och in och det överst ainlägget på den här sidan som var mycket innehållsrikt och precis i min smak!

#47   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 22 July 2013 - 22:53 PM

Visa inläggLappeeeee skrev:

Denna är riktigt bra. Gillar framförallt hur noggrant du går in på transfers ut och in och det överst ainlägget på den här sidan som var mycket innehållsrikt och precis i min smak!

Tack!
Ja, det var så jag tänkte att det skulle vara. Då det kan bli rätt trist när man spelar med ett storlag och vinner allt hela tiden (vilket jag inte har gjort såhär långt). Så då valde jag att skriva mer om spelarna och deras utveckling än att lägga så stor fokus på matcherna!

@bambuh

Följ!

#48   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • 5607 Inlägg:

Postad 22 July 2013 - 23:01 PM

Jag måste berömma dig för det. Jag läser aldrig om matcherna när jag läser rapporter, jag skummar igenom dom lite lätt och kollar sedan helt enkelt på resultaten och tabellen. Keep it up!

#49   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 03:00 AM

Postad bild

Oktober-November

Premier League:
Postad bild

Vi är fortsatt obesegrade i ligan, vilket gör att vi nu är i toppen av tabellen. Vi inledde perioden hemma mot Hull, där vi tog en stabil 4-1 seger. Capoue, som har varit riktigt bra den här säsongen, gjorde matchens enda mål mot Fulham. Vi har vänt våra uddamålsförluster mot sämre lag till 1-0 vinster den här säsongen, vilket man kan se på resultaten. 1-0 mot Fulham, Stoke och QPR. Vi blev totalt nerstängda av ett enormt defensivt West Bromwich som lyckades ta en poäng. Vi avslutade perioden med att vinna 3-0 mot Arsenal.

I andra matchen mot Anji, som var på bortaplan, fick stortalangen Jay Wood göra sin A-lags debut.

Vincent Kompany har som vanligt högst snittbetyg i klubben, men tätt bakom honom så har vi Nastasic, Som har växt fram till en storspelare den här säsongen. Flest mål har Falcao med sina 8 fullträffar i ligan. Överlägset flest assist har James Milner, som har 6 stycken. Vilket var lite oväntat, men det visar ju att min defplaymaker roll funkar bra.

Vi toppar då tabellen, två poäng före Tottenham på andraplats. West Brom har spelat riktigt bra den här säsongen och är med i toppen. Chelsea och United har inte kommit upp i sin normala standard, så dom lär spela upp sig nu under andra halvan av säsongen.

Tabellen:
Postad bild

@bambuh

Följ!

#50   sartinfalk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Everton FC

Postad 23 July 2013 - 08:40 AM

Riktigt bra rapport!
Följer fast att jag är av denna åsikten, det måste vara ett väldigt bra betyg ;)

Postad bild

#51   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 09:19 AM

KIU :)

#52   toern

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:
  • Yrke:Mellan två jobb
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:Eastleigh FC

Postad 23 July 2013 - 10:25 AM

intressant ide du har, har precis läst igenom från början och följer denna.

27 - För evigt ihågkommen.

Avgå den moderna fotbollen!

#53   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 14:45 PM

Visa inläggsartinfalk skrev:

Riktigt bra rapport!
Följer fast att jag är av denna åsikten, det måste vara ett väldigt bra betyg ;)

[img][url="http://i.imgur.com/YE8QIeJ.png"]http://i.imgur.com/YE8QIeJ.png[/url][/img]

Visa inläggcarlm94 skrev:

KIU :)

Tack!

Visa inläggtoern skrev:

intressant ide du har, har precis läst igenom från början och följer denna.

Kul att du följer!

@bambuh

Följ!

#54   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 15:15 PM

Postad bild

December

Premier League:
Postad bild

Vi fortsätter att ta poäng och har ännu inte förlorat i ligaspelet. 5 av 6 matcher vann vi i December, vilket har tagit oss upp i toppen av tabellen, 5 poäng före tvåan Tottenham. Matija Nastasic fortsätter att imponera och har nu högst snittebetyg i laget med 7.60. Intressant ändå att våra tre mittbackar är i topp av snittbetygen i laget. Nastasic (7.60), Kompany (7.59) och Caulker (7.35). Visar att vårat försvar har varit enormt bra den här säsongen.

I 3-0 vinsten mot Watford så fick Colin Cureton och Billy Waterman båda debutera i A-laget. Cureton var en av dom som låg bakom Guidettis 3-0 mål när han spela fram till Hughes som spelade fram Guidetti.

Tabellen:
Postad bild

@bambuh

Följ!

#55   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 15:36 PM

Postad bild

Europa League
Postad bild

Vi fick kvala för att ta oss till gruppspelet och våra motståndare blev Sheriff. Vi vann första matchen med 5-2 och den andra med 3-0 vilket tog oss enkelt vidare till gruppspelet. Väl i gruppspelet så ställdes vi mot Besiktas, Dnepr och Anji. Vi tog 13 av 18 möjliga poäng, vilket gjorde att vi tog oss vidare som etta i gruppen.

Det var väl inte allt för oväntat att vi skulle sluta på en förstaplats i tabellen, då vi var det bäst laget i gruppen. Nu ställs vi mot Basel i första utslagningsrundan, ett lag vi bör slå ut.

Tabellen:
Postad bild

@bambuh

Följ!

#56   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • 5489 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 16:21 PM

Seriöst detta börjar bli som en drog, kollar igenom denna rapport minst tio gånger om dagen för att se så jag inte har missat något.

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#57   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 16:22 PM

Postad bild

Januaritransfers

Spelare ut:
Scott Sinclair - 5 miljoner kr till QPR
- Han var inte bra nog för att spela i vårat lag, så jag valde att sälja honom. 5 miljoner kr var mindre pengar än vad jag ville ha från början, men vi fick iallafall bort hans lön.

John Guidetti - Lån till Leeds
- Han hade inte fått nog med speltid så jag valde att låna ut honom till Leeds. Han kan ta en plats i laget nästa säsong om han gör det bra i Championship.

Spelare in:
Miroslav Zak - 1,2 miljoner kr, kan bli 2,2 miljoner kr, från Slavia Prag
- Tjeckisk stortalang. Han har 5 silvriga stjärnor i CA och ett PA på 4 stjärnor, vilket är mycket bra. Han kommer att hålla till i U18-laget den här säsongen, men om han spelar bra så lär han flyttas upp till reservlaget nästa säsong.

Alexander Göransson - 1,2 miljoner kr från AIK
- Han plockas in för att bredda U18-laget. Han har ett CA på 3,5 silvriga stjärnor just nu och har ett PA på 2 stjärnor.

Willian - Free Transfer från Anji
- Detta är en enorm värvning. Han kommer inte till klubben förens efter säsongen, men att få en spelare med sån kvalité på free transfer är riktigt bra. Han kommer att ersätta Scott Sinclair i truppen, dock inte på bänken utan som startspelare.

@bambuh

Följ!

#58   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 18:11 PM

Visa inläggzero1337 skrev:

Seriöst detta börjar bli som en drog, kollar igenom denna rapport minst tio gånger om dagen för att se så jag inte har missat något.

Kul att du gillar rapporten!

@bambuh

Följ!

#59   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 23 July 2013 - 18:21 PM

Kul att jämföra din cityrapport med min cityrapport. Olika filosofier men ändå lika på något sätt haha :P

KIU! Mycket fint

#60   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1140 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 23 July 2013 - 18:26 PM

Riktig skön rapport! Älskar som redan sagts fokusen på värvningarna, riktigt fina, unga dessutom!! Sen spänd på att se Jay Wood växa fram till en världsback! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar